Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Tallbarrste undviker jag så länge jag har riktigt kokkaffe, gärna med lite grädde i samt en skvätt whiskey. Och ätbara rötter när det finns varmkorv?

Förra veckan blev det b la egenwokat kött och grönt, samt kyckling/pastagratäng i skogen.

 

Men under helgen har det visst varit runt 40 minusgrader, eller under, där jag brukar vinterjaga så jag är glad att jag precis denna helg haft andra åtaganden att klara av. Nämligen följande...

 

 

 

 

ex2_zpse5e0273e.jpg

 

ex1_zps8ca39e32.jpg

 

ex3_zps1fc5005f.jpg

 

ex4_zps936c047c.jpg

 

 

 

 

 

Vad bilderna visar är en massa förskollärarstudenter, b la frugan, som igår på rad, fick hämta sina tack av universitetet för väl genomförd och avklarad utbildning. 3,5 års högskolestudier är äntligen till ända.

 

 

 

ex7_zpsbefe3e3a.jpg

 

 

 

Av runt 60 lärarstudenter med examen så var faktiskt frugan inte den enda thai. Ytterligare en, hemmahörande i Göteborg var också med, klädd i gult bredvid frugan på bilden nedan. Stort grattis till dem båda, inte lätt att genomföra högre studier (och klara av dem) på ett annat språk än modersmålet.

 

 

ex6_zpsecf0de5a.jpg

 

 

ex9_zpsd3040ed7.jpg

 

 

ex10_zpsa83dc1af.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Se så, då var det klart. Iväg till era respektive hemorter och jobba i yrket nu. Massor av barn som behöver er nyvunna kunskaper..

 

 

ex11_zps511dc0c7.jpg

 

 

 

 

Frugan struntade i avslutningsbanketten på kvällen och firade istället enkelt med bästa thaikompisarna hemma.

 

 

ex18_zpsc0177657.jpg

 

ex20_zps00965b31.jpg

 

ex13_zpsa115eb1e.jpg

 

 

 

 

 

Och nu verkar den värsta kylan ge med sig till imorgon enligt väderlekstjänsten så då ger jag mig nog ut i skogen igen. Ska bli oerhört skönt att bara få rå sig själv några dagar. Men något tallbarrste blir det icke. ;)

 

Å så klagar folk på att invandrare e dumma å lata!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är man glad att man inte är muslim..

 

post-3473-0-60585600-1390131243_thumb.jp

 

Från en bar i Kuching på Borneo.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att hur en thai kvinna visar att man kan utbilda sig i den högre skolan som man aldrig själv fått gå! Nu studerar min kära Nida till undersköterska fast hon inte heller kan språket 100% men hon kämpar på!

Så nu kan jag allt om lung canser för hon behöver all hjälp hon kan få. Sedan att man jobbar själv 10-12 timmar per dag det får man ta! E väl lite lågfart i sänghamlen just nu! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tallbarrste undviker jag så länge jag har riktigt kokkaffe, gärna med lite grädde i samt en skvätt whiskey. Och ätbara rötter när det finns varmkorv?

Förra veckan blev det b la egenwokat kött och grönt, samt kyckling/pastagratäng i skogen.

 

Men under helgen har det visst varit runt 40 minusgrader, eller under, där jag brukar vinterjaga så jag är glad att jag precis denna helg haft andra åtaganden att klara av. Nämligen följande...

 

 

 

 

ex2_zpse5e0273e.jpg

 

ex1_zps8ca39e32.jpg

 

ex3_zps1fc5005f.jpg

 

ex4_zps936c047c.jpg

 

 

 

 

 

Vad bilderna visar är en massa förskollärarstudenter, b la frugan, som igår på rad, fick hämta sina tack av universitetet för väl genomförd och avklarad utbildning. 3,5 års högskolestudier är äntligen till ända.

 

 

 

ex7_zpsbefe3e3a.jpg

 

 

 

Av runt 60 lärarstudenter med examen så var faktiskt frugan inte den enda thai. Ytterligare en, hemmahörande i Göteborg var också med, klädd i gult bredvid frugan på bilden nedan. Stort grattis till dem båda, inte lätt att genomföra högre studier (och klara av dem) på ett annat språk än modersmålet.

