Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Jaså.. Är det inte brandfarligt om man packar ner det i en resväska.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Skicka med någon som ska till Thailand. Det är enklare Ja det är nog det bästa, vågar inte chansa och orsaka en brand ombord! //S Packa väl. Sänd iväg. Var glad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Frugan brukar skicka till mig från thai o d funkar bra fast sist kom det tillbaks till henne som en bumerang. Hon hade slängt i lite tiffy och liniment i paketet. Ringde till tullen här och d var visst förbjudet med dessa,inget knark precis sa jag och undrade varför de inte bara kasta skiten och gav mig resten som fanns i sändelsen. Lite onödigt att skicka tillbaka lite foton och annat. Fick inget svar på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Jaså.. Är det inte brandfarligt om man packar ner det i en resväska.. Rock on! Hej! Det är tydligen andra regler för rena transportplan än passagerarplan. Vet inte varför, men kanske hur de hanterar godset mm. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Hej! Det är tydligen andra regler för rena transportplan än passagerarplan. Vet inte varför, men kanske hur de hanterar godset mm. //S Jo, jag vet... Finner det bara lite komiskt.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Jo, jag vet... Finner det bara lite komiskt.. Rock on! Sverige är fantastisk trots att många tror att Sverige är bättre än alla andra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Sverige är fantastisk trots att många tror att Sverige är bättre än alla andra Vi är väldigt duktiga på att berätta hur bra allt fungerar i Sverige.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Vi är väldigt duktiga på att berätta hur bra allt fungerar i Sverige.. Rock on! Gör det verkligen det ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Försändelser som innehåller dator och andra batterier från Kina returneras med vändande flyg??? Även då alla andra försändelser i samma flygfrakts-container. Är det för brandfaran batterierna är farliga så borde reurfrakten vara lika brandfarlig. Men det är väl klart som korvspad att posten inte hanterar sina försändelser varsamt och då blir batterierna farliga. Köps batterierna i Sverige av svensk firma så skickas dom med post. Amazing Sweden.. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Gör det verkligen det ?? Ibland...hoppas jag Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Vår röntgen maskin ser i princip allt och det är inte Posten som bestämmer om man får skicka litiumbatteri eller inte det är vår kära myndighet Transportstyrelsen. Vi röntgar tex all inrikes post som flygs som väger mer än 2 kilo ibland kan det vara så idi*tisk att när dom röntgar posten i UMEÅ som ska skickas tex Malmö så röntgen personalen på Arlanda stoppa det men i UMEÅ så var det ok. Dom som kollar posten är från GFS. mvh Repe en som vet postrutiner på Arlandaposten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Ibland...hoppas jag Rock on! Ibland är Sverige mycket duktiga men ibland så undrar man verkligen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Så länge vi gör vårt bästa, kan ingen klaga.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Så länge vi gör vårt bästa, kan ingen klaga.. Rock on! Japp det skulle räcka lång om alla försökte bara att göra sitt bästa. då kan man inte klaga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 4, 2013 Dela Inlagd Mars 4, 2013 Japp det skulle räcka lång om alla försökte bara att göra sitt bästa. då kan man inte klaga. Amen... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Jaså.. Är det inte brandfarligt om man packar ner det i en resväska.. Rock on! Jag har en gång stoppats i säkerhets kontroll med för många kamerabatterier i mitt handbagage, det gick utmärkt att flytta ett par till sambons väska..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Jag har en gång stoppats i säkerhets kontroll med för många kamerabatterier i mitt handbagage, det gick utmärkt att flytta ett par till sambons väska..... Var finns logiken i det kan man då undra?? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 saxat från postens sida Farligt gods Försändelserna får inte innehålla något som klassas som farligt gods. Exempel på detta är inbyggda batterier av den sort som bland annat finns i iPod, iPhone, HTC och HTC One X. http://www.posten.se/sv/Logistik/Express/Sidor/EMS-International-Express.aspx "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 Regeln om Lithiumbatterier säger så här Får ej skickas i resväskan pga brandrisk å rökutveckling pga kortslutning I handbaget är det helt ok att ta med batterierna då man har mer uppsikt över dom Låter konstigt men så är det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 Regeln om Lithiumbatterier säger så här Får ej skickas i resväskan pga brandrisk å rökutveckling pga kortslutning I handbaget är det helt ok att ta med batterierna då man har mer uppsikt över dom Låter konstigt men så är det Men det finns en begränsning på antal, kommer inte ihåg om det var typ 2st. Såg detta på Samui Airport i lördags Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 (ändrad) Ok! Det var inte så många telefoner, 4st. Tänkte att kiddsen i byn skulle bli glada. Det smärtar mig att slänga fungerande saker som skulle komma till stor glädje där nere! //S Låter som en god gärning, men betänk.... 1. Om inte telefonerna heter nånting som börjar med "i", så är det risk att de inte uppskattas. 2. Om föräldrarna till sagda "kids" inte har mer pengar än till de vardagliga utgifterna. Vem skall betala telefonräknigen? 3. Generelt så har "kids" inget behov av mobiltelefoner. Ändrades Mars 7, 2013 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu