Jump to content
IGNORERAD

En bekant ställde frågan "Varför en Thailändska?"


Oregistrerad

Recommended Posts

broder tuk tuk

Herr Baa!!

Om du kollar på mitt första inlägg så ser du att jag som punkt 1 har faranggubben som kärar ned sig i tjejen innanför baren.

Kärleken från gubbens sida är troligen den starkaste orsaken till varför så många thaitjejer befinner sig i utlandet.

Så visst finns det kärlek med i bilden.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    11

  • broder tuk tuk

    10

  • Rospigg

    8

  • Tommy

    7

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Herr Baa!!

Om du kollar på mitt första inlägg så ser du att jag som punkt 1 har faranggubben som kärar ned sig i tjejen innanför baren.

Kärleken från gubbens sida är troligen den starkaste orsaken till varför så många thaitjejer befinner sig i utlandet.

Så visst finns det kärlek med i bilden.

BTT

Vi får hoppas statistikprofessorns alt.1, är det i detta inlägg dominerande alternativet, de andra två är ju föga smickrande för Thaikvinnan.

Sedan kan ju just detta alternativ vara grogrund just för den åsikten som "svennarna" har om våra kvinnor.

Undrar om professorn har någon ny % siffra att komma med, har med stigande förvåning upptäckt en massa svenskar med Thaianknytning som inte deltager i detta eminenta forum och dom blir ganska förvånade när jag presenterade professorns hypotes om barmadamernas totaldominans.

Men som sagts, var och en blir ju lycklig på sin tro.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Min Kärring äter aldrig bröd! :P

En dubbelmacka vore väl trevligt :yipi:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Som herr Baa kanske redan känner till så har jag ju backat från min åsikt om att alla thaitjejer i Sverige skulle ha ett förflutet i barsvängen.

Däremot så tror jag fortfarande att flertalet av de thaitjejer som befinner sig i Sverige har träffat sin partner på ställen där farangkillar normalt vistas när de är i Thailand.

Att det sedan finns en och annan Kimsk solskenshistoria om lyckade nätträffar och jag gifte mig med Lasses frus syster från hembyn, är givetvis sant.

Men att Lasse skulle traska helt ensam in i en Issanby och ragga upp en tjej som inte kan ett ord engelska och knappt sett en farangubbe innan.

Tror jag inte riktigt på.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det ALLTID hamnar där till slut.

Vi kan inte ha mycket att skriva om, när tråden alltid slutar vid...var vissa tjejer har arbetat med..

När vi ändå aldrig kommer att vara överens angående denna fråga, varför dra upp varje jä-la gång!!!

Men annars är jag glad :crazy:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Konstigt att det ALLTID hamnar där till slut.

Vi kan inte ha mycket att skriva om, när tråden alltid slutar vid...var vissa tjejer har arbetat med..

När vi ändå aldrig kommer att vara överens angående denna fråga, varför dra upp varje jä-la gång!!!

Men annars är jag glad :crazy:

Rock on!

Jag kan bara hålla med . Men om man bara upplever samma sak hela tiden så är det väl svårt att prata om nåt annat.

En sak håller jag dock inte med om och det är att du skrev VI. Tror du skrev fel där. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nåja kärleken styr man väl ändå en del över själv, om man har ett normalt känsloliv.

Däremot så finns det ju människor som är känslomässigt störda på grund av olika

anledningar. Dessa individer har antingen förlorat förmågan att älska, stängt av eller

så älskar de lika lätt och ofta som de äter bröd.

Ett behov som antingen helt stängts igen eller gått till överdrift.

Normalt sett så kan man ju med viljan själv avgöra huruvida man vill ha en svensk

eller thailändsk käraste.

BTT

Så du menar på fullaste allvar med att om man har ett "normalt känsloliv" kan man styra över vem man blir kär i ??

Enligt den teorin så har då majoriteten av befolkningen inte ett "normalt känsloliv"

Jag är av den bestämda uppfattningen att man inte kan styra sina kärlekskänslor utan kommer dom så kommer dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr lapp!!

