Jump to content
IGNORERAD

En bekant ställde frågan "Varför en Thailändska?"


Oregistrerad

Recommended Posts

Quote

Quote

Varför man valt en thailändska är helt upp till var och det vet bara vederbörande.

Men för min del kunde det lika gärna kunnat bli vilken nationalitet som helst.

Nu slumpade det sig som så att jag svarade på en annons på TT och sen var snöbollen i rullning

Visst tycker jag thailändskor har ett angenämt utseende men det tycker jag latinska eller brasilianskor har också.

Så det berodde inte på det utan det som gjorde att jag föll för henne är hennes syn på livet och värderingar.

Vi har ungefär samma mål med livet och vill nå dom tillsammans.

Kan säga att jag aldrig känt så här starkt för nån tjej tidigare och samtidigt som det skrämmer mig lite så är det skönt.

Jag ser fram emot vad framtiden har i sitt sköte för henne och mig.

 

Dagens i särklass roligaste inlägg.

Jag är kär så in i helvete!

De här känslorna, skrämmer skiten ur mig!

Bangkok om 3 dagar!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    11

  • broder tuk tuk

    10

  • Rospigg

    8

  • Kim

    7

Mest aktiva i denna tråd

695:an .. vet du att skillnaden mellan att vara kär och galen är hårfin. Ibland är man det ena , ibland det andra,  ibland både och. Själv är jag ingetdera nu mera.  :na:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vissa verkar vilja få det till att det oftast är en ren slump som gör att en svensk man inleder ett förhållande med en thailändsk kvinna. Men om det nu är slumpen som gör att vissa svenska män råkar falla för en thailändsk kvinna, så bordet det vara ungefär lika många svenska kvinnor som råkar falla för en thailändsk kille. Vi vet alla att så inte är fallet. Därför kan man dra slutsatsen att det inte är slumpen som ligger bakom, utan att det finns vissa konkreta faktorer som gör att svenska män faller för thailändska kvinnor, och vice versa.

Mvh,

Kaj

Du har naturligtvis rätt i att det inte enbart är slumpen som avgör att så många svenska killar träffar asiatiska tjejer. Precis som det inte är en slump att svenska kvinnor i massor får ihop det med turkiska eller grekiska killar på sin medelhavssemester medan dom svenska killarna där blir helt utan lokala tjejer.

Om vi ska dra det hela till sin spets så kan vi väl á la BTT då konstatera att svenska kvinnor antagligen är en gudagåva tilll män världen över medan deras bröder, dvs dom svenska killarna är riktiga losers som bara kan accepteras av fattiga, desperata kvinns.

För det är väl den allmänt accepterade politiskt korrekta "sanningen" i vårt samhälle. Lite underligt finner jag dock denna genetiskt stora olikhet mellan bröder och systrar av detta blonda och blåögda nordiska folk. Ena könet föds fula och det andra som vackrast i världen. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror det har med den svenska uppfostran att göra, vi tycker att pojkar och flickor ska vara lika.

Man ska ge tjejer sågar och hammare, killarna ska få dockor när dom är små.

Men i andra länder får tjejerna vara just tjejer och man uppmuntrar det, och ser det som naturligt.

Och killarna i sydligare länder uppfostras till att bli macho killar.

När sedan tjejerna träffar killar från sydligare länder som ser dom just som tjejer och uppvaktar dom, samt spelar ut sin macho charm faller dom direkt.

Vi killar blir nog lika förtjusta när vi träffar tjejer som har kvinnlig charm och är uppfostrade till att vara tjejer + att dessa tjejer kanske blir positiva för att vi behandlar dom jämlikt

Tjejer dras nog omedvetet till män som är manliga.

Och männen dras till tjejer som är kvinnliga på ett naturligt sätt.

Jag vet inte men ibland tror jag att det är sånt här bl.a som kan spela in.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vilka intressanta teorier som kommer fram här!

Jag har också en. Jag tror att det svenska folkets förälskelse med utlandssemestrar spelar stor roll vid parbildning med utländsk partner. Mina tidigare två thailändska flickvänner träffade jag på semester i Thailand. Jag var separerade med en ung dotter och hade inga planer på att skaffa en ny partner. Men man är väl en annan person när man är ledig från jobbet och finns i en ny spännande miljö med många nya människor. Det är inte konstig om även andra människor finner sin kärlek på semester också. Detta gäller inte enbart kärlek med någon från den inhemska befolkningen utan även med andra turister från andra länder.

Genetiker har också en teori. De säger att den naturliga lukten spelar stor roll vid val av partner. De har funnit att människor mycket ofta attrakheras till andra som har en helt annan genstruktur. Det förklaras med att det är mest gynsam för att barn att ärva immunitetssystem från två föräldrar från olika kontinenter. Barnet skyddas får ett naturligt skydd från flera bakteri- och virusstam alltså.

