Jump to content
IGNORERAD

köpt kärlek


godman

Recommended Posts

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Tråkigt och höra att du tillhör en av dom som blivit lurad! Det låter ju inte bättre i alla fall så som du skriver. Men dra nu inte alla över en kant.Vi är nog ganska många här bara på MPR och i övriga sverige som är lyckliga i våra förhållanden med thaitjej.Jag känner i alla fall ingen som är olycklig.Det kan ju mycket väl kunna vara så att "felet" sitter i dig och inte tjejen??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Baa

    10

  • Surin P3

    8

  • DeeDs

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Eftersom jag är en korkad jäkel skulle det vara intressant att få besök av dig så du kan förklara för mig och min fru hur det egentligen är för vi är oerhört lyckliga tillsammans.

Jag lovar att betala ett godtagbart arvode OM du fixar detta, fast egentligen behöver jag inte oro mig FÖR DU FINNS EGENTLIGEN INTE, provokatörer har vi redan nog av och den mest "erfarne" är ju så intelligent att han tror du finns och vill bli din bästis så om du nu fanns kunde ni ju startat en klubb, superloosers gone Thai, eller nåt liknande.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt kärlek har jag aldrig gjort men försökte köpa en Chang på Seven eleven idag men det gick inte pga en Buddhistisk högtidsdag!

Link to comment
Dela på andra sajter

JackHammer

Jag är ny här men måste erkänna att jag inte haft så jävla roligt på länge som när jag läste denna tråd!

Så många åsikter och fördomar där inte en enda tjej som hittar en farang har uttalat sig, "tror jag"!

Ursäkta om jag ställer till det nu men du läraren, jag måste ställa en liten fråga om ditt yrke!

Exakt vad gör en sko-lärare? :giggle:

Tråkigt för de som inga pengar har :na:

En skolärare har ju knappast möjligheten att strö pengar omkring sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Tja jag har ju gett en hel del till Fru Vax genom åren, kärlek, sex, pengar och hujeda mig guld också.

Och det känns verkligen bra att det finns folk som på ett forum som detta kan tala om för mig hur läget är i mitt äktenskap.

Dessvärre har även Fru Vax gett mig saker, och hujeda mig guld också, hur skall jag förklara det, och anses jag nu ta Fru Vax bara för pengarna. Riskerar jag dessutom att någon i samma intelligens klass som t.e.x. godman kommer skriva på tjejernas MPR(BanThai) att jag bara taget henne för pengarna, för det har jag ju inte, hon smiter om rätt gott om kuken också. :ironi: och till råga på allt så älskar jag henne.

Känns ändå rätt bra att man nu via den relativt nya skribenten godman fått veta att man är bl.a. "mindre vetande".

Eller är det kanske bara så att vissa personer har sin alldeles egna erfarenhet av tjejer och att de inte klarar av att se tjejer som individer utan bara som en grupp?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

JackHammer

Atom! Kan man inte både vara rik, vara grym på gitarr, ha ett snyggt leende och stor snopp? :whistle:

Det är inget att hymla om att västerlänningens bättre ekonomi i många fall är en starkt bidragande anledning till att en thailändska vill gifta sig med dem men vad tycker du vi ska göra åt det? Ska vi låsa in gubbarna, skjuta dem eller låta dem ta sina egna beslut? Personligen anser jag att vuxna människor måste få bestämma över sina egna liv så länge de inte skadar någon. Självklart är god ekonomi en viktig egenskap i ett relativt fattigt land men också i ett rikare. Jämfört med att falla för att en snubbe är en jävel på att spela gitarr eller fotboll, har ett snyggt leende eller stor snopp så är väl en god ekonomi betydligt mer logiskt? Nästan alla västerlänningar jag känner i Thailand är gifta med thaitjejer från medel- och överklass men även där var givetvis ekonomin en del av "paketet", så ser ju verklighetenen ut, alltmer även i det jämställda och jämlika Sverige.

