Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

När jag träffade min fru

Kim

Recommended Posts

Hur, var, när träffade du din tjej/fru, var frågan i en annan tråd. Jag postade min historia där men ångrade efteråt att jag inte la till lite fler bilder för att väga upp all tjock textmassa en aning. Så nu tänkte jag istället publicera om hela historien och lägger istället in den här under "reseberättelser" där den kanske mer hör hemma. Och då lägger jag alltså till ett antal bilder som inte fanns med tidigare samt redigerar om texten en aning.

Och för att det inledande meddelandet inte ska bli för tungt så delar jag upp historien i ett par, tre mess istället.

Så för mig gick det alltså till så här när jag träffade min fru för 7 år sedan.

Hade sedan vintern -96/97 under dryga 5 år tillbringat ca 4 mån årligen i Thailand och övriga Sydostasien när jag av en slump stötte på min fru över internet hemmifrån Sverige. Var ganska lustigt att det blev så eftersom jag vid den tidpunkten av mitt liv redan haft massor av längre eller kortare förhållanden med thailändska tjejer som jag stött på under mina resor i landet och som jag i flera fall fortfarande höll tät kontakt med via brev/mail, telefon och träffar när jag väl var på plats.

Ingen av dom många tjejer jag träffat, och haft förhållanden med, var dock så pass tilltalande ur ett förhållandeperspektiv att jag kunde tänka mig att rucka på den princip jag vinnlagt mig om redan vid första resan och som gick ut på att jag "aldrig, aldrig någonsin skulle ta med en asiatisk tjej hem till Sverige". Visst var dom fina, charmiga, trevliga, otroligt vackra, snälla, roliga att vara med osv men att det skulle funka hemma i Sverige också. nääe! För ett längre förhållande i Sverige gällde enbart svenska tjejer, punkt slut!

Råkade så under en av mina resor oturligt nog ut för en mc-olycka i just Thailand där jag smaschade in min hyrda stora tunga mc rakt in i fronten av en bil varvid jag gjorde en lång luftfärd där b la ena höften rycktes ur och diverse benbitar etc lossnade. Och dom benbitarna var jag tvungen att operera ut på plats. Resulterade i en veckas vistelse på thailändskt sjukhus och några månaders sjukskrivning hemma i Sverige på kryckor innan jag åter kunde börja jobba samt planera för nästa efterlängtade långresa till Asien.

Så våren 2001 satt jag därför hemma sjukskriven med en nytecknat abbonemang på en adsl-uppkoppling och längtade mig bort till Thailand och dess fagra, charmiga damer. Det gjorde att jag började undersöka vilka möjligheter internet gav att samtala med och träffa just thaitjejer eftersom jag omöjligt kunde företa den normala maj/juni-resa jag gjort flera år i följd.

Fann några sajter som var intressanta varav den största, bangkokchat var full av chattande engelskskrivande studenttjejer från olika universitet över hela Thailand. Någon månad gick, jag chattade och fick kontakt, och började mailväxla, med ett antal tjejer som studerade till lite av varje, 2 tandläkarstudenter i Chiang mai, en rik studenttjej i Bangkok vars föräldrar ägde en fabrik, en tjej från Korat som studerade på fint universitet i huvudstaden med flera med flera. Osså en väldigt skrivsugen glad tjej som studerade engelska/turism borta på Rajabaht i Surin.

Hade fullt schå att hinna med att skriva till alla nyblivna, samt gamla tjejbekantskaper borta i Thailand men eftersom jag inte hade något jobb att gå till så gick det ju och det blev ett bra sätt att fördriva väntan på.

Fastnade dock mer och mer för den där charmiga tjejen från Surin som brukade sitta uppkopplad i datarummet på skolan samtidigt som hon jobbade med sitt examensarbete och jag började faktiskt till slut att stiga upp redan vid 05 på morgnarna för att via Msn hinna chatta med henne där hon satt i datarummet på skolan. På kvällarna efter skolan så brukade hon sedan, tillsammans med några av sina kompisar, fortsätta till något internetcafé ute på stan där hon kunde fortsätta att chatta med mig i några timmar till.

Månaderna gick och timmarna i chatt framför datorn med Surintjejen blev bara fler och fler och faktiskt så började man känna en hel del för det där söta charmtrollet långt borta på andra sidan av jordklotet. Och tanken på att kanske åka och hälsa på henne irl nästa gång jag tog mig iväg till Thailand började så sakta ta form i huvudet.