Det är väl klart man kan styra över sina känslor.

Vill man inte gå in i ett förhållande av olika orsaker fortsätter man ju inte kontakten

och därmed inte heller kärleken.

Kärlek vid första ögonkastet förekommer mest i sagovärlden.

Jag kan ju välja om jag vill fortsätta att ha en tjej kvar eller inte även efter

en natt med sex.

Är man däremot känslomässigt störd med ett sjukt kontaktbehov, så kan man

förmodligen inte styra över sina känslor.

Vilket ju gäller för många kärlekstörstande gubbar bland barerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr lapp!!

Det är väl klart man kan styra över sina känslor.

Vill man inte gå in i ett förhållande av olika orsaker fortsätter man ju inte kontakten

och därmed inte heller kärleken.

Kärlek vid första ögonkastet förekommer mest i sagovärlden.

Jag kan ju välja om jag vill fortsätta att ha en tjej kvar eller inte även efter

en natt med sex.

Är man däremot känslomässigt störd med ett sjukt kontaktbehov, så kan man

förmodligen inte styra över sina känslor.

Vilket ju gäller för många kärlekstörstande gubbar bland barerna.

BTT

Du har däremot fel kära BTT.

Det som styr känslorna och kärleken är den limbiska hjärnan och den går inte att påverka.

Visst är det som du säger att du kan undvika kontakt med den du inte vill bli kär i men går inte det så kommer du inte undan känslorna.

Ett utdrag från en artikel

Quote

Den limbiska hjärnan

Omvårdnad, social kommunikation, förmågan att leka, att drömma m.m. finns i den limbiska hjärnan. Skador på den limbiska hjärnan gör att man inte kan ta hand om sin avkomma. Den här delen av hjärnan kan inte styras med viljan. Viljan (som sitter i neocortex) kan styra kroppens muskler att t.ex. ta upp en kaffekopp, men den kan inte styra vem man tycker om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr lapp!!

Det är väl klart man kan styra över sina känslor.

Vill man inte gå in i ett förhållande av olika orsaker fortsätter man ju inte kontakten

och därmed inte heller kärleken.

Kärlek vid första ögonkastet förekommer mest i sagovärlden.

Jag kan ju välja om jag vill fortsätta att ha en tjej kvar eller inte även efter

en natt med sex.

Är man däremot känslomässigt störd med ett sjukt kontaktbehov, så kan man

förmodligen inte styra över sina känslor.

Vilket ju gäller för många kärlekstörstande gubbar bland barerna.

BTT

Att du väljer att fortsätta träffa en tjej eller ej har ju inget med om du blir kär eller ej.

Du verkar ha en väldigt cynisk syn på världen BTT

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr lapp!!

Det är väl klart man kan styra över sina känslor.

Vill man inte gå in i ett förhållande av olika orsaker fortsätter man ju inte kontakten

och därmed inte heller kärleken.

Kärlek vid första ögonkastet förekommer mest i sagovärlden.

Jag kan ju välja om jag vill fortsätta att ha en tjej kvar eller inte även efter

en natt med sex.

Är man däremot känslomässigt störd med ett sjukt kontaktbehov, så kan man

förmodligen inte styra över sina känslor.

Vilket ju gäller för många kärlekstörstande gubbar bland barerna.

BTT

Är det så klart att man kan styra sina känslor, kan det rent av vara så att just detta att styra känslor gör att det är svårare att etablera ett förhållande med ömsesidig kärlek och respekt än för som de som låter känslor komma fram och njuter av gemenskap i ett förhållande istället för ett ständigt återkommande onenightstand  som det dessutom betalas för.

Varför kallar Du Dina likasinnade barbesökare kärlekstörstande gubbar? Störda män med kontaktbehov o.s.v.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Däremot så tror jag fortfarande att flertalet av de thaitjejer som befinner sig i Sverige har träffat sin partner på ställen där farangkillar normalt vistas när de är i Thailand."