Frågan är också vad vi gör med bittra, fördomsfulla gubbar som efter att blivit lämnad i både Sverige och Thailand nu har blivit så bitter att han omöjligt kan acceptera att andra inte har lika misslyckade liv som han själv? Jag är ingen psykolog men jag tror nog det är bättre att du skaffar dig en hund än grottar ned dig i dina misslyckanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vissa här har väldigt konstig syn på thaitjejer och speciellt då bartjejer. Finns väl både bra och dåliga thaitjejer precis som bra och dåliga farangtjejer.Man ska inte dra alla över en kant.Sen verkar det som att vissa har åkt på en nit nångång i Thailand och visst är det tråkigt,men det betyder inte att alla thaitjejer är likadana,eller?? Kunde lika gärna ha hänt i t.ex här i sverige med en svensk tjej.

Sen ser man ofta inlägg hos samma personer och alltid så kommer bartjejerna in i bilden utav nån konstig anledning,att dom bara är med en farang för pengar,lurar,ej äkta kärlek osv. Vad är det som säger att bartjejer är sämre tjejer en dom som t.ex jobbar på bank,butik osv???? Många utav tjejerna som jobbar i bar kanske inte hade samma möjlighet att studera som en tjej som jobbar på bank. Tjejen som jobbar på banken skulle vara mer ärlig och älska dig på riktigt än tjejen som jobbar i bar??? Bullshit!! Att dom alla bara skulle vara ute efter pengar tror jag heller inte på.Det jag tror som vilken tjej som helst i världen är ute efter är trygghet och så är det garanterat även för Anna,Linda och Malin i sverige och så är det garanterat ochså för Noi,Pui och Nok i Thailand.

Dom som vill veta hur det förhåller sig i Sverige kan läsa svenska kontaktannonser. Av någon anledning dyker orden "ordnad ekonomi" upp titt som tätt. Har svårt att tro att de som skriver så bara är golddiggers.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Dom som vill veta hur det förhåller sig i Sverige kan läsa svenska kontaktannonser. Av någon anledning dyker orden "ordnad ekonomi" upp titt som tätt. Har svårt att tro att de som skriver så bara är golddiggers.

Nja i dessa fall handlar det nog inte om att karln ska ha stor plånbok, nog mer att han inte ska ha skulder och ett fast arbete med en fast inkomst.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja i dessa fall handlar det nog inte om att karln ska ha stor plånbok, nog mer att han inte ska ha skulder och ett fast arbete med en fast inkomst.

BTT

Sa han som är singel :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som vill veta hur det förhåller sig i Sverige kan läsa svenska kontaktannonser. Av någon anledning dyker orden "ordnad ekonomi" upp titt som tätt. Har svårt att tro att de som skriver så bara är golddiggers.

"Jag är en vacker rik tjej från fin familj och jag söker Dig fattige kille med oordnad ekonomi och gärna skulder upp över öronen"

PS!

Extraplus om du bor i en etta i förorten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

"Jag är en vacker rik tjej från fin familj och jag söker Dig fattige kille med oordnad ekonomi och gärna skulder upp över öronen"

PS!

Extraplus om du bor i en etta i förorten!

Finns kanske de som är intresserade av denna tråd och som vill slippa dina (och andras) narr av de som vill hitta den rätta kärleken :)

;) ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Vilken jävla tur att man inte är lika smart som dig! BTW, idag köpte jag en Android-lur till min kära sambo i födelsedagspresent. Fan, jag grät och kände mig så jävla dum som köpte denna "dyra" gåva till henne. Hon skratta nog gott bakom min rygg nu när den dumma farangen köpte en mobil till henne! :mdr:

Vad jag förstod så har du också ett förhållande med en thailändska? Talar du om för henne eller visar du vad du skriver om henne och hennes systrar från Thailand? Och isf så undrar man ju varför du nu har ett förhållande med en thailändska? Om du nu har det?

