Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] "Yingluck bör inte använda sin femininitet"


MPR Nyheter

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Rent formellt blev han tillsatt enligt gällande konstitutionella regler så sett ur den aspekten är svaret ja

Tallviking

Med det argumentet kan du försvara den som vinner ett val med köpta röster.

Tydligen tycker även du att demokrati är onödigt i Thailand.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    12

  • Tallviking

    9

  • Isaan Butterfly

    7

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med det argumentet kan du försvara den som vinner ett val med köpta röster.

Tydligen tycker även du att demokrati är onödigt i Thailand.

Bättre att inse att kommande val, och ALLA tidigare val i Thailand har vunnits genom att köpa sina röster.

Att sedan några fega krakar till politiker så här några veckor innan valet inte vill välja sida utan vara helgarderade och därför lite smågåtfullt påstår att de suttit i regeringen inte därför att de ville utan därfar att de kände sig tvingade, är knappast något att bygga en demokratidebatt på.

Snarare bara ett bevis för att det för dessa politiker är makten inte politiska mål som är det viktigaste.

Och tack vare sina uttalande nu så kanske de stanna kvar vid makten efter valet, oavsett vem som får mest röster. :bag:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Bättre att inse att kommande val, och ALLA tidigare val i Thailand har vunnits genom att köpa sina röster.

Ganska många här på MPR har under lång tid argumenterat mot folket i Isaan för att de sålt sina röster till

TRT, PPP och Puea Thai och att de därmed inte förtjänar demokrati.

Nu när en av partiledarna i Abhisits koalitionsregering uttalar att hans parti

ingår i Abhisits regering av samma anledning eller hot, så noterar jag att både Måne, Tallviking och Vaxet nu helt plötsligt verkar acceptera

dessa metoder för att ta makten i Thailand!

Saknar ni demokratiska värderingar?

Väntar med spänning på vad MaiChai och SurinP3 har för åsikter i denna demokrati-fråga!

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tallviking

Med det argumentet kan du försvara den som vinner ett val med köpta röster.

Tydligen tycker även du att demokrati är onödigt i Thailand.

Så Thaksin vann inte med köpta röster ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ganska många här på MPR har under lång tid argumenterat mot folket i Isaan för att de sålt sina röster till

TRT, PPP och Puea Thai och att de därmed inte förtjänar demokrati.

Nu när en av partiledarna i Abhisits koalitionsregering uttalar att hans parti

ingår i Abhisits regering av samma anledning eller hot, så noterar jag att både Måne, Tallviking och Vaxet nu helt plötsligt verkar acceptera

dessa metoder för att ta makten i Thailand!

Saknar ni demokratiska värderingar?

Väntar med spänning på vad MaiChai och SurinP3 har för åsikter i denna fråga!

Vad har väljares försäljning av den egna rösten med uppgörelser mellan partier i en koalition för likheter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska många här på MPR har under lång tid argumenterat mot folket i Isaan för att de sålt sina röster till

TRT, PPP och Puea Thai och att de därmed inte förtjänar demokrati.

Nu när en av partiledarna i Abhisits koalitionsregering uttalar att hans parti

ingår i Abhisits regering av samma anledning eller hot, så noterar jag att både Måne, Tallviking och Vaxet nu helt plötsligt verkar acceptera

dessa metoder för att ta makten i Thailand!

Saknar ni demokratiska värderingar?

Väntar med spänning på vad MaiChai och SurinP3 har för åsikter i denna demokrati-fråga!

Verkar som om läsförståelse kanske inte riktigt är din grej, eller missförstår du med flit?

Skitsamma jag svarar ändå.

Har aldrig sagt, skrivet eller på annat sätt uttryckt att jag accepterar köpta röster i Thailand, inte från någon.

Har bara ett antal gånger beklagat att demokrati i Thailand inte existerar, varken med eller utan val.

Samma skitkorrupta politiker hoppar nämnligen från planhalva till planhalva beroende på vad som passar deras egna syfte bäst.

Och alldeles för många väljare föredrar lite mutpengar idag istället för ett bättre liv imorgon.

Demokrati är inget man får gratis, demokrati kräver både seriösa politiker och väljare, vilket inte riktigt är fallet i Thailand just nu.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska många här på MPR har under lång tid argumenterat mot folket i Isaan för att de sålt sina röster till

TRT, PPP och Puea Thai och att de därmed inte förtjänar demokrati.

