Jump to content
IGNORERAD

ryssar ryssar å mer jävla ryssar


pompuj

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

I Pattaya har ryssarna rykte om sej att vara skitsura, skitsnåla och buffliga och det överensstämmer helt med min erfarenhet.

Det kan ju hända att det måste vara vodka med i bilden för att de ska dra på smilbanden.

Har inte träffat så många ryssar i Pattaya, rör mig väl i fel områden :giggle: Men de få erfarenheter jag har av ryssar stämmer inte in på din beskrivning. Har hänt flera gånger när man åker bathbuss att ryssar börjat samtala med mig och dom har inte varit skitsura. Skitsnåla vet jag ingenting om, men det är ju underligt att så många restauranger numera har menyn även på ryska om dom nu är så snåla. Men som sagt så har jag inte så mycket erfarenheter av ryssar.

Undrar vad andra nationaliteter tycker om alla svenskar som brer ut sig på tex Phuket eller andra chartermål... Svenskar svenskar å mer jävla svenskar, kanske :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • Caveman

    7

  • Stoneys

    6

  • stefan5300

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är som en del "Västtyskar" som jag har pratat med, dom säger, bygg upp muren igen.

Ja, det är ett konstigt folk, finns ju en hel del som fortfarande säger Heil Hitler.

Hamburgaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte träffat så många ryssar i Pattaya, rör mig väl i fel områden :giggle: Men de få erfarenheter jag har av ryssar stämmer inte in på din beskrivning. Har hänt flera gånger när man åker bathbuss att ryssar börjat samtala med mig och dom har inte varit skitsura. Skitsnåla vet jag ingenting om, men det är ju underligt att så många restauranger numera har menyn även på ryska om dom nu är så snåla. Men som sagt så har jag inte så mycket erfarenheter av ryssar.

Undrar vad andra nationaliteter tycker om alla svenskar som brer ut sig på tex Phuket eller andra chartermål... Svenskar svenskar å mer jävla svenskar, kanske :giggle:

Hej Knasen!

Fråga vem du vill, som jobbar i service/turistsvängen i Pattaya vad de tycker om ryssar (som personer), så får du samma entydiga bild som den jag nämnde, men de är ju numera så många i Pattis att det vore närmast katastrof för en näringsidkare att inte marknadsföra sej mot de många ryssarna.

Som en avvikande nyans i den här generella bilden kan nämnas, att de ryska tjejerna är väldigt uppskattade av thaikillar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

har hört från restaurangpersonal att ryssarna tar med sig fickpluntor in och beställer sen cola för blanda, och tjafsar om minsta lilla bath. Men som sagt vad jag hört, umgås inte med dom utan brukar mest bli med Thaifolk och andra svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Ja, det är ett konstigt folk, finns ju en hel del som fortfarande säger Heil Hitler.

Hamburgaren Arne

Och ännu fler som inte vill kännas vid ordet Heil Hitler.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

har hört från restaurangpersonal att ryssarna tar med sig fickpluntor in och beställer sen cola för blanda, och tjafsar om minsta lilla bath. Men som sagt vad jag hört, umgås inte med dom utan brukar mest bli med Thaifolk och andra svenskar.

I Thailand bland Thaiarna själva så är det ju inte alls ovanligt att man tar med sig sin egna whiskeyflaska till krogen och bara köper t.ex is+cola.

Så Ryssarna har väl tagit seden dit de kommit B)

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand bland Thaiarna själva så är det ju inte alls ovanligt att man tar med sig sin egna whiskeyflaska till krogen och bara köper t.ex is+cola.

Så Ryssarna har väl tagit seden dit de kommit B)

Mycket bättre att sätta sig på gatan utanför 7-11 som vissa svenskar. Då slipper man t.o.m betala dyrt för Colan. De lär sig nog tids snart. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand bland Thaiarna själva så är det ju inte alls ovanligt att man tar med sig sin egna whiskeyflaska till krogen och bara köper t.ex is+cola.

Så Ryssarna har väl tagit seden dit de kommit B)

Det är också vanligt att restaurangen tar ut en avgift av gäster som har med sej egen sprit - förutsatt att restaurangen har spritservering.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

skillnaden är att thaiarna inte smyger utan ställer pavan på bordet, det gör tydligen inte ryssarna utan smyger. För undvika och betala till baren. Fast har inte gjort det själv än att ta med egen pava, utan gav 1 L fin whiskey till personalen som dom fick kalasa själva på

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också hört av i Pattaya boende Svenskar, mycket skit om ryssar. Den erfarenheten jag har av ryssar efter

flertalet besök i Ryssland är att dom är mycket gästfria o generösa. Men det kanske är en speciell grupp av dom

som besöker Thailand/Pattaya ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag har också hört av i Pattaya boende Svenskar, mycket skit om ryssar. Den erfarenheten jag har av ryssar efter

flertalet besök i Ryssland är att dom är mycket gästfria o generösa. Men det kanske är en speciell grupp av dom

som besöker Thailand/Pattaya ?

mvh

Är det inte så att världen över att dom som är fattiga är mer generösa än dom rika.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter mina resor till Thailand har jag lärt mig en grej lita aldrig på vad en Thailändare tycker om ett visst folkslag dom gör allt för att tjäna pengar på dig...Kommer en Israel så hatar Thailändaren muslimer kommer en arab hatar Thailändaren judar osv..

Thailand är inte the Land of smiles utan det är the Land of business..Kommer en neger, arab och en svensk in i en bar går den tjejen med störst röv till negern den som är mulligast till araben eftersom dom vill ha brudar som man kan ta i och den som är mörkast springer fram till svensken.Allt handlar om pengar har ni inga pengar att spendera promotar Thailand sin turism i andra länder med glädje.