 

 

ex6_zpsecf0de5a.jpg

 

 

ex9_zpsd3040ed7.jpg

 

 

ex10_zpsa83dc1af.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Se så, då var det klart. Iväg till era respektive hemorter och jobba i yrket nu. Massor av barn som behöver er nyvunna kunskaper..

 

 

ex11_zps511dc0c7.jpg

 

 

 

 

Frugan struntade i avslutningsbanketten på kvällen och firade istället enkelt med bästa thaikompisarna hemma.

 

 

ex18_zpsc0177657.jpg

 

ex20_zps00965b31.jpg

 

ex13_zpsa115eb1e.jpg

 

 

 

 

 

Och nu verkar den värsta kylan ge med sig till imorgon enligt väderlekstjänsten så då ger jag mig nog ut i skogen igen. Ska bli oerhört skönt att bara få rå sig själv några dagar. Men något tallbarrste blir det icke. ;)

 

 

Fan Kim, nu fick jag en liten tår i ögat faktiskt..

Va fint att det har gått så bra för henne och att allt kämpande har betalt sig..

Starkt jobbat och ett stort grattis samt lycka till.... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hos en kompis igår.

Han har ett intresse, bilden får väl tala för sig själv,,,,

Hans fru tvingar honom att stänga av allt när de skall sova (allt finns i sovrummet) - tjejer är inte som vanliga grabbar.

 

post-6637-0-64140200-1390157447_thumb.jp

 

post-6637-0-97624000-1390157527_thumb.jp

 

Testing, testing.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålderspann på tjejerna är 16-37 år men alla tyckte det var skitkul, åkte bob, tefat och sopsäck samt brottades i snön.

post-3315-0-14522600-1390159084_thumb.jp

Med vänlig hälsning walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att hur en thai kvinna visar att man kan utbilda sig i den högre skolan som man aldrig själv fått gå! Nu studerar min kära Nida till undersköterska fast hon inte heller kan språket 100% men hon kämpar på!

Så nu kan jag allt om lung canser för hon behöver all hjälp hon kan få. Sedan att man jobbar själv 10-12 timmar per dag det får man ta! E väl lite lågfart i sänghamlen just nu! :crazy:

 

Ju mindre duktiga de är på vårt språk desto mer får vi partners jobba med hjälp. Själv prisar jag gud, Buddha eller vilken högre makt jag nu ska prisa för att jag äntligen kommer slippa sitta och förklara uppgifter, ord och betydelser samt omformulera meningar i frugans skolarbeten.

Vad gäller undersköterskeutbildningen din kvinna går så tycker jag det är ett riktigt bra alternativ för thailändskor som har något/några år i Sverige. Utbildningen ger goda sannolikheter till jobb över hela landet, lönen inklusive OB-ersättningar är inte alls så dum, arbetet man utför blir väldigt uppskattat osv.

Vi har flera i bekantskapskretsen som gjort samma sak och alla har hur mycket jobb som helst.

 

 

 

 

 

 

 

Tyvärr betalar inte kämpandet med skolböckerna sig ekonomiskt eftersom förskollärare inte tjänar speciellt mycket mer än kvinnor i yrken där ingen högskoleutbildning krävs. Men rent själsligt så är det förmodligen en vinst i varje fall.

Och kanske våra barn i förlängningen kan tjäna på att ha en akademiskt/pedagogiskt utbildad mamma så i ett 50-100 årsperspektiv kanske det kan vändas till en ekonomisk vinst med lite tur ;)

 

Ska i alla fall framföra dina gratulationer till frugan! :)

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallbarrste undviker jag så länge jag har riktigt kokkaffe, gärna med lite grädde i samt en skvätt whiskey. Och ätbara rötter när det finns varmkorv?

Förra veckan blev det b la egenwokat kött och grönt, samt kyckling/pastagratäng i skogen.

 

Men under helgen har det visst varit runt 40 minusgrader, eller under, där jag brukar vinterjaga så jag är glad att jag precis denna helg haft andra åtaganden att klara av. Nämligen följande...

 

 

Frugan struntade i avslutningsbanketten på kvällen och firade istället enkelt med bästa thaikompisarna hemma.