Vilken djärv teori! Mästaren av beskäftiga självklarheter har slagit till igen! Var skulle dom annars ha träffats?

Fast frågan är ju var BTT anser det vara normalt för farangkillar att vistas i Thailand? Som man känner sig själv känner man andra...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hit med mera Thai så kanske dem kan öppna en skola för våra Svenska kvinnor så att dem med kan få lära sig hur en kvinna var en gång i tiden.

Nu Tackar jag för mig och säger : God Natt !

Jag HOPPAS att det var i frustration över din "väns" samtal du skrev detta inlägg, annars så måste jag säga att det var bland det mest ruttna jag läst på länge. Jag har en Svensk tjej som vet precis hur en kvinna ska föra sig, ta hand om ett hem sin man och sina barn! Jag känner många som har Thai damer och min tjej är MINST lika duktig som dessa tjejer, dock har hon inte samma tråkiga humör som MÅÅÅÅÅÅÅNGA Thai tjejer har!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Jag HOPPAS att det var i frustration över din "väns" samtal du skrev detta inlägg, annars så måste jag säga att det var bland det mest ruttna jag läst på länge. Jag har en Svensk tjej som vet precis hur en kvinna ska föra sig, ta hand om ett hem sin man och sina barn! Jag känner många som har Thai damer och min tjej är MINST lika duktig som dessa tjejer, dock har hon inte samma tråkiga humör som MÅÅÅÅÅÅÅNGA Thai tjejer har!

Finns ju fortfarande en liten liten bråkdel kvar av detta utdöda släkte... så det är bara att gratulera dig.  :great:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara dom som inte har varit med en thai tjej, som snackar skit om thai tjejer. Inget att bry sig om. Låt dom snacka skit om dom mår bra av det.

Zor

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är bara dom som inte har varit med en thai tjej, som snackar skit om thai tjejer. Inget att bry sig om. Låt dom snacka skit om dom mår bra av det.

Så sant som det är sagt , låt dom snacka sin gojja .. har man väl smakat vill man inte vara utan .. Torsk på Thai helt enkelt , kolla bara här vilken massa "fårskallar" som har torskat & många gånger "viger sina liv" åt sin Thai tjej & hennes barn & familj! hahaha :thumbsup:

"Torsk På Thailand and Prowd Of It!"   :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkrast att titta i fruns Thailändska pass och fråga om hon kan tänkas vara född i Malaysia eller något annat land innan jag säger något nedsättande som försvar då hon visar sitt trevliga humör. Eftersom det var i Sverige jag träffade henne så kanske hon är född här.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan bara hålla med . Men om man bara upplever samma sak hela tiden så är det väl svårt att prata om nåt annat.

En sak håller jag dock inte med om och det är att du skrev VI. Tror du skrev fel där. :yes:

Förlåt...ska aldrig hända igen :mdr:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Greven!

Och du tycks ha hittat en av ett annat utdött släkte. Grattis  :great:

Sorry spiggen, men den hänger jag inte med på...  :neutral:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara undrar varför så stora känslor över vad andra tycker? Mår man bra i sitt förhållande -om det så vore med en get - så skiter man väl i vad andra tycker?

Mina två röda ören i ämnet.

mv

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mår man bra i sitt förhållande -om det så vore med en get - så skiter man väl i vad andra tycker?

/Tomp

Njah , se det där med getter & tidelag det är ju inte riktigt lagligt i Sverige även om geten ifråga brukar ge betydligt bättre mjölk .. kanske är lagligt i Thailand , rekarnationens hemland?!

".. det är min numer avlidna hustru jag bånkar på om ni undrar!" skulle man kanske kunna köra med som standard svar?! LOL.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Njah , se det där med getter & tidelag det är ju inte riktigt lagligt i Sverige även om geten ifråga brukar ge betydligt bättre mjölk .. kanske är lagligt i Thailand , rekarnationens hemland?!

".. det är min numer avlidna hustru jag bånkar på om ni undrar!" skulle man kanske kunna köra med som standard svar?! LOL.gif

:lol::D:lol::D:lol:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...