Och sen att vissa barer i Pattaya har skyltar att inga araber eller indier är välkomna är pga att dom ägs och drivs av en västerläning som vill ha kompisar att kröka och tjata med i sin bar som egentligen är hans egna alkolist lya..Dom ända personer som THailändare motar bort från sin business är sina egna landsmän eftersom det inte finns några pengar att tjäna där...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Efter mina resor till Thailand har jag lärt mig en grej lita aldrig på vad en Thailändare tycker om ett visst folkslag dom gör allt för att tjäna pengar på dig...Kommer en Israel så hatar Thailändaren muslimer kommer en arab hatar Thailändaren judar osv..

Thailand är inte the Land of smiles utan det är the Land of business..Kommer en neger, arab och en svensk in i en bar går den tjejen med störst röv till negern den som är mulligast till araben eftersom dom vill ha brudar som man kan ta i och den som är mörkast springer fram till svensken.Allt handlar om pengar har ni inga pengar att spendera promotar Thailand sin turism i andra länder med glädje.

Och sen att vissa barer i Pattaya har skyltar att inga araber eller indier är välkomna är pga att dom ägs och drivs av en västerläning som vill ha kompisar att kröka och tjata med i sin bar som egentligen är hans egna alkolist lya..Dom ända personer som THailändare motar bort från sin business är sina egna landsmän eftersom det inte finns några pengar att tjäna där...

Jag gillar ochså stora rövar. :great:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Önskar jag kunde säga att de ryssar jag mött i Thailand varit ödmjuka, trevliga, tillmötesgående, artiga och humoristiska, men tyvärr finns inte en enda jag träffat som kan tillskrivas någon av dessa epitet.

Visst, jag har bara träffat en handfull ryssar och jag kan ju förstås ha misstagit en stackars polack för att vara ryss, men min bild är att samtliga jag träffat varit av den sort jag aldrig skulle umgås, eller ens bekanta mig med i Sverige.

Fast det är ju bara min ringa erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara lilla jag som tycker om ryssar mycket trevligare folkslag får man leta efter.I Pattaya tex de är övertrevliga jag förstår inte vad de säger så trevligare människor finns inte B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker de påminner lite om Göteborgare, naiva, packade, obegripliga och högljudda.

Flensta Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Det är väl inte så konstigt att ryssarna uppför sig som svin. Det skulle jag oxå gjort. Ett nyrikt white trash som plötsligt har fickorna fulla. Ja fy fan vilken gris jag skulle vara, som en sketen hårdrockare i business.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni 70-talet! Svenska turister på Spanska badorter. Hur betedde vi oss? Lite som dom

nyrika Ryssarna gör just nu kanske. Fast vi har väl bättrat oss eller? Kanske vi blivit

lite äldre och klokare (Tråkigare). Minns väl Club33!

Men dom är lätta att känna igen, ryssen. Tre nummer för små, blanka Speedo-badbrallor med

rejält framtungt överhäng, garanterat en ryss! Toppless på stranden med dubbelt överhäng där

fram, säkert en ryska. Samma eleganta klädsel genom hotellobbyn till o från rummet eller baren.

Men det kanske är mode i Moskva numera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

För att inte tala om alla dessa svenska skidåkare som man körde till alperna

Dåligt rykte var bara förnamnet :diablo:

Österrike funderade nästan på att stänga gränserna för svenskar ;)

För övrigt så har jag träffat en jäkligt trevlig polack på Koh Samet 2004 :drinks:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Backpacker ryssar = oftast väldigt trevliga

Ryssar på gruppresa eller charter = oftast ganska buffliga, otrevliga men det är kanske ett resultat av språkförbistring.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

problemet löst alla ryssar packa era saker i ryggsäckar när ni reser så blir ni trevligare :friends: reseledaren har talat. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag tror det finns vissa likheter mellan Pattaya och Hockey-VM. Det är knappast Rysslands förstauppställning som åker, kvalitetslirarna är upptagna på andra ställen eller avstår att åka och istället är det mest regionala A-lagare som kommer och detsamma kan väl sägas om svenskarna som åker, att ha scorat där är liksom ingen större merit. De enda länder som möjligtvis skulle skicka förstauppställningen är Indien och Kina men som bekannt är de inget vidare ändå :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det finns vissa likheter mellan Pattaya och Hockey-VM. Det är knappast Rysslands förstauppställning som åker, kvalitetslirarna är upptagna på andra ställen eller avstår att åka och istället är det mest regionala A-lagare som kommer och detsamma kan väl sägas om svenskarna som åker, att ha scorat där är liksom ingen större merit. De enda länder som möjligtvis skulle skicka förstauppställningen är Indien och Kina men som bekannt är de inget vidare ändå :) .

Här hör ni grabbar vi är bara ett gäng A-lagare som åker till Pattaya.

Högsta ligan sitter i Issan eller i Bkk.Det är en merit att scora där.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Här hör ni grabbar vi är bara ett gäng A-lagare som åker till Pattaya.

Högsta ligan sitter i Issan eller i Bkk.Det är en merit att scora där.

Tagga ned lite, lyckades du missförstå mitt skämt så är jag oerhört förvånad men jag ber om ursäkt iaf. Jag har själv besökt Pattaya en 30-40 gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagga ned lite, lyckades du missförstå mitt skämt så är jag oerhört förvånad men jag ber om ursäkt iaf. Jag har själv besökt Pattaya en 30-40 gånger.

Fast han har faktiskt lite rätt ändå.

Det är ju mest A-lagare, eller A-lagar-wannabees, som åker dit. Och dom som bosätter sig där är ännu värre. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...