 

 

 

 

 

Och nu verkar den värsta kylan ge med sig till imorgon enligt väderlekstjänsten så då ger jag mig nog ut i skogen igen. Ska bli oerhört skönt att bara få rå sig själv några dagar. Men något tallbarrste blir det icke. ;)

 

Faan hon är stunning.. Å smart dessutom... Å vad gör hennes överbegåvade (hmm) man? Jo han drar ut i en jäkla barrack i -40 å jagar jävla skogs-anka..

Dom flesta normalbegåvade män worldwide, hade suttit hemma med hagelbössan å bevakat henne...

 

Grattis till er båda Kim...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan hon är stunning.. Å smart dessutom... Å vad gör hennes överbegåvade (hmm) man? Jo han drar ut i en jäkla barrack i -40 å jagar jävla skogs-anka..

Dom flesta normalbegåvade män worldwide, hade suttit hemma med hagelbössan å bevakat henne...

 

Grattis till er båda Kim...

 

Haha.. läs mitt Dalai Lama citat under inläggen. Metoden i citatet funkar bättre än hagelbössan. ;)

Och tack för grattis.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. läs mitt Dalai lama citat under inläggen. Metoden i citatet funkar bättre än hagelbössan. ;)

 Alltså du far ut å skjuter allt med vingar å då kommer ju frågan, vem är det du älskar egentligen.. Eller vem f-n vill bli älskad av dej? man blir ju för tusan skjuten då..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här är ju en bildtråd, solly..

 

Ok den här bilden är ca: 20 dagar gammal.. Fan va det är häftigt att vara Farfar...

 

IMG_0344.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallbarrste undviker jag så länge jag har riktigt kokkaffe, gärna med lite grädde i samt en skvätt whiskey. Och ätbara rötter när det finns varmkorv?

Förra veckan blev det b la egenwokat kött och grönt, samt kyckling/pastagratäng i skogen.

 

Men under helgen har det visst varit runt 40 minusgrader, eller under, där jag brukar vinterjaga så jag är glad att jag precis denna helg haft andra åtaganden att klara av. Nämligen följande...

 

 

 

 

ex2_zpse5e0273e.jpg

 

ex1_zps8ca39e32.jpg

 

ex3_zps1fc5005f.jpg

 

ex4_zps936c047c.jpg

 

 

 

 

 

Vad bilderna visar är en massa förskollärarstudenter, b la frugan, som igår på rad, fick hämta sina tack av universitetet för väl genomförd och avklarad utbildning. 3,5 års högskolestudier är äntligen till ända.

 

 

 

ex7_zpsbefe3e3a.jpg

 

 

 

Av runt 60 lärarstudenter med examen så var faktiskt frugan inte den enda thai. Ytterligare en, hemmahörande i Göteborg var också med, klädd i gult bredvid frugan på bilden nedan. Stort grattis till dem båda, inte lätt att genomföra högre studier (och klara av dem) på ett annat språk än modersmålet.

 

 

ex6_zpsecf0de5a.jpg

 

 

ex9_zpsd3040ed7.jpg

 

 

ex10_zpsa83dc1af.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Se så, då var det klart. Iväg till era respektive hemorter och jobba i yrket nu. Massor av barn som behöver er nyvunna kunskaper..

 

 

ex11_zps511dc0c7.jpg

 

 

 

 

Frugan struntade i avslutningsbanketten på kvällen och firade istället enkelt med bästa thaikompisarna hemma.

 

 

ex18_zpsc0177657.jpg

 

ex20_zps00965b31.jpg

 

ex13_zpsa115eb1e.jpg

 

 

 

 

 

Och nu verkar den värsta kylan ge med sig till imorgon enligt väderlekstjänsten så då ger jag mig nog ut i skogen igen. Ska bli oerhört skönt att bara få rå sig själv några dagar. Men något tallbarrste blir det icke. ;)

 

Gratta henne så mycket från Fam.Måne  :14:  :14:  :14:  :14: Hon är värd det så in i he.e

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

riktig Thaistyle ..bild..man MÅSTE UPP Med handen och ja just det titta själva om ni känner igen er

 

post-4460-0-10168800-1390180941_thumb.jp

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hos en kompis igår.

Han har ett intresse, bilden får väl tala för sig själv,,,,

Hans fru tvingar honom att stänga av allt när de skall sova (allt finns i sovrummet) - tjejer är inte som vanliga grabbar.

