Jump to content
IGNORERAD

En bekant ställde frågan "Varför en Thailändska?"


Oregistrerad

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej Changnoi

Huvudet på spiken där, har själv sett greker ta avsked av gråtande svenskor på flygplatserna där charterplanen håller till,

killen tänker redan efter nästa tjej och när svenskan förvinner in tar han hennes blomsterkvast och kör ner i papperskorgen.

Sedan gick han över till ankommande gaten och stötte på nya.

Jag har också tillsammans med en Stockholmare sett när svenska tjejer blev drogade på Khalua disco i Kos,

dom samarbetade med bartendern och drogade tjejerna som leddes ut och ner på stranden där hennes guldsmycken plockades av och 5 killar stod på rad med byxorna vid knäna och väntade på sin tur.

Jag fritog en svenska en kväll under ett våldtäkts försök och fick gråtande med henne till hotellet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    11

  • broder tuk tuk

    10

  • Rospigg

    8

  • Tommy

    7

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Något man kan fundera över är varför svenska män är mycket mer benägna att inleda ett långsiktigt förhållande med sin semesterromans från Thailand, än vad svenska kvinnor är att göra samma sak med sin semesterromans från Grekland eller Turkiet. Med tanke på att killar traditionellt anses vara mer intresserade av tillfälligt sex, och tjejer mer intresserade av längre förhållanden, kan man tycka att det borde vara precis tvärt om.

Mvh,

Kaj

I dom allra flesta fall beror det som redan påpekats på att killarna inte är intresserade av ett längre förhållande. Och varför skulle dom vara intresserad? I deras kulturer gifter man sig med oskulder som inte så sällan utsetts av familjen som ett gott parti. Men kan man under tiden man väntar på att gifta sig ha kul med turisttjejer så varför inte, för en man är detta inget problem rent moraliskt, tvärtom faktiskt.

Svenska tjejer ses nog med sitt världsrykte mer som gratish*ror, inte hustruämnen. Orättvist? Javisst, om man ser på det med utsikt från vår svenska lössläppta moral, men inte om man ser på det med den moral majoriteten av världens ögon bär.

Sen finns det givetvis även svenska tjejer som efter semestersexäventyret i Grekland åker hem till sin svenska kille och kniper käft om vad hon tillät sig göra på tjejresan. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Man kanske ska nyansera begreppet svenska tjejer som gratisho-ror en smula, är det någon som sett hur de ljuvliga kvinnorna från ett örike utanför Frankries kust beter sig, dom har f-n i mej ännu sämre rykte, fast svenska tjejer ger nog mer status för dom än bra mycket snyggare.

Baa, som generaliserar en smula.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Man kanske ska nyansera begreppet svenska tjejer som gratisho-ror en smula, är det någon som sett hur de ljuvliga kvinnorna från ett örike utanför Frankries kust beter sig, dom har f-n i mej ännu sämre rykte, fast svenska tjejer ger nog mer status för dom än bra mycket snyggare.

Baa, som generaliserar en smula.

Som sagt, det som är normalt för oss är inte det i andra kulturer och gratish*ror är inget begrepp jag som svensk skulle använda mig av för att beskriva våra medsystrar. Nä, jag försöker bara förklara synen som männen i medlehavsländerna har på våra tjejer från sitt betydligt hårdare moraliska perspektiv.

Själv tycker jag vi i Sverige har en sund moral vad gäller sex före äktenskapet och tycker det är bra att svenska tjejer släpper till före, att vi killar inte finner detta vara något negativt, att tjejerna är frigjorda och själva kan bestämma vem dom ska gifta sig med osv.

I medelhavsländerna kan tjejerna inte göra detta och vaktas noga av sina familjer. Så svenska killar göre sig icke besvär, liksom landets egna män om dom inte har seriösa avsikter.

Men visst, det är inte bara svenska tjejer som är lössläppta generellt, det gäller även dom andra skandinaviska ländernas kvinnor och andra västerländska kvinnor i mindre eller större grad beroende av ursprungsland.

