Jump to content
IGNORERAD

Besviken på min fru


Zappe

Recommended Posts

Oj Zappe! Det här var dubbelt värre än de bråk som jag har haft med min fru och de har inte alls varit roliga. Jag tvingades kasta ut henne två gånger för att " sätta henne på plats ", att Sverige inte är Thailand och att jag orkade inte med allt bråk. Nu har det varit bra en längre tid. Det går inte att vara så mjuk att man själv går under.

De män som tar hit sina " Na ragg " och dansar på molnen borde nästan tvingas att läsa sådana här trådar först. Jag förstår ibland inte hur en del kan skriva så gott om de Thailändska kvinnorna. Visst finns det många som kan vara riktigt trevliga och snälla men av min egen erfarenhet så tycks det finnas nästan lika många rötägg. Jag sprang på tre stycken i min första kontakt med Thailand och det kanske har satt en för dålig stämpel på befolkningen hos mig. Enligt ordspråket: Bränt barn skyr elden.

Mitt råd - Kasat ut henne snabbare än kvick, och det är inte snabbt nog.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • crazyswede

    8

  • Zappe

    5

  • Herr Chang

    4

  • Babysnake

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hej Zappe,

Väldigt tråkigt att höra om din situation.

Jag tycker att det låter som att hon är väldigt likgiltig och lite som om att du ska vara glad att du har henne.

Du skriver att du försöker för barnens skull, men det verkar vara uppenbart att det är barnen som far mest illa och är det något du ska göra för deras skull så är det att just lämna henne. Jag förstår att det gör ont i hjärtat av vetskapen att den minsta inte kommer ha samma trygghet och bekvämlighet i Thailand, men du kan inte förstöra ditt och din sons liv & tillvaro pga det.

Det kommer nog tyvärr bli värre och värre med åren, och när hon får möjligheten att stanna själv i Sverige så kan du nog räkna med att hon blir den som tar ut skillsmässa.

:wai: Jag hoppas att det löser sig för dig.  :wai:

Mvh

Fredrik

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Zappe, du verkar vara en hyvens kille som tänker på barnet i första hand :great:

Du förtjänar helt klart en bättre tjej som uppskattar dig för den du är.

Förstår ärligt talat inte hur du stått ut och levt ihop med en sån ragata så länge.

Mitt enkla råd är en adidas 43:a i arslet rakt ut!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.. men visst ligger det en del i din teori om att mannen (på ytan) ska bestämma allt. Och då med vetskap om vad thaidamen egentligen vill, fast hon inte vill tala om det. Hennes subtila signaler är för henne tillräckligt tydliga... mannen är en idi*t om han inte fattar.

Herr Chang har talat.

Som sagt , vi är inte uppfostrade på det viset så i börjar kändes det väldig knepigt att ta på sig den rollen nu ihop med Älskling!

Hade ett förhållande med en svensk tjej som varit styrd med järnhand i henns tidigare förhållande , när hon sen blev "släppt på grönbete" blev det mest bara tok & då menar jag inte hon levde fan , hon klarade helt enkelt inte av att fixa vardagliga ting som betala räkningar , städa , handla mat osv. insåg jag hade behövt bestämt saker & ting åt henne & hennes döttrar men jag klarade bara inte av det!

Vad det gäller den ekonomiska biten ni snackar om så tror jag det är jäkligt viktigt försöka få Thai-damerna & deras familj/släkt att inse vad det är för kostnader vi falanger har att dras med här på hemma plan! Jag har tex. ca: 60,000thb i mån. utan att behöva lyfta ett finger .. otroliga pengar tycker dom så klart i Thailand men det kan vara jäkligt knapert ibland att få det hela att gå runt!

Stoppade Älsklings lilla söta näsa i räkningshögarna direkt när hon kom hit första året bara för hon skulle fatta vad det kostar med kåken , bensin , soppa , underhåll osv.! Hon knorrade lite först precis som om vad hade hon med det att göra men numera är hon väl medveten om vad det kostar mig & gnisslar inte allt för ofta om "påökt" där nere i Thailand + hennes familj vet jag inte är RIK utan är precis ungef. som dom! 

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du delar med dig av en sån känslig historia. Mitt enda råd är att ta i med hårdhandskarna själv, det är bara slå näven i bordet och sätta hårt mot hårt då det verkar vara det enda språk hon förstår, då menar jag såklart inte fysiskt våld eller nåt annat idi*tiskt. Jag lider verkligen med dig och barnen som kommer i kläm, men för att du och barnen ska bli lyckliga nån gång i framtiden så är nog tyvärr detta enda utvägen. Ingen blir lycklig av ett sådant förhållande.