ThaiKajs inlägg som Kim svarade på riktas nog mot mig. Men jag tror att ThaiKaj övertolkade mitt inlägg. Jag menar inte att det rena slumpen som avgör val av partner. Jag menar att det är så mycket annat som man oftast inte själv är metveten om som spelar roll. Etnisk tillhörighet kan väl vara en faktor med den har mycket lite betydelse i det långa loppet.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det pratas mycket om att våra älskade fruar/flickvänner från Thailand bara vill ha oss för våra pengar,

men aldrig att Falangkvinnor har det målet med en man .

Jag känner till minst fyra fall ,bla min x svägersk som sparkade ut min bror när hon träffade en RIK MAN,

och det var inget hon hymlade om.

Ps min fru visste att jag var en FATTIGFALANG med låg lön när vi träffades :whistle:

Mvh Dinkel

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Svarten och Dinkel

Jag tror att det är delar av allt detta som tas upp som spelar in.

Det här med att sökande efter genetisk variation kan säkert spela in omedvetet.

Och jag tror också att dom flesta kvinnor försöker hitta en man som dom tror kan erbjuda ett bra liv,

oavsett vilket land eller kultur dom än kommer ifrån (även svenska).

Så att välja någon med ordnad ekonomi är nog vanligt i alla länder.

Och att det är männen som väljer är jag inte så säker på, kvinnorna har nog också ett finger med i spelet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

. Och att det är männen som väljer är jag inte så säker på, kvinnorna har nog också ett finger med i spelet.

Kvinnor låter sig väljas av den man som de har valt!  :yes:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Kvinnor låter sig väljas av den man som de har valt!  :yes:

:wai:

Du är en smart man, du.  :great:

Quote

Genetiker har också en teori. De säger att den naturliga lukten spelar stor roll vid val av partner.

Och jag som alltid beundrat mitt luktsinne.  :lol::lol:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att våra "landsmaninnor" har ett gott rykte utanför Saweden...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vara Graft synskadad för att ogilla dessa (Hörselskador spelar ingen roll):

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En 'ironi smiley' hade inte skadat Tommy eller var du verkligen allvarllig med dina sista inlägg i denna tråd.

Man ska mena vad man säger!  :diablo:

Det var så mycket blondiner ett tag att jag tom funderade lite grand på

att skaffa skyddsfilm till min dator.  :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En 'ironi smiley' hade inte skadat Tommy eller var du verkligen allvarllig med dina sista inlägg i denna tråd.

Man ska mena vad man säger!  :diablo:

Det var så mycket blondiner ett tag att jag tom funderade lite grand på

att skaffa skyddsfilm till min dator.  :crazy:

Orkade inte leta efter en "irony smiley" på den "globala informations supermotorvägen"  :whistle:

Testa gladpack! :rofl:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Att svenska kvinnor skulle vara en gudagåva till män världen över eller att svenska

män skulle vara extremt fula har jag aldrig påstått.

Då skulle jag ju inkludera mig själv i det påståendet,

och så långt vill jag inte gå att jag skulle kalla mig själv en ful looser.

Det finns mer eller mindre attraktiva män o kvinnor såväl i Sverige som i Thailand.

Däremot kan man nog påstå, utan att generalisera, att pengar betyder mer än kärlek

för en thaitjej än en svensk tjej.

Av naturliga orsaker.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skönt att våra "landsmaninnor" har ett gott rykte utanför Saweden...

Visst har dom det, visst har dom det. :)

För snart 20 år sedan lärde jag känna en väldigt vacker ung tjej från El Salvador (centralamerika) vid namn Mirella. Hon hade blivit skickad ensam från sitt land till Sverige av sin familj för att undkomma kriget och dödspatrullerna som redan tagit en av hennes bröder.

Jag träffade henne av en slump och efter en tid fick jag tillfälle till många intressanta personliga samtal med henne om livet i El Salvador samt om hennes flykt till Sverige. Och jag kommer så väl ihåg när hon berättade att det enda hon kände till om Sverige innan hon kom hit var att här älskade folk helt öppet med varandra på både gator och torg.  :yes:

Så var det ju inte riktigt...ha ha. Men den bilden av frigjorda svenskor, i större eller mindre skala, finns naturligtvis över hela världen och den stämmer ju till viss del. För i Sverige finns det inga tjejer som sparar på sin oskuld till den dom gifter sig med, som grekiska och turkiska tjejer måste göra. Nää, 5-6 partner ska man väl åtminstone ha hunnit med innan man stadgar sig för gott är mottot.

