Jump to content
IGNORERAD

En bekant ställde frågan "Varför en Thailändska?"


Oregistrerad

Recommended Posts

Jävlar i Havet vad FÖRBANNAD :grrrrrr: jag blev av denna fråga som följdes av en massa skitsnack om Thailändskor!

Det var en kompis Ex som ringde mig och ville prata. Men innerst inne var det för att höra hur det gått för mig de senaste åren då hon hört att jag haft en Thaitjej (Och Separerat).

Hennes påståenden om allt mellan himmel och jord som inte fanns NÅGRA belägg alls för bara haglade i min telefonlur. "Dem är flitiga, dem är MÅNGA, Dem är husliga mm mm" Men att det fanns minsann Svenska kvinnor här med (I Sverige).

Vad fasen svarar man till en sån människa!!! ???:surprised:

Jag träffade min tjej då jag jobbade i Thailand och vi var kompisar under drygt 1,5 år innan jag fattat vad mitt hjärta ville ha. Skulle jag då ha sagt att jag inte kan bli kär i en Thaitjej för vi har minsann Svenska tjejer i Sverige och att Thai börjar bli för många enligt vissa?

Jag sa till min Svenska bekant i luren att jag kan inte sitta i ett telefonsamtal och förklara för en person som ALDRIG varit i Thailand varför jag älskar Thailand och dess människor. Och att det ändå inte skulle gå in i huvudet på henne vad jag pratar om.

Avslutade samtalet med att jag ALDRIG I HELA MITT LIV mera kunde tänka mig en Svensk tjej om jag så ska leva ensam resten av mitt liv!

SKa bara säga att jag har separerat från min TGF men att vi är besta vänner idag.

Just för att hon är guld värd men inte fungerar ihop med just mig.

Vad jag tycker om Svenska tjejer råder just nu ingen tvekan om för min del.

Dem är och finns här. Bara det att "DEM ÄR FÖR MÅNGA"!!! :D

Hit med mera Thai så kanske dem kan öppna en skola för våra Svenska kvinnor så att dem med kan få lära sig hur en kvinna var en gång i tiden.

Nu Tackar jag för mig och säger : God Natt !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    11

  • broder tuk tuk

    10

  • Rospigg

    8

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Finns ju många bra Svenska tjejer också så man ska inte dra alla Svenskor över samma kant. Själv hade jag nog inte orkat "börja om från början" med en ny Thaitjej om det skulle ta slut med min nuvarande, skulle inte orka med alla visumansökningar, kulturkrockar, språkförbistringar osv som man oftast får på köpet om man träffar en Thaitjej.   :gasp:

Men det är ju lätt att säga när man är hyffsat ung och förmodligen inte skulle ha några större problem att hitta en brud på hemmaplan. Om 20 år när man inser att man inte är speciellt het hos unga snygga Svenskor utan möjligtvis hos jämnåriga suggor så kanske man skulle börja snegla mot Thailand än en gång... :he:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Beer Chang, du har nog inte läst tråden " besviken på min fru" av Zappe. Och vänd dig om, det finns faktiskt trevliga Svenska kvinnor.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv fått frågan hundratals gånger av Svenskor, var träffades ni? Varför en Thailändska?

Numera brukar jag svara att jag köpte ut henne från en bar eller a go go ställe där hon jobbade som prostutierad, sen frågar jag var träffade du din kille/man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För mig har det hela naturligtvis med kärlek att göra, och den kan uppstå var som helst i världen.

Själv hade jag inga planer på att åka till Thailand för att träffa någon att gifta mig med, utan det var bara en resa till ett annat land, för att ha semester och uppleva en annan kultur. Man tröttnade på Spanien, Grekland och liknande helt enkelt.

Kär kan man nog bli i alla länder man besöker, och skillnaden mellan tjejer i olika länder är nog mindre än man tror.

Det var likadant när jag blev singel efter mitt första giftemål, jag tänkte att nu får det bli något annat än en Thaitjej igen.

Men trots att jag reste till andra länder som singel och träffade tjejer i Sverige, Danmark, Österrike, Indonesien och Thailand så blev det ju en Thailändska igen. Och det var inte planerat, men jag är oerhört glad för att det blev så, och jag tror inte jag hade blivit lyckligare med någon annan. Jag tror heller inte att jag kan vara utan Thailand och då speciellt inte Isaan.

Så för mig är det rena drömmen att leva ihop med en fantastisk tjej från världens bästa plats Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:En jämförelse

Om du följer med en svensk tjej hem från krogen en natt eller om en thaidam följer med dig hem

till hotellet i LOS.

Vad är skillnaden?

