Jump to content
IGNORERAD

Why Thailand’s sexpat community hates Thaksin Shinawatra


Caveman

Recommended Posts

Why Thailand’s sexpat community hates Thaksin Shinawatra

By Dan Waites, guest poster

The Thailand-based Western expat. We all know the stereotype, and it ain’t pretty. A man – it’s always a man – of modest means and even more modest talents fails to make a success of himself in his home country. He moves to Thailand. Here, he avails himself of the affordable pleasures of the sex industry, sleeping with women younger and better looking than any he could hope to sleep with at home. He drinks himself stupid on a regular basis. Perhaps, literally intoxicated by the lifestyle, he opens a beer bar of his own, complete with a coterie of prostitutes, in Bangkok or Pattaya or Phuket. Effectively, he becomes a pimp. Perhaps he lands a job as an English teacher, a position he is manifestly unqualified for, but this being Thailand he enjoys a level of respect he could only have dreamed of in his home country, for he is now an ajarn. Perhaps he tries to screw his students. Perhaps, dreaming of the license for debauchery issued only to artists, he becomes a “writer”, imagining himself a Bukowski or Hunter S. Thompson. He is not a Bukowski, nor a Hunter S. Thompson, and his books, which invariably detail his lurid exploits, are filed in a special section of Thai bookshops labelled “Expat Writing”. Perhaps he finds work in a boiler room or sells drugs or runs scams. Perhaps he is a criminal hiding on Koh Samui. Perhaps, perhaps, perhaps. Whatever – he is addicted to a lifestyle of sex and booze and endless sunshine. He has vowed never to leave Thailand. And why would he?.........

Läs fortsättningen här http://asiancorrespondent.com/54730/why-does-thailands-expat-community-hate-thaksin-guest-post/

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • Surin P3

    5

  • gst

    5

  • andersbangkok

    4

Mest aktiva i denna tråd

Förstår inte varför de hatar thaksin, men har inte alls följt den politiska tråden om LOS (ej heller länken du lade in där...), men många sanningar som nämns ovan dock.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför de hatar thaksin, men har inte alls följt den politiska tråden om LOS (ej heller länken du lade in där...), men många sanningar som nämns ovan dock.

Ja en hel del sanningar innehåller artikeln :great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Krass sett så låt dom med sexpat-hardcore inställningen spendera sina pengar, Thailand ska väl vara glada för deras pengaflöde och korta vistelse.

TROR en västerländsk hallik har så otroligt mindre koll än en thailändsk, kan väl se dom som förbrukningsvaror men båda är i slutändan hallikar som nyttjar kvinnor eller män för den delen på ett ytterst oetiskt sätt.

Dom få västerlänningar som lyckas tvingas sälja billigt om dom rätta kontakterna inte finns men rik blir nog ingen.

Dom som öppnar/köper en beerbar har en dröm som ganska snabbt går i kras.

Nä "vi" ska nog hålla "oss" till hotell och guesthouse verksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Why Thailand’s sexpat community hates Thaksin Shinawatra

By Dan Waites, guest poster

The Thailand-based Western expat. We all know the stereotype, and it ain’t pretty. A man – it’s always a man – of modest means and even more modest talents fails to make a success of himself in his home country. He moves to Thailand. Here, he avails himself of the affordable pleasures of the sex industry, sleeping with women younger and better looking than any he could hope to sleep with at home. He drinks himself stupid on a regular basis. Perhaps, literally intoxicated by the lifestyle, he opens a beer bar of his own, complete with a coterie of prostitutes, in Bangkok or Pattaya or Phuket. Effectively, he becomes a pimp. Perhaps he lands a job as an English teacher, a position he is manifestly unqualified for, but this being Thailand he enjoys a level of respect he could only have dreamed of in his home country, for he is now an ajarn. Perhaps he tries to screw his students. Perhaps, dreaming of the license for debauchery issued only to artists, he becomes a “writer”, imagining himself a Bukowski or Hunter S. Thompson. He is not a Bukowski, nor a Hunter S. Thompson, and his books, which invariably detail his lurid exploits, are filed in a special section of Thai bookshops labelled “Expat Writing”. Perhaps he finds work in a boiler room or sells drugs or runs scams. Perhaps he is a criminal hiding on Koh Samui. Perhaps, perhaps, perhaps. Whatever – he is addicted to a lifestyle of sex and booze and endless sunshine. He has vowed never to leave Thailand. And why would he?.........

