Jump to content
IGNORERAD

Parabol i Sverige


bosse47

Recommended Posts

Tänker skaffa ett parabolpaket för att ta in någon Thai-kanal.Har balkongen i öster-läge.Kan det funka?Vad ska man betala för ett paket?

Mycket tacksam för er hjälp.

Hälsningar,bosse47

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

hej

det går bra om läget stämmer. men det finns på hotbird och är nu endast kalal 5 o en buddakanal

boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte att göra det andra vägen se Svenska kanaler i Thailand det går inte den vägen Parabol.

Men det går att sätta en parabol i sverige "med hela utbudet" och du kopplar den till nätet och styr den

från Thailand och då kan du se allt utbud på com hem ALLT.

Det kanske kunde gå från Thailand till sverige också ?

Jag vet en i Thailand som har det här med svensk tv men vet inte om han är på detta forum

men det kanske någon annan vet.

skall försöka få reda på vad han heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej

det går bra om läget stämmer. men det finns på hotbird och är nu endast kalal 5 o en buddakanal

boffe

Det stämmer a Thai Global Network Ligger på Hotbird 13gr. öst, 12,207GHz, Horisontalt, S/R 27500, FEC 3/4. Kan du se solen kl 12 vintertid och inte har något som skymmer i en vinkel drygt 20grader uppåt så kan du ta emot den. Nu är det ju sommartid så då borde solen stå rakt söderut kl 13 på dagen om jag tänker rätt. Det räcker med en Free To Air mottagare och en 60cm parabol, kan du säkert köpa för under 1000-lappen. Har hört talas om någon Buddha kanal, men den lär nog ligga på någon annan satellit och kräver större parabol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag försökte att göra det andra vägen se Svenska kanaler i Thailand det går inte den vägen Parabol.

Men det går att sätta en parabol i sverige "med hela utbudet" och du kopplar den till nätet och styr den

från Thailand och då kan du se allt utbud på com hem ALLT.

Det kanske kunde gå från Thailand till sverige också ?

Jag vet en i Thailand som har det här med svensk tv men vet inte om han är på detta forum

men det kanske någon annan vet.

skall försöka få reda på vad han heter.

Nog ite särskillt realistiskt att placera en Slingbox eller liknande i Thailand för att se Thailändska kanaler i Sverige, med tanke på dåliga och förmodligen inte särskillt billiga Internetuppkopplingar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade i dag. Kan inte se solen från min balkong kl. 13,så det är nog kört med Thai-kanal.Tack,i alla fall för era svar.

Bosse47

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har lagt ned parabolen. Vi prenumererar på Thaitv

De har haft en drive: ca 180 kr för 3 månader.

Där har du alla kanaler, alla serier...o.s.v

Har kört den via min hemlina och mobilt bredband, fungerar i stort sett överallt.

Lycka till.

Bulken

size="3"][Jahaaa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...