Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Jämnt allmänt val i Thailand den 3 juli


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Ännu en opiniosundersökning har presenterats och 4694 personer landet runt frågades hur dom ska rösta.

Och även i denna låg PT högst.

PT 43.16%

Dem. 37.45%

BJT 2.64%

CTP 2.46%

Det anmärkningsvärda denna gång var att PT gick fram kraftigt i Södra Thailand till 21.97% ifrån 8.43% vid den senaste undersökningen, och att Demokraterna gick fram till 27.09% i nordost ifrån 19.74% vid den senaste undersökningen.

http://asiancorrespondent.com/56218/suan-dusit-poll-shows-puea-thai-maintains-lead/

Mvh Isan Lover

Det var inte så länge sedan som du sågade thailändska opinionsundersökningar totalt, vad har hänt eftersom dom verkar duga nu?

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    23

  • Surin P3

    17

  • MaiChai

    14

  • Isaan Butterfly

    10

Mest aktiva i denna tråd

Det var inte så länge sedan som du sågade thailändska opinionsundersökningar totalt, vad har hänt eftersom dom verkar duga nu?

mvh. Lars

Det är ju en jäkla skillnad förstår du väl-nu visar ju opinionsundersökningarna "rätt" resultat och då är de så trovärdiga att det knappt är lönt att ens hålla valet.

Man kan ju vända kappan efter vinden...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

I vilken omfattning dom senaste valen har övervakats vet jag inte, men däremot att valen blev internationellt godkända.

:blah::blah::blah:

Mvh Isan Lover

Om nu de senaste valen blev internationellt godkända som du angav ovan, hur kan det då komma sig att du hela tiden argumenterar för att de var felaktiga? Du har fört en ständig argumentation för att de var arrangerade.

Var det fel internationella övervakare som var i Thailand eller...?????

Missar jag något här?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hmmm, så om man kommer på ett parti med att grovt valfuska, alltså en medlem i VU som det var i PPP´s fall, så ska inte bara det partiet upplösas utan även alla andra?

Du har förstått sett bevisningen i båda fallen så att du vet att båda besluten var felaktiga grundat på bevisningen?

Sen är väl båda dessa fallen saker som valobservatörer hade haft svårt att hitta, kanske inte Yongyuths röstköp men donationen tillDemokrtaerna är väl lite svårt för en valobservatör att se?

Hej

Problemet är att varken EC eller dom Thailändska domstolarna är ofria, dom agerar bara som verktyg åt militären och herrklubben, och oberoende valobservatörer ifrån FN och EU skulle vara enormt viktiga just p.g.a detta.

Vad det gäller dom domslut du tar upp så var det ju inte bevisen som var problemet när det gällde om demokraterna skulle upplösas eller ej utan domstolen.

Vad det gäller upplösningen av PPP så var det väl snarare att välja att se vid ett lämpligt tillfälle och blunda för konkurrenterna som var taktiken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inte så länge sedan som du sågade thailändska opinionsundersökningar totalt, vad har hänt eftersom dom verkar duga nu?

mvh. Lars

Hej

Jag har många gångerpåpekat att dom inte är lika tillförlitliga som t.ex svenska, och det står jag för, men dom har ändå ett visst intresse eftersom det är dom enda som finns.

Och att Demokraterna har gått ifrån över 70% till ca 35% tyder trots en viss osäkerhet i hur undersökningarna går till ändå på en minskning, och att PT har gått ifrån ca 8% södra Thailand till över 21% tyder väl ändå på någon ökning, och en inte alltför vågad gissning är att valet blir jämnt om inte militären och herrklubben agerar på något sätt mot oppositionen.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Problemet är att varken EC eller dom Thailändska domstolarna är ofria, dom agerar bara som verktyg åt militären och herrklubben, och oberoende valobservatörer ifrån FN och EU skulle vara enormt viktiga just p.g.a detta.

Vad det gäller dom domslut du tar upp så var det ju inte bevisen som var problemet när det gällde om demokraterna skulle upplösas eller ej utan domstolen.

Vad det gäller upplösningen av PPP så var det väl snarare att välja att se vid ett lämpligt tillfälle och blunda för konkurrenterna som var taktiken.

Mvh Isan Lover

Hur kunde då Thaksin vinna val med EC och thailändska domstolar som "verktyg åt militären och herrklubben" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur kunde då Thaksin vinna val med EC och thailändska domstolar som "verktyg åt militären och herrklubben" ?

