Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar gör du av med ?


Guest paw-76

Recommended Posts

Tro lite att de beror på lite olika faktorer.

Hur mycket förflyttar du dig och hur.

Hur dricker du och var :party:

Villka umgås du med och hur :diablo::ange: :

Vad kräver du av ditt boende och var :morgon:

o,s,v

Spannet är brett mellan olika behov och intressen så att säga.

Bo ensam i en liten hydda i Isan och äta lokala bönders mat eller alternativt Bo i fint hotell med helpension på en turistfälla med rajtan tajtan ger en viss skillnad.

( tog i där för att täcka hela spannet på tidigare inlägg :wink2::)

Förra resan trodde jag att det skulle kosta 60 000 kr inkl flyg en månad men hade gott om pengar kvar när jag kom hem trots en begravning.

Det var dock första resan som icke ungkarl,  2 vuxna och ett barn

kunde inte heller boka i förväg de billigaste utan det var första bästa flygen som gällde i stort sett.

Nästa resa blir nog med samma bugdet men utslaget på två månader.

De är ju inte bara vi utan även släkten så vi får också ha en liten buffertreserv att komma åt utöver om det skulle behövas.

Tidigare resor har jag spenderat  mycket mer än jag tänkt mig i barstäder men levt mycket billigt på andra ställen där jag inte festat

Som ung när reste jag för första gången till Thailand och förbrukade min reskassa på halva tiden. Hade tydligen läst mig bort från verkligheten på hur billigt man kan leva där i olika herrtidningar.

Visst kan man leva billigt om man har erfarandhet men jag hade ju ingen aning.

Det löste sig för min del men situationen är inget att rekommdera.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • måne

    14

  • Kim

    12

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Tja Måne,

Sitter och groggar nu, planet går till sthlm om 6 timmar.

Åker med gumman, men ska ha en kill vecka i pattis, det blir nog helfestligt.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Åker ner den 25 November och åter 30 Mars-09.

Vi har budgeterat ca:125 000 kr inclusive resan för 2 vuxna och 2 barn 3 resp. 1 år gamla.

Nu fick vi tag på flygbiljetter med Fin Air för endast 21 500kr för hela familjen

vilket är 8 500kr under budget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åker ner den 25 November och åter 30 Mars-09.

Vi har budgeterat ca:125 000 kr inclusive resan för 2 vuxna och 2 barn 3 resp. 1 år gamla.

Nu fick vi tag på flygbiljetter med Fin Air för endast 21 500kr för hela familjen

vilket är 8 500kr under budget.

Åh det var tusan vilket bra pris ni fått med finnair. Tittar själv just nu på avresa i slutet på okt/början på nov med hemresa 11-13 veckor senare och det absolut bästa pris jag fått fram hos finnarna för 2 vuxna och ett barn är dryga 25900 kr (och då har jag t o m flyttat resan någon dag för att få det absolut billigaste alternativet). Och till det tillkommer förstås priset för flygresan ner till Arlanda.

Men kanske ni har två barn som båda är under 2 år?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

3 resp. 1 år læste jag i meddelandet Kim. :crazy:

Frugan och dottern flyger med Thai i Nov. Priset blev øver 20.000 før 1 vuxen + 4åring. :grrrrrr: Inte billigt...

Min biljett kommer nog att ligga på mellan 15k o 20k, om det øverhuvudtaget blir någon resa :y11:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

3 resp. 1 år læste jag i meddelandet Kim. :crazy:

Oj, det missade jag visst. Men det betyder att dom fått ett riktigt bra pris, hur vete tusan?

Vad gäller det pris du betalar för thaiair så är det hutlöst även med tanke på den annalkande högsäsongen. Bättre då att ta en timmes bensträckare i t ex Helsinki eller Vienna och på det sättet spara några tusenlappar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla.

jag gjorde av med för mycket denna resa, men visst kan man klara sig på 600 bath om dagen i korat inkl. boende men hur kul har man då.

Skillnaden är om man bor där eller bara är turist (semester), prata med flera st. som lever på 30-35 tusen bath i månaden.

BTT

ang. måne så får du svårt att hålla din budget, ingen kan sitta en hel dag och dricka konstat utan att somna som han.

Och är man dum nog att försöka att göra som han och i hans tempo, då sover man ganska snabbt han är unik det finns bara två som kan det tempot som jag vet om.

Den ena är måne den andra är (ja du vet vem jag menar måne), man får ta det lungt om man ska överleva dagen samt kvällen (utan att somna) om man ska dricka med dom två herrarna.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej på er alla.

jag gjorde av med för mycket denna resa, men visst kan man klara sig på 600 bath om dagen i korat inkl. boende men hur kul har man då.