Läs fortsättningen här http://asiancorrespondent.com/54730/why-does-thailands-expat-community-hate-thaksin-guest-post/

Hej

En bra artikel som tar upp befogade men säkert känsliga frågor som förhoppningsvis kan få en och annan att tänka till lite, för det är faktiskt så här som många Thailändare uppfattar falanger rätt rller fel.

Och att mycket av utlänningarnas Thaksin hat märkligt nog började när restriktioner mot landets s.k "nöjesindustri" infördes t,ex med kortare öppettider och en officiell inriktning mot andra grupper av turister än lågbudget och förväntade kunder till "nöjesindustrin" stämmer ju också.

Och denna industri går ingen ljus framtid till mötes om PT vinner nästa val, för då fortsätter dom nog med att införa nya restriktioner för "nöjesindustrin" till många utlänningars och lokala politikers fasa i dom områden där stora pengar dras in på denna verksamhet, men själv tycker jag att det är riktigt och att det borde gå att hitta lämpligare sysselsättning för dom nya tjejer och killar som årligen dras in i denna bransch.

Och jag kan väl tillägga att jag är precis lika förvånad som skribenten över hur negativt Thailand ofta beskrivs och vilken politisk uppfattning inläggen har på dom utländska forumen som kraftigt avviker mot landets procentuellt sett, så jag får också uppfattningen att utlänningarna lever lite i en egen bubbla.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En bra artikel som tar upp befogade men säkert känsliga frågor som förhoppningsvis kan få en och annan att tänka till lite, för det är faktiskt så här som många Thailändare uppfattar falanger rätt rller fel.

Och att mycket av utlänningarnas Thaksin hat märkligt nog började när restriktioner mot landets s.k "nöjesindustri" infördes t,ex med kortare öppettider och en officiell inriktning mot andra grupper av turister än lågbudget och förväntade kunder till "nöjesindustrin" stämmer ju också.

Och denna industri går ingen ljus framtid till mötes om PT vinner nästa val, för då fortsätter dom nog med att införa nya restriktioner för "nöjesindustrin" till många utlänningars och lokala politikers fasa i dom områden där stora pengar dras in på denna verksamhet, men själv tycker jag att det är riktigt och att det borde gå att hitta lämpligare sysselsättning för dom nya tjejer och killar som årligen dras in i denna bransch.

Och jag kan väl tillägga att jag är precis lika förvånad som skribenten över hur negativt Thailand ofta beskrivs och vilken politisk uppfattning inläggen har på dom utländska forumen som kraftigt avviker mot landets procentuellt sett, så jag får också uppfattningen att utlänningarna lever lite i en egen bubbla.

Mvh Isan Lover

Ja,att utlänningar lever i en egen bubbla har du ju bevisat :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja,att utlänningar lever i en egen bubbla har du ju bevisat :crazy:

Hej

Du hittade inget i den utomordentliga artikeln som var värt att kommentera?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln är ju ett skämt. En övergeneralisering och ihopbuntining av flera stereotyper till en, "Bob Sexer".

Visst finns det personer som artikeln beskriver, men i det stora hela, om jag tittar på min bekantskapskrets, så är den på inget sätt någon rättvis beskrivning av någon som jag känner eller känner till.

Med det sagt, så finns det självklart människor som har delar av Bob Sexers attribut. Men ingen har alla.

Personligen så kommer mitt ogillande definitivt inte ifrån att barerna stänger kl. 24.00 eller ifrån nåt annat sånt trams heller.

Mitt ogillande har vuxit fram ifrån att han gradvis våldtog hela Thailand, med de medel han hade till sitt förfogande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Artikeln är ju ett skämt. En övergeneralisering och ihopbuntining av flera stereotyper till en, "Bob Sexer".

Visst finns det personer som artikeln beskriver, men i det stora hela, om jag tittar på min bekantskapskrets, så är den på inget sätt någon rättvis beskrivning av någon som jag känner eller känner till.

Med det sagt, så finns det självklart människor som har delar av Bob Sexers attribut. Men ingen har alla.

Personligen så kommer mitt ogillande definitivt inte ifrån att barerna stänger kl. 24.00 eller ifrån nåt annat sånt trams heller.

Mitt ogillande har vuxit fram ifrån att han gradvis våldtog hela Thailand, med de medel han hade till sitt förfogande.