Hej

På den tiden provade nog Thailand demokrati näst intill fullt ut och dom blev nog tagna på sängen av TRT, och det var nog först när militären och herrklubben förstod att dom inte kunde vinna ett val genom att få folkets förtroende som dom på allvar såg till att engagera EC och domstolar i att ge dom den biljett till makten som folket vägrade.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

På den tiden provade nog Thailand demokrati näst intill fullt ut och dom blev nog tagna på sängen av TRT, och det var nog först när militären och herrklubben förstod att dom inte kunde vinna ett val genom att få folkets förtroende som dom på allvar såg till att engagera EC och domstolar i att ge dom den biljett till makten som folket vägrade.

Mvh Isan Lover

Den första gången Thaksin vann så gjorde han det genom att direkt ljuga för folk. Han sa bl.a. att "jag är så rik så jag behöver inte mer pengar...jag kommer bekämpa korruptionen :blah::blah: "

Det var många (inkl. jag) som tyckte det lät riktigt bra. Han vann med lätthet då.

Nästa gång så meddelade han redan långt före valet "jag kommer sitta minst en period till...landet behöver mig" Då hade många (inkl. jag) insett att mannen ljuger och det på ett riktigt förödande sätt. Han vann valet, precis som han förutspått. Man kan fundera på hur det gick till... Det är lite ovanligt att långt innan ett val veta att man kommer fortsätta regera om man inte. 1: Har god kontakt med någon däruppe eller 2: Vet att man kan påverka resultatet.

I Thaksins fall så kan jag inte tänka mig alternativ 1. Alltså återstår alternativ 2.

Den tramsförklaring du angav är av den arten att den bara kan komma från dig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

På den tiden provade nog Thailand demokrati näst intill fullt ut och dom blev nog tagna på sängen av TRT, och det var nog först när militären och herrklubben förstod att dom inte kunde vinna ett val genom att få folkets förtroende som dom på allvar såg till att engagera EC och domstolar i att ge dom den biljett till makten som folket vägrade.

Mvh Isan Lover

Är du verkligen så dåligt insatt????

Det var ju just pga att Thaksin hade herrklubben på sin sida som han öht kunde och tilläts bli premiärminister. Fallet med aktierna som han skrev över på sin trädgårdsmästare och hembiträde är utan konkurrens det sjukaste och mest korrumperade utfall en thailändsk domstol någonsin gett. Hade Thaksin bara delat med sig tillräckligt mycket av kakan till de som hjälpte honom till makten så hade det givetvis aldrig blivit någon kupp oavsett hur många miljoner Bangkokianer som hade demonstrerat. En mer kalkylerande och korrumperad elitist än Thaksin har Thailand aldrig skådat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är du verkligen så dåligt insatt????

Det var ju just pga att Thaksin hade herrklubben på sin sida som han öht kunde och tilläts bli premiärminister. Fallet med aktierna som han skrev över på sin trädgårdsmästare och hembiträde är utan konkurrens det sjukaste och mest korrumperade utfall en thailändsk domstol någonsin gett. Hade Thaksin bara delat med sig tillräckligt mycket av kakan till de som hjälpte honom till makten så hade det givetvis aldrig blivit någon kupp oavsett hur många miljoner Bangkokianer som hade demonstrerat. En mer kalkylerande och korrumperad elitist än Thaksin har Thailand aldrig skådat.

Hej

Det är möjligt i ett senare skede, men ifrån början var det ingen som tog TRT på allvar enligt vad jag kommer ihåg, och jag tror att dom etablerade partierna blev lite tagna på sängen både av TRT,s politiska strategi att vända sig till dom fattiga i norr och nordost och deras framgångar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

Det är möjligt i ett senare skede, men ifrån början var det ingen som tog TRT på allvar enligt vad jag kommer ihåg, och jag tror att dom etablerade partierna blev lite tagna på sängen både av TRT,s politiska strategi att vända sig till dom fattiga i norr och nordost och deras framgångar.