Aja, nu ska jag gräma mig och gråta ut en skvätt för att har slängt iväg pengar på nån som egentligen bara vill skinna mig och som bara älska min plånbok! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns kanske de som är intresserade av denna tråd och som vill slippa dina (och andras) narr av de som vill hitta den rätta kärleken :)

;) ;)

Jag har redan funnit kärleken och hoppas att alla andra gör detsamma (världen blir lite finare om alla vore lyckliga) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Bra fråga som kräver enkelt svar.

Normala,precis som alla andra förhållanden där man är ärlig mot varandra.

Sedan spelar inte ras, landstillhörighet eller kön någon roll.

Gammelugglan Baa

PS. Orkar inte argumentera mot negativisterna, det är bara dom som vet nåt och som aldrig gott på en mina. Erfarenhet? DS

Jo, jag visste svaret innan. Det var en ironisk fråga till personen som tog upp detta ämne, som du kanske redan förstod Untitled-1.gif

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst överdriver TS alltför mycket och han verkar minst sagt bitter. Men jag tror också att de allra flesta thaitjejer som blir ihop med en farang blir det av ekonomiska skäl, vilket förstås inte hindrar att det också finns andra känslor med i spelet också.

Under de 10 år som jag varit thailandsfrälst så har jag hunnit med att umgås med en hel del thaitjejer i Gbg. Under några år umgicks jag en hel del i kretsar med många f.d bartjejer coh deras män. Många trevliga personer men förnekelsen låg ständigt i luften. Alla hade det så bra. Tjejerna hade ju bara haft lite otur i livet och klart att mycket pengar skulle föras över till tjejerna och deras familjer då det är thailändsk tradition osv.

Några år senare är de flesta förrhållanden krossade på grund av tjejernas otrohet, spel,skulder osv

De senaste åren har jag dock umgåtts mer med thaitjejer som har utbildning och haft bra arbeten i Thailand samt med deras män. Många av dessa par har varit ihop under mycket längre tid och förrhållandena verkar definitivt fungera bättre än i de kretsar som jag tidigare umgåtts i.

Vad drar jag för slutsatser av detta? Inte att alla bartjejer är dåliga damer som bara är ute efter pengar, det finns en del som älskar sina män och klarar av sitt liv efter baren på ett utmärkt sätt (vilket är minst sagt starkt gjort med tanke på hur hårt barlivet måste fresta på en människas psyke). Inte heller kan jag dra slutsatsen att alla thaitjejer som haft ett bra arbete är bra damer, en del av dem pressar säkert sina gubbar på pengar också.

Jag skulle dock vilja hävda att man tar en stor risk när man blir ihop med en bartjej. Dessa tjejer har genom att sälja sig tydligt trätt över gränsen för vad även det thailänska samhället anser är fel. När man väl en gång trätt över denna gräns är det lätt hänt att de hamnar i ett gränsöverskridande betteende igen när de utsetts för press av olika former. Dessutom har de flesta bartjejer lagt sig till med diverse problem under tiden i den skugglika beerbarvärlden. Spel, lån, Alkoholmissbruk osv.

När medlemmar hävdar att det inte är en någon skillnad mellan bartjejer och tjejer som inte sålt sex så tar de inte hänsyn alls till ovanstående och nog tycker jag då att de inte riktigt vill se verkligheten.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst överdriver TS alltför mycket och han verkar minst sagt bitter. Men jag tror också att de allra flesta thaitjejer som blir ihop med en farang blir det av ekonomiska skäl, vilket förstås inte hindrar att det också finns andra känslor med i spelet också.

Under de 10 år som jag varit thailandsfrälst så har jag hunnit med att umgås med en hel del thaitjejer i Gbg. Under några år umgicks jag en hel del i kretsar med många f.d bartjejer coh deras män. Många trevliga personer men förnekelsen låg ständigt i luften. Alla hade det så bra. Tjejerna hade ju bara haft lite otur i livet och klart att mycket pengar skulle föras över till tjejerna och deras familjer då det är thailändsk tradition osv.