Nu när en av partiledarna i Abhisits koalitionsregering uttalar att hans parti

ingår i Abhisits regering av samma anledning eller hot, så noterar jag att både Måne, Tallviking och Vaxet nu helt plötsligt verkar acceptera

dessa metoder för att ta makten i Thailand!

Saknar ni demokratiska värderingar?

Väntar med spänning på vad MaiChai och SurinP3 har för åsikter i denna demokrati-fråga!

Det beror ju på vem som fuskar förstår du väl Bosse? Förresten var Thaksin värre. Det är säkert han som ligger bakom det här också. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vad har väljares försäljning av den egna rösten med uppgörelser mellan partier i en koalition för likheter ?

Svar till Tallviking

Du och några till har länge moraliserat över att enskilda väljare säljer sin röst för några hundra baht till högstbjudande röstköpare som ni ofta menat var

Thaksin eller hans röda efterföljare.

Nu påstår en partiledare i Abhisits koalitionsregering att de inte frivilligt ingår i regeringen.

Enligt min mening är det isåfall odemokratiskt och valfusk på en högre nivå

att Abhisit är PM.

Men den demokrati-moral som vissa här på MPR ofta tar till mot Thaksin och hans efterföljare verkar ingen av er vilja uttala mot dem, på hög nivå, som på odemokratiskt sätt hjälpte Abhisit till makten.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Svar till Tallviking

Du och några till har länge moraliserat över att enskilda väljare säljer sin röst för några hundra baht till högstbjudande röstköpare som ni ofta menat var

Thaksin eller hans röda efterföljare.

Nu påstår en partiledare i Abhisits koalitionsregering att de inte frivilligt ingår i regeringen.

Enligt min mening är det isåfall odemokratiskt och valfusk på en högre nivå

att Abhisit är PM.

Men den demokrati-moral som vissa här på MPR ofta tar till mot Thaksin och hans efterföljare verkar ingen av er vilja uttala mot dem, på hög nivå, som på odemokratiskt sätt hjälpte Abhisit till makten.

Vi är ganska många här på MPR som gång på gång beskrivit hur kattrakandet och kohandlandet inom koalitionspartier styr den egentliga makten i Thailand

Det gällde under Thaksins och hans proxys perioder precis som under nuvarande regering

Och alla skriver hur lite de anser att detta är positivt

Sen att det påstås en massa hit och dit, både om Thaksin och Abhisit om hur detta kohandlande går till utan att någon någonsin bevisats gör det hela bara svårt att avgöra hur illa det är

Så länge inget parti får egen majoritet kommer det tyvärr finnas kvar

Och vad jag vet har det inte varit svårt att locka småpartier till maktens bord vi någon tidigare koalitionsregering, oavsett vilket parti som lockat

Jag har hittills inte sett någon tala varmt om detta system och hur det går till. Har du ?

Systemet finns dock runt om i världen, även i Sverige med kohandel i koalitionsregeringsbildningar. Det som skiljer mellan länder är möjligtvis förmågan att "övertala" varandra med olika lockelser. Men utan bevis på hur dessa övertalningar går till är det rena skära spekulationer från alla i press och media bl.a.

Varför tror du att en koalitionspartiledare helt plötsligt uttalar sig om detta strax innan kommande val ?

Valtaktik ?

Ett sätt att placera sig inför kommande koalitions-kohandlingar ?

Den andra sidan med att enskilda personer säljer sin röst för några få baht är extremt mycket värre

Något mer odemokratiskt finns inte i min mening

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET..Håller med dig till fullo ang Thaksin..vilket j---a rötägg han är :diablo: ..han ligger bakom o styr hela tiden,,,hur dumma får folk bli egentligen som tror på detta rötägg :whoco5: ,,,,allt han gör är för egen vinning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi vara snälla mot Thaksins lillsyrra!

Fröken "Yingluck" är med största säkerhet inte alls "dum" vare sig i huvudet eller mot sina medmänniskor.

Skolad är hon ju bevisligen på Kentucky University.

Där träffade och influerades hon redan i unga år av olika

färgstarka figurer i röda skjortor. En Master Degree, pluggade hon ihop också till.

