Jump to content
IGNORERAD

Dagens växlingskurs


Guest Mr Lamai

Recommended Posts

Quote

Tjejens syrra jobbar på Kasikorn bank i Rayong. Trots detta får jag betala 40 kr lokalt på min bank samt hon får betala 1000 baht i avgift till sin bank när jag överför pengar till hennes konto i den banken. Kan vara bra att veta

Jag försökte en gång kryssa i jag betalar alla avgifter men det blev ändå 1000 baht i avgift för henne och jag fick betala 250 kr istäället för 40 kr

Någon annan som har liknande erfarenheter ?

Varför föra över när det är mest fördelaktigt med ICA kortet.

Ica_Kort__509389.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • Baa

    4

  • UT006

    2

  • AnOnYm

    2

Mest aktiva i denna tråd

080908

ATM-uttag med GEBs kort i Udonthani.

5,147 BTH/SEK

----------------------------------------------------

Verkar tyvärr som om bathen följer med dollarn upp den här gången! :beurk:

Fick tipset om GE här på forumet och tänkte att jag skulle prova då det fungerar ungefär som ICA-kortet, men utan avgifter.  :party:

(Finns det inte två sådana här "växelkurstrådar" ute och snurrar? Detta var den första jag hittade, men om så vore fallet kanske adm. kan slå ihop dem. ;) )

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

080908

ATM-uttag med GEBs kort i Udonthani.

5,147 BTH/SEK

----------------------------------------------------

Verkar tyvärr som om bathen följer med dollarn upp den här gången! :beurk:

Fick tipset om GE här på forumet och tänkte att jag skulle prova då det fungerar ungefär som ICA-kortet, men utan avgifter.  :party:

(Finns det inte två sådana här "växelkurstrådar" ute och snurrar? Detta var den första jag hittade, men om så vore fallet kanske adm. kan slå ihop dem. ;) )

Fick tipset om GE här på forumet och tänkte att jag skulle prova då det fungerar ungefär som ICA-kortet men inga avgifter :rules::rules:

Läs på lite mera om ICA kortet dom har inga avgifter heller :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fick tipset om GE här på forumet och tänkte att jag skulle prova då det fungerar ungefär som ICA-kortet men inga avgifter :rules::rules:

Läs på lite mera om ICA kortet dom har inga avgifter heller :wai:

Jodå, ICA och de flesta andra har en årsavgift, (240Kr/ år? har inte kollat de senaste åren).

GE påstods vara fritt även från det.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jodå, ICA och de flesta andra har en årsavgift, (240Kr/ år? har inte kollat de senaste åren).

GE påstods vara fritt även från det.

MVH Tommy

Alldeles riktigt, MEN bara ett begränsat antal uttag per år, ICA har ingen antalsbegränsning, tror det gått upp lite men va gör det, man måste ha ju ett kort ändå.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Är det någon som har det senaste priset på bathen?

5,031 just nu

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det någon som har det senaste priset på bathen?

1.00 SEK = 5.04020 THB

Sweden Kronor    Thailand Baht 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjärnar man på att ha ett thaikonto och föra över pengar via sin svenska bank till det kontot eller att ha med seig svenska pengar och gå in till thaibanken och sätta in när man kommer ner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjärnar man på att ha ett thaikonto och föra över pengar via sin svenska bank till det kontot eller att ha med seig svenska pengar och gå in till thaibanken och sätta in när man kommer ner?

Skaffa dig ett ica kort absolut bästa du får 4,30% ränta också

dagens kurs

1.00 SEK = 5.13716 THB

Sweden Kronor    Thailand Baht 

1 SEK = 5.13716 THB  1 THB = 0.194660 SEK

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att ICA-kortet är absolut bäst, åtminstone om det gäller många mindre överföringar och mindre uttag. Vilket det ofta är frågan om när det gäller att skicka pengar till släkten i Thailand.

En intressant sak med ICA-kortet är att man via nätet kan gå in och kolla om pengar tagits ut eller inte. Går ju inte om man skickar till annat bankkonto (om det inte är ens eget).

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjärnar man på att ha ett thaikonto och föra över pengar via sin svenska bank till det kontot eller att ha med seig svenska pengar och gå in till thaibanken och sätta in när man kommer ner?

Fördelen med att kunna skicka ner pengar till sitt/sina thailändska bankkonto är ju att man kan skicka ner pengar

när kursen är bra för att sen kunna utnyttja dem därnere när man kommer ner på semester...

Den möjligheten har du ju inte om du ska ta med dig de svenska pengarna ner kontant...

Dessutom ska man beakta att man endast får föra ut 10000 euro ur EU, så vill man ha en del pengar ner får man vara försiktig i tullen :whistle:

Föredrar att ha ICA-kortet stationerat hos svärföräldrarna för till det är det lysande smidigt...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Guest Plätt

Kurs 4,56 Reserverad på ICA kortet idag börjar sakta återhämta sig kursen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...