Mvh Isan Lover

Isan Lover,

Det finns bara ett etablerat parti i Thailand, Demokraterna, alla andra kommer och går men det är samma familjer som står bakom dem. Många av ministrarna i TRTs regering var ju desamma som kört Thailand i botten och utlöst Asienkrisen 1997. Prem och hans polare blev nog tagna på sängen att Thaksin bröt den gamla tabun att politker bara ska bry sig om "det riktiga Thailand" medans de "icke-thailändska" områdena skulle skötas av kungahuset så att de älskades för deras välgörenhet. Min svärfar var "valövervakare" i Utharadit på 90-talet och då gällde fortfarande att den lokale brukspatronen gav väljarna en sko för att rösta på honom, om han vann så fick de den andra skon, så visst var TRT en förändring. Det var också en förändring att TRT verkligen genomförde reformer som gynnade folk i Isaan och att de för första gången uppfattades som riktiga thailändare. Jag har därför all respekt för att folk i Isaan vill se PT vinna och Thaksin komma tillbaka men jag har ingen som helst respekt för svenskar som misstar en förbättring för en del av Thailands fattiga för en demokratirörelse.

Jag tycker det uppriktigt är synd att dina inlägg drunknar i politiska floskler och jag har ofta undrat om du skriver som du gör för att a) du inte vet bättre, b; det passar bättre in på hur du skulle vilja att det är, c) för att vinna billiga poäng eller d) för att väcka debatt. Tänk hur mycket mer givande det skulle vara om vi kunde diskutera TRTs ideer och hur de kunde genomförts på ett bättre sätt för att gynna alla istället för att fastna i en pseudo-ideologisk diskussion baserat på hur vi skulle vilja att det som aldrig hände skulle ha skett...

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover,

Jag tycker det uppriktigt är synd att dina inlägg drunknar i politiska floskler och jag har ofta undrat om du skriver som du gör för att a) du inte vet bättre, b; det passar bättre in på hur du skulle vilja att det är, c) för att vinna billiga poäng eller d) för att väcka debatt. Tänk hur mycket mer givande det skulle vara om vi kunde diskutera TRTs ideer och hur de kunde genomförts på ett bättre sätt för att gynna alla istället för att fastna i en pseudo-ideologisk diskussion baserat på hur vi skulle vilja att det som aldrig hände skulle ha skett...

Jag röstar på A med reservation för B. :)

Tyvärr verkar det som om enda lösningen för IL är att skruva tillbaka klockan till den 18 september 2006. Tyvärr så går inte det utan man måste arbeta ifrån dagens situation.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover,

Det finns bara ett etablerat parti i Thailand, Demokraterna, alla andra kommer och går men det är samma familjer som står bakom dem. Många av ministrarna i TRTs regering var ju desamma som kört Thailand i botten och utlöst Asienkrisen 1997. Prem och hans polare blev nog tagna på sängen att Thaksin bröt den gamla tabun att politker bara ska bry sig om "det riktiga Thailand" medans de "icke-thailändska" områdena skulle skötas av kungahuset så att de älskades för deras välgörenhet. Min svärfar var "valövervakare" i Utharadit på 90-talet och då gällde fortfarande att den lokale brukspatronen gav väljarna en sko för att rösta på honom, om han vann så fick de den andra skon, så visst var TRT en förändring. Det var också en förändring att TRT verkligen genomförde reformer som gynnade folk i Isaan och att de för första gången uppfattades som riktiga thailändare.

1. Jag har därför all respekt för att folk i Isaan vill se PT vinna och Thaksin komma tillbaka men jag har ingen som helst respekt för svenskar som misstar en förbättring för en del av Thailands fattiga för en demokratirörelse.

2. Jag tycker det uppriktigt är synd att dina inlägg drunknar i politiska floskler och jag har ofta undrat om du skriver som du gör för att a) du inte vet bättre, b; det passar bättre in på hur du skulle vilja att det är, c) för att vinna billiga poäng eller d) för att väcka debatt.

3. Tänk hur mycket mer givande det skulle vara om vi kunde diskutera TRTs ideer och hur de kunde genomförts på ett bättre sätt för att gynna alla istället för att fastna i en pseudo-ideologisk diskussion baserat på hur vi skulle vilja att det som aldrig hände skulle ha skett...

Hej

1. För min egen del är det så enkelt att jag precis som folket i Isaan vill se PT vinna och fortsätta förbättringarna för dom sämst ställda, och ute i byarna är det en gräsrotsrörelse som närmast är att betrakta som en demokratirörelse, man vill vinna valet och hålla Prem och generalerna borta ifrån politiken, förbättra för dom sämst ställda, förbättra även utanför Bangkok, man vill ha en bättre skola, infrastruktur m.m, enligt mig högst berättigade krav.