Till slut, i början på november år 2001, efter 7-8 mån av flitig chatt så kunde jag åter, efter några månaders av jobb, åka iväg mot Thailand för en dryga tre månader lång semester. Och med mig hade jag förstås en gnagande tanke på att jag så småningom måste försöka ta mig iväg med bussen bort till Surin för att där tillbringa ungefär en vecka med sightseeing tillsammans med min internetvän och hennes kompisar. Och det hade jag förstås också utlovat i våra många och långa chatter.

Sagt och gjort, ca en vecka efter ankomsten till Thailand så inhandlades således i Bangkok en tidig morgon bussbiljett till Surin och jag steg 8-9 timmar senare av på busstn i den för mig då helt nya stan. Min internetvän som lovat vänta och möta upp mig när bussen anlände syntes dock inte till någonstans så jag tog min ryggsäck och började promenera runt lite på den folkfyllda busstationen. Plötsligt hördes ett - Kim! från ingenstans och när jag vänder mig om ser jag två söta tjejer i skoluniformer komma åkande på en moppe rakt mot mig. Så vid vårt allra första möte så var hon faktiskt sen och det är något som sedan dess upprepats igen och igen under vår nu 7 år långa tid tillsammans.   :yes:

Hade faktiskt sinnesnärvaro nog för att plocka upp kameran ur ryggsäcken ganska direkt och här är den absolut första bild jag tog på det som senare skulle bli mor till mina barn. På den tiden fotade jag ännu inte digitalt så både den här och alla följande bilder är avscannade dia:n.

date18.jpg

Forts i nästa mess...

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

• Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Kim

6

• måne

4

• Juan

3

• Odin

3

Mest aktiva i denna tråd

Tjejerna ordnade, sedan vi hälsat via wai:anden och samtalat en stund, en "samlor" åt mig och körde sedan före till ett hotell som jag sedan tidigare nämt måste vara ett som passade min snålt tilltagna backpackerbudget. Så ett 150 baht/natt hotell invid nattmarknadsplatsen var vad dom valt ut som lämpligt.

Jag kollade rummet, fann det vara till belåtenhet, bokade för en vecka, installerade mig och duschade snabbt av mig i kallvattenduschen medan tjejerna väntade nere vid receptionen. Efter det blev det kvällsmat och en massa nyfiket prat borta på nattmarknadsplatsen där jag också fick tillfälle att träffa ett antal av hennes studiekompisar innan det redan vid 21 tiden var dags för alla att återvända till sitt "dormitory" (studenthem) borta på universitetsområdet.

Dagarna gick och tjejerna, som mestadels höll på med sina exjobb, kunde ta en "day off" lite då och då och vid dom tillfällena åkte vi tåg eller buss till alla möjliga näraliggande sevärdheter tillsammans.

Här ett par bilder från ett besök till Prasat phanom rung i Buriram dit vi tog oss med buss samt hyrd bil/chaufför sista milen.

date1.jpg

date20.jpg

På kvällarna åt vi allihopa på lite olika mysiga ställen men det slutade och började alltid på samma sätt med att jag hämtades/lämnades av i receptionen och ensam med min internetvän kunde jag bara drömma om att få vara. Var alltid några kompisar med som "förklän" för att se till att min internetvän inte råkade få något rykte som "dålig" flicka. Och vi var egentligen också bara tillsammans på offentliga platser, förklän eller inte.

Den planerade veckans besök rann iväg allt för fort och inte förrän 11 dagar efter ankomst så bestämde jag mig för att jag inte kunde stanna i Surin hela semestern. Min numera kära internetvän vinkade därför av mig på busstn med bultande hjärta samt en tår i sitt öga och jag steg av bussen 8 tim senare vid Mochid stn, Bangkok ensam.

Fortsatte med en nattbuss till Phuket och sedemera med en båt ut till min sedan gammalt favoritö Koh Phi Phi. Men tanken på min nya vän uppe i Surin ville aldrig riktigt släppa trots paradisön. Så en tidig morgon bestämde jag mig, checkade ut från min billiga bungalow, tog morgonbåten till Krabi samt köpte en bussbiljett med direkt vidarebefodran via nattbuss till Bangkok. Väl i Bangkok tidig morgon, 24 timmar efter start från Phi Phi så var det bara att byta till 8 timmars bussen mot Surin där jag sent omsider ensam och mosig steg av på samma busstn som jag gjort ca 3 veckor tidigare och promenerade iväg med ryggsäcken till 150 bahtshotellet.

