stefan5300 Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Fått in en frösabox också Det är att götta sig med rövamat förstår jag,smaklig spis Det gäller ju att ha resurser hemma om man får nattliga besök av några förvillade vänner. I den frysen brukar det att förvaras både gris/oxröv, kycklingfileer, någon firre samt ett antal frysta vattenflaskor. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Detta är dagens bild, någon skönhetsfläck har det väl blivit men i det stora hela är det välskött och inga termiter har ätit upp det heller. Alternativet om man har risk för översvämning eller termiter, myror, ormar och annan ohyra är att bygga ett thai-typ "betong"-kök (concrete kitchen) Blir c:a halva priset beroende på inredning och tål omild behandling. Bilderna är från ett byggvaruhus innan vi köpte vårat kök (som inte är färdigt för visning än.) Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Alternativet om man har risk för översvämning eller termiter, myror, ormar och annan ohyra är att bygga ett thai-typ "betong"-kök (concrete kitchen) Blir c:a halva priset beroende på inredning och tål omild behandling. Bilderna är från ett byggvaruhus innan vi köpte vårat kök (som inte är färdigt för visning än.) Snygga kök, men första bilden gör mig konfunderad, verkar vara ett kök för mycket långa Thailändare eller också är det lågt till taket BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Snygga kök, men första bilden gör mig konfunderad, verkar vara ett kök för mycket långa Thailändare eller också är det lågt till taket Bra med höga överskåp,då får man ha drickat ifred + att man kanske får behålla några grejor orörda tills man kommer dit nästa gång Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Snygga kök, men första bilden gör mig konfunderad, verkar vara ett kök för mycket långa Thailändare eller också är det lågt till taket Det är ett sk Thai/Farangkok. Undre delen är till for matlagning etc, medans den ovre delen är farangens barskåp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Bra med höga överskåp,då får man ha drickat ifred + att man kanske får behålla några grejor orörda tills man kommer dit nästa gång Det är ett sk Thai/Farangkok. Undre delen är till for matlagning etc, medans den ovre delen är farangens barskåp. Fan att inte tänkte så långt BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 28, 2011 Dela Inlagd September 28, 2011 Ett annat alternativ är att beställa köket på plats, handbyggt och måttbeställt på plats Gav 50.000 baht för alla trädelarna i mitt kök, gjort i fint träslag. Beställt hos en snickerifirma i Rayong som kom hem och mätte allt. Sedan tillverkat och uretan-lackat i norra Thailand och levererat på plats Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd September 29, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 29, 2011 Skall kolla upp detta. Tackar allra ödmjukast för denna upplysning. Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd September 29, 2011 Dela Inlagd September 29, 2011 Så här byggs ett "concrete kitchen" Byggkostnaden till mitt gick på THB8000 + material. Jag lägger in några bilder av hur bygget går till ändå, fast det inte är monterat dörrar, lådinsats, ugn, överskåp och fläkt än. Allt ska monteras in nu när vi kommer ner i vinter!! Hoppas jag.. Vi åker nu på måndag med turkarna !!! /Johan Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mange Inlagd Oktober 3, 2011 Dela Inlagd Oktober 3, 2011 Sedan kom natten och alla moskitosarna. Dom ville tydligen med vara med på ett hörn vackert hus hoppas att man kan komma förbi och kika då man är nere dec om ni är där då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 12, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2011 Alternativet om man har risk för översvämning eller termiter, myror, ormar och annan ohyra är att bygga ett thai-typ "betong"-kök (concrete kitchen) Blir c:a halva priset beroende på inredning och tål omild behandling. Bilderna är från ett byggvaruhus innan vi köpte vårat kök (som inte är färdigt för visning än.) Hon som tror att hon bestämmer har beslutat sig för att vi skall inhandla köket med dom ljusa luckorna. Fast det är ALLTID jag som får sista ordet. Ja - älskling Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 12, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2011 vackert hus hoppas att man kan komma förbi och kika då man är nere dec om ni är där då Du är så välkommen så. Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Oktober 14, 2011 Dela Inlagd Oktober 14, 2011 Hon som tror att hon bestämmer har beslutat sig för att vi skall inhandla köket med dom ljusa luckorna. Fast det är ALLTID jag som får sista ordet. Ja - älskling Mr Phimai Jo det vart ljusa luckor här med... Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 19, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2011 (ändrad) Så har vi då fått en ungdomsgård i Phimai Bara älskar när barnen springer omkring .. innan möblerna är på plats vill säga. Ändrades Oktober 19, 2011 av Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mange Inlagd Oktober 20, 2011 Dela Inlagd Oktober 20, 2011 Så har vi då fått en ungdomsgård i Phimai Bara älskar när barnen springer omkring .. innan möblerna är på plats vill säga. Barnen har alltid plats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2011 Barnen har alltid plats Så sant som det är sagt. Kunde inte säga det bättre själv. Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Vill visa er hur det såg ut förra åter innan vi började bygga huset. Gud bevara mig detta igen. VI skall gå ihop allesammans och bygga en 2m hög mur runt hela vårt område. Sedan höja upp all mark till samma nivå och göra en utfart till den höga vägen istället. Verkar ju bara bli värre och värre för varje år som går. Tur att frugans kusin är byggherre så vi kommer nyttja all hans rabbat (inte blommorna). 3,5 timma senare Kusinens hus 75m bort 3,5 timma senare Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Dom kan allt jobba bara dom vill och får tummen ur. Så murningen påbörjades redan kl 04.00 tisdag. Tänk er själva att ha en tombola 3m ifrån ditt huvud när du sover. Det va inte det bästa sättet att vakna på kan jag lova. Men men . kommer ju få sova gott när allt är klart (hoppas jag). Denna bilden är tagen vid 10 tiden När dagen va slut hade det hänt en hel del med väggarna. Vad ere för märke på Zip Up ställningarna?? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Oktober 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Vad ere för märke på Zip Up ställningarna?? Its thai style Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 28, 2019 Dela Inlagd Juni 28, 2019 Missade denna tråden när den gick, Tackar Benriach! MVH 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu