Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar gör du av med ?


Guest paw-76

Recommended Posts

Ska leva samma liv där som här hemma denna semester  :drunk: vara vid huset och ta det lungt se hur det slutar :whistle::whistle:

Ibland kan det bli typ 80 Baht till moppe bensin resten finns i kylskåpet.

Fylla på med mat för en 500 Baht så klarar man sig ett bar dar, man har ju en kokerska :wai:

Ska bara vara denna gång 2-3 nätter i Pattis där ryker det väl 5000Baht i nöje om dagen kanske :party::party:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • måne

    14

  • Kim

    12

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Grevenigrevie

Quote

Stefan5300!!

När jag var ihop med mina thaikvinnor var det en enorm skilllnad på budget gentemot när jag var singel.

Det är bara det att gubbarna härinne på sajten vill inte erkänna att det är frugan som styr över plånboken.

25000 sv kr per månad låter som en thaikvinnas uträkning.

BTT

Min budget ligger på 30000:- för en månad... 1000 svenska om dagen...

MEN...då är våra tre barn inräknade på ett hörn med...

Semester måste få lov att kosta...och inte att förglömma...

ALLA har vi olika resurser.

Jag är bara tacksam att frugan håller i plånboken till stor del i LOS...annars hade det rusat iväg ännu mer...  :crazy:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Stefan5300!!

När jag var ihop med mina thaikvinnor var det en enorm skilllnad på budget gentemot när jag var singel.

Det är bara det att gubbarna härinne på sajten vill inte erkänna att det är frugan som styr över plånboken.

25000 sv kr per månad låter som en thaikvinnas uträkning.

BTT

Min budget ligger på 30000:- för en månad... 1000 svenska om dagen...

MEN...då är våra tre barn inräknade på ett hörn med...

Semester måste få lov att kosta...och inte att förglömma...

ALLA har vi olika resurser.

Jag är bara tacksam att frugan håller i plånboken till stor del i LOS...annars hade det rusat iväg ännu mer...  :crazy:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Man är ingen rikeman men ingen fattiglapp. Men det är tur att TGF hjälper till med ekonomiupplägget i Thailand det gör det hela mycket billigare.

Senaste resan 5v i vintras: 15000 sek exkl flyg. Däri ingår resor (med egen bil) till Bangkok, Loei, Koh Chang. Hotell i Bangkok, Koh Chang. Restaurangbesök minst ett om dagen. Presenter och bjudmiddagar i vårt hus där jag stod för notan. + lite rep.kostn. för bilen mm.

Man kan leva flott om man vill, men vill man vara mer ekonomiskt sinnad så går det bra också.

/ BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivet av: Surin P3

Och allt som blir över tar alltid slut ändå. Den sista anhanlten är ju Tax-Freen på flygplatsen  Lite fin-whiskey är aldrig fel.

Är troligen inte en bra idé längre, jag vet, gjorde bort mig i somras.

Incheckning och passkontroll gick ovanligt snabbt så jag fick lite tid att slå ihjäl på "insidan".

Gled runt lite på taxfree, rabatt på whiskey, bra, köpte ett par helrör. Har redan förtränkt vad,

men det var något billigt som tur var.

Passerar säkerhetskontrollen i BKK med min förseglade "påse", inga problem.

Anländer Helsingfors (flög finnair) dax för säkerhetskontroll, tjejen pekar på mina flaskor,

- har du köpt dom på planet eller?

inser att jag just är på väg in i EU med mer än 1 dl vätska.

Om jag hade köpt dom på planet hade gått det bra, ibland blir säkerhetskontrollerna lite

överdrivna.

en torrlagd paneng 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Erkki,runt 40000-100000/mån sek ,det kostar att ligga på topp.Var nere nu i 15 dagar gick på ca 35000 inkl. resa(4790) men så hade jag roligt oxå Mvh Måne  :party:   :cry: väntar nu bara på att få återvända,Svenska vädret är inte roligt nu.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Måne!

Det blir ca 11000 baht om dagen i 15 dagar.

Får bara fråga var du bodde och var du åt?

Jag tror att jag rent personligen skulle ha svårt att göra av med 11000 baht per dag,

om jag nu inte köpte guld a mass eller något annat kostbart.

Visst har även jag spenderat ganska stora belopp på framförallt guldsugna damer,

men mer än 5000 baht har jag nog inte gjort av med i genomsnitt per dag.

När jag långtidsbodde med en thailändsk kvinna i center condo i Pattaya,

så gjorde jag väl av med ca 4000 baht per dag inklusive hyran för condon

och damens och mina utgifter. Och vi höll verkligen inte igen på festandet, mat,

kläder och guld.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena BTT.Med mitt umgänge är det inte svårt att spendera battingar,var på koh samui,koh pan nang och avslutade i Pattaya.En promiskiöst leverne men inga guldaffärer,jag blir lika förvånad varje gång man summerar utgifterna men som sagt det kostar att vara "greve" ha det bra BTT så hörs vi Mvh Måne  :drunk:   :party:   :mdr:   ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Har inga som helst problem att förstå att dessa summor går för Måne.

Givmildare människa får man leta efter, tråkiga stunder får man också leta efter... :party:

Att göra av med 5000 bath är väl inget svårt, ett par timmar på sexan så är det klart...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 6-8.000 Baht om dagen går det. Tycker plånboken går upp och ned som en jojo :bad:

Man börjar röra på sig runt kl 19.00 och kommer hem kl 4-6 på morgonen...

Ahh,, One Life Live It!!

:glasses:

Married men live longer than single men do, but married men are a lot more willing to die.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måne!

Det blir ca 11000 baht om dagen i 15 dagar.

Får bara fråga var du bodde och var du åt?