2. När jag skriver använder jag både C), D) + några till som taktik och jag tillhör väl dom få som ibland erkänner att min kunskap i vissa ämnen inte är hög, och att min utbildningsnivå är låg och det är nog något som fler borde göra ibland om vissa ämnen, mitt område är i första hand Isaan och folket där, och dom känner jag väl.

3. Att diskutera TRT,s ideer här på forumet är helt enkelt svårt p.g.a det Thaksin hat och då menar jag verkligt hat som finns och dominerar detta forum, detta verkar blockera folks möjlighet att se dom positiva saker som TRT genomförde, och alla som har upplevt detta och sett det med egna ögon kallas mer eller mindre för lögnare, detta hat återspeglar konstigt nog precis dom känslor som PAD, Prem och generalerna tillsammans med landets elit har för TRT i Thailand.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

1. För min egen del är det så enkelt att jag precis som folket i Isaan vill se PT vinna och fortsätta förbättringarna för dom sämst ställda, och ute i byarna är det en gräsrotsrörelse som närmast är att betrakta som en demokratirörelse, man vill vinna valet och hålla Prem och generalerna borta ifrån politiken, förbättra för dom sämst ställda, förbättra även utanför Bangkok, man vill ha en bättre skola, infrastruktur m.m, enligt mig högst berättigade krav.

Igen blev det mycket floskler i en mening! "Folket i Isaan"; jag antar att det är den grupp som du rör dig i men sannolikt långt ifrån alla. Det finns en stor support för Abhisit i Isaan. Den är dock lite svår att visa eftersom flera utsätts för direkt och indirekta hot av röda företrädare. En vän till mig kom just tillbaka från en arbetsresa i Isaan. Han sa att det var en i det närmaste hätsk stämning från de röda där. De var mycket aggressiva mot andra än deras egna. Det var obehagligt enligt henne. Jag hoppas verkligen inte att det är den typ av demokrati de röda vill ha. Om man vinner valet genom terror, våld och tvång; ja då är det som det brukar med de röda. Vilken demokratirörelse!!

2. När jag skriver använder jag både C), D) + några till som taktik och jag tillhör väl dom få som ibland erkänner att min kunskap i vissa ämnen inte är hög, och att min utbildningsnivå är låg och det är nog något som fler borde göra ibland om vissa ämnen, mitt område är i första hand Isaan och folket där, och dom känner jag väl.

3. Att diskutera TRT,s ideer här på forumet är helt enkelt svårt p.g.a det Thaksin hat och då menar jag verkligt hat som finns och dominerar detta forum, detta verkar blockera folks möjlighet att se dom positiva saker som TRT genomförde, och alla som har upplevt detta och sett det med egna ögon kallas mer eller mindre för lögnare, detta hat återspeglar konstigt nog precis dom känslor som PAD, Prem och generalerna tillsammans med landets elit har för TRT i Thailand.

Det är inte bara här på forumet som folk hatar Thaksin. Det är väldigt många Thai som hatar honom eftersom han lurat dem så mycket. Jag känner många vanliga arbetande Thailändare som jobbar frivilligt bara för att säkerställa att ingen från Thaksin familj någonsin kommer tillbaka. Att du får det till att det endast skulle vara "eliten" det är roande och rörande men inte särskilt seriöst. Folk förstår det och vill aldrig ha honom tillbaka. Tro´t eller ej men folk inser och förstår att hans syster bara representerar honom. Även OM hon inte skulle göra det så är det vad folk tror. Därför blir det så infekterat. Det bästa som kan hända det röda gänget; det vore att totalt klippa banden med hela Thaksin-familjen. Det skulle ge dem mer trovärdighet.

Mvh Isan Lover

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Mvh Isan Lover

Två stycken Isan lovers? Intressant!

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Hej jag har varken lust eller kunskap för att blanda mig i eran strid utan jag tänkte bara beskriva en villastad

som jag såg idag.Det var små hus byggda för sådana som är fattiga,men dock har jobb.Hyran är ca3-400 och och det

var taksinregeringen som satte igång det hela.Dom bygger fortfarande för fullt så det borde ju funka.

Min svärfar säger att dom är gangsters hela bunten och det tror jag också.Men hellre en gangster som gör

något för dom fattigaste också än någon som inte bryr sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej jag har varken lust eller kunskap för att blanda mig i eran strid utan jag tänkte bara beskriva en villastad

som jag såg idag.Det var små hus byggda för sådana som är fattiga,men dock har jobb.Hyran är ca3-400 och och det

var taksinregeringen som satte igång det hela.Dom bygger fortfarande för fullt så det borde ju funka.

