Jump to content
IGNORERAD

köpt kärlek


godman

Recommended Posts

paw-76 ---> Javisst, samma dynga som i sååå många liknande trådar. Och ändå kan man inte hålla sig från att mata trollet...

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Baa

    10

  • Surin P3

    8

  • DeeDs

    6

Mest aktiva i denna tråd

Trollet har rätt till en åsikt det har alla men för mig kan han dra åt helvete.Men har ändå rätt att tycka vad han vill trollet :suicide: Se inte ned på andra för du är en idi*t som kan dra dit pepparn växer.Ser du ett förhållande i pengar så kan du se på ditt sätt men ibland kan man tjäna på att vara tyst så trollet var bara kompis och försök lära av andra det kan man tjäna på :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jaha, så den självutnämnda experten lever inte som han lär ??? Hur ofta har du inte idi*tförklarat alla korkade gubbar som öppnar plånboken för sin kärlek?

Nja nu var ju denna lilla fadäs 12 år sedan så jag anser mig nog ha lärt av det "misstaget"

Jag skulle ju aldrig springa runt i affärerna med en bartjej idag.

På sin höjd köper jag en tallrik soppa till damen. Har hon fått 1000 baht per dygn kan hon köpa sina gåvor själv.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu var ju denna lilla fadäs 12 år sedan så jag anser mig nog ha lärt av det "misstaget"

Jag skulle ju aldrig springa runt i affärerna med en bartjej idag.

På sin höjd köper jag en tallrik soppa till damen. Har hon fått 1000 baht per dygn kan hon köpa sina gåvor själv.

BTT

Och på de 12 åren har du alltså suttit i Skåne och svamlat på en massa forum, är det att lära sig?..för det är väl inte många dagar utslaget per år du varit i Thailand sedan dess..jag tror att du aldrig varit där!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nja nu var ju denna lilla fadäs 12 år sedan så jag anser mig nog ha lärt av det "misstaget"

Jag skulle ju aldrig springa runt i affärerna med en bartjej idag.

På sin höjd köper jag en tallrik soppa till damen. Har hon fått 1000 baht per dygn kan hon köpa sina gåvor själv.

BTT

Nä det blir ju svårt när du aldrig är där :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag längtar så mycket efter……………………………………………………… ………..dina stålar.

Jag drömmer om hur jag smeker din mjuka ………………………………plånbok.

Hur jag håller i och kysser din stenhårda ………………………………….sedelbunt

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Att vara eller inte vara en idi*t är frågan på denna tråd :drinks:

idi*ter är vi nog mer eller mindre allihopa. Skillnaden på idi*terna här är att vissa inte har någon självdistans och kan inse att dom gjort något idi*tiskt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Nästan alla förhållande med en Thaitjej är kärleken naturligtvis köpt. Den enda som inte köpt den är väldigt ekonomisk (snål) och smart. Alla ger flickan en peng, guld, moped, bil m.m. Då har man köpt dom. Hur fan ska man någonsin kunna veta om hon tycker om eller älskar en? Börjar man med att ge någonting så är det kört. Om man vill ha äkta kärlek så kan du absolut inte ge pengar, guld eller andra dyra saker.Alla faranger nekar så klart till att just dom är torsk. Dom hittar alltid andra som är torskar men inte dom själva.Alla dom som snackar om andra torskar snackar om sig själva.Farangen med thaitjej är som den blonda flickan som är med en muslim.Min muslim är inte som andra.Fast dom sen är fast o får smäll så försvarar dom sin muslim.Det är som min kompis sa i fyllan. Jag vet hon springer med andra (lurar mig,inte älskar mig,har mig enbart för mina pengar) men man förtränger det, inte sant. Nä! för mig är det inte sant men för dom allra flesta så är det tyvärr så.

De tjejer som har en thaikille då? Vad är de då?

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och på de 12 åren har du alltså suttit i Skåne och svamlat på en massa forum, är det att lära sig?..för det är väl inte många dagar utslaget per år du varit i Thailand sedan dess..jag tror att du aldrig varit där!

Det är en ära att bli jämförd med Jokmoksjokke.