Några år senare är de flesta förrhållanden krossade på grund av tjejernas otrohet, spel,skulder osv

De senaste åren har jag dock umgåtts mer med thaitjejer som har utbildning och haft bra arbeten i Thailand samt med deras män. Många av dessa par har varit ihop under mycket längre tid och förrhållandena verkar definitivt fungera bättre än i de kretsar som jag tidigare umgåtts i.

Vad drar jag för slutsatser av detta? Inte att alla bartjejer är dåliga damer som bara är ute efter pengar, det finns en del som älskar sina män och klarar av sitt liv efter baren på ett utmärkt sätt (vilket är minst sagt starkt gjort med tanke på hur hårt barlivet måste fresta på en människas psyke). Inte heller kan jag dra slutsatsen att alla thaitjejer som haft ett bra arbete är bra damer, en del av dem pressar säkert sina gubbar på pengar också.

Jag skulle dock vilja hävda att man tar en stor risk när man blir ihop med en bartjej. Dessa tjejer har genom att sälja sig tydligt trätt över gränsen för vad även det thailänska samhället anser är fel. När man väl en gång trätt över denna gräns är det lätt hänt att de hamnar i ett gränsöverskridande betteende igen när de utsetts för press av olika former. Dessutom har de flesta bartjejer lagt sig till med diverse problem under tiden i den skugglika beerbarvärlden. Spel, lån, Alkoholmissbruk osv.

När medlemmar hävdar att det inte är en någon skillnad mellan bartjejer och tjejer som inte sålt sex så tar de inte hänsyn alls till ovanstående och nog tycker jag då att de inte riktigt vill se verkligheten.

Ha det

Neil

Jag är böjd att hålla med dig men, när det gäller den rödmarkerade raden så vill jag påstå att du träffar på dessa beteenden hos en hel del fattiga lågutbildade bybor som inte alls jobbat i beerbar. Dessa ser vi ju inte här i landet eftersom de väldigt sällan träffar en falang som tar dom till Sverige. Spel, lån och alkoholmissbruk är vanligt förekommande i hela Thailand. Spel och lån kan jag inte tänka mig att det skiljer något i beteende.

När det gäller alkoholmissbruk kan jag nog tänka att det är något vanligare bland fd. bartjejer. Den stora skillnaden ligger nog i det gränsöverskridande beteendet som de eventuelt har och hur hårt barlivet tagit på dem rent psykiskt. Några har pga barlivet omvärderat begrep som trohet etc. Trots att det är en väldigt liten del av thailändskorna så är det den delen som ställer till mest förtret för sina landsmäninnor och deras närstående.

Den thailändska kulturen i övrigt gör ju thailändskorna annorlunda än de västerländska kvinnorna, detta gör det svårare för oss att ta till oss vad som beror på ditt och datt. Men helt klart är nog att med ökad bildningsnivå så minskar problematiken med både de tidigare nämnda beteendena och svårigheterna att förstå varandra kulturellt, emotionellt och rent språkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst överdriver TS alltför mycket och han verkar minst sagt bitter. Men jag tror också att de allra flesta thaitjejer som blir ihop med en farang blir det av ekonomiska skäl, vilket förstås inte hindrar att det också finns andra känslor med i spelet också.

Under de 10 år som jag varit thailandsfrälst så har jag hunnit med att umgås med en hel del thaitjejer i Gbg. Under några år umgicks jag en hel del i kretsar med många f.d bartjejer coh deras män. Många trevliga personer men förnekelsen låg ständigt i luften. Alla hade det så bra. Tjejerna hade ju bara haft lite otur i livet och klart att mycket pengar skulle föras över till tjejerna och deras familjer då det är thailändsk tradition osv.

Några år senare är de flesta förrhållanden krossade på grund av tjejernas otrohet, spel,skulder osv

De senaste åren har jag dock umgåtts mer med thaitjejer som har utbildning och haft bra arbeten i Thailand samt med deras män. Många av dessa par har varit ihop under mycket längre tid och förrhållandena verkar definitivt fungera bättre än i de kretsar som jag tidigare umgåtts i.