Hej

Visst överdriver han medvetet i artikeln men den här "Bob Sexer" är nog tyvär en välkänd figur som han beskriver ganska träffsäkert, och själv har jag nog träffat åtskilliga falanger som passar in på hans beskrivningar, inte minst engelska lärarna som vi hade lite skriverier i en tråd om.

Och Thailändare känner garanterat igen sig i hans fördomsfulla beskrivningar av falanger, för tankar och resonemang liknande dom här har jag ofta mött runt om i Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst överdriver han medvetet i artikeln men den här "Bob Sexer" är nog tyvär en välkänd figur som han beskriver ganska träffsäkert, och själv har jag nog träffat åtskilliga falanger som passar in på hans beskrivningar, inte minst engelska lärarna som vi hade lite skriverier i en tråd om.

Och Thailändare känner garanterat igen sig i hans fördomsfulla beskrivningar av falanger, för tankar och resonemang liknande dom här har jag ofta mött runt om i Thailand.

Mvh Isan Lover

De thailändare som känner igen Bob Sexer, hur många faranger känner de på riktigt? Vågar nästan påstå att majoriteten inte känner en enda.

Är de flesta inte bara fördomsfulla, som vi också kan vara ibland?

De thailändare som sett en hel drös faranger på en och samma gång, har gjort det i nåt turistområde, där de flesta är turister.

Och om vi pratar om turister, så kan jag hålla med om att semestrande utlänningar kan sticka i ögat på många thailändare.

Men jag tror inte att Bob Sexer är turist och jag tror inte en turist bryr sig om Thaksin.

Alltså är artikeln baserad på fast boende faranger i Thailand.

Och då är det få som passar in på denna låtsaskille.

Hur många faranger känner du, IL, som passar in på denna Bob? Inte bara träffat, utan känner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De thailändare som känner igen Bob Sexer, hur många faranger känner de på riktigt? Vågar nästan påstå att majoriteten inte känner en enda.

Är de flesta inte bara fördomsfulla, som vi också kan vara ibland?

De thailändare som sett en hel drös faranger på en och samma gång, har gjort det i nåt turistområde, där de flesta är turister.

Och om vi pratar om turister, så kan jag hålla med om att semestrande utlänningar kan sticka i ögat på många thailändare.

Men jag tror inte att Bob Sexer är turist och jag tror inte en turist bryr sig om Thaksin.

Alltså är artikeln baserad på fast boende faranger i Thailand.

Och då är det få som passar in på denna låtsaskille.

Hur många faranger känner du, IL, som passar in på denna Bob? Inte bara träffat, utan känner.

Hej

Känner är väl att ta i, men jag har mött såna figurer på mina resor i landet på platser som är kända för att attrahera den typen av människor, och att folk även på landsbygden kan vara riktigt fördomsfulla beror nog på alla historier som dom som jobbar i t.ex sex och turist industrin tar med sig hem, och man kan ju misstänka att dom har dom märkligaste historier att berätta och kryddar dom sedan dessa lite så uppstår nog lätt en karikatyr som "Bob Sexer", och att sex, billig alkohol och nästan evig sol är något som lockar en viss krets tror jag nog han har rätt i.

Men den mest träffande beskrivningen var nog på engelska lärarna, och på kritiken av vad som tycks och skrivs om Thailand på forum t.ex ThaiVisa, och falangernas politiska hemvist som så kraftigt avviker mot dom Thailändska, på dessa forum är världen upp och ner och helt i otakt med vad det Thailändska folket tycker procentuellt sett, ett lite märkligt fenomen som jag tycker att det är bra att det uppmärksammas.

Men själv har jag alltid trott att det beror på att överklassen är mer vältalig, välklädd och belevad och att detta tilltalar västerländska resenärer och bosättare, och att dom därför lättare associerar sig med dessa, en tatuerad man med ett skynke runt höften som kanske inte ens kan prata Thailändska och som äter ormar och myror med händerna och sover på golvet i vad som kanske mer liknar en hydda än ett hus är ju långt ifrån vår egen värld.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hej SurinP3 Du har en otrolig energi när det gäller att stödja och försvara dem som anser att Thailands största problem fortfarande 2011 är Thaksin,

och att generalerna, Abhisit och de gula är bäst för Thailand.

Artikeln som denna tråd handlar om är

Varför Thailands sexpat community hatar Thaksin.

Då frågar du IL hur många sexpat och Thaksinhatare han känner!