Skillnaden är om man bor där eller bara är turist (semester), prata med flera st. som lever på 30-35 tusen bath i månaden.

BTT

ang. måne så får du svårt att hålla din budget, ingen kan sitta en hel dag och dricka konstat utan att somna som han.

Och är man dum nog att försöka att göra som han och i hans tempo, då sover man ganska snabbt han är unik det finns bara två som kan det tempot som jag vet om.

Den ena är måne den andra är (ja du vet vem jag menar måne), man får ta det lungt om man ska överleva dagen samt kvällen (utan att somna) om man ska dricka med dom två herrarna.

Mvh

Nerike

Men sedan då?  Då sover minsann Måne i två dygn medan vi andra som sovit varje natt lungt sippar vidare på våra Chang. ;)

Så det jämnar allt ut sig över en vecka. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min och frugans biljett kostade 4690kr + skatt 2717kr/pers.

3 åringens biljett kostade 3520kr + skatt 2717kr.

1 åringens biljett kostade 1470kr + skatt 0kr.

Totalt inklusive moms och skatter 21 521kr.

Vi blev själva förvånade till priset när vi letade flyg på

nätet men är alltid trevligt att bli possitivt överraskad när det gäller kostnaden.

mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min och frugans biljett kostade 4690kr + skatt 2717kr/pers.

3 åringens biljett kostade 3520kr + skatt 2717kr.

1 åringens biljett kostade 1470kr + skatt 0kr.

Totalt inklusive moms och skatter 21 521kr.

Vi blev själva förvånade till priset när vi letade flyg på

nätet men är alltid trevligt att bli possitivt överraskad när det gäller kostnaden.

mvh

Björn

Gick för skojs skull in på Finnairs sida och testbokade dom datum du nämner för två vuxna, ett barn och en infant. Priset jag fick upp var 31 122 kr. Så det har antagligen stigit en del sedan ni bokade.

Men det är bara att säga grattis till en bra högsäsongsbiljett. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gick för skojs skull in på Finnairs sida och testbokade dom datum du nämner för två vuxna, ett barn och en infant. Priset jag fick upp var 31 122 kr. Så det har antagligen stigit en del sedan ni bokade.

Men det är bara att säga grattis till en bra högsäsongsbiljett. :)

Finnair biljetter kan ändras från vecka till vecka.ja till och med från dag till dag både upp och ner så ett tips är titta in ofta på deras sida.

Ett annat tips för dig Kim är att prova söka från Kemi/Torneå som avreseort om ni nu har möjlighet att åka därifrån. Kemi/Torneå är ibland dyrare, ibland billigare och ibland lika som att åka över ARN..ett plus är att man slipper en flygresa. Själv har jag bokat Thai denna gång och har fått ett hyfsat pris från Luleå 27500:- 2 vuxna + ett barn under 15 år, jag ville ha ombokningsbara biljetter och då blev Thai billigare än Finnair denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finnair biljetter kan ändras från vecka till vecka.ja till och med från dag till dag både upp och ner så ett tips är titta in ofta på deras sida.

Ett annat tips för dig Kim är att prova söka från Kemi/Torneå som avreseort om ni nu har möjlighet att åka därifrån. Kemi/Torneå är ibland dyrare, ibland billigare och ibland lika som att åka över ARN..ett plus är att man slipper en flygresa. Själv har jag bokat Thai denna gång och har fått ett hyfsat pris från Luleå 27500:- 2 vuxna + ett barn under 15 år, jag ville ha ombokningsbara biljetter och då blev Thai billigare än Finnair denna gång.

Jo kommer precis nu ihåg att du redan för länge sedan tipsat om att flyga Finnair från Kemi/Tornio, det ska jag kolla upp.

Har ett pris på 25 943 kr men då tillkommer ju t o r Arlanda. Så det kanske eventuellt finns en tusing eller två att vinna på att åka bil till Kemi.

När blir ni nere, kanske finns chans till en öl ihop? :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Finnair biljetter kan ändras från vecka till vecka.ja till och med från dag till dag både upp och ner så ett tips är titta in ofta på deras sida.

Ett annat tips för dig Kim är att prova söka från Kemi/Torneå som avreseort om ni nu har möjlighet att åka därifrån. Kemi/Torneå är ibland dyrare, ibland billigare och ibland lika som att åka över ARN..ett plus är att man slipper en flygresa. Själv har jag bokat Thai denna gång och har fått ett hyfsat pris från Luleå 27500:- 2 vuxna + ett barn under 15 år, jag ville ha ombokningsbara biljetter och då blev Thai billigare än Finnair denna gång.