Girl Power!

http://investing.businessweek.com/research/stocks/people/person.asp?personId=3733926&ticker=SC:TB&previousCapId=7845162&previousTitle=PROPERTY%20PERFECT%20PUB%20CO%20LTD

post-5068-0-69233100-1307618661_thumb.jp

Kan tänka mig att hon trivdes på KYSU, ett universitet för främst färgade amerikaner där hon nog studerade segreationen och dess effekter på nära håll.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kentucky_State_University

Yingluck hade varit en perfekt PM för Thailand-om hon inte hade kommit med världens mest korrupta bihang...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Skämtar du?

Om inte. Vad skall man göra åt det?

Varför skulle jag skämta om något så allvarligt ?

Tycker du att om enskilda personer säljer sin demokratiska röst för några få baht är underhållande och roligt ?

Dels anser jag att var och en måste ta sitt eget personliga ansvar för demokratin och inte sälja sin röst

Dels tycker jag att om röstköp avslöjas skall det straffas stenhårt.

Detta hände som du säkert kommer ihåg ett visst parti som tog röstköp till helt nya nivåer och det straffade sig. Hårt.

Den som köper begår ett allvarligt brott och den som säljer sin röst dödar demokratin. Egentligen lika illa.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart får hon använda sin feminism, hon får gärna visa brösten på valmötena om ni frågar mig. Hon kan ju inte gärna briljera med sin politiska kompetens eller erfarenhet av hur vanliga männsikor har det så ett gulligt leende och sin bror är givetvis de enda kort hon har och då ska hon använda dem.

Vinner PT och Yingluck blir premiärminister så önskar jag henne lycka till och jag hoppas verkligen att hon får chansen att visa vad hon går för utan att störas av militärer eller överpetiga domare. Den dagen hon börjar aktivt jobba för en amnesti för sin brottslige bror så förbehåller jag mig dock rätten att hoppas på demonstrationer och att det utreds noga om hon har rätten att sitta kvar som premiärminister.

Man tager vad man hafver som Kajsa Warg sade, har man inte politiskt kompetens så får man ju lite till annat...

Men hon är en begåvad och trevlig kvinna från företagsvärlden-hennes politiska kompetens lyser tyvärr med sin frånvaro. Fast jag vet att han haft en svensk älskare...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Lite skillnad på några fattiga som säljer sin röst och en makthungrig general som fäller den regering som inte passar.

Vilken är mest till skada för demokratin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga till MaiChai och SurinP3 Är inte detta valfusk?

Eller hävdar ni fortfarande att Abhisit är demokratiskt vald PM?

Lugna ner dig nu, låt mig hinna hem från jobb först innan jag svarar dig...

Abhisit valdes efter en omröstning i det folkvalda parlamentet på ett demokratiskt riktigt sätt. Vad som föregick detta val och eventuella påtryckningar utifrån vet varken du eller jag, lika lite vet vi om vad som avhandlades i mötet mellan Banharm Silpa-Archa och Thaksin Shinawatra under mellandagarna i Hong Kong 2007 som fick Banharm att gå från att den 22 december 2007 svära inför Emerald Buddha (För en thai motsvarar det av svära inför påven i vatikanen för en katolik) att aldrig mer ansluta sig till en regering ledd eller styrd av Thaksin Shinawatra till att mindre en veka senare hoppa på PPP tåget.

Lika demokratiskt som Abhist så valdes Samak till PM efter den kovändningen.

Värt att notera är att Banharn har suttit i de flesta regeringar sedan 1970-talet och kommer att sitta i nästa regering också, oavsett vem som formar den. Banharm Silapa-Archa är symbolen för problemen med thailändsk politik.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte M Tachtcher ta över så kanske det blir lite ordning Att hon har altzheimer är väl bara ett plus ibland Thaipolitiker

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tager vad man hafver som Kajsa Warg sade, har man inte politiskt kompetens så får man ju lite till annat...