Problemet med min nya kärlek var ju att det var en traditionellt uppfostrad bytjej som hållt på sig hela livet igenom och skulle det bli allvar med henne så var jag tvungen att bevisa min uppriktiga seriositet inför både henne och hela hennes släkt genom att gifta mig med henne, inklusive det där hemska som kallades sinsod. Brrr!

Och jag som alltid sagt att jag aldrig någonsin vare sig skulle gifta mig eller ta någon asiatisk tjej till Sverige. Hmmm!

Så där stod jag inför ett faktum, hon krävde i all sin traditionellt uppfostrade roll allt eller inget. Antingen blir jag hennes man eller så blir jag inte ens hennes pojkvän några andra alternativ bjöds inte. Att börja lite försiktigt, känna sig för, kanske komma på besök till Sverige, känna på klimatet, ha sex och allt sånt som man gjort med alla andra tidigare tjejer i sitt liv var här inget möjligt alternativ. Som sagt, allt eller inget var vad som gällde.

Här tre bilder jag tog av min dåvarande date under dom första veckorna i Surin då jag mestadels såg henne i skoluniformen varenda dag.

date7.jpg

date6.jpg

date4.jpg

Nu vet vi ju alla här vad jag till slut beslutade mig för och nu 7 år senare bor hon här i Sverige, vi är gifta, har ett ordnat liv, barn och tillbringar fortfarande runt 4 månader per år i Thailand.

Men här bjuder jag på en bild från tiden i Surin där även jag finns med, tagen precis efter att vi bestämt oss för en framtid tillsammans och där hon fortfarande bär Rajabahts karaktäristiska skoluniform sittande i min famn.

jagochoa2.jpg

Epilog... Jag tillbringade den mesta delen av mina resterande 3 månaders i Surin och vi gjorde upp med hennes familj om att vi skulle slippa undan med enbart en förlovning detta år och lovade att gifta oss på riktigt året efter. Hade nämligen inte pengarna som krävdes med mig till Thailand för ett giftermål på stubb. Och det förstod föräldrarna och gick med på trots att det egentligen var mot traditionen för en sk "fin" flicka. 

Så vi höll en förlovningscermoni i byn där ett 50-tal av hennes släktingar deltog och jag köpte ett 2 baht guldhalsband samt gav 30% av den (med mormor) uppgjorda giftermålshemgiften på 100 kbaht som en liten säkerhet för att jag inte skulle lura deras kära dotter till att totalt bränna sina chanser på äktenskapsmarknaden. Förlovningsfesten hade vi sedan på hennes dormitory i stan där hela klassen deltog och det var riktigt, riktigt kul och avslutades nattetid på disco.

Här några bilder från förlovningscermonin dit även ett antal av hennes klasskamrater tog sig över dagen trots avståndet från stan och skolan.

frlovn1.jpg

frlovn2.jpg

frlovn3.jpg

date13.jpg

date14.jpg

Här två bilder från efterfesten bland klasskompisarna på dormitory't.

frlovn4.jpg

frlovn5.jpg

Hennes studier var vid det laget avklarade så när som på exjobbet och det färdigställde hon under månaden efter jag åkt hem till Sverige igen. Och när examen slutligen var avklarad så satt hon sedan på första bästa direktplan till Sverige med ett pinfärskt besöksvisa inklistrat i det nya passet samtidigt som hennes klasskompisar kämpade med att få tag på jobb.

Efter 6 månader i Sverige återvände hon till Thailand där jag anslöt en månad senare för ytterligare 3 månaders vistelse. Och på dagen 364 dagar efter vår förlovning stod brölloppet hemma i byn.

Här vår bröllopsbild med helt vitpudrade ansikten, usch!

brllopsbild.jpg

En och en halv månad senare kom hon till Sverige på UT som numer förvandlats till både PUT och Svenskt medborgarskap. Och vår son föddes för två år sedan.

Så det där med att "aldrig gifta sig och aldrig ta med en asiatisk tjej till Sverige" har man ju fått äta upp. Fast det är ju tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig. :)

Kan som avslutning på min historia bjuda på några fler bilder från tiden då vi ännu date:ade. Vi reste nämligen runt en hel del i  landet under dom 3 månader jag tillbringade i Surin. Från början enbart med olika klasskompisar som sällskap men efter vår förlovning även ensamma. Vi besökte faktiskt tillsammans under den tiden provinserna Buriram, Sisaket, Ubon, Nakhon Phanom, Mukdahan, Korat, Ayutthaya, Bangkok, Phuket och Krabi. Min mor och hennes man kom faktiskt till Phuket på en charterresa någon vecka efter vår förlovning och vi flög därför ner dit för att mor skulle få träffa sin nya svärdotter.

