Jump to content
IGNORERAD

Skvallra eller knipa käft, eller kanske hänga ut


Vaxet

Recommended Posts

Har en "typ" bekants bekant bekant, trevlig kille sägs det, som är gift med en tjej från Thailand och jag råkade få veta saker jag inte ville veta.

Frun hans jobbar på en massageshop och erbjuder där lite mer än massage om man säger så.

Min första reflektion är att jag blir förbannad då det smetar av sig på alla våra tiracer som bor i Sverige.

Min andra reflektion är att jag blir ännu mer förbannad då jag vet att mannen ifråga jobbar dygnet runt för att ge ett bra liv till sin familj.

Min tredje reaktion är att jag helt enkelt inte skall bry mig utan bara acceptera och glömma vad jag vet.

Sedan går min tanke till hennes man ännu en gång.

Om jag vet om detta som inte känner dem, då vet garanterat många andra om det också, men han den stackarn vet ju knappast om det.

Så hur skulle ni hantera detta, tiga och glömma det eller på något sätt försöka få fram det till mannen?

Jag kommer med största säkerhet bara skita i det och försöka glömma, men är ändå intresserad av att höra hur ni andra hade gjort

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • Nypan

    8

  • Neil

    8

  • Vaxet

    7

Mest aktiva i denna tråd

Det är ett dilemma. Det är inte säkert att mannen i fråga redan känner till eller anar något redan. Du bör kolla med den som gav dig information om vad som är lämpligast, här kommer du få en massa olika svar som inget kanske är bra eller korrekt (inklusive mitt egna...).

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har under mitt korta liv hunnit prova båda varianterna.

Både att berätta och att inte berätta.

De slutade ungefär på samma sätt. Jag fick mer skit än jag ville ha.

Don´t kill the messenger, har enligt mig börjat användas enbart pga att så många faktiskt killar da messenger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vet du vem tjejen är ?

Du kan ju prata med henne och se till att hon vet att hennes mans kompis vet om och att hon löper risk att du berättar för hennes man. Kanske får henne att tänka till.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer med största säkerhet bara skita i det och försöka glömma

Svårt att säga om man inte alls känner mannen i fråga men rent generellt hade jag nog gjort som i den citerade meningen ovan. Tror att det oftast finns en stor risk att mannen inte vill lyssna på det örat och istället hittar på teorier om varför den där "elake Vaxet" vill förstöra hans idyll. Som jag ser det har det paret inte något speciellt bra förhållande eftersom hon uppenbarligen lever ett dubbelliv. Om han inte redan nu har märkt att något är fel kan nog inte någon annan hjälpa honom heller. Det är liksom upp till honom att nå insikt.

Nu när fru Joints studerar på SFI har man ju fått höra ett antal historier om tjejer som dels har män på annat håll och dels bara väntar på att de ska få UT så de kan dumpa den där snåljåpen. Jag känner ju inte någon av de männen men om jag mot förmodan skulle möta dem skulle jag hålla tyst med den anledningen att jag inte tror att de skulle vare sig tro eller vilja lyssna på det jag har hört. Om det gäller en nära vän blir det ju dock annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i det Vaxet sanningen är brutal men ärlig!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Beror ju även lite på hur säker informationen är, att framföra något som man bara hört via någon annan som hört . känns ju inte rätt.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet. du får göra ett eget besök så du kan dra en egen slutsats och inte gå på hörsägen.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om man vänder på det och frågar sig hur man själv skulle vilja att någon agerade så skulle jag själv vilja veta, hur smärtsamt det än må vara. Kanske vet han redan för det är ju inte helt ovanligt att de i Stockholm erbjuder happy ending.

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Fy fan vilken mardröm. Är det en juste kille är det ju dessto tuffare beslut att ta. Förmodligen blir det ju inte bättre om tiden får gå så att säga. Har dom barn är det ju ändå värre. Har dom inte barn så kanske dom tänker skaffa. Ju längre tiden går dessto värre att få veta det.

