Jump to content
IGNORERAD

Landgång Australien


Enis

Recommended Posts

Härligt program. finns på SVT play

http://svt.se/landgang

:great::friends:

håller med dig om det. ett mycket trevligt program , dom lagar mycket god mat enkel mat som vem som helst kan göra, och att man inte behöver göra det så invecklat som i alla dem andra matlagnings,kock special programen som typ årets kock o.s.v. men som sagt enkelt å gott, med enkel husmanskost. :D och framför allt program värdarna är mycket trevliga att höra o se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ordinarie kocken (en svensk) ombord bodde i Thailand med sin fru och två barn. Han lagade stor thai-buffé igår och alla recepten skall ligga på hemsidan.

Kanske han till och med är medlem här på MPR ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Instämmer med er övriga, ett bra programm som jag gärna ser på, och igår var det mycket riktigt Thaimat som såg härlig ut.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Jag håller med alla fyra :giggle: Ett riktigt jävla bra tv program som blir bättre och bättre för varje säsong

Skönt att det fortfarande görs bra tv isf program som bonde söker fru, biggest losers m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordinarie kocken (en svensk) ombord bodde i Thailand med sin fru och två barn. Han lagade stor thai-buffé igår och alla recepten skall ligga på hemsidan.

Kanske han till och med är medlem här på MPR ?

Såg programmet i går,mycket bra program. Till Thaiomelette "Kai Tieo" använde han purjolök.

Finns purjolök i Thailand,någon som vet?

Har letat i sex år nu.

Bor i en liten stad som heter Buriram och där går det inte att finna denna läckra lök.

Hälsningar

Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Såg programmet i går,mycket bra program. Till Thaiomelette "Kai Tieo" använde han purjolök.

Finns purjolök i Thailand,någon som vet?

Har letat i sex år nu.

Bor i en liten stad som heter Buriram och där går det inte att finna denna läckra lök.

Hälsningar

Ola

Jag har letat med dårligt resultat och frugan säger att hon

har inte sett det nånstans i Thailand. Jag har tänkt att testa o odla själv

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Acid_Crow

Såg programmet i går,mycket bra program. Till Thaiomelette "Kai Tieo" använde han purjolök.

Finns purjolök i Thailand,någon som vet?

Har letat i sex år nu.

Bor i en liten stad som heter Buriram och där går det inte att finna denna läckra lök.

Hälsningar

Ola

Har du ett Makro i narheten? Ar inte saker pa om de har, men de har ju annars massa importerade frysta gronsaker och sa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg programmet i går,mycket bra program. Till Thaiomelette "Kai Tieo" använde han purjolök.

Finns purjolök i Thailand,någon som vet?

Har letat i sex år nu.

Bor i en liten stad som heter Buriram och där går det inte att finna denna läckra lök.

Hälsningar

Ola

Du får väl söka dig till civilisationen, tex Pattaya där det finns. Den staden är ju välkänd för sina välsorterade livsmedels- och lampaffärer. ;)

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Du får väl söka dig till civilisationen, tex Pattaya där det finns. Den staden är ju välkänd för sina välsorterade livsmedels- och lampaffärer. ;)

Fritz..

Inhemsk eller importerad ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Inhemsk eller importerad ?

mvh

Vette tusan men purjolöken jag köpte på Friendship såg i alla fall ut som den var förpackad på plats.

Om det är biträden i lampaffärens ursprung du frågar efter så får du fråga någon annan för där har jag noll koll numera :dance1:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Ett mycket trevligt och lyckat program för vuxna människor.

Kocken där är en riktig tillgång för ett bra program och den

skånska, vad hon nu heter, programledaren blir bara bättre och

bättre och är helt naturlig till skillnad mot alla höns som är

programledare i övriga program.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket trevligt och lyckat program för vuxna människor.

Kocken där är en riktig tillgång för ett bra program och den

skånska, vad hon nu heter, programledaren blir bara bättre och

bättre och är helt naturlig till skillnad mot alla höns som är

programledare i övriga program.

Phuket18.5 :wai:

Hej, hon heter Anne Lundberg och kocken heter German Zamudio. och jag tycker som du Ett Mycket TREVLIGT program som man verkligen kan sitta ner och njuta av, deras förmåga att verkligen göra matlagningen till ett roligt och njutbart sätt att imundiga en GOD Rätt som är så enkelt som husmanskost till stora delar. jag ser framemot varje avsnitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Skall du prata med den?

Ja det också, men intressant att veta om den odlas där eller inte. som sagt

har plan på att odla den själv där nere

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Har ett par kollegor som arbetat flera år med German, kan bekräfta att han höll minst lika bra kvalité på sin matlagning ombord under sitt yrkesverksamma liv till sjöss.

German är tydligen också lika sympatisk och trevlig IRL som han är i rutan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara bra mat om man skall vistas på samma arbetsplats dygnet, runt så länge.Som de gör själv reser jag mycket i mitt arbete men inte som en intern.Har därför ganska stor erfarenhet av olika restauranger i sverige som har bra dagens lunch.Sverige överlag tycker jag har bra utbud av dagensrätt.I våra kära grannländer tycker jag att det är lite sämre mat till lunch VAD TYCKER NI ? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Såg programmet i går,mycket bra program. Till Thaiomelette "Kai Tieo" använde han purjolök.

Finns purjolök i Thailand,någon som vet?

Har letat i sex år nu.

Bor i en liten stad som heter Buriram och där går det inte att finna denna läckra lök.

Hälsningar

Ola

Jag såg inte programmet igår, får ta igen det sedan.

När frugan gör Kai tieo använder hon en mycket mindre variat av purjolök som finns överallt i Thailand. Det finns tror jag två varianter en som man brukar servera som tilltugg till Pat thai och en mildare. Den är mycket mildare än purjo och passar bättre än purjo i omelett, tycker jag. Undrar om det inte bara är scharlottenlök de odlat.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig thai-p.Sverige är överlägset bäst när det gäller dagens resturanger.

Pangalus

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...