Frågan bör du väl rikta till MPR are i Bangkok, Pattaya, Jomtiem, Rayong och Phuket där dessa sexpat vistas.

Bland oss MPR are som bor i Isaan, inkl Isaan Lover,

finns det väl ytterst få sexpats eller Thaksinhatare?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej SurinP3 Du har en otrolig energi när det gäller att stödja och försvara dem som anser att Thailands största problem fortfarande 2011 är Thaksin,

och att generalerna, Abhisit och de gula är bäst för Thailand.

Artikeln som denna tråd handlar om är

Varför Thailands sexpat community hatar Thaksin.

Då frågar du IL hur många sexpat och Thaksinhatare han känner!

Frågan bör du väl rikta till MPR are i Bangkok, Pattaya, Jomtiem, Rayong och Phuket där dessa sexpat vistas.

Bland oss MPR are som bor i Isaan, inkl Isaan Lover,

finns det väl ytterst få sexpats eller Thaksinhatare?

Hur många "Bob Sexer" tror du skulle stå ut en vecka i Isaan ? :giggle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hur många "Bob Sexer" tror du skulle stå ut en vecka i Isaan ? :giggle:

Bob Sexer typerna föredrar Bangkok, Pattaya och Phuket områdena, och där finns också de flesta Thaksin hatarna på ThaiVisa och här på MPR.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Känner är väl att ta i, men jag har mött såna figurer på mina resor i landet på platser som är kända för att attrahera den typen av människor, och att folk även på landsbygden kan vara riktigt fördomsfulla beror nog på alla historier som dom som jobbar i t.ex sex och turist industrin tar med sig hem, och man kan ju misstänka att dom har dom märkligaste historier att berätta och kryddar dom sedan dessa lite så uppstår nog lätt en karikatyr som "Bob Sexer", och att sex, billig alkohol och nästan evig sol är något som lockar en viss krets tror jag nog han har rätt i.

Men den mest träffande beskrivningen var nog på engelska lärarna, och på kritiken av vad som tycks och skrivs om Thailand på forum t.ex ThaiVisa, och falangernas politiska hemvist som så kraftigt avviker mot dom Thailändska, på dessa forum är världen upp och ner och helt i otakt med vad det Thailändska folket tycker procentuellt sett, ett lite märkligt fenomen som jag tycker att det är bra att det uppmärksammas.

Men själv har jag alltid trott att det beror på att överklassen är mer vältalig, välklädd och belevad och att detta tilltalar västerländska resenärer och bosättare, och att dom därför lättare associerar sig med dessa, en tatuerad man med ett skynke runt höften som kanske inte ens kan prata Thailändska och som äter ormar och myror med händerna och sover på golvet i vad som kanske mer liknar en hydda än ett hus är ju långt ifrån vår egen värld.

Mvh Isan Lover

Då tänker vi ganska lika. Ingen av oss känner nån Bob Sexer direkt.

Att det finns ett antal sådana kan vi med säkerhet säga, men de är inte i överflöd.

Vad gäller "världen är upp och ner", så tror jag inte att så är fallet direkt.

Tror en majoritet av befolkningen i Thailand inte vill ha tillbaka Thaksin. De flesta har helt enkelt förstått vad han är för en människa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurinP3 Du har en otrolig energi när det gäller att stödja och försvara dem som anser att Thailands största problem fortfarande 2011 är Thaksin,

och att generalerna, Abhisit och de gula är bäst för Thailand.

Artikeln som denna tråd handlar om är

Varför Thailands sexpat community hatar Thaksin.

Då frågar du IL hur många sexpat och Thaksinhatare han känner!

Frågan bör du väl rikta till MPR are i Bangkok, Pattaya, Jomtiem, Rayong och Phuket där dessa sexpat vistas.

Bland oss MPR are som bor i Isaan, inkl Isaan Lover,

finns det väl ytterst få sexpats eller Thaksinhatare?

Bossej, jag är ung och har fortfarande kvar energi till det mesta. Inte bara att diskutera på forumet. :)

Var har jag skrivit om Abhisit? Var har jag skrivit nåt om generalerna?

Jag trodde diskussionen handlade om just det du säger. Sexpats och Thaksin-hat.

Frågan till IL, som jag är säker på att han kan svara på själv, utan hjälp ifrån "Mini-Me", var bara så jag kunde få lite perspektiv på hans situation eftersom han tyckte till i ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fritt citerat "they seems to hate everything about the country and still they remain there for some reason ( it has to be the temples) .... Gillar den meningen.