Vore inte det bästa att ta med en eller ett par justa kompisar och prata med dom i lugn och ro båda två! Men det är lätt att sitta långt ifrån och tala om vad andra ska göra. Själv har jag nog lagt ner om det är bekantats bekanta.

Men för alla thai är ju det bästa att få slut på det. Undra om inte det sista är viktigast. Frugan är så förbannad på dessa som förstör thairyktet, och agerar så fort något försegår i vår närhet. Sen är frågan hur bra det är. Ofta blir ju de som missköter sig förbannade och isolerade och verksamheten fortgår likt förbannat. Ytterliggare motsättningar har blivit skapade, men i vissa fall löser det sig riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Iom att det är en bekant bekant, bekant så hade jag skitit i att säga något. Hade det varit en riktigt nära vän är det ju svårare att inte säga något. Har oxå provat båda varianterna och när sen sanningen kommer fram, som den alltid gör så står man där med slok öron för att man inte sa något. Det kommer jag aldrig utsätta mig för igen, men alla är vi olika och det finns nog inget rätt eller fel. Man får gå på magkänslan helt enkelt.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Vaxet. du får göra ett eget besök så du kan dra en egen slutsats och inte gå på hörsägen.

Njae, nu är informationen av den art att det inte råder någon tvekan om vad som försigår på detta ställe.

Så något eget besök är inte att tänka på, Fru Vax har i praktiken bannat mig från att ens besöka denna stadsdel. :)

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kanske bättre att anonymt tipsa polisen istället ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja en dam som hon har han nog inte träffat i hatt-affären så låt det bara vara, inte ditt problem helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kanske bättre att anonymt tipsa polisen istället ?

Hon har ju inte gjort något olagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Mja, att tipsa polisen är ingen bra ide, då riskerar ju många forumister att få skaka galler.

Advokat Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

soiwalker

Tjena Vaxet,

jag kan inte se att vare sig hon, han eller du har nagot att vinna pa detta eventuella avslojande? Det ar val vanligtvis karringar som sysslar med den typen av informationsspridning, normalt sett utan avsikt att hjalpa men snarare att valtra sig i andras olycka for att sjalv ma lite battre.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

frågan är väl om det ens är sant, man kan ju inte veta säkert. Folk är elaka och sprider rykten av en massa olika orsaker, ibland blir dessa rykten så väletablerade att de anses som sanna.

Men om det är en bekant till en bekant som du inte känner så tycker jag inte du ska engagera dig, det blir bara konstigt för honom och för dig. Om det är allmänt känt rykte låt någon av hans nära vänner ta sitt ansvar. Han kanske även redan vet om detta rykte ändå, du är ju en utomstående utan någon relation till någon inblandad så då tycker jag nog inte du ska blanda dig i, ingen kommer tjäna på det.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, nu är informationen av den art att det inte råder någon tvekan om vad som försigår på detta ställe.

Så något eget besök är inte att tänka på, Fru Vax har i praktiken bannat mig från att ens besöka denna stadsdel. :)

Varför skall man lägga sig i andras människors moral och göranden?

Speciellt verkar det som om de inskränkta blir väldigt olyckliga när de får höra talas om de mindre inskränktas göranden och leverne och genast känner att man måste rycka ut som moralpolis.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kanske bättre att anonymt tipsa polisen istället ?

Springer du runt och tipsar polisen i Pattaya med?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

.. du kan dra en egen slutsats..

Det behöver man ju inte gå på massage för... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Springer du runt och tipsar polisen i Pattaya med?

BTT

Det är inte hälsosamt att lägga sig i det som ger polisen guldkant på tillvaron. Trodde du var mer informerad om hur det fungerar i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ditt problem helt enkelt, så ser jag på saken iaf.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle aldrig falla mig in att blanda mig i hur någon av mina bekantas bekanta lever sitt liv.

Finns inte på kartan helt enkelt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...