Jump to content
IGNORERAD

PAD, militären och demokratin


soiwalker

Recommended Posts

Det finns ETT enda intresse i thailändsk inrikespolitik och det är frågan om vem som ska tjäna pengarna. Jag har tidigare vädrat min åsikt om ointresset och okunskapen bland Thai i frågor om demokrati och jag försvarar mer än gärna det påståendet igen.

Är det inte uppenbart att PAD har mäktiga intressen som underblåser denna "rörelse"?

Är det inte uppenbart att militären "tvingas" ingripa om inte dessa oroligheter upphör?

Är det inte uppenbart att dessa oroligheter inte kommer att upphöra trots dagens nyligen införda "undantagstillståndslika" lagar införts?

Är det inte uppenbart att militären därmed stödjer denna "demokratiska" rörelse som ursäkt för att åter ta makten?

Finns det någon som tror att militären tar makten utan kungens medgivande?

Därmed är frågan löst, med kungens medgivande så råder absolut demokrati, eftersom alla litar på kungen. Så vad är problemet?

Jag bor mitt i den här smeten och jag kan ärligt säga att ingen jävel bryr sig. Livet rullar på för alla på jobbet, i taxin, på restaurangen, på 7-11 och på Soi Cowboy. Det är en lång väg att gå innan vanliga thai börjar ifrågasätta den systematiska korruptionen som är tradition härnere.

Tack för ordet!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, så verkar det vara.

Jag bor strax utanför smeten, och här märks heller inget.

Var en sväng till Suvarnaphomi (flygplatsen) i morse, och där märktes heller inget.

De som bryr sig är de som får betalt för att "protestera", 500bath om dagen sägs det, mer om man är aktiv och klär sig i "protestanternas" färger.

En grannes släkting har rest hit, söderifrån, för att protestera, annars brukar han importera och sälja halvkassa kläder från Malaysia, detta lönar sig tydligen bättre.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...