Jump to content
IGNORERAD

UT för besök ytterligare 90 dagar


keroan

Recommended Posts

Min tjej är i sverige hos mig, kom hit med 90 dagars besöksvisa i maj. Vi har sen ordnat 90 dagar till, samanlagt alltså 6 månader, går ut i slutet av oktober. Både hon och jag vill åka tillsammans till Thailand när hennes dagar här är slut, problemet är bara att mina semesterdagar är i stort sett slut för i år. Är det någon som har erfarenhet av om det är möjligt att få 90 dagar till (samanlagt 9 månader) eller är det kalla handen från migrationsverket? Om hon får ytterligare 90 dagar så kan hon stanna till januari och då har jag nya frächa semesterdagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Blir nog lättare snacka med din arbetsgivare om "förskott" på dina semesterdagar skulle ja tro!  :whistle:

Du kan ju kolla det här om du vill annars .. http://www.maipenrai...hp?topic=1284.0

Tack för tråden... Beror tydligen mycket på den som handhar ärendet om det går eller inte.

Man kan ju alltid ringa migrationsverket och fråga, ska göra det också, ville bara se om nån annan hade erfarenhet av detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Frugan var själv här i början på 2005 i tre månader som hennes vänner förlängde med ytterligare tre...

Under denna perioden träffade jag henne i Malmö och förlängde henne med tre månader till...

Totalt var hon i Sverige i nio månader, men visst, det var ju lite annorlunda då inte jag var anledningen hela tiden.

Dock var det inga problem alls att förlänga... så jag hade chansat...

Vad har ni att förlora... 1000:- typ...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks som att det inte ska vara omöjligt att få 90 dagar till :yipi:

Ska göra ett försök. Du har rätt Grevenigrevie, 1000:- hit eller dit, vad är det efter alla pengar man lagt ner hittills  :lol:

// keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi försökte förra året att göra det ni vill göra på mig.verket i solna . Jag hade samma anledning som du. Men dom sa

nej. Behövde dock inte betala dom tusen kronorna .

Men gör ett försök , ni kan ju få en handläggare som är på gott humör den dan . :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Vi försökte förra året att göra det ni vill göra på mig.verket i solna . Jag hade samma anledning som du. Men dom sa

nej. Behövde dock inte betala dom tusen kronorna .

Men gör ett försök , ni kan ju få en handläggare som är på gott humör den dan . :)

 

Tyvärr ligger mycket i detta !!!

Dock kan en bra idé vara att som skäl hänvisa till att du vill hon ska få uppleva den svenska julen och lite vinter och ev. snö...

DEN kan gå hem har jag en känsla av faktiskt...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...