Något som är helt otänkbart för tjejer i dom flesta länder i världen. Så inte är det konstigt att t ex grekiska/turkiska killar svärmar för våra blonda landsmanninor på semesterresa. Sina egna tjejer får dom ju röra lika lite som dom svenska turistkillarna får göra, dvs om dom inte gifter sig med dom först.

Och detta är naturligtvis anledningen till att svenska killar inte får till det med dom lokala tjejerna vid medelhavsstränderna samtidigt som dom svenska tjejerna får ihop det i övermått.

Jämför man sedan med Asien så finns egentligen samma strikta moral för tjejerna där angående sex före äktenskapet som det finns i Grekland och Turkiet. Och varför det ändå är så populärt för tjejerna att finna en utländsk man kan jag ju bara personligen spekulera i. Men jag tror att det dels kan ha att göra med det buddismen lär ut som gör att tjejerna inte blir vaktade på samma sätt av sina bröder och fäder som t ex tjejerna i Turkiet eller Grekland blir. I Thailand och övriga asiatiska länder är kvinnorna mycket mer frigjorda och mindre förtryckta av sina familjer än deras motsvarighet runt medelhavet. Och det återspeglas b la genom att dom gärna väljer en (rik) utländsk man istället för att tvingas välja en lokal fattigare som är fallet runt medelhavet.

Hade inte kvinnorna runt medelhavet varit så förtryckta av sitt manssamhälle så tror jag svenska män lika gärna kunnat "hämta" sin fru i t ex Grekland som i dom asiatiska länderna.

Från det ena till det andra. En annan historia jag också påminns av med tanke på tuben med Graaf är när jag och en kompis var i Vietnam för snart 10 år sen. Kompisen hade strax innan han åkte iväg till Thailand (där jag väntade på honom) varit på en krog där systrarna Graaf var inhyrda som gästbartenders och han hade lyckats ta några bilder där han stod och höll om Magdalena och där dom båda smajlade vackert in i kameran. Den filmen tog han sedan slut på under vår resa och framkallade den därför i Bangkok så bilderna var med när vi senare åkte vidare till Vietnam.

I Saigon träffade vi sedan en kväll några lokala tjejer i en restaurang och när dom nyfiket frågade oss om våra eventuella flickvänner hemma i Sverige så drog kompisen förstås fram bilderna där han stod och höll om Magdalena Graaf. - Yes, this is my girlfriend.

Ha ha, snacka om att tjejerna blev imponerade. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim!

Att svenska kvinnor skulle vara en gudagåva till män världen över eller att svenska

män skulle vara extremt fula har jag aldrig påstått.

Då skulle jag ju inkludera mig själv i det påståendet,

och så långt vill jag inte gå att jag skulle kalla mig själv en ful looser.

Det finns mer eller mindre attraktiva män o kvinnor såväl i Sverige som i Thailand.

Däremot kan man nog påstå, utan att generalisera, att pengar betyder mer än kärlek

för en thaitjej än en svensk tjej.

Av naturliga orsaker.

BTT

Självklart betyder pengar mer för dom som inga har än för dom som har det i övermått. Finns stora gradskillnader även bland svenska tjejer såväl som bland thailändska. Inte alla är rik i Sverige och inte alla är fattiga i Thailand.

Tror nog du skulle åka på en riktigt fet smäll av min fru om du inför henne påstod att hon gift sig för pengars skull. Givetvis så spelar den faktorn in precis som det gör i alla förhållanden världen över, men frågar du henne så gifte hon sig av kärlek, punkt slut.

Finns nog inget som kan göra henne så arg som när sådana som du ifrågasätter detta bara för att hon råkar vara thai.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Jag har ingen önskan att få en fet smäll av din fru. Absolut inte.

Jag vet att jag ibland uttrycker mig slarvigt och jag ber om ursäkt för det.

Jag vet att de flesta thaikvinnor givetvis träffar och gifter sig med sin man på

grund av kärlek. Att den biten väger mest.

Jag menade att ekonomiska faktorer oftast väger tyngre i Thailand än i Sverige när

två personer gifter sig.

Det utesluter givetvis inte att inte kärlek ochså finns med i bilden.

Tror de flesta kvinnor skulle ha svårt att uthärda ett långt förhållande med sin man

utan att känna kärlek för honom.

Sedan att vissa hardcore bartjejer klarar det är ju en annan sak.

Men som sagt jag ber om ursäkt till dig och din fru.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim!

...

Däremot kan man nog påstå, utan att generalisera, att pengar betyder mer än kärlek

för en thaitjej än en svensk tjej.

Av naturliga orsaker.