Här bilder från några av provinserna vi besökte.

En avlägsen del av Surin nedan.

date3.jpg

Ayutthaya.

date9.jpg

date15.jpg

Korat

date5.jpg

date2.jpg

Mukdahan (med Mekongfloden i bakgrunden)

date17.jpg

Bangkok

date16.jpg

date8.jpg

Phuket

date10.jpg

date12.jpg

Koh Phi Phi

date11.jpg

Och det var nog väldigt tur att jag beslutade mig för att gifta mig just där och då för nu 7 år senare är jag alldeles för ful, fet och gammal för att kunna attrahera några fina tjejer. I alla fall om jag skulle resa med den snåla budget jag gjorde då och med dom 150 bahts hotellrum jag hade som standardval. ha ha

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Vilket sött par.

Har inte sett de här bilderna förut - kanske någon av dem bara?

Tack så mycket ka.  :wai:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Hej Kim :yes:

En riktig solskenshistoria :yipi:

Personligen skulle jag aldrig haft det tålamodet du uppvisat och framförallt skulle jag aldrig någonsin lovat giftermål innan man ens bott tillsammans under en längre tid, eller knappt tillbringat någon som helst tid på tu man hand.

Ta inte illa upp - men hur fan tänkte du?

I sanningens namn bör väl även påpekas att jag vid vissa tillfällen i kvinnoaffärer gjort allt annat än tänkt så kanske jag inte är rätt person att ställa den frågan :oh:

Hade det inte funkat mellan dig och Oa av olika anledningar skulle du ju stått inför ett riktigt riktigt stort problem.

Visst, du hade kunnat säga hejdå och skickat hem henne men personligen skulle jag aldrig kunnat göra något sådant för jag undviker helt enkelt att göra någon riktigt besviken och jag har fått den uppfattningen om dig att du är en jävligt reko kille som inte heller skulle gjort något liknande.

Nu gick ju allt bra, eller kanske ska jag säga över förväntan.

Men hade du, Oa och hennes famlij någon slags backup-plan (kommer inte på något bättre ord)?

För en svensk är det ju ofta ingen större katastrof (förutom den rent känslomässiga som kan vara nog så tuff att klara av) med att man går skilda vägar utan tankar på vad omgivningen har att säga, det skiter man helt enkelt i.

Inbillar mig att det för Oa, och hennes familj, hade betytt betydligt mer trassel i form av loose face osv inför omgivningen förutom dom rent känslomässiga.

Gillar iofs gambling på riktigt riktigt hög nivå men tror inte jag skulle gett mig in i något liknande du gjorde.

Hursomhelst ett Jättegrattis :party: och lycka till i framtiden.

MVH Born62

Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga.Hatten av för att du berättar och lägger ut alla bilder från din historia  :great:

Vågar man aldrig satsa nått kommer man aldrig heller vinna.All lycka i framtiden för er  :yes:

Man är lite trött på o läsa om alla negativa saker om damer i Thailand och att dom bara blåser folk.

Dom erfarenheter jag själv har är inte alls såna och detta är ju ett bevis till på att så är inte fallet.

Mvh jocke  :yes:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

Personligen skulle jag aldrig haft det tålamodet du uppvisat och framförallt skulle jag aldrig någonsin lovat giftermål innan man ens bott tillsammans under en längre tid, eller knappt tillbringat någon som helst tid på tu man hand.

Ta inte illa upp - men hur fan tänkte du?

Ja det du nämner var ju precis det enorma dilemma jag kände just då och skulle man frågat mig någon månad innan om jag skulle kunna lova ett helt liv tillsammans med en tjej jag aldrig krypit i säng med så hade jag nog svarat lika tvärsäkert, Nej, aldrig, som du gör i ditt meddelande.

Men alternativet var ju att åka tillbaka ned till turistorterna och fortsätta leva ungkarlsliv, något jag gjort under dryga 5 års flitigt resande redan. Så relativt mätt på det livet bestämde jag mig helt enkelt för att "det kanske börjar vara dags att binda mig, bättre får jag inte i min ålder". Och därför blev det att jag valde "grisen i säcken" trots att det egentligen inte var någon lösning som tilltalade mig alls.