Och i alla länder, även dom som styrs av sharialagar eller med betydligt strängare sexmoral än den i skandinavien, finns alltid ett antal lössläppta kvinnor. Fast i dom länderna tar kvinnorna i regel betalt för att krypa i säng med en kille, även om dom gillar både sexet och killen. Och ett bra exempel på just detta är Thailand.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I medelhavsländerna kan tjejerna inte göra detta och vaktas noga av sina familjer. Så svenska killar göre sig icke besvär, liksom landets egna män om dom inte har seriösa avsikter.

Jag skulle vilja påstå att du har fel. Även om det kanske inte är lika vanligt att man tar hem sin pojkvän för att göka på flickrummet så är nog folk minst lika lösaktiga där som i Sverige, iallafall när man jämför med Spanien och Italien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det sant att svenskor skiter i sin partners inkomst? Jag har träffat ganska många framgångsrika kvinnor under mitt yrkesliv som jag har lärt känna ganska väl. Som exempel kan jag nämna docenter, chefer, mellanchefer, professorer, läkare, experter och välavlönade utredare. Som regel brukar dessa kvinnor ha män/sambor som är ännu mera framgångsrik och tjänar ännu mera pengar. Hur kommer det sig om svenska kvinnor inte letar efter män med pengar?

Det är ett faktum att svenskor fortfarande gifter sig uppåt. Man kan ju spekulera i om det är omedvetet eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle vilja påstå att du har fel. Även om det kanske inte är lika vanligt att man tar hem sin pojkvän för att göka på flickrummet så är nog folk minst lika lösaktiga där som i Sverige, iallafall när man jämför med Spanien och Italien.

Håller med, Spanien och Italien är nog inte jämförbara med t ex Grekland och Turkiet i dessa avseenden. Eller med Syrien, Iran, Irak mfl mycket patriarkala länder där landets kvinnor riskerar långa fängelsestraff eller rent av avrättning om dom ses kyssa en västerlänning offentligt.

Fast att spanska och italienska kvinnor är lika frigjorda som svenska, nää, men dom är nog på god väg att bli det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är ett faktum att svenskor fortfarande gifter sig uppåt. Man kan ju spekulera i om det är omedvetet eller ej.

Jag tror nog att det till viss del beror på att en del svenska män inte vill

ha en kvinna som är mer framgångsrik än de själva är. :yes:

Quote

Är det sant att svenskor skiter i sin partners inkomst? Jag har träffat ganska många framgångsrika kvinnor under mitt yrkesliv som jag har lärt känna ganska väl. Som exempel kan jag nämna docenter, chefer, mellanchefer, professorer, läkare, experter och välavlönade utredare. Som regel brukar dessa kvinnor ha män/sambor som är ännu mera framgångsrik och tjänar ännu mera pengar. Hur kommer det sig om svenska kvinnor inte letar efter män med pengar?

Även om kvinnorna är framgångrika så träffar de män i samma kretsar så tjänar de oftast

sämre även med liknade jobb trots allt prat om jämlikhet.

mvh l.h

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror nog att det till viss del beror på att en del svenska män inte vill

ha en kvinna som är mer framgångsrik än de själva är. :yes:

Ja, det är nog också en sida av myntet. Om thailändska män resonerar på samma vis är det ju inte konstigt att thailändska kvinnor söker efter utländska män. För ett annat faktum är att majoriteten av studenterna på landets universitet är kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim! Om du har läst igenom hela tråden så skulle du se att jag redan har skrivit på den ( MPR ) och din upplysning var onödig.

Att jag tog en tråd från Thaitjejer var bara för att komplettera det som kan sökas här på MPR, även om den var kortare.

Från din sida hade det räckt med att kopiera tråden från MPR och skrivit att den finns här också, för de som inte vet hur man använder sökfunktionen.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...