Jump to content
IGNORERAD

Skicka paket till Thailand.


mrlars

Recommended Posts

Hej, har tänkt skicka ett paket till min svärmor i Thailand. Läste på postens hemsida om farligt gods men hittade inget om batterier. Det är kanske ok inom Sverige men hur är det att skicka till Thailand? Ska skicka ned brandvarnare till svärmor mfl och det va batterier inkl i paketet. Nu till min fråga; är det tilllåtet att skicka batterier till Thailand? Eller blir det stoppat i tullen? Ska man skriva vad paketet innehåller? Eller är det risk att det blir stulet? Många frågor men om det är någon som har skickat och vet hur det funkar så pls svara.

Man kanske har andra regler än i Sverige, det är därför jag undrar.  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej, har tänkt skicka ett paket till min svärmor i Thailand. Läste på postens hemsida om farligt gods men hittade inget om batterier. Det är kanske ok inom Sverige men hur är det att skicka till Thailand? Ska skicka ned brandvarnare till svärmor mfl och det va batterier inkl i paketet. Nu till min fråga; är det tilllåtet att skicka batterier till Thailand? Eller blir det stoppat i tullen? Ska man skriva vad paketet innehåller? Eller är det risk att det blir stulet? Många frågor men om det är någon som har skickat och vet hur det funkar så pls svara.

Man kanske har andra regler än i Sverige, det är därför jag undrar.  :whistle:

Vet ej hur det är med bestämelse om paket.

För guds skull skicka inte ner brandvanare om du inte vet med säkerhet det är rökfritt i området.

Har själv haft ris odlingar nära husen och när dom bränner dom så ryker det duktigt vad hände.Rökvanare borta.

Har nu själv instalerat igen pga. den närmta risodlingen är borta.

[attachment=1]

Link to comment
Dela på andra sajter

              Tjena ...Ett tips från en posttjänsteman på Arlanda det bästa är att rekomendera paket

              det är säkert, mindre stölder i Thailand. All post som skickas från oss röntgas.

                                                                                            mvh Repe  :wai:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, tack för era svar. Men bestämmelser om att man får eller inte får skicka batterier per post till Thailand är lite oklart. Om man ska skicka rekomenderat så kostar det lite mer va? Och ska man inte skriva vad paketet innehåller? Ska prova och ringa till posten i morrn och höra vad dom rekomenderar.

Hör av mig mer om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför plockar du inte bara ut batterierna ur paketet så slipper du fundera på problemet. Köp inte en som innehåller radioaktiva ämnen bara den lär ju fastna i terroristfiltret.

Billigast o enklast är väl att skicka ner en hundring så kan hon ju köpa en själv. Elektronik är ju billig i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför plockar du inte bara ut batterierna ur paketet så slipper du fundera på problemet. Köp inte en som innehåller radioaktiva ämnen bara den lär ju fastna i terroristfiltret.

Billigast o enklast är väl att skicka ner en hundring så kan hon ju köpa en själv. Elektronik är ju billig i Thailand

Det va inga problem att skicka ned det. Paketet vägde under 1 kg + att jag skickade det som rekomenderat. Tog ca 6 dagar, (tisdag - måndag då framme), och då gick det ända till Mahasarakham (Isaan). Det kallar jag för snabbt  :great:   De sa på posten där jag lämnade in paketet att det kan ta en vecka upp till två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Skickade paket i måndags kom fram idag till Thailand endast 3 dar :good::good:

Och då skickade jag det inte som rek.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...