Jump to content
IGNORERAD

Pris för container


Guest Forden34

Recommended Posts

Hej,

Jag har precis bokat en 20 fot container med Bjäre-flytt & flyttexpressen (0470 80300 Christoffer) för packning/uppackning, transport från Göteborg till nya stället i Udon Thani. Själva sjöfrakten kostade 32500:- SEK och sedan 800:-SEK /m3 (max 34 m3). Material ingår( emballering och kartonger).

Försäkring på 1,5% på bohagets värde + sjöfrakten + 10%. Ex. 1,5% * 200000 + 32500 + 10% = 3550:-

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    12

  • leifen

    4

  • JohanB

    3

  • Rasuna

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Jag och min fru importerar friggebodar från Sverige till Thailand. Senaste priset för sjöfrakt Gbg-Bkk= 9.000:- Det går att få billigare. En gång betalade vi 4.900:- Det ändras från dag till dag.

Inkl försäkring.

Billigare från Europa än tvärtom p.g.a att det går massor med tomma conteinrar tbx till Asien.

post-8709-0-49783100-1312879953.jpg

post-8709-0-49783100-1312879953.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hej!

Jag och min fru importerar friggebodar från Sverige till Thailand. Senaste priset för sjöfrakt Gbg-Bkk= 9.000:- Det går att få billigare. En gång betalade vi 4.900:- Det ändras från dag till dag.

Inkl försäkring.

Billigare från Europa än tvärtom p.g.a att det går massor med tomma conteinrar tbx till Asien.

DET VAR BILLIGT,hur stor var kontainern för det priset???

Link to comment
Dela på andra sajter

Var friggeboden monterad som på bilden, eller typ IKEA-paket?

Lite svårt att få in den i en conteiner. Kommer i paket.

Tar ca 2-3 dagar att montera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag och min fru importerar friggebodar från Sverige till Thailand. Senaste priset för sjöfrakt Gbg-Bkk= 9.000:- Det går att få billigare. En gång betalade vi 4.900:- Det ändras från dag till dag.

Inkl försäkring.

Billigare från Europa än tvärtom p.g.a att det går massor med tomma conteinrar tbx till Asien.

ursäkta att jag glider OT här, ser att du har tak/tjärpapp på friggeboden-hur funkar det i den thailändska värmen och blir det tätt mot skyfallen?

Har ett par tak i Bangkok som läcker och när jag föreslog för byggaren att man skulle lägga tjärpapp på taket så sade han att det inte fungerar i Thailand. Kan ju iofs vara för att han sålde andra tak som skulle vara !00% vattentäta...något de inte var...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag och min fru importerar friggebodar från Sverige till Thailand. Senaste priset för sjöfrakt Gbg-Bkk= 9.000:- Det går att få billigare. En gång betalade vi 4.900:- Det ändras från dag till dag.

Inkl försäkring.

Billigare från Europa än tvärtom p.g.a att det går massor med tomma conteinrar tbx till Asien.

Den där friggeboden ser fin ut!!

Lite of topic, men vad betingar en eller ett par sådana i Thailand??

Kan man hälsa på och beskåda en nån gång senare i höst/vinter.

Ser att ni håller till i Kamphaeng Pet och vi bor nära i Nakhon Sawan.

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta att jag glider OT här, ser att du har tak/tjärpapp på friggeboden-hur funkar det i den thailändska värmen och blir det tätt mot skyfallen?

Har ett par tak i Bangkok som läcker och när jag föreslog för byggaren att man skulle lägga tjärpapp på taket så sade han att det inte fungerar i Thailand. Kan ju iofs vara för att han sålde andra tak som skulle vara !00% vattentäta...något de inte var...

Det är väl bara att lägga läkt, folie och takpannor, så får du ventilation emellan och bättre isolering än ett vanligt thai-tak. Garanterat skyfalls-säkert!!

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta att jag glider OT här, ser att du har tak/tjärpapp på friggeboden-hur funkar det i den thailändska värmen och blir det tätt mot skyfallen?