Min svärfar säger att dom är gangsters hela bunten och det tror jag också.Men hellre en gangster som gör

något för dom fattigaste också än någon som inte bryr sig.

Hej

Ungefär så resonerar nog en majoritet av Thailändarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Ungefär så resonerar nog en majoritet av Thailändarna.

Mvh Isan Lover

Det har varit väldigt tyst från dig på senare tid, IL.

Har du haft fullt upp med valfusk?

MVH Bibben

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är inte bara här på forumet som folk hatar Thaksin. Det är väldigt många Thai som hatar honom eftersom han lurat dem så mycket. Jag känner många vanliga arbetande Thailändare som jobbar frivilligt bara för att säkerställa att ingen från Thaksin familj någonsin kommer tillbaka. Att du får det till att det endast skulle vara "eliten" det är roande och rörande men inte särskilt seriöst. Folk förstår det och vill aldrig ha honom tillbaka. Tro´t eller ej men folk inser och förstår att hans syster bara representerar honom. Även OM hon inte skulle göra det så är det vad folk tror. Därför blir det så infekterat. Det bästa som kan hända det röda gänget; det vore att totalt klippa banden med hela Thaksin-familjen. Det skulle ge dem mer trovärdighet.

Mvh Isan Lover

Hej

Det är märkligt att inga opinionsundersökningar stöder din teori om att det är vanligt folk som hatar Thaksin, för i undersökning efter undersökning år ut och år in så är stödet för Thaksin störst bland dom fattiga (numera även över 20% i södra Thailand mot 8% tidigare) så kanske har dom fattiga där nere vaknat, och Demokraterna har sitt största stöd hos över och medelklass, att förneka detta faktum är märkligt och föga trovärdigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har varit väldigt tyst från dig på senare tid, IL.

Har du haft fullt upp med valfusk?

MVH Bibben

Hej

Nej men det är ju försommar och bråda tider, och makrillen går till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är märkligt att inga opinionsundersökningar stöder din teori om att det är vanligt folk som hatar Thaksin, för i undersökning efter undersökning år ut och år in så är stödet för Thaksin störst bland dom fattiga (numera även över 20% i södra Thailand mot 8% tidigare) så kanske har dom fattiga där nere vaknat, och Demokraterna har sitt största stöd hos över och medelklass, att förneka detta faktum är märkligt och föga trovärdigt.

Mvh Isan Lover

Vilken opinionsundersökning visar vilka som hatar Thaksin?

I de södra delarna av Thailand där jag håller till så kan man inte ens nämna hans namn utan att få en lång harang om tjuven som förnedrad Thailand internationellt. Nu umgås jag inte med den "elit" som du hittat någonstans utan med vanligt folk som kör lastbil, är lärare mm.

Jag kan heller inte se att det bara är fattiga som bor i södra Thailand utan en hel del medel och välbeställda människor. Att förneka detta faktum är märkligt och föga trovärdigt. Har du sett någon undersökning som visar opinionen fördelat mellan inkomstklasser? Skulle vara intressant att se för en sådan har jag hittills inte sett.

Har du inte det så ser jag ditt inlägg endast som brus.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken opinionsundersökning visar vilka som hatar Thaksin?

I de södra delarna av Thailand där jag håller till så kan man inte ens nämna hans namn utan att få en lång harang om tjuven som förnedrad Thailand internationellt. Nu umgås jag inte med den "elit" som du hittat någonstans utan med vanligt folk som kör lastbil, är lärare mm.

Jag kan heller inte se att det bara är fattiga som bor i södra Thailand utan en hel del medel och välbeställda människor. Att förneka detta faktum är märkligt och föga trovärdigt. Har du sett någon undersökning som visar opinionen fördelat mellan inkomstklasser? Skulle vara intressant att se för en sådan har jag hittills inte sett.

Har du inte det så ser jag ditt inlägg endast som brus.

Kör lastbil och är lärare mm... Det duger för att kallas elit.

Man måste bo i en skokartong eller sämre för att få kallas fattig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Då förstår jag varför det finns så få fattiga och röda i Surin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis och det har vi Thaksin att tacka för.

Minskade inte han på fattigdomen med över 120% bara genom ett trollslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...