Jag har før mig att det var några moms lagar tidigare i sverige eller om det var finland. Det var billigare att åka tåg från stockholm-torneå æn stockholm-haparanda. Undrar om det går att kombinera resan, så att sæga gøra ett paket pris och få hela resan billigare??? Nu går det kanske inga tåg men man kan ju låtsas åka buss :great:

Nu ær det væl Luleå du åker från, men det har væl ingen betydelse

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo kommer precis nu ihåg att du redan för länge sedan tipsat om att flyga Finnair från Kemi/Tornio, det ska jag kolla upp.

Har ett pris på 25 943 kr men då tillkommer ju t o r Arlanda. Så det kanske eventuellt finns en tusing eller två att vinna på att åka bil till Kemi.

När blir ni nere, kanske finns chans till en öl ihop? :)

Nedfärd den 2:a december och hem någongång mellan feb-mar. Visst finns det chanser till Chang.du lär väl besöka fiskebyn några gånger samt

att vi planerar att följa med Ylle till byn som efter vad jag förstår endast ligger en 4-5 mil från Er. Dessutom kan vi väl hitta på något här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nedfärd den 2:a december och hem någongång mellan feb-mar. Visst finns det chanser till Chang.du lär väl besöka fiskebyn några gånger samt

att vi planerar att följa med Ylle till byn som efter vad jag förstår endast ligger en 4-5 mil från Er. Dessutom kan vi väl hitta på något här hemma.

2 dec låter gott, vid det laget har jag hunnit öva en månad eller så. Och visst blir det någon/några svängar till fiskebyn.

Att ni åker med Ylle till byn låter superkul, alla mina gamla bykompisar stannar ju hemma i vinter så jag kommer nog att vara pratsjuk och öltörstig om ni dyker upp. Kanske vi eventuellt kan ta en gemensam runda i Surins nattliv. Finns en hel del skojsigt där och eftersom jag släppt iväg frugan till båten/Olivers i somras med kompisgänget ett par tre helgkvällar medan jag själv suttit hemma och passat barn så har jag ett par nöjeskvällar med grabbgäng att fodra på plats.  :party:

Och hitta på nåt här hemma kan vi väl visst om tiden räcker till. Eventuellt sticker vi iväg redan i slutet av den här månaden.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kimpa.Nu har du fel igen,jag sover inte två dagar,jag sover en och softar en.Och slår du ut det på en vecka så blir du tvåa iaf. ;) Jag hoppas vi ses där nere.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Kimpa.Nu har du fel igen,jag sover inte två dagar,jag sover en och softar en.Och slår du ut det på en vecka så blir du tvåa iaf. ;) Jag hoppas vi ses där nere.Mvh Måne

Ha ha jaså du bara softar dag 2 :) Nåja det kan jag väl gå med på. Men du är i alla fall saknad på ölverandan dag 2 också. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Well första resan så blev det 20-25 :party:

Men valutan jag fick för det var bortom allt förnuft :party:

hadde jobbat innan & va i väggen så att seja :kort:

Men 6veckor senare köpte ny resa i was back :lol:

Det blev 100kg pengar det året men jag ångrar inget :na:

För nu jag Gnistan har :lol:

Om man har ett jobbigt liv :crazy:

Ändra alllt just do it!

Go Thai and you seeeeeeeeeeee Life again :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nerike!

Det är möjligt att jag inte kan hålla Månes dricktempo utan att somna eller spy,

men däremot så kan jag lätt hålla en god fylllenivå åtminstone ett och ett halvt dygn utan att somna.

Och jag spräcker inga budgetar heller eftersom jag sitter länge och dricker långsamt.

Herr Måne må kunna konsumera ett 40 tal Singha på en natt, medan jag håller mig i lika bra form på en flaska sangsom.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu snart börjar det att dra ihop sig för avresa.

Synd nu att bathen har rasat så det kommer bli lite dyrare.

Har räknat med att allt kommer gå på 30 000:- inte flygresan inräknad.

Skulle det vara så att det behövs mer pengar så har jag 20 000:- till som kan användas.

Vill inte snåla då det är en kombinerad smekmånad/semesterresa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Samma här... dricker jag för mycket somnar jag. Dricker jag alldeles för mycket så spyr jag.

Ingetdera populärt hos fru Chang ;-) Så knepet är ju att vara så kallat salongsberusad hela kvällen. Drick med måtta! Jaja jag vet, lättare sagt än gjort.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Ja håller fullständigt med dig.

Det är lätt att överkonsumera av ivrighet och tvingas kasta in handduken redan vid två tiden på natten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Tja,

Har inga som helst problem att förstå att dessa summor går för Måne.

Givmildare människa får man leta efter, tråkiga stunder får man också leta efter... :party:

Att göra av med 5000 bath är väl inget svårt, ett par timmar på sexan så är det klart...

Puss

Erkki

he he så sant så sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...