Egentligen ingen alls ur moralisk synpunkt!  :no:

Din svenska tjej har antingen A-kassa, F-kassa, barnbidrag, hyresbidrag, inkomst från anställning mm.

Din LOS-tjej har ingen annan ersättning än den du betalar. Av det hon får av dig skickar hon förmodligen hem

hälften till föräldrarna, som troligtvis är fattiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Bästa svaret på frågan kanske är  "varför inte" .    :neutral:

Ligger mycket i detta...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret på frågan varför inte? kanske är de kulturella skillnaderna är för stora för gemene man.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lustigt hur många ser den thailändska kvinnan som någon slags mindre värd varelse.

Många har bilden av hur min tjej städar och tvättar dagarna i ända, och varierar denna hobby med att laga massor med mat där var middag består av 4-5 rätter. Sedan serverar hon mig en kall öl framför TVn som hon sätter på åt mig, eftersom jag är för lat för att sträcka mig efter kontrollen. Sedan tar hon hand om disken, städar lite till och lägger sig ner i sängen med särade ben när hon märker att jag snart vill lägga mig. Och vi får inte glömma hur hon bugar eller niger artigt med sänkt blick var gång jag går förbi.

:na:

Visst, min sambo tar hand om städningen till 90%, matlagningen till 95% och tvätten ska vi inte ens sätta siffror på. När vi flyttade in i en ny lägenhet så frågade hon mig om jag inte kunda dammsuga vardagsrummet.

-Absolut. svarade jag och reste mig ifrån soffan.

Ett par minuters omkringvandrande sker innan jag går ut i köket till min älskling och frågar;

-Vart står dammsugaren?!??!!?

Men skulle hon begära att jag gör mer i hemmet så skulle jag inte tveka en sekund.

Varför en thailändska? Jag föll för min flickvän för att hon är den hon är, och hon nu råkar vara född i Thailand. Jag hade inte älskat henne mindre om hon kom ifrån Finland eller Långtbortistan.

Det thailändska tempramentet får man väl se som en bonus.   :yes:

:wai: Kvinnor är underbara   :wai:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför varför varför?

Vet så många svenska kvinnor SÅÅ mycket om Thailändska flickor??

De vet minsann både det ena och det andra.

De svenska kvinnorna jag talat med är så negativt inställda. Anar man att de inte gillar konkurrensen?

Män däremot är nog mest nyfikna.

Då jag berättar om min TGF så är en av de första frågorna jag får:

-HUR GAMMAL ÄR HON? (känner någon annan igen detta?)

Idag svarar jag utan att blinka:

-Hon skall fylla arton.

När jag ser att de tappar hakan (vilket alla hittills gjort) så tillägger jag att jag bara skojar...

Sedan säger jag att:

-Hon HAR fyllt arton.

(Och detta är helt sant. Fast det var visserligen 16 år sedan.)

Mvh /oldthaimer

Link to comment
Dela på andra sajter

På frågan varför jag "valde" en Thaitjej, svarar jag ibland "Det gjorde jag inte", vilket enligt min fru är helt sant :yipi:

Det var inte hon som valde mig heller :gasp:

Utan vår son, Jimmy...

Ett par dagar innan jag träffade Nok så hade hon en dröm, i drömmen kom ett litet gossebarn och sade "Mamma jag vill födas utav dej" :wai:

Frugan svarade barnet att "Det går inte, för jag har ingen man, som kan bli din pappa"

"Oroa dej inte mamma, jag skall hitta en bra man till dej", sade gossebarnet (Jimmy, alltså).

3-4 dagar senare klev jag in på MBK, intet ont anande, lite småkär i en tjej som jag träffat på "Rock hard Agogo" i Patong, men henne tappade jag intresset för efter att Jimmy sammanfört sina blivande föräldrar :aff:

2,5 år senare föddes Jimmy, och frugan visste från start att det var en son vi skulle få :yes:

Helt sann historia! jag har fler liknande på lager (om spådommar och sanndrömmar) :surprised:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bonus är en form av rabatt och själv hade jag gärna sluppit rabatten och betalat fullt pris för att få ett bättre humör på henne, min fru. Undrar om Khareless hade skrivit Kvinnor är underbara om han hade haft min fru på prov en månad.

Det är inte bara svenska kvinnor som frågar om ålder utan i lika hög grad de thailändska kvinnorna om sina medsystrar, bl.a. för att veta hur de skall tilltala sin syster.

