Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar gör du av med ?


Guest paw-76

Recommended Posts

Hur mycket pengar brukar ni göra av med på en månad i los ?  Biljett och boende redan betalt , så fickpengar alltså.

Min första resa till Phuket gjorde jag av med 25-30000 kr på 3 veckor. Efter det så har jag spenderat mesta tiden uppe i Issan och då har det ju blivit billigare.

Så nu kanske det ligger runt 15000 kr på en månad .Men då ska det betalas middagar,utflykter och annat till familjen

också. Vilket jag inte har nåt emot.

Vore kul att höra hur mycket ni andra bränner . :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • måne

    14

  • Kim

    12

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Tjillivippens!  :wai:

Åker den 15/9 och jag och sambo har en budget på 25 000 kr, exkl resa och boende.

Då går det mesta till hyrbil, mat, utflykter, presenter osv. Har en liten reserv om det

visar sig att vi räknat tokigt.  :whistle:

Vår resa är i en månad.  :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

törs inte räkna på det..skulle inte bränna de stålarna här hemma i alla fall..plenty.. :crazy:  men nu blir det bambuhydda och hänglås på gylfen..ska bli munk nästa resa.

Kap   :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lars60!!

25000 sv kr på en månad i Thailand är över 800 sv kr per dag.

Undrar var ni äter någonstans?

Åker ni Limousine på utflykterna?

Hade du varit en singelpilsk man i baren,

så hade inte 25000 sv kr låtit så farligt.

Ska man festa varje kväll med tjejer och dricka o allt tillhörande går det ca 4000

baht, men då är 1000 baht hotel inräknat i det.

De där presenterna du skriver om måste vara det som gör trippen dyr?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

MYCKET!

Kimmo är duktigt på kanelen!  :drunk:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade 40000 sek med mig ner, allt betalt, åkte hem med 27000 sek, så, 13000sek. Det jag betalade för nere i Thailand var flygresor för mig och tjejen, taxiresor, resa till Koh Samet över påsken + all mat och Lotus, Big C och allt vad de nu heter dessa köpkomplex. 2 hotell i Bangkok också. Jag kommer säkert på fler saker men orkar inte tänka, vill bara arbeta av kommande helg plus tisdagen de 2 september sedan bär det av 10 dagar lill Paradiset alltså tjejen, bli ompysslad och må bra till den jäkla hemresan den 13 september.  :crazy:

Ha det så bra.

  :crazy: gubben   :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstigaste är att det går lika mycket pengar nu, som när man var singel..

Vete fan var man lyckas göra av dom på, men pengar går det

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånna här trådar och frågor är ju lite intressanta. Alla säger ju att Thailand är så billigt.Men sen när man ser hur mycket pengar folk bränner där så kan man ju undra om så är fallet.Jag själv tycker nog inte att det är så billigt i Thailand längre.Det är svårt o hamna under 20k i månaden och det är mer än jag använder här hemma.Okej man är på semester och det kan ju kosta lite men jag lever ganska billigt när jag är där iaf enligt mig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lars60!!

25000 sv kr på en månad i Thailand är över 800 sv kr per dag.

Undrar var ni äter någonstans?

Åker ni Limousine på utflykterna?

Hade du varit en singelpilsk man i baren,

så hade inte 25000 sv kr låtit så farligt.

Ska man festa varje kväll med tjejer och dricka o allt tillhörande går det ca 4000

baht, men då är 1000 baht hotel inräknat i det.

De där presenterna du skriver om måste vara det som gör trippen dyr?

BTT

Alla kanske inte finner nöjet att hänga i sunkig bar hela tiden!? Och att resa runt och se sig om kostar ju lite med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra gången då jag åkte ner med en kompis så kostade flyget 7300:- och jag gjorde av med 28000:- på boende,mat,resor och andra saker..

Nu när jag och tjejen åker ner så kostade flyget 14200 för henne och mig och har med mig 30000:- som ska räcka till boende,mat och resor.

Men jag har nästan lika mycket till om det skulle knipa men det vet inte hon  ;)

BTT...kan du någonsin skriva en post som inte framstår som anklagelser eller misstroende??

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte konstigt att det går rykten ute i byarna att det växer pengar på träden i farangland  :oh:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi se

14x3000 Lägenhet ca100kvm 42000

14x1000 mat mm till lägenhet 14000

28x100 tuk tuk  på kvällen      2800

10x massage 300                  3000

Bil soppa                          15000

inköp kläder flyg                20000

Hotel mat 1 v                  25000

                                    ca 120000

Div ???                   5000-...

4 pers 2v phuket 1v runt

Plus regulär flyg 4x 7000 28000

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är två vuxna och två barn och senaste resan så var barnen 1 år och 9 år gamla och den resan så hade vi budget på 600SEK/dag och behöver inte snåla på något!!!! Detta är alltså rena fickpengar och efter att boendet är betalt. Vissa dagar gjorde vi kanske av med 200SEK medan andra dagar så gör vi av med 1000SEK eller mer!!!! När man som oss åker iaf för en barnfamilj lång semester så tycker jag det är viktigt att göra upp en budget och försöka hålla den så gott det går. Självklart så har jag givetvis mer pengar om det skulle behövas men vi lyckas hålla oss till budget :glasses:

Kom att tänka på att vi tar ut i snitt 10000BHT var tredje dag ungefär och då har jag ett par 100BHT kvar i plånboken eller någon 1000BHT, samma budget ska vi använda oss av i vinter. Är det något någon dag som vi känner att vi vill göra vilket gör att vi spräcker budget så gör vi det självklart ändå vi är ju inte på semester för att snåla :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lars60!!

