Jump to content
IGNORERAD

ikea i bangkok


jonny

Recommended Posts

Försökt bara skämta till det lite

Men det är nog svårt att förstå för någon som vekar totalt humorbefriad

Skaffa dig ett liv

Du visade just på att du är humorbefriad själv med den kommentaren :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • judazzz

    8

  • Krafta

    5

  • Tallviking

    4

  • thai p

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett stort fel där :nono:

Det öster om Bangkok inte sydost allt enligt säkra källor :crazy:

OK, bortsett från sura inlägg, så tror jag att nästkommande IKEA i Bkk hamnar Sydost om city, orkar dock inte söka info om det...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som att nyöppningen har flyttats fram till Mars 2012.

Vem hade trott det :nono::surprised:

Rebnel

Var är din källa för detta? I mars tidigare i år finns det nyheter som säger mars nästa år men IKEA:s officiella sida för Thailand säger 3 november och har nedräknare till detta datum. Misstänker att denna är mer uppdaterad och mer korrekt än äldre nyhetssidor.

http://www.ikea.co.th/en/

PS. Ser att detta redan har kommenterats och att det verkar som det är shoppingcentret som verkar öppna i mars men det hindrar ju inte IKEA möbelvaruhuset att öppna i november enligt deras egna sida.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag och frun var på IKEA i barkarby idag och jag hoppas att matavdelningen i Bangkok kommer bli som den här. Då kommer jag inte sakna något när jag är i Thailand.

Men frun hade en ganska relevant synpunkt. Om personalen i Thailand kommer ha gula tröjor kan det bli problem, även om det inte är ett politiskt ställningstagande från deras sida.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske du skulle hoppas på Manland istället crazy.gif

http://www.aftonblad...icle13570578.ab

HAHAHA! Har dom bara ett bollhav så...

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...
stefan5300

Varför är Ikea i Thailand mycket dyrare än Ikea i Sverige?

Kollade en vitlaminerad bänkskiva 1860 x 635 x 28 mm, pris Sverige 399 kronor (cirka 1450 Baht) och pris i Thailand 2300 Baht.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, stefan5300 said:

Varför är Ikea i Thailand mycket dyrare än Ikea i Sverige?

Kollade en vitlaminerad bänkskiva 1860 x 635 x 28 mm, pris Sverige 399 kronor (cirka 1450 Baht) och pris i Thailand 2300 Baht.

 

38 minutes ago, stefan5300 said:

Varför är Ikea i Thailand mycket dyrare än Ikea i Sverige?

Kollade en vitlaminerad bänkskiva 1860 x 635 x 28 mm, pris Sverige 399 kronor (cirka 1450 Baht) och pris i Thailand 2300 Baht.

Det mesta som inte tillverkas inom landet har väl ett högre skatte pålägg om det importeras...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förmodligen fler varor som tillverkas i asien och skickas till sverige och är länderna med i asean så blir det kanske inte så mycket skatt.

I sverige så är väl ikea fortfarande ett billighetsmärke medans i Thailand är ikea lite exklusivare, dom har helt säkert gjort en marknadsbedömning och kommit fram till att dom kan ta mer betalt i Thailand.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på ikea i bangna för någon vecka sedan för att njuta av lite köttbullar/mos/gräddsås men vetifan vad som hänt - ingenting var gott,vilket det brukar vara för en svensk, har kvalitetskraven sänkts efter att ingemar gick bort?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Krafta:

Var på ikea i bangna för någon vecka sedan för att njuta av lite köttbullar/mos/gräddsås men vetifan vad som hänt - ingenting var gott,vilket det brukar vara för en svensk, har kvalitetskraven sänkts efter att ingemar gick bort?

Har Stenmark dött:big_smile:?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 minut sedan, skrev frogfish:

Har Stenmark dött:big_smile:?

Nej, men Ingo har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tex. Ikeas senap är dubbel så dyr Thailand Vs. Sverige, vad kan det bero på?

Eller att lingonsylten kostar 20 kronor men 150 baht i Thai,

Blåbärs sylten 25 kr- 180 baht, tar inte bärplockarna med sig när dom åker hem?

 

Gräddsås pulvret kostar 5 kronor mot hutlösa 50 baht.

Pulvermoset 15 kronor- 120 baht, mycket underligt....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja det var ju en positiv kommentar som vanligt

5 minuter sedan, skrev judazzz:

Att tex. Ikeas senap är dubbel så dyr Thailand Vs. Sverige, vad kan det bero på?

Eller att lingonsylten kostar 20 kronor men 150 baht i Thai,

Blåbärs sylten 25 kr- 180 baht, tar inte bärplockarna med sig när dom åker hem?

 

Gräddsås pulvret kostar 5 kronor mot hutlösa 50 baht.

Pulvermoset 15 kronor- 120 baht, mycket underligt....

 

Men stefans fråga handlade om en bänkskiva - inte om svensk lingonsylt.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Krafta said:

Haha, ja det var ju en positiv kommentar som vanligt

Men stefans fråga handlade om en bänkskiva - inte om svensk lingonsylt.

Ojj, så att priser rent generellt, får man inte skriva om?

 

Att Ikeas Ört te med citrongräs inte saluförs i Thailand verkar konstigt

kan det bero på att citrongräs växer i vartenda dike i Sverige, året om?