BTT

Är det sant att svenskor skiter i sin partners inkomst? Jag har träffat ganska många framgångsrika kvinnor under mitt yrkesliv som jag har lärt känna ganska väl. Som exempel kan jag nämna docenter, chefer, mellanchefer, professorer, läkare, experter och välavlönade utredare. Som regel brukar dessa kvinnor ha män/sambor som är ännu mera framgångsrik och tjänar ännu mera pengar. Hur kommer det sig om svenska kvinnor inte letar efter män med pengar?

Min dotters väninnor har en någorlunda bra levnadsstandard. De flesta har vuxit upp med ensamstående mammor några av vilka har ett bra jobb och några av vilka har ett normalt jobb men är flitiga nog för att få allt att gå runt. Numera går dessa tjejer i gymnasium och ska snart börja med sitt vuxet liv. Vad säger de när jag frågar de om vad de önskar jobba med? "Gifta mig rikt" är svaret som jag får!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Något man kan fundera över är varför svenska män är mycket mer benägna att inleda ett långsiktigt förhållande med sin semesterromans från Thailand, än vad svenska kvinnor är att göra samma sak med sin semesterromans från Grekland eller Turkiet. Med tanke på att killar traditionellt anses vara mer intresserade av tillfälligt sex, och tjejer mer intresserade av längre förhållanden, kan man tycka att det borde vara precis tvärt om.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim!

...

Däremot kan man nog påstå, utan att generalisera, att pengar betyder mer än kärlek

för en thaitjej än en svensk tjej.

Av naturliga orsaker.

BTT

Hej!

Det finns en hel del thailändskor som har fått en examen i Thailand som t. ex. sjuksköterska, lärare, företagsekonom, osv. och som har kärat ned sig med en svensk. Dessa har lämnat möjligheten att tjäna mer pengar än 4-10 arbetare i Thailand. En lärare i Thailand kan tjäna 16 000 baht/mån, en sköterska 25 000 baht/mån och en ekonom ännu mer. Om dessa damer får ett liknande jobb i Sverige får de lika mycket som 1 (oftast mindre än 1) arbetare. Men oftast får de inte professionella jobb med sina examen pga diskriminering. Deras svenska män tjänar sällan som 2 eller flera arbetare i Sverige (40 000+ kr/mån). Vem skulle kunna hävda att dessa kvinnor bryr sig mer om pengar än kärlek?

Vidare om man som jag lär känna dessa kvinnors systrar och vänner utan examen från samma byar inser man att de inte är så olika.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min dotters väninnor har en någorlunda bra levnadsstandard. De flesta har vuxit upp med ensamstående mammor några av vilka har ett bra jobb och några av vilka har ett normalt jobb men är flitiga nog för att få allt att gå runt. Numera går dessa tjejer i gymnasium och ska snart börja med sitt vuxet liv. Vad säger de när jag frågar de om vad de önskar jobba med? "Gifta mig rikt" är svaret som jag får!

Hälsning

Svarten

Säger dem verkligen det på fullaste allvar? Inte ens tillstymmelsen till ett leende? :frown:

I och för sig. Senast jag fick ett smile från en svensk tjej var det om jag ej missminner mig

pengar med i bilden. Så det är kanske det som krävs för att få dem att röra på skrattmusklerna.

Men då fick jag å andra sidan en 3:a grädde, ostbågar och 2 liter krokantglass

för stålarna.  :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Säger dem verkligen det på fullaste allvar? Inte ens tillstymmelsen till ett leende? :frown:

I och för sig. Senast jag fick ett smile från en svensk tjej var det om jag ej missminner mig

pengar med i bilden. Så det är kanske det som krävs för att få dem att röra på skrattmusklerna.

Men då fick jag å andra sidan en 3:a grädde, ostbågar och 2 liter krokantglass

för stålarna.  :crazy:

Jag frågade en Svensk 19-årig tjej, som jobbade på samma båt som mig, "Vad tänker du göra när du blir stor?"

Hon svarade:

"Jag skall gifta mig rikt och sedan skall jag shoppa varje dag, och kanske ha ett välgörenhets jobb vid sidan av, så att jag har nåt vettigt att göra"

Jag tror hon menade detta, och jag sa inte "Dags att börja banta, och fixa den där brutna näsan då"... Till henne.

Hon är en jätte trevlig tjej, men väldigt blond...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Något man kan fundera över är varför svenska män är mycket mer benägna att inleda ett långsiktigt förhållande med sin semesterromans från Thailand, än vad svenska kvinnor är att göra samma sak med sin semesterromans från Grekland eller Turkiet. Med tanke på att killar traditionellt anses vara mer intresserade av tillfälligt sex, och tjejer mer intresserade av längre förhållanden, kan man tycka att det borde vara precis tvärt om.

Mvh,

Kaj

Kanske för att killarna från tex. Grekland & Turkiet inte är intresserade av längre förhållanden  :yes:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...