25000 sv kr på en månad i Thailand är över 800 sv kr per dag.

Undrar var ni äter någonstans?

Åker ni Limousine på utflykterna?

Hade du varit en singelpilsk man i baren,

så hade inte 25000 sv kr låtit så farligt.

Ska man festa varje kväll med tjejer och dricka o allt tillhörande går det ca 4000

baht, men då är 1000 baht hotel inräknat i det.

De där presenterna du skriver om måste vara det som gör trippen dyr?

BTT

BTT ! Du är en riktigt grinig gubbe . Jag tror alla gubbar du skriver om , som du ser ner på, är i själva verket dej själv. Har du inget att berätta så knip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplever väl lite av det Ni säger att det blivit dyrare, min teori är att; OK visst har inflationen även nått Thailand men å andra sidan har valutautvecklingen dämpat effekten en smula.

Nä, jag tror i varje fall när det gäller turistresa så unnar man sig mer och mer, vill uppleva mer av Thailand, kanske hyra bil med chaufför, eller flyga inrikes, allt sånt tillsammans kostar bra mycket mer än att ligga platt på playan och dra ett gäng bärs på streetan.

Om man sedan har fru och barn så blir det alltid extra utflykter till div. inköpställen,inte gratis öven om det är billigt i Thailand. Handen på hjärtat, visst köper man fler, t.ex. pikétröjor,klockkopior e.t.c. bara för priset, inte  f-n behöver man alla.

Bor man som vi långtid blir det en helt annan sak, vi gör av med i stort sett 1500 bath om dan(4 pers), vill man sen ner och plaska i havet så går det på c:a 50 000 för en vecka.

Inte är det väl så stor skillnad på vad man gör av med här hemma, eller?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Snacket om att allt blivit dyrare och att BTT är en grinig gubbe etc etc...

är ju bara skitsnack.

25000 sv kr på en månad utan boende, är en budget som givetvis är Lars60s egen business.

Men man behöver inte vara någon grinig gnällgubbe för att räkna ut att i ett så pass

billigt land som Thailand ändå är med mat, transporter etc. är ju en budget på

25000 sv kr på en månad rena rama slöseriet.

Man undrar ju om det är frugan som sköter gubbens ekonomi?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Paw76,   Du skrev att du gjorde av med 25-30.000 kronor på 3 veckor i fickpengar,  det är ju cirka 6-7000 bath/dag

det tycker jag nästan är en bedrift,    kan du inte specificera dina kostnader,

när jag var ungkarl låg jag väl på 2000-3000 bath/dag med boende och då har jag mycket skoj

                        MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

När vi är i byn går det ungefär 300-500 per dag tillsammans för oss båda, och åker vi till udon eller Nong Khai och bor på hotell går det ungefär 1000-1500 per dag.

Sedan tar vi ju längre turer till havet och då blir det andra priser.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan Paw76,   Du skrev att du gjorde av med 25-30.000 kronor på 3 veckor i fickpengar,  det är ju cirka 6-7000 bath/dag

det tycker jag nästan är en bedrift,    kan du inte specificera dina kostnader,

när jag var ungkarl låg jag väl på 2000-3000 bath/dag med boende och då har jag mycket skoj

                        MVH Stefan

Vet faktiskt inte vad som hände. Det var min första resa till los . sex ,drugs and rock´nroll .Ja utan drogerna då men desto mer sprit . Hade just sålt ett hus med mycket god vinst, så jag levde lite kungligt .Kul va det.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Stefan5300!!

När jag var ihop med mina thaikvinnor var det en enorm skilllnad på budget gentemot när jag var singel.

Det är bara det att gubbarna härinne på sajten vill inte erkänna att det är frugan som styr över plånboken.

25000 sv kr per månad låter som en thaikvinnas uträkning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en budget på ca 1519 baht varje dag exkl boende.

129 baht pyttipanna på flaggan

90 baht 2 Chang Happy hour

300 baht barfine

1000 till taxi

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snacket om att allt blivit dyrare och att BTT är en grinig gubbe etc etc...

är ju bara skitsnack.

25000 sv kr på en månad utan boende, är en budget som givetvis är Lars60s egen business.

Men man behöver inte vara någon grinig gnällgubbe för att räkna ut att i ett så pass

billigt land som Thailand ändå är med mat, transporter etc. är ju en budget på

25000 sv kr på en månad rena rama slöseriet.

Man undrar ju om det är frugan som sköter gubbens ekonomi?

BTT

Om det är Lars60´s business varför överhuvudtaget kommentera.

Bara för att du sparar in pengar på gratis k**lla av dina bartjejej eftersom du är kvinnans gudsgåva som kan få dom att skrika i högansky.

Tycker 25000:- inte är någon uppseendeväckande hög siffra alls.

Jag hade 1000:- som budget per dag och det inkluderade allt och den summan kom man ibland aldrig upp i och andra dagar överskred.

För vissa dagar låg man bara vid stranden eller poolen och då gick det inga pengar alls.

Visst finns det dom som åker ner och lever på 10000:- och mindre per månad men va tusan det är väl semester och då ska man väl unna sig.

Man kan inte komma hem och tala om att man bott och ätit sämre än vad man gör hemmma   ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...