En av Sveriges största artister genom tiderna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara eller inte vara en idi*t är frågan på denna tråd :drinks:

Snäppet mindre idi*ttråd än "Fyll på ord" tråden, och den har ändå drygt 3000 poster :whoco5:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Vilken tråd! Fantastiskt! Jag måste fråga hjärtat om hon är såld och jag köparen. Tack för upplysningen, att jag inte tänkt på detta tidigare att det pengarna hon ville åt... Fan oxå jag känner mig lurad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Visst är det köpt kärlek. Och nu menar jag först och främst dom som är med tjejer som kommer från fattiga förhållanden och som har försörjningsplikt till familj och kanske barn därhemma. De har ju oftast sökt sig till oss pga detta. Men sen kan ju självklart dom också tycka om oss eller vara, bli kära i oss på riktigt. Man kan kanske aldrig vara säker helt eftersom förhållandet börjar oftast på en så ojämlik ekonomsik bakgrund. Detta är ju ren logisk fakta och sunt förnuft.

Fattar inte att ni orkar argumentera emot detta hela tiden nån försöker berätta detta men tyvärr drar dom på lite så ni blir irriterade. Och så känner ni er förolämpade så ska ni ska berätta att så är det det inte. Dom absolut flesta jag träffat där är iallafall bidrag till familjen från tjejen eller gubben i högsta grad viktigt. och även om det är tjejen som skickar av henes pengar så berör det ju ihögsta grad hela förhållandets ekonomi. sen vet jag många fall där mannen inte vet alla pengar som damen skickar extra utan mannens vetskap. men detta gäller förstås ingen här!! de flesta verkar ju tycka att vi inte får prata om detta ämne då får man bara skit. De flesta här verkar ju ha så harmoniska och ekonomiskt jämlika och perfekta förhållanden här. Tvärt emot vad min erfarenhet säger mig om thai/svensk förhållanden eller är ni så rika så ni inte bryr er!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta här verkar ju ha så harmoniska och ekonomiskt jämlika och perfekta förhållanden här. Tvärt emot vad min erfarenhet säger mig om thai/svensk förhållanden eller är ni så rika så ni inte bryr er!

Snucke

Har du någon gång funderat över den eventualiteten att dina egna erfarenher inte räcker till att bedöma de personers förhållanden som du aldrig träffat? Själv så saknar jag både intresse och omdöme för att sätta etiketter på andras förhållanden. Jag har fullt upp med mig eget men anser det ganska tragiskt att dra så negativa slutsatser som du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

De tjejer som har en thaikille då? Vad är de då?

Bra fråga som kräver enkelt svar.

Normala,precis som alla andra förhållanden där man är ärlig mot varandra.

Sedan spelar inte ras, landstillhörighet eller kön någon roll.

Gammelugglan Baa

PS. Orkar inte argumentera mot negativisterna, det är bara dom som vet nåt och som aldrig gott på en mina. Erfarenhet? DS

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Nästan alla förhållande med en Thaitjej är kärleken naturligtvis köpt. Den enda som inte köpt den är väldigt ekonomisk (snål) och smart. Alla ger flickan en peng, guld, moped, bil m.m. Då har man köpt dom. Hur fan ska man någonsin kunna veta om hon tycker om eller älskar en? Börjar man med att ge någonting så är det kört. Om man vill ha äkta kärlek så kan du absolut inte ge pengar, guld eller andra dyra saker.Alla faranger nekar så klart till att just dom är torsk. Dom hittar alltid andra som är torskar men inte dom själva.Alla dom som snackar om andra torskar snackar om sig själva.Farangen med thaitjej är som den blonda flickan som är med en muslim.Min muslim är inte som andra.Fast dom sen är fast o får smäll så försvarar dom sin muslim.Det är som min kompis sa i fyllan. Jag vet hon springer med andra (lurar mig,inte älskar mig,har mig enbart för mina pengar) men man förtränger det, inte sant. Nä! för mig är det inte sant men för dom allra flesta så är det tyvärr så.

Det är inget att hymla om att västerlänningens bättre ekonomi i många fall är en starkt bidragande anledning till att en thailändska vill gifta sig med dem men vad tycker du vi ska göra åt det? Ska vi låsa in gubbarna, skjuta dem eller låta dem ta sina egna beslut? Personligen anser jag att vuxna människor måste få bestämma över sina egna liv så länge de inte skadar någon. Självklart är god ekonomi en viktig egenskap i ett relativt fattigt land men också i ett rikare. Jämfört med att falla för att en snubbe är en jävel på att spela gitarr eller fotboll, har ett snyggt leende eller stor snopp så är väl en god ekonomi betydligt mer logiskt? Nästan alla västerlänningar jag känner i Thailand är gifta med thaitjejer från medel- och överklass men även där var givetvis ekonomin en del av "paketet", så ser ju verklighetenen ut, alltmer även i det jämställda och jämlika Sverige.