Men hon är en begåvad och trevlig kvinna från företagsvärlden-hennes politiska kompetens lyser tyvärr med sin frånvaro. Fast jag vet att han haft en svensk älskare...

bs_offtopic.gif Sorry men kunde inte låta bli att "begrava" en myt. MVH Besserwisser HNwink.gif

Cajsa Warg föddes i Örebro som dotter till rådmannen Anders Warg och hans hustru Karin Livijn. Hon flyttade hemifrån i unga år för att förtjäna sitt levebröd, och fick tjänst som hushållerska (eller, med tidens språkbruk, "husmamsell") i förnäma Stockholmsfamiljer, som greve Wolter Reinhold von Stackelberg,<a href=http://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Berndt_Otto_von_Stackelberg&action=edit&redlink=1" class="new" title="Berndt Otto von Stackelberg /a[inte skriven än]" style="text-decoration: none; color: rgb(186, 0, 0); background-image: none; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: initial; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; ">Berndt Otto von Stackelberg, och slutligen hos statssekreteraren och överpostdirektören friherre Leonard Klinckowström i Stockholm.

År 1755 gav hon ut den första upplagan av vad som kom att bli en långlivad kokboksklassiker: Hjelpreda I hushållningen för unga Fruentimber, vilken följdes av ett antal reviderade upplagor. Den fjortonde och sista upplagan utgavs 1822, 53 år efter författarens död.

Redan i den första upplagan ingick bland annat recept för växtfärgning; den innehöll alltså inte bara matlagningsrecept och råd och dåd om hantering avhushållsföremål. Kokboken kom att bli tongivande för svensk borgerlig matlagning under flera generationer, men blev sedan omodern allteftersom kökensutrustning förändrades. Dessutom blev potatisen allt populärare i den svenska matkulturen – denna rotfrukt omnämns först i de senare upplagorna av nämnda bokverk. Ingenstans i boken står det idag bevingade uttrycket ”Man tager vad man haver”, men däremot innehåller många recept uttrycket ”Man tager om man så hafva kan ...”

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Desto mer imponerande att hon trots sin bakgrund åtar sig jobbet att ställa sig på dom fattigas sida mot Prem, generalerna och herrklubben i detta mycket tuffa läge, förmodligen riskerar hon inte bara sin karriär utan även sitt eget liv genom detta.

Så stort tack till kvinnan som har stor chans att bli folkets val i det kommande valet, men som har en väldigt liten chans att bli PM ändå eftersom hon löper stor risk att råka ut för eliten manipulerande bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

jag tror att den enda sida hon ställer sig på, det är broder Thaksin...och han är ju fattig. Klart du skall tacka kvinnan som med alla medel försöker få den största tjuven i Thailands historia tillbaka till makten.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

IsanLover..Du säger eliten bakom.det är alltså Thaksin himself du menar.han e ju livrädd att hon ska bli populär hos folket..denna jä...a skojare.håller med andersbangkok..största skojaren i Thailands historia..

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ganska många här på MPR har under lång tid argumenterat mot folket i Isaan för att de sålt sina röster till

TRT, PPP och Puea Thai och att de därmed inte förtjänar demokrati.

Nu när en av partiledarna i Abhisits koalitionsregering uttalar att hans parti

ingår i Abhisits regering av samma anledning eller hot, så noterar jag att både Måne, Tallviking och Vaxet nu helt plötsligt verkar acceptera

dessa metoder för att ta makten i Thailand!

Saknar ni demokratiska värderingar?

Väntar med spänning på vad MaiChai och SurinP3 har för åsikter i denna demokrati-fråga!

jösses vad du går på om detta. Först; vad får dig att helt lita på det dom säger? Kan det vara så att dom positionerar sig för kommande val och därmed vill distansera sig något. Det som är skrivet är synnerligen luddigt.

OM det var pengar så står det väl var och en fritt att säga nej.Låter lite långsökt att någon skulle hota dem till livet och tvinga dem ingå i en regering.

Jag tror du drar alldeles för stora växlar på ett tveksamt uttalande men jag förstår din desperation.gäller att grabba de halmstrån som finns. eller hur???

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Desto mer imponerande att hon trots sin bakgrund åtar sig jobbet att ställa sig på dom fattigas sida mot Prem, generalerna och herrklubben i detta mycket tuffa läge, förmodligen riskerar hon inte bara sin karriär utan även sitt eget liv genom detta.

Så stort tack till kvinnan som har stor chans att bli folkets val i det kommande valet, men som har en väldigt liten chans att bli PM ändå eftersom hon löper stor risk att råka ut för eliten manipulerande bakom kulisserna.