Vad drar jag för slutsatser av detta? Inte att alla bartjejer är dåliga damer som bara är ute efter pengar, det finns en del som älskar sina män och klarar av sitt liv efter baren på ett utmärkt sätt (vilket är minst sagt starkt gjort med tanke på hur hårt barlivet måste fresta på en människas psyke). Inte heller kan jag dra slutsatsen att alla thaitjejer som haft ett bra arbete är bra damer, en del av dem pressar säkert sina gubbar på pengar också.

Jag skulle dock vilja hävda att man tar en stor risk när man blir ihop med en bartjej. Dessa tjejer har genom att sälja sig tydligt trätt över gränsen för vad även det thailänska samhället anser är fel. När man väl en gång trätt över denna gräns är det lätt hänt att de hamnar i ett gränsöverskridande betteende igen när de utsetts för press av olika former. Dessutom har de flesta bartjejer lagt sig till med diverse problem under tiden i den skugglika beerbarvärlden. Spel, lån, Alkoholmissbruk osv.

När medlemmar hävdar att det inte är en någon skillnad mellan bartjejer och tjejer som inte sålt sex så tar de inte hänsyn alls till ovanstående och nog tycker jag då att de inte riktigt vill se verkligheten.

Ha det

Neil

BlaBlaBlaBLaBla, likt en kopiator upprepas ständigr samma fördommar, du som är lärare (enl.utsago) har humania på utbildningschemat, men det har du uppenbarligen förträngt.

Men så skarpsinnig som du beskriver dig själv och din vetenskap måste det ha gått fel nånstans i hjärnan på dig. du är en ignorant jäkel som inte ännu fattat att myten om den lyckliga h-ran är betydligt överdriven,tror du på fullaste allvar att "de flesta" valt att gå den vägen utan övervägande av andra alternativ?

Du utsrålar självgodhet och intolerans, inte humanitär känsla eller godhet. icke heller tillräcklig intelligens för att fatta hur vissa människor tvingas till ett liv långt ifrån din skyddade uppväxt.

Jag tycker du är skyldig väldigt många kvinnor en ursäkt för dina floskeluttalanden.

Har du nu själv ett så rent samvete att du skaffat denna informativa svada genom att läsa inlägg på forum eller är du också en bränd looser?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

BlaBlaBlaBLaBla, likt en kopiator upprepas ständigr samma fördommar, du som är lärare (enl.utsago) har humania på utbildningschemat, men det har du uppenbarligen förträngt.

M

Är det en fördom att bartjejer oftare än andra thaitjejer är otrogna, ägnar sig åt spel och dobbel och lurar sina gubbar på stålar?

Det är nog tur för dig att du redan är gift annars hade du väl blivit rejält blåst i baren med din naiva syn på vissa ting.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en fördom att bartjejer oftare än andra thaitjejer är otrogna, ägnar sig åt spel och dobbel och lurar sina gubbar på stålar?

Det är nog tur för dig att du redan är gift annars hade du väl blivit rejält blåst i baren med din naiva syn på vissa ting.

BTT

Inte en chans, jag har en mentor i Helsingborgstrakten som vet allt om Thailändskor.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer detta som skrivs att de är ute efter mina pengar?

Efter alla dessa år :(

Bäst jag tittar till min plånbok!

Kanske gömma den under kudden? ;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur som helst köpt kärlek är också kärlek,visst va eller har jag fel.

Rosor är rosor, om än i sprucket krus :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tänk er, alla dessa tjejer och killar som åker iväg från Sverige för olika uppdrag.- E det nån som tvivlar på att det kliar ibland om de är i fertil ålder? Jag hade den förmånen att segla ute innan det blev förbjudet att köpa sex...Those memories of You still haunt me :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Easy take the bargirl out from the bar but not so easy take the bar out from the bargirl...

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...