Stå på dig och framförallt lycka till med allt, vad du än beslutar dig för att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bra att du skriver det här, för en och annan som funderar på att ta med en tjej från utlandet till sverige kanske tänker sig för innan.

Sedan är det bara att beklaga din situation, du verkar bry dig och försöka på alla sätt.

Så avsluta detta så fort som möjligt, och du är inte ensam att råka ut för detta, känner till några som har haft det likadant.

Märkte du absolut inget tidigare (i Thailand)?

Är droger eller alkohol inblandat?

Lycka till i denna svåra situation.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappe! Fattar inte hur du har stått ut i 3 år?! :kort:

Men det finns ju två alternativ om du inte står ut längre.

1: Lämna henne

2: Ta hjälp av nån familjerådgivning där det MÅSTE finnas någon som kan tolka på Thai åt henne, vet av egen erfarenhet att en del Thai bara lyssnar och tar till sig av råd från andra Thai. ("Faranger fattar ju ändå inte hur Thai tänker") Magrood har väl vissa uppdrag i liknande situationer så att anlita henne kan säkert vara ett bra alternativ om du vill ge förhållandet en sista chans.

Hon måste inse att du inte orkar med hennes bettende längre och du måste få reda på varför hon beter sig som hon gör och om det går att göra någonting åt det.

Lycka till och ett tips när det gäller microungnen kan ju vara att skruva fast den... :y15:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng ut kärringen :gasp:

Verkar inte va mycket att ha.

Frugan har hand om hela vår ekonomi och sköter det bra.

För jag är en slaver.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frugan har hand om hela vår ekonomi och sköter det bra.

Snake

Hoppas du har nån insikt i projektet annars kan det gå jävligt illa . har en polare som bad om att få en 500:- då & då till snus , han hade ingen aning om vad som försegick med ekonomin el. ens hans egna pengar! Dom råkade ut för en bil olycka & frugan strök med .. han själv vart illa där an lika så hans dotter , dom låg länge på sjukan minns jag & jag tog bla. hand om posten!

Massa brev från Intrum Justitsia , Fogden mfl. kan ja säga!

Mitt upp i all bedrövelse "gick han i KK" pga. hans fru dragit på dom skulder över örona som han inte hade en susning om!

Visst ska man lita på varandra men man bör nog ha lite inblick i det hela åxå! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

CS Gubbe lilla.

Gifta i fem år och inte en satang fattas.

Min fru spelar inte (låter lite slitet) Men gillar att ta ett glas

tillsammans med sin lilla gubbe.

Det beror väl på att jag blir vackrare då.

Och vi har haft fem underbara år tillsammans och fler till.

Så snyt dig i rumpskägget.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

CS

Med tanke på din bild till nicket så borde du väl byta till kattay.

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Olika faller ödets lotter, verkar det som.-  :D

Som man bäddar.  :diablo:

Skaffa Daj ett annat fruntimmer i Din egen ålder !  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

CS Gubbe lilla.

Gifta i fem år och inte en satang fattas.

Min fru spelar inte (låter lite slitet) Men gillar att ta ett glas

tillsammans med sin lilla gubbe.

Det beror väl på att jag blir vackrare då.

Och vi har haft fem underbara år tillsammans och fler till.

Så snyt dig i rumpskägget.

Snake

Ledsen att behöva meddela att "frugan" rakar mig kontinuerligt så det finns inte mycket att snyta sig i! :P

Quote

CS

Med tanke på din bild till nicket så borde du väl byta till kattay.

Och Kattay betyder "Kåt Kanin på Orange Ballong" el.? På vilket språk då i så fall??

Tror du har supit min Avatar snygg åxå hahaha

Här är en ballong bara för dig "Ormungen" , sitt på den du!  :crazy:

[Tyvärr CS, lite för mycket för mig! HC]

Link to comment
Dela på andra sajter

Boys, Boys. Såja inte vara stygga nu :D   Tycker nog tråden är allvarligare än att låta den spåra ur. Kul med lite tjafs men inte här

Sorry om jag har dämpat Er.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappe

Ni vet jag ju inte hur din tjej ser ut, eller hur du ser ut.

Men kan tänkas att hon ser bra ut, och du håller kvar henne i dina tankar och hjärta pga. det.

Jag måste bara hålla med dom andra, att det är du som kommer att bli olycklig inte hon.

Skulle be dig att ta en riktig funderare på hur du vill ha ditt liv, om det är så att hon ser bra ut ta en mindre söt tjej och bli lycklig.

Istället för att ha en kanonpingla och leva olycklig, nä ta dig en funderare.