Mvh Isan Lover

Rödluvan: Men Yingluck, varför har du så stora bankböcker?

"Yingluck": Det är bara för att jag skall kunna ge dig mer, mitt barn.

Rödluvan: Men Yingluck, varför lovar du så mycket?

"Yingluck": Det är bara för att jag vill hjälpa dig mer, mitt barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade ni varit lika insatta i Sveriges eller övriga världens politik så hade ni fan fixat världsfred.

Fan vad ni är duktiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja du Måne. Du, MaiChai, SurinP3, Tallviking och några till brukar ju hävda att Abhisit blev PM på ett demokratiskt sätt.

Vad säger ni nu?

Partiledaren för ett av Abhisits koalitionspartier, Chumpol Silipa-Archa säger

``It was not that ChartthaiPattana wanted to join the coalition. We would definitley not do so i we were not forsed to- we were pressured buy a powerful force from wich we could not evade``

Är Abhisit demokratiskt vald?

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/241416/abhisit-strongly-chided-by-chumpol

Hej

Frågan är om ens erkännanden ifrån dom inblandade biter på dom mest fanatiska gulskjortorna, vi som har påtalat vad som hände har hela tiden kallats lögnare och mytomaner som bara smutskastar den ärlige och sympatiske Apishit som kom till makten via en perfekt genomförd demokratisk process.

Det har ju varit uppenbart för alla som vill se vad som egentligen hände att det var Kungliga rådgivare, Generaler och herrklubben som installerade Apishit till elitens glädje och folkets tårar och blod, hur någon har kunnat argumentera emot detta är för mig en gåta,och det känns ganska skönt att dom lågutbidade "dumskallarna" visar sig få rätt i denna fråga.

Och folkets dom över den s.k "demokratiska processen" och Apishit är ganska hård i opinionsundersökningarna, även om man tar hänsyn till en viss osäkerhet i hur opinionsundersökningarna går till, och folket är tydligen inte lika lättlurade som utländska forum medlemmar på ThaiVisa och MPR, dom känner sitt land och dess elit och vet mycket väl hur dom agerar för att hålla folket ifrån makten.

Mvh Isan Lover

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Frågan är om ens erkännanden ifrån dom inblandade biter på dom mest fanatiska gulskjortorna, vi som har påtalat vad som hände har hela tiden kallats lögnare och mytomaner som bara smutskastar den ärlige och sympatiske Apishit som kom till makten via en perfekt genomförd demokratisk process.

"Vi som har påtalat vad som hände..." Trams! Varken du eller någon annan här har en aning om vad som hände så att komma dragande med de där flosklerna; det är helt utan värde.

Det har ju varit uppenbart för alla som vill se vad som egentligen hände att det var Kungliga rådgivare, Generaler och herrklubben som installerade Apishit till elitens glädje och folkets tårar och blod, hur någon har kunnat argumentera emot detta är för mig en gåta,och det känns ganska skönt att dom lågutbidade "dumskallarna" visar sig få rätt i denna fråga.

Och folkets dom över den s.k "demokratiska processen" och Apishit är ganska hård i opinionsundersökningarna, även om man tar hänsyn till en viss osäkerhet i hur opinionsundersökningarna går till, och folket är tydligen inte lika lättlurade som utländska forum medlemmar på ThaiVisa och MPR, dom känner sitt land och dess elit och vet mycket väl hur dom agerar för att hålla folket ifrån makten.

Ja jösses vilken litania. Det enda som imponerar är att du lyckas få ihop en sådan mängd floskler på så liten textmassa. det är som ett mainifest från en viss politisk gren.

det är inte alls uppenbart, det du beskriver. Säkert uppenbart för dig med den obefintliga kunskap du har´, på samma sätt som samma kunskap är obefintlig hos oss andra. Detta är bara ett tyckande och det från båda sidor

Du/ni tar ut segern i förskott på samma sätt som S gjorde vid förra valet i Sverige men se vilket resultat det blev. Du övertolkar mätningarna rejält...det ska bli mycket intressant att se vad som händer vid en valförlust..då blir det väl nya pampletter; "ja där ser man att eliten manipulerat resultatet :blah::blah::blah: "

Mvh Isan Lover

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...