Men nämnas bör väl också att min date i det avseendet inte på något sätt var unik, dom flesta tjejer i samma situation som henne är precis lika svåråtkomliga. Vill man ha en utbildad tjej som ännu aldrig haft en kille så är det fortfarande så ute i provinserna att det är "allt eller inget" som gäller. Visst, man kan ju alltid luras och påstå att man är beredd att ge allt och sedan efter att man fått det man vill ha ge fan i det, men det är inget jag vill hänge mig åt.

Hur som helst så gick det ju bra och fördelen med en från början svåråtkomlig tjej är ju den att hon agerar lika svåråtkomligt mot andra än sin äkta man. Lätt fånget, lätt förgånget heter det ju och det passar nog ganska väl in även på tjejer. ;)

Dela på andra sajter

Hej Kim

Härlig berättelse och bilder, tanten kände igen lite bilder, från Mukdahan,

lång berättelse, de tog 2öl, men de var de värt  :drunk:

Dela på andra sajter

Underbart Kim.Modigt av dig.Vår historia liknar er,lycka till.Efter min första thairesa sa jag aldrig mer en svensk tjej :wai:

Dela på andra sajter

:great: Viket trevligt par, som nu har blivit en trio!  :yipi:

Vilken fin berättelse och för att inte tala om bilderna, vilket djup det är i dom.  :wai:

Dela på andra sajter

Hejsan.

Instämmer mig med Born62, en riktigt solskenshistoria  :)

Önskar er lycka till i fortsättningen och ser fram emot fler fina bilder som du ofta delar med dig Kim  :great:

Mvh Akha/Micke

Ps. Undrar även lite hur det gick med Dao, hon som hade en dejt med den otroligt korkade norrmannen som krökat i 3 dagar i Pattya..och träffade henne knallfull..Ds.

Dela på andra sajter

Ps. Undrar även lite hur det gick med Dao, hon som hade en dejt med den otroligt korkade norrmannen som krökat i 3 dagar i Pattya..och träffade henne knallfull..Ds.

Faktum är att norrmannen fått en förnyad chans och skött sig mycket bättre.  :great: Dao fick inte ledigt från sitt lärarjobb på skolan när norrmannen åter var på besök i Thailand och då löste hon det på vanligt thaivis genom att helt sonika säga upp sig.

Dom reste sedan runt tillsammans, hade det tydligen bra och om jag fattat det rätt så håller dom nu på att försöka fixa ett besöksvisum till henne.

Så kanske vi snart har henne på ett stenkasts avstånd, ska bli roligt i så fall. :)

Dela på andra sajter

Och för övrigt tack till alla som tyckte vår historia var intressant.  :great:

Dela på andra sajter

Kim , kan du inte få din berättelse översatt till Thai ? Vore kul att visa för tjejen och andra som inte kan svenska.

kan väl kanske göra det själv men blir nog inte samma känsla då.  :)

Dela på andra sajter

Vilken solskenshistoria :great:

Suverän berättelse och fantastiska bilder :yes:

Lycka till ;)

Tom

PS. Kim kan du föra över dina bilder från TT "Min by i Isaan"?

Dela på andra sajter

Instämmer i lovsången om en superb historia...blir min hälften så bra kommer jag vara lycklig livet ut  :yes:

Skönt att det gick bättre andra gången för Dao.

Kommer ihåg när jag läste om deras första träff och blev fasen förbaskad över vilken blunder han gjorde  :drunk::diablo:

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Nice storymed fina pix!  :great:

Tackar för detta med lite +.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Ja du Kimpa.Det låter som om vi har samma upplevelser du och jag  ;) Jag fick inte heller komma till förrän jag skänkt bort allt jag ÄGDE och hade  :kort: så nu får man sitta hemma och drömma sig bort med MPR Mvh Måne som önskar er lycka i framtiden med era barn  :wai:

Måne

Dela på andra sajter

• 7 månader senare...

Tack kim det var lite nya bilder sen sist08 men storryn är underbar jag är väldigt impadd

mvh clion o lycka till med familjen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

härlig historia!  Men det är du värd Kim. Man får vad man förtjänar ;-) Du verkar vara en bra kille som också ser ovanligt bra ut mot det gubbar man mött genom åren.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...