 

attachicon.gifDSC05588.JPG

 

attachicon.gifDSC05589.JPG

 

Testing, testing.

 

Konstigt, det är ju oftast kvinnor som säger att karlar inte kan kommunicera :crazy:

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, det är ju oftast kvinnor som säger att karlar inte kan kommunicera :crazy:

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

 

:-)

 

Kanske är det på olika våglängder? Kanske kör de (kvinnor) krypterat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallbarrste undviker jag så länge jag har riktigt kokkaffe, gärna med lite grädde i samt en skvätt whiskey. Och ätbara rötter när det finns varmkorv?

Förra veckan blev det b la egenwokat kött och grönt, samt kyckling/pastagratäng i skogen.

 

Men under helgen har det visst varit runt 40 minusgrader, eller under, där jag brukar vinterjaga så jag är glad att jag precis denna helg haft andra åtaganden att klara av. Nämligen följande...

 

 

 

 

ex2_zpse5e0273e.jpg

 

ex1_zps8ca39e32.jpg

 

ex3_zps1fc5005f.jpg

Stort grattis till frugan din som avklarat studierna.

 

ex4_zps936c047c.jpg

 

 

 

 

 

Vad bilderna visar är en massa förskollärarstudenter, b la frugan, som igår på rad, fick hämta sina tack av universitetet för väl genomförd och avklarad utbildning. 3,5 års högskolestudier är äntligen till ända.

 

 

 

ex7_zpsbefe3e3a.jpg

 

 

 

Av runt 60 lärarstudenter med examen så var faktiskt frugan inte den enda thai. Ytterligare en, hemmahörande i Göteborg var också med, klädd i gult bredvid frugan på bilden nedan. Stort grattis till dem båda, inte lätt att genomföra högre studier (och klara av dem) på ett annat språk än modersmålet.

 

 

ex6_zpsecf0de5a.jpg

 

 

ex9_zpsd3040ed7.jpg

 

 

ex10_zpsa83dc1af.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Se så, då var det klart. Iväg till era respektive hemorter och jobba i yrket nu. Massor av barn som behöver er nyvunna kunskaper..

 

 

ex11_zps511dc0c7.jpg

 

 

 

 

Frugan struntade i avslutningsbanketten på kvällen och firade istället enkelt med bästa thaikompisarna hemma.

 

 

ex18_zpsc0177657.jpg

 

ex20_zps00965b31.jpg

 

ex13_zpsa115eb1e.jpg

 

 

 

 

 

Och nu verkar den värsta kylan ge med sig till imorgon enligt väderlekstjänsten så då ger jag mig nog ut i skogen igen. Ska bli oerhört skönt att bara få rå sig själv några dagar. Men något tallbarrste blir det icke. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inte mitt grattis som skulle varit med i förra meddelandet men grattis Kim till frugan din som är klar med studierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Här får ni veckans bästa bild. 8ybe6a4u.jpg Fan! Kom en grabb med gipsad näsa och fixerat käkben till gaten. Ögonen hade sett sina bästa dagar, även dom. Antingen har han åkt på stryk av hela Oslo eller så har han blivit utsatt för kärnvapenprov

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Stolt far så här på måndagskvällen...190 tecken (40 ord) per minut klarar nog inte jag med mitt pekfinger.

 

Year 3 students have been practicing very hard to win the prestigious Year 3 typing competition.   Every child gained a certificate with their typing speed measured in Characters per Minute (CPM).  Only words typed accurately counted towards the score and so they are doubly challenged to ensure every word is spelt correctly. Nearly every child managed a double digits typing speed including a large number of children whose first language is not English.  The average speed of all the classes was 52 CPM.

Four children managed a speed of over 125 CPM which is the speed required for employees in the UK to do office work and Amanda managed a speed of 190 characters per minute.

 

http://www.patana.ac.th/Gateway/PatanaNews/NewsItem.asp?VolumeID=16&EditionID=16&NewsID=2608

post-10486-0-37987900-1390226604.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får ni veckans bästa bild. 8ybe6a4u.jpg Fan! Kom en grabb med gipsad näsa och fixerat käkben till gaten. Ögonen hade sett sina bästa dagar, även dom. Antingen har han åkt på stryk av hela Oslo eller så har han blivit utsatt för kärnvapenprov

Maby its an Alien? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...