Jump to content
IGNORERAD

Rolex klocka men vilken?


stjp8729

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Var hittar du den infon
 


Nja, hittar och hittar.
Det är inte direkt eftertraktade på marknaden, den ser inte direkt ny ut och du kan lätt köpa en ny för typ 10k

Det finns några få klockor som stiger i pris.
Även de flesta ”finare” klockor sjunker, med undantag för Rolex, AP, Patek och säkert någon till.
Dessutom är det inte alla modeller från dessa som stiger.

Så, sliten, oattraktiv på marknaden, quartsverk....
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    8

  • stjp8729

    7

  • Tommy

    7

  • Fantomen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Nja, hittar och hittar.
Det är inte direkt eftertraktade på marknaden, den ser inte direkt ny ut och du kan lätt köpa en ny för typ 10k

Det finns några få klockor som stiger i pris.
Även de flesta ”finare” klockor sjunker, med undantag för Rolex, AP, Patek och säkert någon till.
Dessutom är det inte alla modeller från dessa som stiger.

Så, sliten, oattraktiv på marknaden, quartsverk....

 

Får gå till nån profs, sliten,nä,använd ca 12 h sen inköp.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Stoneys:

Får gå till nån profs, sliten,nä,använd ca 12 h sen inköp.

Då får du börja med en fotokurs. 
dra av 40% av nypriset. 
5500kr eller nåt  

 

image.thumb.jpg.ab2b673e569ce4d8291c04db900986d4.jpg

 

 

image.thumb.jpg.f794202a3c1aa15a5cca9a5569af0158.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej andersdenruskige

 

Den går i arv till Leo, med kontrakt på att den skall vidare till hans son.. och så vidare och så vidare. Gissar att om 1759 år den finns på blocket.se, då någon har brutit cirkeln, men då kryper jag ur graven och hämnas.

 

Ha en kanonbra dag 

:wai:

Vet inte om du värderat klockan ännu men det antar jag att du fått gjort så att du vet att du har rätt försäkring som omfattar den. Och jag sticker ut hakan och säger att är den värd hiskeligt mycket, ja typ en halvmille eller däröver så tycker jag att du ska sälja klockan och sätta undan pengar i nån fond till din son (dina barn om du har flera) för det kommer din son ha betydligt mer nytta av när han blir vuxen än en klocka som är fin och det finns nån gammal släkthistoria om. Är ju ingen släktgård som man har nån nytta av direkt om man säger så, det är en gammal klocka som till 99% av årets dagar aldrig kommer att användas ändå. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
46 minuter sedan, skrev Swippe:

Vet inte om du värderat klockan ännu men det antar jag att du fått gjort så att du vet att du har rätt försäkring som omfattar den. Och jag sticker ut hakan och säger att är den värd hiskeligt mycket, ja typ en halvmille eller däröver så tycker jag att du ska sälja klockan och sätta undan pengar i nån fond till din son (dina barn om du har flera) för det kommer din son ha betydligt mer nytta av när han blir vuxen än en klocka som är fin och det finns nån gammal släkthistoria om. Är ju ingen släktgård som man har nån nytta av direkt om man säger så, det är en gammal klocka som till 99% av årets dagar aldrig kommer att användas ändå. 

Jag säger tvärt om. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...