I början av vårat förhållande träffade vi en driftig trevlig Thailändsk kvinna som gärna önskade vara bäst, äldst och klokast i olika sammanhang. En dag blev min fru och jag hembjudna till henne och hennes man. Under samtalet så frågade NN min fru hur gammal hon var. 32 år blev det uppriktiga och ärliga svaret. Mycket förvånad råkade NN berätta att hon trodde att min fru var 18 år. Det kan tilläggas att min fru ser ung ut och gör det fortfarande med tanke på ålder. Det pinsamma var att NN var några månader yngre. Nu skulle hon tvingas säga Pi till min fru och själv få tillägget yngre ( mindre erfaren - klok ) av min fru. Efter den middagen tappade vi kontakten. Tror NN tappade ansiktet  :yipi: .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bonus är en form av rabatt och själv hade jag gärna sluppit rabatten och betalat fullt pris för att få ett bättre humör på henne, min fru. Undrar om Khareless hade skrivit Kvinnor är underbara om han hade haft min fru på prov en månad.

Så du tycker inte din fru är underbar?  ;):whistle:

Jag tycker kvinnor i allmänhet är underbara, men visst, det finns skräckexempel även i den djungeln.

Jag skulle ju inte direkt dra en tarzan till en strippandes Gudrun Schyman...

:wai: Underbara kvinnor är underbara :wai:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min thailändska e fortfarande lia go som när jau träffade henne för över 30 år sedan  :great: ...Skulle jau fått leva om mitt liv hade det blivit hon igen  :wai:

Je ne regrette rien !  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej: pratar och tjattra som in i helvete, och hon är rätt klumpig också, eller nej, hon är jävligt klumpig.. sen så blir hon nästan alltid för full när vi festar till det nån gång, men hon är riktigt duktig på laga mat, hon är faktiskt riktigt rolig också... ja, hon har allt det där som jag söker hos en tjej, hon är helt jävla fantastisk!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan frågade en gång varför jag inte hittat en tjej i tex. Tyskland (?) & inte så långt bort som Thailand! huh.gif ... Tyskland av alla jävla ställen! hehehe Nu har dock lilla mamsen svalt betet & verkar tycka mycket om Älskling , hon är även insatt i hennes tidigare livssituation , vet vad hon jobbat med & hur vi träffades & hon säger hon inte dömmer henne för det! Bra! :thumbsup:

Min före detta Fru har dock vissa synpunkter på arrangemanget , vilket vi iof. skiter totalt i , men snacket går så här ungef. .. så du tycker ni är jämnlika? ... vad har ni gemensamt? .. jasså du ska ta hit henne stackars människa ... sonen åxå , kommer aldrig fungera i skolan .. passa så hon inte utnyttjar dig .. osv.!

Iom. jag vart gift med den här människan & hon är mor till min son kan jag väl säga jag delvis kände mig utnyttjad av henne & hade aldrig vare sig nåt gemensamt el. kände mig jämnlik med henne!

Så "Varför en Thailändska?"

För dom Thailänsk talande brukar jag förklara mig med: Obatihet Raktear!    :he:  

Dom andra korkbollarna bryr vi oss inte så mycket om .. dom kan leva med sina fördomar .. uP 2 people! :P

IMG_1290_2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Först av allt bör det påpekas att det finns gott om trevliga, snälla och kärleksfulla

svenska kvinnor med.

Att de flesta svenska kvinnor kan försörja sig själva och därmed inte behöver sälja

sig till någon de inte älskar, betyder inte att de behöver vara feministiska jämlikhets

strävare.

Finns många svenska kvinnor som ochså föredrar att laga mat och städa,

även om jag personligen tror att fenomenet kvinna i städ och kök är en generations-

fråga, som om några generationer mer eller mindre kommer att vara utdöd.

Eftersom de flesta svenska kvinnor kan försörja sig själva kan de ochså kosta på sig lyxen att gifta sig på grund av kärlek och inte på grund av pengar som de flesta thaitjejer i Sverige har gjort.

De kan ochså unna sig att lämna mannen om kärleken tar slut eftersom de inte behöver lida så mycket ekonomiskt.

En thaikvinna i Sverige klänger sig fast vid mannen för livet eftersom hon vet att förlorar hon honom väntar kanske baren i Pattaya igen.

Det är väl klart att 50 åriga Ulla på posten eller feta Greta på försäkringskassan blir avundsjuka på lilla söta 22 åriga Noi.

Det är ju inte så svårt att begripa, och sedan kommer snacket igång. Särskilt om gubben är över 50.

Lägger man sedan till alla de fördomar som finns om Thailand och barer och horor och horbockar så kan man väl i tala om självuppfyllande profetia i det fallet.

