Jump to content
IGNORERAD

Dålig restaurang i Surin


Surin P3

Recommended Posts

Var precis och åt med ett gäng vänner på en relativt ny restaurang i Surin, fast med nya ägare. Från England, den här gången.

Stället ser bra ut, riktigt bra. Lite cowboy med stil. Träinredning, storbilds-TV osv... Riktigt fint. (Vågar jag säga att servitriserna var av samma klass).

Det som inte var bra var allt annat.

Maten, servicen, ljudnivån på TVn.

Beställning gjordes, fel på allt.

Drickan blev fel.

Maten fel. Smaken fel.

Notan fel.

Tråkigt att det finns ställen som denna, där man på premiären inte kan få se lite mer jobb nedlagt på att kanske få kunder som kommer tillbaka.

Vi var alltså 5 vuxna och 4 barn.

Inte så många fler, just när vi var där och det gör att allt blev ännu sämre.

Mat beställdes alltså in.

5 biffar och lite thaikäk (nudelsallad och som tam samt lite ris).

Biffarna kom med ca 10 minuters mellanrum med lite ris emellan serveringarna.

Dottern som beställde som tam och ris, fick riset, men som tamen kom aldrig.

När vi sen frågade om varför den aldrig kom, men fanns med på notan, så var svaret... ojdå. Som tam är slut.

Ett av våra medhavda barn började till slut gråta av hunger. Detta alltså efter att vi väntat i mer än 1 timme.

Nej, usch... För er som kommer till Surin, ring mig först, så ni kan få veta var detta ställe ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, usch... För er som kommer till Surin, ring mig först, så ni kan få veta var detta ställe ligger.

Varför inte skriva ut namnet här?

Var det nyöppningen av Ones steakhouse ni besökte?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om den här restauragsatsningen följer det traditionella konceptet.

Farang träffar TGF.

De skaffar rörelse ihop. Farang pröjsar.

TGF ordnar personal.

TGF´s late bror blir chefskock (Tidigare jobbade han som bensinstationsbetjänt)

TGF´s barndomskompisar från byn jobbar med serveringen. Outbildade och oerfarna.

TGF är "manager" för stället. Erfarenhet från en "Bar Beer" i Pattis.

TGF´s hela släkt är på något sätt involverat-eller får iallafall lön från restaurangen.

Det brukar vara ett säkert recept på att köra en business i botten.

Farang kastas ut ur businessen och ersätts med TGF´s förra TBF:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Vet inte om den här restauragsatsningen följer det traditionella konceptet.

Farang träffar TGF.

De skaffar rörelse ihop. Farang pröjsar.

TGF ordnar personal.

TGF´s late bror blir chefskock (Tidigare jobbade han som bensinstationsbetjänt)

TGF´s barndomskompisar från byn jobbar med serveringen. Outbildade och oerfarna.

TGF är "manager" för stället. Erfarenhet från en "Bar Beer" i Pattis.

TGF´s hela släkt är på något sätt involverat-eller får iallafall lön från restaurangen.

Det brukar vara ett säkert recept på att köra en business i botten.

Farang kastas ut ur businessen och ersätts med TGF´s förra TBF:

Detta kunde varit skrivet av BTT

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Detta kunde varit skrivet av BTT

Tänkte faktiskt samma sak när jag läste det inlägget. Precis samma inställning om thailändskor och hur allt går ut på att lura och bedra. Familj,vänner och thaipojkvänner som alla går samman och blåser farangen. Måste vara jobbigt att bo där eller att ha Thailand som favoritresmål när man ser så cyniskt på folket som lever där :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kunde varit skrivet av BTT

Varför det? Han anmärker väl aldrig på annat än priset när det gäller restauranger. Jag tycker MCs beskrining passar in på en hel del ställen där man prioriterar släktband hellre än kompetens.

Jag tycker att Thailand generellt sätt är ett fantastiskt land när det gäller service. Väldigt ofta blir man ordentligt bortskämd om man jämför med Europa. Personal som gör mer eller mindre allt för att göra en glad samtidigt finns en hel del ställen där servicen är obefintlig och där personalen är totalt ointresserad. Dessa ställen tenderar enligt min erfarenhet att vara rena familjeangelägenheter där blod väger tyngre än inställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man då skulle sätta Poffas frus restaurang som motpol så kanske det blir balanserat.

Annars tycker jag MaiChai har en stor poäng, inkl. humoraspekten, i att mången farang faller till föga för TGF:s önskan om att bli egenföretagare, precis som många svenska medborgare i Sverige alltså, och visst kanske det delas ut en o annan bath till redan från födseln dödsdömda projekt, men motsatsen om man räknar från breakeven och uppåt är säkert icke en försulig summa procentuellt sett. I varje fall om man får tillåta sig att dra slutsatser från egna erfarenheter, men det har ju expertisen redan klarat av att fördömma.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte skriva ut namnet här?

Var det nyöppningen av Ones steakhouse ni besökte?

Riktigt ärligt så vet jag inte vad den heter.

Ligger på hörnan på väg in till elefantfestivalområdet.

Skickat med Tapatalk/iPhone

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...