Jump to content
IGNORERAD

Papper för att gifta sig i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Vad för papper behöver jag för att gifta mig i Thailand?? tala gärna om vilken myndighet jag hittar papperen, ska dom översättas åsså??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    8

  • carpenter

    5

  • leifen

    4

  • Wanipok

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vad för papper behöver jag för att gifta mig i Thailand?? tala gärna om vilken myndighet jag hittar papperen, ska dom översättas åsså??

För att gifta sig i Thailand är det enda papper du behöver sedlar till sinsoden B)

Skall du sen registrera giftermålet så behövs ett helt knippe med papper.

Här kan du läsa vad som behövs och vart du fixar dem

http://www.swedenabroad.com/Page____60036.aspx

Lycka till!

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för papper behöver jag för att gifta mig i Thailand?? tala gärna om vilken myndighet jag hittar papperen, ska dom översättas åsså??

Ta och läs på detta.

http://www.swedenabroad.com/Page____60036.aspx

http://www.swedenabroad.com/Page____58762.aspx

Att gifta sig är enklare här i Sverige!

En "budda Ceremoni" är endast en finare fest,

Att gifta sig i Thailand är borgerligt på Kommunkontoret.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

giftermål är väl kul på sitt vis men ett elände när man skall skilja sig. lika bra att bara köra buddhaceremonin så får tjejen sitt bröllop utan att man binder upp sig på pappret.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Huuuhhhh

Den här punkten är ju lite rolig

# Årlig inkomstuppgift i original. Kan vara lönebesked från arbetsgivare, uppgift om pension från försäkringskassan eller liknande.

Undrar vad minimilönen är för att en Svensk skall få gifta sig med en Thaitjej, fattiga Svenskar får leta på annat håll :D

Att blivande svärmor skall få reda på ekonomin hos den blivande svärsonen innan hon släpper ifrån sig sin dotter, det kan jag köpa.

Men jag förstår inte varför Amphur skall ha koll på det? är det för att de skall se hur mycket de törs kräva i muta tro?

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rensat lite i den här tråden.

Inget allvarligt, utan mer en generell rensning av inlägg som inte har med tråden att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Caverman. Det borde väl du veta. För att gifta sig behöver man en inkomst på 40tusen bht. Detta bekräftar amb i hop med de papper du lämnar in för att kunna registrera gifte mål på ampur. Du måste ju kunna bevisa att du kan försörja din fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Caverman. Det borde väl du veta. För att gifta sig behöver man en inkomst på 40tusen bht. Detta bekräftar amb i hop med de papper du lämnar in för att kunna registrera gifte mål på ampur. Du måste ju kunna bevisa att du kan försörja din fru.

Var kommer siffran 40.000 bath ifrån?

Att man skall uppvisa inkomst vet jag men var har du fått den summan ifrån, jag har bara sett den här på MPR (som krav för giftermål).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad anser Amphour att det kostar för en Thaikille att försörja en Thaitjej :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Man skall inte blanda ihop summan för att få sk marriage visa med kravet av visa upp dokumenterad inkomst. Men om det finns något inkomstkrav öht kan det inte vara så högt eftersom min arbetsgivare angav min månadslön i USD men lyckades glömma att skriva ut det så det såg ut som jag tjänade det i baht dvs. som en 7-11 kassörska eller nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag skulle kunna få stämpeln på inrikes depatementet för gifte mål i Thailand fick jag visa upp att jag kunde försörja frugan med 40tusen bht, hade inget med visat att göra.

Fick på ambasaden detta bekräftat att jag hade pengar sedan översatt till thai på 17vån. Som tog hand om alt, fick alla papper hem efter fyra dagar. Sedan kunde vi gå till ampur. Så vitt jag förstår får du ingen stämpel från Inrikes Thailand om du ej kan försörja din fru, och du kan då inte gifta dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom faranger inte har och får arbetstillstånd, så där enkelt, så anser jag det är rimligt att myndigheterna kräver att jag kan bevisa att jag har medel och ekonomi för att bo i Thailand.

Kraven är dubbelt så höga för longstay-visa än för giftemål.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

För att jag skulle kunna få stämpeln på inrikes depatementet för gifte mål i Thailand fick jag visa upp att jag kunde försörja frugan med 40tusen bht, hade inget med visat att göra.