Det är klart det är trist när det ska snackas skit bakom ryggen, men det snackas ju ganska mycket skit även svenska kvinnor emellan, så att det då även drabbar lilla oskyldiga Noi är väl inget konstigt.

Det finns givetvis olika orsaker till varför en svensk man åker till Thailand och tar hem och gifter sig med en thailändsk kvinna.

1 Mannen hamnar i baren på semestern och kärar ned sig och sedan är bollen i rullning.

2 Mannen har inget attraktionsvärde för normala svenska kvinnor på grund av utseendemässiga, åldersmässiga eller känslomässiga störningar.

3 Mannen är en sk mullig mansgris som helst undviker allt som har att göra med städning, matlagning och dylika andra husliga ting. Dessutom vill han kunna bestämma själv när, hur och var han vill ha sex.Därmed blir han omöjlig för de flesta infödda svenskor.

Jag har tidigare skrivit om att ifall jag skulle inleda ett varaktigare förhållande med en thailändsk kvinna, så ska det vara i Thailand och grundas på kärlek.

Annars får det vara och jag fortsätter mina bareskapader.

Hade jag haft planer på att stanna i Sverige resten av livet,

så hade jag nog satsat på en svensk kvinna.

Men jag tror inte någon svensk kvinna kring 40 är intresserad av att bosätta sig permanent i LOS.

Åtminstone inte utan rimlig försörjning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tar jag hand om en Thai tjej och hennes 2 egna barn, som tack för det blir jag själv tillfredstäld ser det som en fadder tjänst :morgon:

Enda bekymret är att hon är så j-v avens & svartsjuk.

Så när jag är ute mina strapatser blir det som det blir ibland :drunk::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lite erfaranhet av livet numera så vore väl det enda jag skulle satsa på i det här landet "runka & satsa i motvind" wanker1.gif.. allt annat har förlorat sin attraktionsförmåga sedan upptäckten av Asien & Thailand!

Tror endå inte man kan "satsa på" & "planera"  kärlek .. det bara händer .. sen om individen är turk , neger , asiat el. rent av (hua) svensk spelar nog ingen roll! Men det är klart , har man som jag en negativ inställning till "falang kärringar" & tillbringat mycket tid dom senaste åren i Thailand är det kanke oundvikligt .. det blir en Thai brutta vare sig man vill el. inte?! hahaha :thumbsup:

"Im My Thai Lady´s Sex Slave And Prowd Of It!"  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nåja kärleken styr man väl ändå en del över själv, om man har ett normalt känsloliv.

Däremot så finns det ju människor som är känslomässigt störda på grund av olika

anledningar. Dessa individer har antingen förlorat förmågan att älska, stängt av eller

så älskar de lika lätt och ofta som de äter bröd.

Ett behov som antingen helt stängts igen eller gått till överdrift.

Normalt sett så kan man ju med viljan själv avgöra huruvida man vill ha en svensk

eller thailändsk käraste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så har man hamnat i utanförskapet igen, stistikproffessorn har räknat upp de 3 olika scenarierna som finns för att ha en Thaifru/sambo.

Tyvärr hamnar jag (gissar att det finns åtminståne nån tlll) i grupp övriga som uppenbarligen inte räknas, har tråkigt nog inte samma vetskap om Thailand som proffesorn, har bara varit där sedan 1986 och haft sambo i 5 år, men saknar vetenskapens fakta då jag ännu inte (vet ej om jag kommer heller)besökt världsmetropolen Pattaya där alla thailändskor som kommer har jobbar. OK glömde lampaffären.

Är det helt uteslutet att det fungerar på samma sätt som när "MAN MÖTER KVINNA", var som helst i världen.

Kan det vara så att det finns olika anledningar till varför man besöker Thailand, kan det finnas dom som gillar landet och kulturen och svennesemestrar? Och kan det finnas dom som finner kärleken?

Avundsjuka svennekäringar, javisst, det finns väl lika många här som överallt i världen, avundsjuka grundar sig många gånger på okunskap, i detta fall på okunskap om Thailands mångfald, svenne och svenna som ifrågasätter vårt val av livspartner har antingen inte varit där, eller också har dom hört.eller läst...men det är bara ett fåtal som varit Thailand som ifrågasätter, i varje fall i min lilla värld, så jag brukar rekommendera en resa för att uppeva Thailand på plats, och sedan ställa frågan igen.

Baa, som är helt normal och har Thaisambo.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur nu signaturen baa går ihop med att vara normal  :D

Tror ändå BTT får med flertalet i sin "statistik". Inte så många har haft möjligheten att spendera flera år i Thailand (även om ni är kraftigt överrepresenterade här på mpr).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...