Har ett par tak i Bangkok som läcker och när jag föreslog för byggaren att man skulle lägga tjärpapp på taket så sade han att det inte fungerar i Thailand. Kan ju iofs vara för att han sålde andra tak som skulle vara !00% vattentäta...något de inte var...

Tjena! Det du ser på bilden är vanlig enkel underlagspapp..det är upp till var och en vad man vill ha för tak utanpå. Underlagspappen håller ett tag mot regn o sol. I Sverige läggs ju ofta ett s.k shingel-tak,tjockt tjärpappstak. Har även sett liknande tak i Thailand..så visst funkar det här i värmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där friggeboden ser fin ut!!

Lite of topic, men vad betingar en eller ett par sådana i Thailand??

Kan man hälsa på och beskåda en nån gång senare i höst/vinter.

Ser att ni håller till i Kamphaeng Pet och vi bor nära i Nakhon Sawan.

JohanB

Tjena! Ni är välkomna när ni vill. Vi har sålt den typ som är på bilden för ca 180.000 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att lägga läkt, folie och takpannor, så får du ventilation emellan och bättre isolering än ett vanligt thai-tak. Garanterat skyfalls-säkert!!

Johan

Det var de jag föreslog men byggkillarna hade aldrig hört talas om något så dumt.

Blir till att importera några rullar takpapp, läkt och pannor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

DET VAR BILLIGT,hur stor var kontainern för det priset???

Nu ryms det flera omonterade friggebodar i en 20 fotare, så om priset blev 9000 kr i frakt för en bod, så är frakten för hela containern högre. I vår prislista är sjöfrakten ca 3000 Us dollar till Bkk. för en 20 fotare, en 40 fotare är bara något dyrare. Skickar du många regelbundet så sjunker priset till ca 2200 Us dollar

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ryms det flera omonterade friggebodar i en 20 fotare, så om priset blev 9000 kr i frakt för en bod, så är frakten för hela containern högre. I vår prislista är sjöfrakten ca 3000 Us dollar till Bkk. för en 20 fotare, en 40 fotare är bara något dyrare. Skickar du många regelbundet så sjunker priset till ca 2200 Us dollar

Leif

Hej Leif!

Jag vet inte vad för prislista du har. Det verkar som om du vet hur jag fixar mina transporter. Detta är min verklighet:

Frågade vår speditör i dag på morgonen om aktuella priser. Fick detta mail från Sverige för en stund sedan.

OBS: priserna är för en EGEN container och ingen samlastning!!

läs och Begrunda! 20 foot=1025 USD=6.50 sek blir ett svenskt pris på: 6663:-SEK

Hej Thomas!

Du mailade till vår andra Karin, jag stavar med C… J

Sjöfrakt Göteborg -> Bangkok (priset gäller t o m 31/8)

USD 1025 / 20’

USD 1550 / 40’

Lastning av container på vår terminal i Borås till levererat Göteborgs Hamn

SEK 3900 / 20’

SEK 4500 / 40’

Hör av dig när det blir aktuellt.

Mvh, Carin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har precis bokat en 20 fot container med Bjäre-flytt & flyttexpressen (0470 80300 Christoffer) för packning/uppackning, transport från Göteborg till nya stället i Udon Thani. Själva sjöfrakten kostade 32500:- SEK och sedan 800:-SEK /m3 (max 34 m3). Material ingår( emballering och kartonger).

Försäkring på 1,5% på bohagets värde + sjöfrakten + 10%. Ex. 1,5% * 200000 + 32500 + 10% = 3550:-

Rebnel

Hej!

Ett gott råd! Ring din transportfirma och pruta på sjöfrakten utav helvete! dessa priser gäller just nu.

Bjäre flytt måste tjäna fina kulor. Det är stor skillnad på 32.500:-SEK och 6.663:- SEK

Du kan ha mycket kul för dom extra pengarna i Thailand.

Ha det o Lycka Till!

Hej Thomas!