 

Bänkskivan kanske är tillverkad i Polen eller i Thailand och om den är Made in Thailand så är det ju rena rånet med påslaget

Thai pris Vs. Svenska priset.

Men dom kanske måste skicka tillverkade produkter till central lagret i Sverige och sen tebax på retur...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev judazzz:

Ojj, så att priser rent generellt, får man inte skriva om?

 

Att Ikeas Ört te med citrongräs inte saluförs i Thailand verkar konstigt

kan det bero på att citrongräs växer i vartenda dike i Sverige, året om?

 

Bänkskivan kanske är tillverkad i Polen eller i Thailand och om den är Made in Thailand så är det ju rena rånet med påslaget

Thai pris Vs. Svenska priset.

Men dom kanske måste skicka tillverkade produkter till central lagret i Sverige och sen tebax på retur...

 

Första meningen i mitt svar var inte riktat till dig - ok.

 

Men jag beskrev ju såsom vad jag tror är anledningen till att priserna är högre hos ikea i Thailand i mitt svar tidigare i tråden.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Krafta said:

Första meningen i mitt svar var inte riktat till dig - ok.

 

Men jag beskrev ju såsom vad jag tror är anledningen till att priserna är högre hos ikea i Thailand i mitt svar tidigare i tråden.

Har jag någonstans påstått att meningen du skrev först, var riktad mot mig? 

 

Ungefär lika positiv kommentar som din ang. köttbullarna på Ikea Bangna. (It takes one to know one)

 

På restaurangerna Ikea Sverige kan man inte ens få potatismos till sina köttbullar, det serveras endast kokt potatis

eller om man vill krångla till det pommes frites, skandal att dom inte serverar alla maträtter lika worldwide...

 

Det vi kan vara överens om, är att vi inte är överens om varför priserna skiljer sig Thai-Swe.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev judazzz:

Har jag någonstans påstått att meningen du skrev först, var riktad mot mig? 

 

Ungefär lika positiv kommentar som din ang. köttbullarna på Ikea Bangna. (It takes one to know one)

 

På restaurangerna Ikea Sverige kan man inte ens få potatismos till sina köttbullar, det serveras endast kokt potatis

eller om man vill krångla till det pommes frites, skandal att dom inte serverar alla maträtter lika worldwide...

 

Det vi kan vara överens om, är att vi inte är överens om varför priserna skiljer sig Thai-Swe.

Missförstånden haglar så jag avslutar gärna den här diskussionen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Krafta said:

Missförstånden haglar så jag avslutar gärna den här diskussionen.

Jag har Inte bett DIG om svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev judazzz:

Jag har Inte bett DIG om svar.

 

Citerar man någon och skriver en fråga så kan det nog tolkas annorlunda, just saying.

hahaha undrar om jag behöver ducka nu :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, koppar55 said:

Att vissa IKEA möbler och mat är dyrare beror mestadels på importtullar.

Det vet alla som importerar och säljer i Thailand.

Att komma undan dessa tullar måste man vara ett BOI företag och inte retail som IKEA.

 

Och att man inte kan få potatismos till köttbullarna på IKEA i Sverige måste vara ett stort skämt eller?

Under mina 3 veckor i Sverige var jag runt på 3 IKEA varuhus, Örebro (Sveriges sämsta), Karlstad och Borlänge.

Åt rödspätta med mos på alla 3 varuhusen.   :haha:

 

Ändrades av judazzz
dubbelpost
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, judazzz said:

 

Jag blev också förvånad, inget mos vid Ikea Kungens kurva.

Likadant på alla Ikeas restauranger enligt tjejen som jobbade i kassan,

det erbjöds kokt färsk plugg,pommes eller pasta.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Förra året när den nyinhandlade soffan från Index rasade ihop efter 6 månader (sorry sir, no guarantee 😫) var jag jävligt glad att IKEA i Bangkok fanns. Köpte en Kivik 3-sits till ett pris som kändes klart överkomligt. Dessutom gick den att få hemlevererad billigt om man inte använde IKEAs egna service utan en annan firma som fanns precis utanför kassorna.

Men, med det sagt så är som flera redan varit inne på priserna på det mesta alldeles för höga, vilket mest borde handla om att man vill ha en annan position på marknaden i de asiatiska länderna.

 

När det gäller att handla med sig mat från IKEA i Bangkok har jag varit grymt besviken vid de sista besöken. Relativt dyrt och dåligt utbud, tex inga köttbullar, bara kycklingbullar. Just nu är nog sortimentet på mat och godis klart bättre på Villa Market i Sin City, har aldrig funnits så mycket svenskt där som nu vad jag kan minnas. T.ex. Djungelvrål, turkisk peppar, Ahlgrens bilar inklusive de salta, Gevaliakaffe, ostbågar (OLW såklart, de enda riktiga), dillchips, blå bands pulversåser, Johnnys  senap minsann, och nått udda skånskt märke...

 

20180706_164142.thumb.jpg.31aa319a67685f122d38dd227d819ad2.jpg

 

 

Och kolla utbudet av knäckebröd, inte illa...

 

 

20180705_195113.thumb.jpg.13a25af042815078f6c4a03e3fd1e5ca.jpg

 

De frysta köttbullarna (från Nya Zeeland) var dock slut, men vad gör väl det när man har Harrys ett stenkast bort. Riktigt gött mos dessutom :-) 

 

20180706_170642.thumb.jpg.17f769ea49680bfd4eb6703792ff415e.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...