Jump to content
IGNORERAD

Gammal medlem med kort minne....


xpanterx

Recommended Posts

Tja alla

För många år sedan så fick jag overdelig hjälp härifrån (thaitjejer...) ang. visa m.m.

Men minnet sviker när åldern tilltar.

Frugans vännina vill förlänga sitt turistvisum... hur var det nu man skrev? hmmm

Om nån kunde stappla upp standardsvaren så vore vi lyckliga  :great:

@Kim, kanske det vore en bra idé att sätta en sån tråd (svar) som sticky, så slipper tråden komma upp

1000 gånger  ;)

Hade

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att hon är här på ett Besöksvisum (inte samma som ett Turistvisum)? I så fall så fixar Ni ett nytt visum på närmaste Migrationsverks kontor, visumet heter "Tillfälligt uppehållstillstånd för besök" om jag inte minns fel. Samma blankett som när man söker UT, finns på Migverket eller går att ladda hem från deras hemsida om man vill spara tid. Men annars så är det alltså bara att knalla dit, ta en kölapp, fylla i en ansökan, betala (tror det var en tusing) och sen blir det en kortare intervju om varför man vill förlänga. Där får Ni komma på nån bra anledning.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Guest boffe1609

Hej

Jag hjälpte en kompis med detta Det var 1000 kr för 5 år sedan

Kom ihåg skälet måste var i samhörighet med det första skälet Tex skrev ni att ville pröva hur ni trivs ihop så anspela på detta

Vi fick nämligen många frågor om damen hade hittat en man ( Hon var här för att vara barnvakt åt en resturant ägare) Men officelt för att se Sverige

Interjuvaren sade sedan att hade hon träffat någon hade det blivit avslag

Kom oxå ihåg att låt TGF stanna längre än visa-tiden Du blir spärrad i 3år

Detta hände min förra fru Besöket stannade 4 dagr över Nästa gång de sökte för någon släkting godkändes hon ej som garantor

preved.gif Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...