Du mailade till vår andra Karin, jag stavar med C… J

Sjöfrakt Göteborg -> Bangkok (priset gäller t o m 31/8)

USD 1025 / 20’

USD 1550 / 40’

Lastning av container på vår terminal i Borås till levererat Göteborgs Hamn

SEK 3900 / 20’

SEK 4500 / 40’

Hör av dig när det blir aktuellt.

Mvh, Carin

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus en extra kostnad på 800:-/m2. Det betyder ju ytterligare en kostnad på 27.200:- om du fyller den helt?

Normalt brukar vara att du kan transportera 2 myggor o en fluga eller lasta den full(upp till dej) om du har bokat en s.k egen

container. Dvs utan samlastning. Totalt 32.500 + 27.200=59.700:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Leif!

Jag vet inte vad för prislista du har. Det verkar som om du vet hur jag fixar mina transporter. Detta är min verklighet:

Frågade vår speditör i dag på morgonen om aktuella priser. Fick detta mail från Sverige för en stund sedan.

OBS: priserna är för en EGEN container och ingen samlastning!!

läs och Begrunda! 20 foot=1025 USD=6.50 sek blir ett svenskt pris på: 6663:-SEK

Hej Thomas!

Du mailade till vår andra Karin, jag stavar med C… J

Sjöfrakt Göteborg -> Bangkok (priset gäller t o m 31/8)

USD 1025 / 20’

USD 1550 / 40’

Lastning av container på vår terminal i Borås till levererat Göteborgs Hamn

SEK 3900 / 20’

SEK 4500 / 40’

Hör av dig när det blir aktuellt.

Mvh, Carin

De här priserna stämmer med min erfarenhet av containerpriser till Asien, brukar vara omkring 12-14000 kr totalt för en 20 fotare, cirka 5-7000 ytterligare för en 40 fotare. Inklusive hämtning inrikes i Sverige.

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

De här priserna stämmer med min erfarenhet av containerpriser till Asien, brukar vara omkring 12-14000 kr totalt för en 20 fotare, cirka 5-7000 ytterligare för en 40 fotare. Inklusive hämtning inrikes i Sverige.

Beror ju givetvis på att det går massor med tomma containrar tillbaka till Asien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har ni för Visa till Thailand.

Om det är en Thai som bott utomlands i minst fyra år så slipper ni Tullavgifter..

För någon med non-B visa så brukar det inte vara större problem i tullen.

Annars...

Räkna med 50% i tull på värdet av godset (som tullaren i Thailand bestämmer)

Motorcyklar och bilar kan bli straff tullade till 150% av värdet.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ett gott råd! Ring din transportfirma och pruta på sjöfrakten utav helvete! dessa priser gäller just nu.

Bjäre flytt måste tjäna fina kulor. Det är stor skillnad på 32.500:-SEK och 6.663:- SEK

Du kan ha mycket kul för dom extra pengarna i Thailand.

Ha det o Lycka Till!

Hej Thomas!

Du mailade till vår andra Karin, jag stavar med C… J

Sjöfrakt Göteborg -> Bangkok (priset gäller t o m 31/8)

USD 1025 / 20’

USD 1550 / 40’

Lastning av container på vår terminal i Borås till levererat Göteborgs Hamn

SEK 3900 / 20’

SEK 4500 / 40’

Hör av dig när det blir aktuellt.

Mvh, Carin

Hej,

Vad heter bolaget?

I mitt pris så ingår packing och trp till Udon.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hej,

Vad heter bolaget?

I mitt pris så ingår packing och trp till Udon.

Rebnel

25 000 från bkk till udon inkl packning om man ska räkna ca: pris på vad Thomas001 betalar , då tjänar thaiarna bra med fläsk på den streckan

Link to comment
Dela på andra sajter

25 000 från bkk till udon inkl packning om man ska räkna ca: pris på vad Thomas001 betalar , då tjänar thaiarna bra med fläsk på den streckan

Tror det är Bjäre Transport som tar hem degen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja...det visar väl bara hur mycket "blåsare" eller om man vill kalla de lycksökare som det finns i transport- och flyttbranschen. :nono:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...