Jump to content
IGNORERAD

Gammal medlem hoppas på detta forum


Bengan

Recommended Posts

Tack Kim för en underbar tid i Thaitjejer, fått mycket hjälp där, har varit medlem i 5 år . Jag gjorde mina misstag i början, träffade mycket unga tjejer vilket bara blev problem och tom plånbok. Men jag ser det nu som läropenger i början

Jag är 69 år bor sedan 3 år tillbaka i nordöstra Thailand, längst upp vid Mekong River. Platsen heter SI Wilai 27 km till Bung Kan och 20 mil till Udon Thani.

Är nu gift med Tgf 46 år, 23 års skillnad känns underbart, förstår nu att över 25 år i åldersskillnad bara ger problem.

Har byggt hus här, vi har startat internet cafe och skola i grundengelska. detta tillsammans med arbete i trädgården fullt upp att göra.

Hoppas verkligen på en bra framtid här på det nya forumet.

Hälsn från Bengan mitt förra nickname var Sailingman

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tack för Thaitjejstiden! Har haft mycket glädje och nytta av den trots att jag inte varit så aktiv. Detta ska jag nu försöka ändra på och ge mig in i flera härliga diskussioner.

Kämpa på Kim!

Mvh

Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Bengan, kul att du har återuppstått. Jag har haft kontakt med dig tidigare och fått svar på mina frågor gällande praktiska saker i Thailand. (Mellan min fru och mig är det bara 14 år, men det funkar bra ändå  ;)

Hälsningar från Anders som förbereder två enkla till BKK för vidarebefodran till Buriram   

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner på samma sätt..detta är nog vad TT behövde ifråga om nytändning.

Jag har länge velat ge Kim ett erkännande för vad han har gjort för detta forum.

Därutöver verkar denne man verkligen ha ett klokskap som man inte ser överallt i samhället. I ett samhälle där "ljuset är tänt men det är ingen hemma" måste jag säga att jag beundrar dig i de svaromål du går in i. De svar du ger tillför oftast trådarna något. Har jobbat en del i Norrland och inte kan man påstå att Kim faller under streotyp "norrländsk man".

Så här kommer mitt erkännande;

För djäfla bhra, Kim.

Bulken

size="3"][Jahaaa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Bengan, Läste med intresse Din tråd, skulle vilja veta hur reaktionen är i byn på Din engelskskola, har försökt lite med ungarna i byn där vi bor halvårsvis men endast dom små visade intresse för det var en kul lek att lära sig lite räkneord e.t.c. många tonåringar verkade intresserade men när det blev allvar så.kanske rädda att tappa ansiktet? ??? Lovärt initiativ, lycka till.

Baa 8)

PS Har lite närmare till Udon, bara 17 km. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vad gäller engelskaskola så är det min fru som håller i den. Hon kan bra engelska, jag skickade henne till en amerikansk skola i Udon. Det är bara uttalet som ibland ger problem då hjälper jag till, och så sitter jag ner ibland och samtala med eleverna.

Våra elever är från 20 till 40 år, en del bor hela tiden hos oss, kommer från olika delar av Thailand.

Själv har jag inte arbetstillstånd på mitt årsvisa, så jag tar det försiktigt.

Jag glömde att tala om att vi varva med datorutbildning också. I de flesta fall är det ladys som vill träffa farang.

Mvh

Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för superlativerna angående min person i den här tråden.  :)

Är förstås alltid skojigare att skriva om åtminstone någon tycker om att läsa det man presterar.  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Gammal medlem hoppas på detta forum, passade änna in i vad jag känner också.

Har varit medlem i TT sedan begynnelsen 2003 och har haft MYCKET hjälp i diverse situationer av forumet.

Tycker väl att TT på senare år stagnerat men hoppas att det häringa moderna skall ge nytändning och fortsättningsvis vara ett mycket bra forum och kanske bli än bättre för Thaifrälsta.

Som någon sade tidigare så har Kim lagt ner mycket tid och klokskap i forumet och är mer än väl förtjänt av Bulkens erkännande.

För djäfla bhra och med hopp om att bli än bhättre!!

:wai:

TT - aka DanoAoy

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gammal medlem hoppas på detta forum, passade änna in i vad jag känner också.

Har varit medlem i TT sedan begynnelsen 2003 och har haft MYCKET hjälp i diverse situationer av forumet.

Tycker väl att TT på senare år stagnerat men hoppas att det häringa moderna skall ge nytändning och fortsättningsvis vara ett mycket bra forum och kanske bli än bättre för Thaifrälsta.

Som någon sade tidigare så har Kim lagt ner mycket tid och klokskap i forumet och är mer än väl förtjänt av Bulkens erkännande.

För djäfla bhra och med hopp om att bli än bhättre!!

:wai:

TT - aka DanoAoy

Välhkommen till maipenrai TT- aka DanAoy, hoppas du ska thrifas och thackar för smickern.  :)

Fast en liten korrigering, begynnelsen för Thaitjejer var 7 juli år 2000 så du kom ca 3 år sent. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är trevligare att titta på din fru  : :) men du är fy skam du heller  :rolleyes3: Hälsa Erkki och P3 och naturligtvis Linus och Oa Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Kim:

Har varit medlem i TT sedan begynnelsen 2003 och har haft MYCKET hjälp i diverse situationer av forumet.

När jag blev upplyst av en snubbe från Götet om forumet Thaitjejer i begynnelsen av år 2003 så har jag för mig att han sade att forumet var nytt men oavsett startår så tackar jag uppriktigt för forumets existens och hoppas och tror att MPR blir till något bra.

Förutsättningarna och behovet finns.

TT - Som längtar som en tok till 7 sep...

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...