Skulle nog ta smällen av att bli sårad, men hellre det än att vara olycklig och inte veta när nästa utbrott kommer.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Släng ut kärringen :gasp:

Verkar inte va mycket att ha.

Frugan har hand om hela vår ekonomi och sköter det bra.

För jag är en slaver.

Snake

Samma här frugan sköter ekonomin hemma, dock under en tre års period var jag lite småirriterad eftersom jag tyckte det gick lite för mycket pengar (bägge jobbade) varje månad, påpekade detta ett antal gånger men det fanns alltid förklarningar om matkostnader etc.

När jag fyllde 40 så kom väckte hon mig på morgonen, och jag förväntade mig någon form av present men det "enda" jag fick var ett kuvert som det stod grattis på. Öppnade och förväntade mig ett gratulationskort, men det låg en bankbok utställd i mitt namn i Bangkok Bank, och då förstod jag vart pengarna tagit vägen och det var inga småsummor. 

:surprised:

Jag är av samma åsikt som en del andra, bryt upp innan det går för långt. Även om det är tufft att ta första steget. Bit ihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

:no::no::no: Totalt respektlöst fruntimmer..hon kommer inte ändra sig..som alla säger ta den känslomässiga smällen och gå vidare.

Kap  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt!

Jag lider med dig.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är väl medveten om våra kulturella skillnader, och givetvis finns det svar att hitta här, men oavsett detta så måste man ju kunna umgås i möblerade rum?

Åsikter? Synpunkter? Någon med liknande erfarenheter ? Något jag gör fel? Hjälp!

Tacksam för all input och erfarenheter. 

mvh // Zappe

Din fru låter som ett psyko, sådana finns i alla kulturer och man behöver nog inte skylla på att hon är thai. Du skriver att hon behandlar din 10-åriga son dåligt. Hur kan du tolerera det? Du vet säkert vad som är rätt eller fel själv. Ta tag i din själv och gör det enda rätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Zappe.

Nu har jag iofs bara läst din syn på historien, din fru kanske har en annan?

Men det är skit samma egentligen, släng ut kärringen omgående är mitt tips

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla ni som har svarat och kommenterat!! Jag kan bara instämma med de flesta av er och har fått bekräftat att jag tänker rätt, dvs dags att gå vidare på ett eller annat sätt.  Anledningen att jag stått ut så länge är att jag trott att jag skulle få reda på VARFÖR hon beter sig såhär, men det har jag inte. Det som har gått upp för mig är att det egentligen inte spelar någon roll. Hon kommer aldrig att ändra sig.

Som någon påpekade så är ju det här min version av hur det är, hennes är säkert en annan, men poängen är att den versionen får ju inte jag veta och inte hennes vänner heller. (Jag har en bättre relation till hennes vänner än vad hon har och jag får ständigt rapporter på vad hon säger och gör i skolan och på jobbet.)

En genomgående sak i era reaktioner är att jag har varit för snäll och tolerant. Det stämmer delvis, men till min natur är jag inte speciellt "tofflig". I början när hon precis kommit hit och vi rykte ihop, så sa jag till henne att om hon ger sig på mig fysiskt igen så får hon igen med samma mynt. En kväll flippade hon ur, bet mig i armen och smällde till mig Då tryckte jag upp henne mot väggen så hon lyfte från marken och sa att hon inte kommer någon vart med den typen av våld mot mig. Detta gjorde henne än mer ursinnig och halva lägenheten demolerades när jag i ilska lämnade lägenheten för att inte göra henne illa på riktigt. Efter det har jag upplevt att hon VILL vara martyr, vill att jag ska ge igen fysiskt. När jag inte gör det så känns det faktiskt som jag har vunnit.

I rättvisans namn skall också sägas att jag öppet inför henne, mina vänner och hennes vänner har kommenterat de saker hon gjort på direkta frågor. Det gör henne ursinnig, men min förhoppning har varit att någon annan än jag ska säga till henne att hon inte kan bete sig på ett visst sätt för att få henne att inse att det faktiskt är hon som gör fel. Det är flera som kommenterat och sagt saker som. "Du kan väl inte skicka pengar till Thailand innan du tar ansvar för din familj i Sverige" eller som kommentar på 4 djupa sår i min underarm efter hennes naglar "Sådär får man aldrig bete sig, tänk på barnen"

eller "Varför tar du sönder döda saker?" Hon har även blivit frontad av andra thaitjejjer med att hon borde komma ihåg var hon kommer ifrån och att hon borde uppskatta mig. Den bästa kommentaren jag hört var från hennes före detta bästa väninna "Din man förtjänar bättre än dig, du är helt respektlös"

Någon av er undrarde om hon inte hade några sådana tendenser i Thailand, och svaret är faktiskt jo lite grann, men inte ens i närheten av vad det utvecklats till här hemma. Jag är inte helt rookie och har varit tillsammans med en annan thaitjej i några år (som jag träffade i sverige). Det de hade gemensamt var det heta temperamentet, men där gick det aldrig till våldsamheter eller totala urspårningar.