Många som spyr galla över landet men blir kvar år efter år utan någon egentlig koppling ...

Konstigt...

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Bob Sexer typerna föredrar Bangkok, Pattaya och Phuket områdena, och där finns också de flesta Thaksin hatarna på ThaiVisa och här på MPR.

Har man sagt A får man säga B, kan du ge några exempel på Thaksin-hatande sexpats på MPR som håller till i Bangkok, Pattaya eller Phuket?

En vanligt förekommande tes bland den majoritet thailändare som ogillar Thaksin, när de försöker förklara det ofattbara i att utbildade västerlänningar kan stödja en korrupt maktgalen brottsling, är att de flesta är äldre före detta sexpats som dragit sig tillbaka med en ung fru till Isaan. Där låtsas de att de tycker synd om de fattiga bönderna men i själva verket stöder de Thaksin för att de tror att det är enda garanten att bybefolkningen förblir fattig och ignorant. Därigenom kan de fortsatta sin feodala livsstil och behöver inte riskera att det blir för dyrt eller att frugan har råd att lämna dem.

Jag är dock inte så oförskämd att jag påstår att det är sant eller att Thaksins supportrar på MPR tillhör den här gruppen men jag håller det iallafall för klart sannolikare än påståendet om Bob Sexer-typer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bob Sexer typerna föredrar Bangkok, Pattaya och Phuket områdena, och där finns också de flesta Thaksin hatarna på ThaiVisa och här på MPR.

De som inte gillar Thaksin på MPR känns väldigt spridda på alla platser. Landsbyden, storstäder, turiststäder och respektive hemländer.

Samma gäller Thaivisa.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men den mest träffande beskrivningen var nog på engelska lärarna, och på kritiken av vad som tycks och skrivs om Thailand på forum t.ex ThaiVisa, och falangernas politiska hemvist som så kraftigt avviker mot dom Thailändska, på dessa forum är världen upp och ner och helt i otakt med vad det Thailändska folket tycker procentuellt sett, ett lite märkligt fenomen som jag tycker att det är bra att det uppmärksammas.

Visst är det otroligt märkligt: att en majoritet på ett forum fullt av individer uppväxta i demokratiska samhällen - har annorlunda krav och syn på ett samhälle än thailändare utan samma erfarenheter?

Ja, det var ju verkligen märkligt.

Men själv har jag alltid trott att det beror på att överklassen är mer vältalig, välklädd och belevad och att detta tilltalar västerländska resenärer och bosättare, och att dom därför lättare associerar sig med dessa, en tatuerad man med ett skynke runt höften som kanske inte ens kan prata Thailändska och som äter ormar och myror med händerna och sover på golvet i vad som kanske mer liknar en hydda än ett hus är ju långt ifrån vår egen värld.

Inte alls långt från min värld. Och en del andra jag känner. Och vi tycker absolut inte som du.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fördomsfull artikel, fast jag misstänker att det finns en del såna där Bob Sexer typer.

Jag har dock inte träffat nån som jag tycker beskrivningen passar in på, trots att jag träffat minst 20 engelskalärare, mest på barnens skolor.

Ca hälften av de jag träffat är kvinnor, och det förklarar kanske endel.

Min gode vän som jobbat som engelskalärare i ca 12 år, var redan gift med en Thaitjej när han flyttade hit, och passar definitivt inte in i beskrivningen i artikeln.

De flyttar från Thailand snart, så fort hennes uppehållstilstånd blir klart, inte på grund av nåt Thaksinhat, utan de vill testa nåt nytt.

En som jag inte träffat men som verkar passa in rätt bra på beskrivningen är väl han som tjatar om "Lilla Noi i baren" i var och varannan tråd, fast han är ju i Sverige nu men verkar planera sin comeback.

Förresten känner jag en som betedde sig lite sådär, fast han har vuxit ifrån det nu, och han var knappast fattig-sexpat och inte lärare.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag träffat ganska många som passar in på beskrivning på "Bob Sexer".

Men en majoritet har varit långtidsturister och bara några enstaka har varit barägare. Framför allt så har nästan samtliga totalt skitit i Thaksin.

De har lixom inte haft tid att sätta sig in i Thailändsk politik under moppeturen mellan GoGo-stället, avsugningsbaren eller massagen.