Fick på ambasaden detta bekräftat att jag hade pengar sedan översatt till thai på 17vån. Som tog hand om alt, fick alla papper hem efter fyra dagar. Sedan kunde vi gå till ampur. Så vitt jag förstår får du ingen stämpel från Inrikes Thailand om du ej kan försörja din fru, och du kan då inte gifta dig.

Vilken stämpel behövde du få på inrikesministeriet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju otroligt många trådar om detta vad denna stämpeln heter vet inte jag men de är ju till för att du är godkänd för att gifta dig i Thailand. och alla formaliteter för detta bekräftar ju Svenska ambasaden, inklusive att du kan försörja din fru. Den som tror någott annat kan ju försöka gå till en ampur o gifta sig. Mer om detta står väl på ambasadens hemsida. För mig själv var det så länge sedan jag gifte mig så all information är raderad behöver plats till annat :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rättelse Papprena skall legaliseras hos utrikes ministeriet ej inrikes. Men som sakt vad alt står under gifte mål på amasadens hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Du kan läsa hur vi gjorde här. Gifte mig 2010 den 7 jan. Låt en byrå sköta allt åt er. Se bara till att ha alla papper från sverige med dig ner i flera kopior. Ta kopior på allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Rättelse Papprena skall legaliseras hos utrikes ministeriet ej inrikes. Men som sakt vad alt står under gifte mål på amasadens hemsida.

Jag trodde bara att de kollade så dokumenten var i ordning (d.v.s. äkta) och att översättningen stämde.

Jag visade förvisso upp en inkomst på över 480 000 THB/år (40k/månad) och hade inga problem. Det är inte särskilt svårt att gifta sig i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan läsa hur vi gjorde här. Gifte mig 2010 den 7 jan. Låt en byrå sköta allt åt er. Se bara till att ha alla papper från sverige med dig ner i flera kopior. Ta kopior på allt

Ja eller så lägger du ner ett par timmar och fixar papperna själv och spar 10,000B :great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så lägger du ner ett par timmar och fixar papperna själv och spar 10,000B :great:

Ja översättningarna kan man ju inte göra själv... sen kan man låta översättningsbyrån sköta legaliseringen (de tog bara betalt för kuriren 600 THB) när det var aktuellt för mig.

Sen vet jag inte vad det är för andra papper de kan fixa... så om någon betalat 10 000 THB så kunde de pengarna använts bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja översättningarna kan man ju inte göra själv... sen kan man låta översättningsbyrån sköta legaliseringen (de tog bara betalt för kuriren 600 THB) när det var aktuellt för mig.

Sen vet jag inte vad det är för andra papper de kan fixa... så om någon betalat 10 000 THB så kunde de pengarna använts bättre...

Det är vad folk får betala till Svenska hjälpbyråer i Bangkok, jag fattar inte folk som går på det, men den sista id... är väl inte född ännu ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tror jag betalade mer än 10000bath för alla översättningar. Ambassaden godkänner inget annat. +alla pappren för giftemål+ papprena för dottern och frugan. Jag kommer inte ihåg alla kostnader men det var värt varenda öre. Men ni kan själv läsa om det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag betalade mer än 10000bath för alla översättningar. Ambassaden godkänner inget annat. +alla pappren för giftemål+ papprena för dottern och frugan. Jag kommer inte ihåg alla kostnader men det var värt varenda öre. Men ni kan själv läsa om det här

+10,000B för att översätta några papper? skrevs de ner med guldbläck?

Jodå Ambassaden godkänner visst andra översättare en de som Thaiscan andvänder sig av, läs själv på Ambassadens hemsida

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak att tänka på vid thailändsk registrering av giftermål i Thailand är att eventuellt äktenskapsförord måste registreras samtidigt som giftermålet registreras. Jag är lite frågande om ett äktenskapscertifikat även skall fixas om man redan gift sig i Sverige. Det kommer ju visa att man är gift, visserligen med den man har tänkt gifta sig i Thailand.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag tror jag betalade mer än 10000bath för alla översättningar. Ambassaden godkänner inget annat. +alla pappren för giftemål+ papprena för dottern och frugan. Jag kommer inte ihåg alla kostnader men det var värt varenda öre. Men ni kan själv läsa om det här

10000B för att översätta papper???

Nu översatte vi bara ett par dokument (som i efterhand inte behövdes) men det kostade bara 300B

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...