Sen vill jag också kommentera den stereotypa bilden som några verkar ha av " gammal ful snuskgubbe, tänker bara på sex, skaffar ung söt tjej, får skylla sig själv" - Den är ju delvis sann, dvs jag får skylla mig själv och jag är jämfört med henne rätt "gammal". Däremot var det inte på några sådana banala grunder som jag valde att ta med mig min fru hem. Vi hade långa långa samtal om Sverige, hennes eventuella förväntningar på pengar och om min son från ett gammalt förhållande. Hon var ok med allting sa hon. Jag sa vid upprepade tillfällen till henne "Jag är inte rik, du FÅR inte föllja med till Sverige om du tror att jag kan skicka pengar till Thialand varje månad. Jag är student (och var så till för ett år sen) och har  2 år till examen. De pengar jag har går till hyra sen är pengarna nästan slut. Något Thailandsbesök blir det heller inte tal om förrän vi har råd. Du måste satsa på skolan så du lär dig svenska för din egen skull och för din sons skull. Därefter kan vi bygga en framtid gemensamt. Du kommer INTE att bli lycklig i Sverige om du inte följer med för att du älskar mig, då gör du bara dig själv en otjänst. Jag erbjöd henne tillochmed att betala Sinsod till hennes mamma UTAN giftermål, bara för att vara tydlig med att jag ville att hennes känslor för mig skulle vara äkta och inte baseras på pengar. Det tackade hon bestämt nej till och bedyrade att det inte hade något med pengar att göra. Ni får naturligtvis tro vad ni vill, men jag kan garantera att det absolut inte fanns någon misstanke om att det skulle ligga en hund begravd. Jag hade  varit i Thailand säkert 10 gånger innan jag träffade henne och har sett och hört och delvis upplevt det mesta innan jag bestämde mig för henne. Med facit i hand - jag gjorde ett jättemisstag, men samtidigt så var jag en rätt olycklig och ensam hippie som tänkte " fan, jag gör det här för min skull, sen får andra tycka och tänka vad de vill" och som ni säkert är bekanta med så tycker och tänker andra åt en hela tiden. Det jävligaste är att nu får de dessutom rätt.

Jaja skit samma, livet går vidare- Jag klarar mig, det är inte synd om mig, Mai Pen Rai. Jag VET att jag förtjänar bättre. Inte är jag lastgammal heller och att skaffa något bättre än det jag har borde inte vara alltför svårt. Nu hoppas jag bara att hon skriver på det avtal som jag tagit fram idag men ännu inte presenterat för henne. Hon säger ju att hon kom tomhänt och går tomhänt(konstigt nog). Jag är ju inte sämre än att säga att det går jag inte med på för sonens skull, hon ska ha lite pengar. MEN jag ska skydda min lägenhet så jag slipper låna upp ett par hundra till och sätta i nävarna på henne. Jag har också sparat 500 i månaden till lill-sonen på ett eget konto, annars hade väl de pengarna också gått till guld. Om hon nu bara stannar i Sverige så kommer jag att se till att sonen får det bra.  Lämnar hon, ja då är det som det är.

Tack än en gång för era vänliga ord och för den överväldigande förståelse jag har fått av er. Det känns mycket lättare att fatta det oundvikliga beslutet att skicka ut henne.

mvh // Zappe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Zappe

Jag är glad att höra att du har bestämt dig, och glad att höra att du själv inte lät dig provoceras till våld.

Det är nog något som dom flesta män försöker undvika, men som inte alla klarar.

Jag har själv heller aldrig slagit en kvinna, utan bara hållit fast hysteriska så att dom inte har kunnat skada sig själva eller andra.

Den ålders skillnad som är mellan er är inte så stor och borde inte vara en anledning till problemet.

Det är nog något inom henne som inte är som det ska.

Du är inte gammal och har alla chanser att få det bättre med en ny tjej, lycka till som sagt.

Det här kunde lika gärna varit en svensk tjej och är inget thailändskt problem.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att du har levt med en råbarkad psykopat i flera år, utan att själv ta till våld. Starkt och bra gjort.

Nu hoppas jag för din skull att du skickar ut henne så fort det är möjligt. Jag förstår din oro och att du bryr dig om barnet, men nu är tiden då du först och främst måste tänka på dig själv och ditt egna barn.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till Zappe och kom i håg att det aldrig är för sent att ge upp...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...