Jag tror att jag rent personligen skulle ha svårt att göra av med 11000 baht per dag,

om jag nu inte köpte guld a mass eller något annat kostbart.

Visst har även jag spenderat ganska stora belopp på framförallt guldsugna damer,

men mer än 5000 baht har jag nog inte gjort av med i genomsnitt per dag.

När jag långtidsbodde med en thailändsk kvinna i center condo i Pattaya,

så gjorde jag väl av med ca 4000 baht per dag inklusive hyran för condon

och damens och mina utgifter. Och vi höll verkligen inte igen på festandet, mat,

kläder och guld.

BTT

Min erfarenhet är att Måne snålar med både boendet och maten, det är dricksen som kostar. Betalar man allt med jämna tusingar så går det en del.  :yes:

Och att erkkis kostnader drar iväg är inte så konstigt med tanke på all byggnation, bil-och markköp han gör förutom att hålla några trevliga jättefester. Han är ju inte kung i byn för intet. :)

Måne, när anländer du byn då? Vi har så smått börjat titta på vinterns flygbiljetter vid det här laget, verkar som att det kan lösa sig med en nov-feb vistelse åter igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kim.Som det verkar så blir det inget alls i vinter för vår del,frugan har fått fast anställning f.r.om 1/10 så jag tror inte att det är så populärt att begära ledigt direkt men då får ju Erkki lite mer tid att träna,han var väl lite otränad när var i Surin.Mats och Kent verkar bli hemma oxå så det kanske blir en svensk jul i år(fy för den lede)men du får hålla vår fana högt i byn med omnejd,men sista ordet är väl inte sagt ännu,brukar ju kunna bära iväg iaf.Må väl och på återseende.Hälsa alla Mvh Måne  :lol:   :rofl:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Snittat ca 6-7000 sek i veckan på senaste 10 resorna. Nu när man är stadgad så kostar det mer: hus ska underhållas, släktkalas mm. Gott att leva  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har konstaterat att det verkar vara fullständigt omöjligt att klara en helkväll här i Pattis på under 5000 Baht, är man nykterist så går det nog ifs, men det är man ju inte. :party:

Men softar man nån dag så är det ju nästan gratis att leva här, 150 Svenska räcker långt då, inkl boende.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En helkväll i Pattaya klarar man väl på ca 3000-3500 baht.

Mat 200

Dricka 500

barfine 300

hotel 1000

nattsällskap 1000

Men det förutsätter ju att man låter bli att bjuda hela baren på ladydrinks

eller mat. Men ett par drinkar till den utvalda kan man ju kosta på sig.

Tyvärr brukar ju uppgjorda budgetar spricka i takt med antalet öl eller whisky,

så i allmänhet blir kalaset dyrare än man tänkt sig från början.

Men en budget på ca 20.000 sv kr på en månad är väl rimlig för barälskaren.

Sedan är detta med budgetar givetvis högst individuellt från person till person.

Men 3500 baht per kväll tycker åtminstone jag är ett bra riktmärke.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare BTT.Kan du lära mig hur du gör,själv lägger jag aldrig upp någon budjet men dina siffror är jag bara i närheten av om jag ligger sjuk på rummet  :crazy: Mvh Måne  :party:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej Måne!

Är vi i Pattis på samma gång nästa gång så ska jag gärna ta med dig på en

bartur så att du kan se att det är högst möjligt att klara sig på mellan 3-4000

på en kväll och natt.

Men som sagt det hela bygger ju på att man håller sig till beerbarer och en dam.

Jag brukar välja ut en bar som jag sedan håller mig till.

Har till och med fått ett hedersomnämnade som old grandfather Pattaya vid

en väl frekventerad bar i south Pattaya.

Inget dåligt epitet vid en ålder av 35, som jag var då.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lars60!!

25000 sv kr på en månad i Thailand är över 800 sv kr per dag.

Undrar var ni äter någonstans?

Åker ni Limousine på utflykterna?

Hade du varit en singelpilsk man i baren,

så hade inte 25000 sv kr låtit så farligt.

Ska man festa varje kväll med tjejer och dricka o allt tillhörande går det ca 4000

baht, men då är 1000 baht hotel inräknat i det.

De där presenterna du skriver om måste vara det som gör trippen dyr?

BTT

Samma person skriver x dagar senare:

Men en budget på ca 20.000 sv kr på en månad är väl rimlig för barälskaren.

Sedan är detta med budgetar givetvis högst individuellt från person till person.

Men 3500 baht per kväll tycker åtminstone jag är ett bra riktmärke.

BTT

"Vaddå vända kappan efter vinden"   :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka storfräsare det finns här.  :wai:

När jag var singel brukade min budget ligga på ungefär 1000 baht om dagen inklusive allt förutom flyg och försäkring. Efter jag gift blev det av någon märklig anledning ännu billigare :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Joints!

Går alldeles utmärkt att klara sig på 1000 baht om dagen om man äter thaimat och

betalar 6000-10.000 baht per månad för ett vanligt apartment ställe.

Men kommer man ner shorttime som turist så vill man ju leva lite bättre.

Kan ju vara bra att veta att det faktiskt går att leva ganska drägligt även på

mindre slantar.

Men då bör man vara sysselsatt med något.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Eftersom jag har sett Måne i baren så vet jag att han kräver ett minimum på ca 40 gin/tonic.

40 * 100 bath = 4000 bath, redan där spricker BTT's budget.

Jag hoppas BTT får chansen att ta Måne på en bartur, det blir en resa BTT sent ska glömma.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig resa Erkki och kom i håg att vi i vårt gäng aldrig gör någon besviken  :great: Håll stilen önskar en avundsjuk Måne  :yes:   :drunk::glasses:   :lol:   :party::whistle: PS åker du utan frugan ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...