Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Grattis!

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev FF:

Ursäkta att jag skrev fel, hon skrev på högskolan för att bli aktoriserad revisor.

Och hon klarade skrivningen som kursetta, och hon är aktoriserad revisor nu.

 

 

    FF

Nu snurrar du upp dig själv lite väl mycket! Om du hade kollat det minsta i länken jag gav dig, så hade du direkt sett och kanske tom. förstått att högskolan har INGET med Revisorsinspektionens prov att göra! För att bli auktoriserad revisor, anordnar Revisorsinspektionen helt och hållet sina egna prov! 
Detta gäller för hösten -20:

"Prov för revisorsexamen hösten 2020 planeras att hållas den 23-24 november och det kommer att hållas på Stockholmsmässan i Älvsjö, Åbymässan i Mölndal och Malmömässan i Malmö. Du placeras i den lokal som ligger närmast din hemadress. 
Läs mer i länken: https://www.revisorsinspektionen.se/bli-revisor/prov2/

 

Dock ett stort grattis till din dotter om hon klarade provet för 55 % av de 80 som skrev blev underkända!
 

 

 

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev kuai:

Nu snurrar du upp dig själv lite väl mycket! Om du hade kollat det minsta i länken jag gav dig, så hade du direkt sett och kanske tom. förstått att högskolan har INGET med Revisorsinspektionens prov att göra! För att bli auktoriserad revisor, anordnar Revisorsinspektionen helt och hållet sina egna prov! 
Detta gäller för hösten -20:

"Prov för revisorsexamen hösten 2020 planeras att hållas den 23-24 november och det kommer att hållas på Stockholmsmässan i Älvsjö, Åbymässan i Mölndal och Malmömässan i Malmö. Du placeras i den lokal som ligger närmast din hemadress. 
Läs mer i länken: https://www.revisorsinspektionen.se/bli-revisor/prov2/

 

Dock ett stort grattis till din dotter om hon klarade provet för 55 % av de 80 som skrev blev underkända!
 

 

 

Om hon Klarade!! Nu får du ge dig! Skulle jag ljuga, det är nu 8år sen hon klarade provet.

 

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-24 at 17:31, skrev Atom:

Att skryta om sina ungar ser aldrig bra ut......men ibland bara måste man 😉

 

För någon vecka sedan blev vi, något överraskande, inbjudna till skolans viktigaste dag; Foundation Board Award. Det är en morgon då de som hade allra högst betyg i årskurs 9, 11 och 13; samt de som hade höjt sina betyg allra mest under denna tid hyllas. Jag antar att sådant är ovanligt på svenska skolor men även i dotterns brittiska skola är det ovanligt; oftast är det ungar som är duktiga i sport eller musik som hyllas. 

 

Dottern var en av två som nådde den högsta nivån man kan göra i den brittiska grundskolan och dessutom var det två stycken som fick en uppmuntran för sina stora framsteg. Bland de som gått ut årskurs 11 och 13 var de betydligt fler, kanske totalt 20 stycken, men ändå var dottern den enda med ens en västerländsk förälder trots att över 50% av ungarna på skolan tillhör den gruppen. Kanske ger en hint om var framtiden ligger.....

 

Går dock inte att komma ifrån att merparten av pristagarna (Thai, Korea, Japan, Indien och diverse Kineser) såg hopplöst nördiga ut och är svåra att se någon annanstans än på ett statligt labb 😉

 

    

120653676_10160167345664027_4809356153870842761_n.jpg

120734881_10160167345714027_5430957418648498432_n.jpg

120776779_10160167345144027_5601411567050081042_n.jpg

120777659_10160167345244027_2946183613761072183_n.jpg

Är du säker på att det inte är mjölkbudet?Starkt jobbat av Amanda.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev audirs2:

Woow, måste åka och provköra idag då!

Åkte två gånger ikväll. Gick bra, ganska mycket trafik, särskild cyklister var lång rad i rödljusen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Amigo said:

Åkte två gånger ikväll. Gick bra, ganska mycket trafik, särskild cyklister var lång rad i rödljusen.

Nöjde mig med en runda. 

Ner och vända vid slottet och tillbaka. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Åkte två gånger ikväll. Gick bra, ganska mycket trafik, särskild cyklister var lång rad i rödljusen.

Blir en tur i morgon med kundbesök på Wasa Museet. Hoppas att cyklisterna håller sig långt borta..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Amigo:

Åkte två gånger ikväll. Gick bra, ganska mycket trafik, särskild cyklister var lång rad i rödljusen.

 

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

Nöjde mig med en runda. 

Ner och vända vid slottet och tillbaka. 

 

 

6 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Blir en tur i morgon med kundbesök på Wasa Museet. Hoppas att cyklisterna håller sig långt borta..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sicket onödigt bygge... en massa okynneskörande bara 😜

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens bild från pensionärsparadiset Pattaya är till Frogfish som sitter hemma i Sverige och är förbannad över att jag och några till svenska pensionärer har det bra här i Pattaya istället för att vara förbannade över att en miljon thai blivit arbetslösa pga Coronanedstängningarna.

 

Idag har vi skitväder i Pattaya.

Molnigt,disigt,blåsigt.

Sitter här vid poolen och fryser efter min dagliga simtur,

och de flesta näringsidkarna som blivit arbetslösa verkar ha rest hem till Isaan.

Djävligt  dött i Pattaya nu.

 

BasePoolFoot.thumb.jpg.f7893deb5f38dda41c2b7b154956e74b.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Dagens bild från pensionärsparadiset Pattaya är till Frogfish som sitter hemma i Sverige och är förbannad över att jag och några till svenska pensionärer har det bra här i Pattaya istället för att vara förbannade över att en miljon thai blivit arbetslösa pga Coronanedstängningarna.