Frågan är också vad vi gör med bittra, fördomsfulla gubbar som efter att blivit lämnad i både Sverige och Thailand nu har blivit så bitter att han omöjligt kan acceptera att andra inte har lika misslyckade liv som han själv? Jag är ingen psykolog men jag tror nog det är bättre att du skaffar dig en hund än grottar ned dig i dina misslyckanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

alla faranger lägger hjärnan åt sidan så fort dom träffar en thaitjej.

Prata för dig själv :)

Det enda jag har erbjudit är att betala engelskalärobok till några (en del av dem bara som vänner) och de tackade Nej och ville klara sig utan hjälp* Så det är stor skillnad på thai och thai.

*Såklart annorlunda vid giftemål. Många är inte golddiggers efter lyx, utan är nöjda med en trygg situation på en låg standard efter våra mått.

((("Min" sa att det räcker gott med 30 000 baht per månad vid 3 barn. Vet inte om hon räknade in sin lön på 10 000 då.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt hur jag ska se mig stjälv, har juh både köpt guld och en ny telefon till tjejen. Guldet var "delbetalning" till vi gifter oss för minst 2bath guld har hon sagt... Men telefon var födelsedags prisent. Och sedan så har jag juh skickat pengar de få gånger hon har behöft det, ex när hon hamna på sjukhus efter trafikolycka och inte kunde arbeta på 1 vecka. Det är skilnad om jag har 20000sek och hon har 15000bath i månaden, nu blir det juh lite mindre skilnad snart då jag får 40000bath på nya jobbet.

Men som tjejen säger det är inte pengarna som är det viktiga utan att vi har varandra! Men det är klart hon har juh alldrig köpt något åt mig mer än nån T-shirt eller mat men å andra sidan så har jag sparat en hel del pengar tack vare henne också när man varit nere, har ALDRIG betalat farang priser när hon varit med för hon kan tjata i en halvitmme om priset...B) Bara en sån sak att vi tittat efter en annan lägenhet i BKK, jag ringde och frågade lite på en lägenhet och fick priset 16000bath men då ingick el och vatten sedan ringde tjejen på samma lägenhet och fick priset 8000bath + el och vatten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vissa här har väldigt konstig syn på thaitjejer och speciellt då bartjejer. Finns väl både bra och dåliga thaitjejer precis som bra och dåliga farangtjejer.Man ska inte dra alla över en kant.Sen verkar det som att vissa har åkt på en nit nångång i Thailand och visst är det tråkigt,men det betyder inte att alla thaitjejer är likadana,eller?? Kunde lika gärna ha hänt i t.ex här i sverige med en svensk tjej.

Sen ser man ofta inlägg hos samma personer och alltid så kommer bartjejerna in i bilden utav nån konstig anledning,att dom bara är med en farang för pengar,lurar,ej äkta kärlek osv. Vad är det som säger att bartjejer är sämre tjejer en dom som t.ex jobbar på bank,butik osv???? Många utav tjejerna som jobbar i bar kanske inte hade samma möjlighet att studera som en tjej som jobbar på bank. Tjejen som jobbar på banken skulle vara mer ärlig och älska dig på riktigt än tjejen som jobbar i bar??? Bullshit!! Att dom alla bara skulle vara ute efter pengar tror jag heller inte på.Det jag tror som vilken tjej som helst i världen är ute efter är trygghet och så är det garanterat även för Anna,Linda och Malin i sverige och så är det garanterat ochså för Noi,Pui och Nok i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En bartjej sammanfattade det hela ganska bra en gång.

"love can not eat"

Och det är klart att det är så.

De flesta thaitjejer åker till västerlandet för att skaffa sig en bättre ekonomisk trygghet för sig och sina anhöriga.

Skulle det uppstå kärlek är det ju en trevlig bonus.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Är inte kärlek härligt...? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Helvete också!!!

Jag som tyckte jag hade det så bra, nu måste jag gå och fundera på om jag är inne " i en fantasivärd eller om jag är i dimma eller är mindre vetande. Äsch för att göra det lite enklare för mig så tror jag att jag får acceptera att jag är helt enkelt korkad.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag ser att där finns några få som accepterar sanningen och förstår verkligheten. Men tyvärr så är dom flesta inne i en fantasivärld eller i en dimma. Frågan är om det är för dom inte har alla får hemma, mindre vetande, gör sig dumma, förnekar sanningen, skäms för mycket, skämtar aprilo eller är helt enkelt korkade?

Förnekelse av sanningen är nog det vanligaste. Men vem kan egentligen tycka att detta är fel?

Jag skulle inte vilja ha en fru som jag visste inte älskade mig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...