Och de som var barägare, och inte gillade de nya stängningstiderna 2005, var så i ungefär 6 månader innan deras barer konkade och de flyttade hem.

De som bor i Thailand på lång tid, och hänger på Thaivisa, och tycker mindre bra om Thaksin - verkar göra det av helt andra skäl.

Däremot så är dessa en bra grupp att demonisera och hitta på allehanda generella och fördummande otrevligheter om.

Precis som man så ofta ser förekomma från "rött" håll.

Generaliserande dumheter verkar på något sätt vara en förutsättning för att vissa tankemodeller ska gå ihop.

Och utan dessa faller tankebanorna ihop som korthus och diskussionen uteblir.

Bob Sexer typerna föredrar Bangkok, Pattaya och Phuket områdena, och där finns också de flesta Thaksin hatarna på ThaiVisa och här på MPR.

Härlig mening. Låt mig prova en liknande.

Enstöringar och socialt handikappade föredrar avskildheten på landet, och där finns de flesta förvirrade urkommunister på Thaivisa och här på MPR.

Ja.. för att inte glömma..

- fattigpensionärerna som måste fly sina hemländer där deras fattigpension inte räcker till.

- utbölingarna som inte får tjejer hemma utan måste beställa på postorder.

- folk som inte har vänner och flyttar till landsbygden för att fly samhället.

Ja. Det var väl alla. Några andra typer finns nog inte. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Artikeln är ju ett skämt. En övergeneralisering och ihopbuntining av flera stereotyper till en, "Bob Sexer".

Visst finns det personer som artikeln beskriver, men i det stora hela, om jag tittar på min bekantskapskrets, så är den på inget sätt någon rättvis beskrivning av någon som jag känner eller känner till.

Med det sagt, så finns det självklart människor som har delar av Bob Sexers attribut. Men ingen har alla.

Personligen så kommer mitt ogillande definitivt inte ifrån att barerna stänger kl. 24.00 eller ifrån nåt annat sånt trams heller.

Mitt ogillande har vuxit fram ifrån att han gradvis våldtog hela Thailand, med de medel han hade till sitt förfogande.

Jag kan bara hålla med dig! Har bott i Thailand sex år och därefter besökt landet 2-3 gånger per år. Jag känner INGEN som öppnat bar eller använt sin fritid till att huvudsakligen ha sex med yngre damer/män.

Att detta skulle vara en grund till att hata Thaksin, det är löjligt! Att så många hatar Thaksin beror på att nästan alla (några undantag :-) ) såg igenom hans fasad och äcklades av hans dubbelmoral!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv kommer jag allt ihåg alla hatmail och uppståndelse som kom ifrån berörda områdens falanger när TRT införde restriktioner om öppettider, barernas placering, och att Thailand skulle sikta på "high class" turister istället för budget resenärer och longstayers.

Då var stämningen minst sagt hätsk på forum typ ThaiVisa, och jag förmodar att det är detta som skribenten åsyftar.

Och att dom flesta utlänningar på dessa forum tycks stödja samma parti i landet som Prem, generalerna, landets herrklubb och elit förvånar nog många mindre lyckligt lottade Thailändare eftersom dom flesta ju känner till att utlänningarna inte vill ha dessa vid makten i sina hemländer, men i Thailand uttalar man sig tvärsäkert och t.o.m försvarar dessa odemokratiska krafters val av PM ovh regering, och inte sällan går försvaret ut på att dom fattiga antingen har för dålig utbildning och därför inte förstår sitt eget bästa, eller att militären måste upprätthålla lag och ordning, och här kommer det märkligaste för det är ju samma militär och folk som utförde militärkuppen och avskaffade demokratin som nu självklart ska försvara samma demokrati till utlänningarnas glädje, inte undra på att dom funderar på hur utlänningar tänker.

Men sen kan Thailändarna läsa om att både USA och EU självklart stöder militanta och våldsamma uppror i andra länder som också har befolkningar som också har blivit av med eller aldrig ens ha fått ha någon makt, det kan ju tyckas märkligt att man gärna vill ha demokrati och öppet motarbetar militären när dom försöker "uppehålla lag och ordning" i t.ex Egypten, Libyen, Tunisien och Syrien, men i "semesterlandet" Thailand är det nog bäst om folket hålls i shack av militärerna och deras vapen, vem vet hur det kan gå om folk själva får bestämma sin framtid där?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...