 

Idag har vi skitväder i Pattaya.

Molnigt,disigt,blåsigt.

Sitter här vid poolen och fryser efter min dagliga simtur,

och de flesta näringsidkarna som blivit arbetslösa verkar ha rest hem till Isaan.

Djävligt  dött i Pattaya nu.

 

BasePoolFoot.thumb.jpg.f7893deb5f38dda41c2b7b154956e74b.jpg

Till skillnad från dig så varken upprörs jag över att andra har det bra, eller gläds åt andras misär. Du är ganska unik och äcklig på det sättet.

 

Tvärtom så hoppas jag du har det bra såhär dina sista år. Alla förtjänar en trevlig ålderdom, även de du hånar som har det tufft.

 

Så på med läderstövlarna och ta din dagliga hånpromenad.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev frogfish:

Till skillnad från dig så varken upprörs jag över att andra har det bra, eller gläds åt andras misär. Du är ganska unik och äcklig på det sättet.

 

Tvärtom så hoppas jag du har det bra såhär dina sista år. Alla förtjänar en trevlig ålderdom, även de du hånar som har det tufft.

 

Så på med läderstövlarna och ta din dagliga hånpromenad.

Du har missförstått om du tror att jag `gläds åt andras misär`.

Men som pensionär och  gäst i Thailand engagerar jag mig inte i  arbetslösheten mm, som de styrande i  Thailand skapat med Coronanedstängningarna.

Samma gäller landets brist på demokrati, och världens största ojämnlikhet mellan de rikaste och  arbetarna.

 

Det är upp till thailändarna att tänka till och  protestera och kräva ekonomiska förändringar mm.

 

Thailand är ett mycket rikt land. Det finns resurser att lösa de problem som nedstängningarna skapat  och andra problem i landet.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Dagens bild från pensionärsparadiset Pattaya är till Frogfish som sitter hemma i Sverige och är förbannad över att jag och några till svenska pensionärer har det bra här i Pattaya istället för att vara förbannade över att en miljon thai blivit arbetslösa pga Coronanedstängningarna.

 

Idag har vi skitväder i Pattaya.

Molnigt,disigt,blåsigt.

Sitter här vid poolen och fryser efter min dagliga simtur,

och de flesta näringsidkarna som blivit arbetslösa verkar ha rest hem till Isaan.

Djävligt  dött i Pattaya nu.

 

BasePoolFoot.thumb.jpg.f7893deb5f38dda41c2b7b154956e74b.jpg

Ser att du är lite på sniskan  😉

Ha de gött!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

image.png.56c65f6a2955471dd6e6d0370db487c5.png

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nästan tro att man har börjat elda med kocks i Gamla stan.

 

F27241EC-0A36-456E-AABC-00F69CF1CF2E.thumb.jpeg.b05dd6140286298e2fe312535a41c82c.jpeg

 

 

C;D

 

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 timmar sedan, skrev C-dude:

Kan nästan tro att man har börjat elda med kocks i Gamla stan.

 

F27241EC-0A36-456E-AABC-00F69CF1CF2E.thumb.jpeg.b05dd6140286298e2fe312535a41c82c.jpeg

 

 

C;D

 

 

 

 

Det är @Soengsang och hans barkbåts fel..........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-26 at 15:35, skrev Risifrutti:

Jag åker nog ner till Hamburg om 3 veckor. Hur ser det ut? Är röda gatan öppen som vanligt, eller är det lika dött som i Pattaya?

Hälsa den stora negerinkastaren då. (svenska pojkar slicka f*tta) minst 47 i dojjor.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/25/2020 at 2:16 AM, Kötthandlarn said:

 

 

 

A men va fan vad gammal man känner sig nu.......🤬

Var väl typt bara igår (känns det som) som du la in en av de bästa bilderna som någonsin lagts in på MPR.........👍

post-10486-0-79363800-1398518516_thumb.jpg.5d089dd1ce2d55698d43866a86e8a507.jpg

 

Those were the days......, tack för påminnelsen. I morse var det till att skjutsa henne till skolan 06:30 och sedan har det varit basketturnering hela dagen. Pga den enorma Covid-spridningen i Bangkok (ett fall för en dryg månad sedan) så fick vi föräldrar inte vara med. Lite trist då dotter Atom har deklarerat att hon nu går i pension som basketspelare så det blir inga fler chanser. När de fyllt 15 så är U18 nästa anhalt och för att träna 4 dagar i veckan för att få sitta på bänken i ett år eller två så krävs det ett större intresse än vad dottern har. Har man dessutom byggt sin karriär på att vara 30 cm längre än alla andra och bara stå under korgen och lägga in returer är det givetvis inte lika roligt när de andra vuxit i kapp och man måste börja springa 😉 

 

7.thumb.jpg.c673847eb0f83c40b37614acb42c4f93.jpg

 

Idag är det för de thailändska ungar, hel som halv, som pluggar på internationella skolor en kulturell krasch; Loy Krathong och Halloween på samma dag. Dottern var länge inne på att vara den duktiga flickan som firade Loy Krathong med sina föräldrar men istället blev det Halloween med polarna. Ett ordentligt regn och åskoväder i eftermiddags förstörde lite av vårt Loy Krathong men ändå rätt fint, framförallt när det blev mörkt.

 

1.thumb.jpg.406aa1b4c82cf2a9d8094107fbb63868.jpg

 

6.thumb.jpg.a9c31f54a4510179038acee62f29d3e6.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-30 at 21:42, skrev scorpio63:

Hälsa den stora negerinkastaren då. (svenska pojkar slicka f*tta) minst 47 i dojjor.

Vad heter stället?

Mest jobb off time senaste veckorna, men vad heter han så kan jag hälsa från dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...