Jump to content
IGNORERAD

Post och brev

Snikt

Recommended Posts

Vad tror ni.. Vågar man skicka ner en iPhone i ett vanligt "Prioritaire 1:klassbrev" till Thailand?

Dela på andra sajter

• Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sangwal

7

• Tack och Hej

6

• Stefan

5

• Snikt

4

Mest aktiva i denna tråd

Lite som ett lotteri att skicka orekommenderat brev, vissa adresser fungerar det alltid på vissa aldrig.

Dock har det alltid fungerat som rekommenderat.

MVH/BanArne

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Roligt att ämnet kom upp hade tänkt starta en tråd men det där med att få tummen ur ***** . Jag har aldrig lyckats skicka något brev till eller från Thailand 100% failure ehhm misslyckande eller fel vad heter det på Svenska ? inget har kommit fram någonsin :( Thailands post är värre än än svenska SJ i mina ögon :gasp::giggle: Men jag har bara provat att skicka från Sverige till Thailand en ynka gång. Fem försök från Thailand varav två brev från Kho Samed vid samma tidpunkt men inget har kommit fram , skickat ett under min senaste resa till mig själv i Sverige nope nix väntar fortfarande :av-109998::pray2::52: Får väl prova att skriva adressen på Thai (diktklistrad etikett men då kan ju inte Svenska posten leverera :sFduh:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Oj då.. Ja kanske tur att man kollade upp detta innan då:P Tack för svar!

Skicka lite i taget av ajjfånen då! :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vet inget om försändelser inom eller till Thailand,

bara lite om försändelser FRÅN Thailand till utlandet.

/Fick en (ej särskilt stöldbegärlig) present sänd från Prachinburi. Den kom fram.

/En avlägsen bekant lever huvudsakligen på grejer han skickar från Bangkok till USA. Eftersom han lever på det, så antar jag att de brukar komma fram.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Det brukar ta ungefär en vecka både till och från Thailand. Ett brev kom alldrig fram , men det kan lika gärna ha

stannat i Sverige som där nere. Inom Thailand fick jag på 2 dagar rek från Bangkok till byn utanför Khemmarat ,vilket

är bra , enligt mina erfarenheter med svenska posten.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Roligt att ämnet kom upp hade tänkt starta en tråd men det där med att få tummen ur ***** . Jag har aldrig lyckats skicka något brev till eller från Thailand 100% failure ehhm misslyckande eller fel vad heter det på Svenska ? inget har kommit fram någonsin :( Thailands post är värre än än svenska SJ i mina ögon :gasp::giggle: Men jag har bara provat att skicka från Sverige till Thailand en ynka gång. Fem försök från Thailand varav två brev från Kho Samed vid samma tidpunkt men inget har kommit fram , skickat ett under min senaste resa till mig själv i Sverige nope nix väntar fortfarande :av-109998::pray2::52: Får väl prova att skriva adressen på Thai (diktklistrad etikett men då kan ju inte Svenska posten leverera :sFduh:

Du behöver bara skriva Sweden på thailändska och resten av adressen på svenska.

Vi har då aldrig haft några större problem med den riktningen. Det brukar stå Sweden på de som kommer fram, någon med thailändsk stavning har vi aldrig fått.

Aldrig något som det stått Sverige på heller. :)

Dela på andra sajter

Vad tror ni.. Vågar man skicka ner en iPhone i ett vanligt "Prioritaire 1:klassbrev" till Thailand?

Just en I-Phone är nog lugnt, man måste vara 18 för att få jobb på posten, men skicka inga mobiltelefoner de kan snos :) .

Jag vet inte hur många hundra paket vi fått genom åren och så vitt jag vet så har inget kommit bort. Skickar man något av värde bör man väl dock skicka rekommenderat.

Dela på andra sajter

Skickade iväg det som rekommenderat nu. Va inte så farligt dyrt. Nu sitter man och hoppas på att det kommer fram:)

Dela på andra sajter

Wangthong

Vi väntar spänt med rapport när det kommit fram.

Brukar inte vara problem med rek. Så länge det inte är mobiler då. ;)

Dela på andra sajter

Fungerade!:)

Telefonen kom fram idag. Tydligen hade brevbäraren letat efter adressen ett tag. Klantig som man är hade man skrivit lite fel:)

Så nu blir det gratissamtal framöver. Hej då telefonräkningar!:P

Dela på andra sajter

Khemmarat

Telefonen kom fram idag. Tydligen hade brevbäraren letat efter adressen ett tag. Klantig som man är hade man skrivit lite fel:)

Telefånen kostade väl lite ?

Jag har abonnemang som kostar ungefär 350 i året och kan ringa obegränsat till Thailand

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Ett Tips !!

Använd alltid VERSALER då ni skriver adresser

"Nypan"

Dela på andra sajter

Har dåliga erfarenheter av posten, trots att jag vid två tillfällen skickade rek, kom dessa aldrig fram. Efter detta valde jag DHL

om det gällde viktiga handlingar :)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Denna gång kom brevet fram på 12 dagar, mot förra gångens 4 veckor.

Kanske är det så att det lokala postkontoret numera vet vem som skall ha "farangbrev", skrivna på främmande alfabet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• 1 år senare...

Hej!

Jag tänkte skicka ner ett gäng bättre begagnade mobiltelefoner till byn. På posten sa de att det inte gick om telefonerna hade lithium-polymer batterier.
Är det något som vet något om detta? Kanske bara att skriva "elektronik" på lappen, men de röntgar väll alla paket som ska med flyg?

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Hej!

Jag tänkte skicka ner ett gäng bättre begagnade mobiltelefoner till byn. På posten sa de att det inte gick om telefonerna hade lithium-polymer batterier.

Är det något som vet något om detta? Kanske bara att skriva "elektronik" på lappen, men de röntgar väll alla paket som ska med flyg?

//S

Kan stämma.

Den typen är lite mer benägen att börja brinna om den blir klämd eller misshandlad i allmänhet.

Röntgen kan ej se batterityp.

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Hej!

//S

Det stämmer som posten säger. För det första har det med piratbatterier att göra som exploderar och för det andra 

så har det att göra med handel med elektronik skrot. Man tar det som att du vill dumpa skrot i ett annat land och det är inte tillåtet.

Dela på andra sajter

Det stämmer som posten säger. För det första har det med piratbatterier att göra som exploderar och för det andra 

så har det att göra med handel med elektronik skrot. Man tar det som att du vill dumpa skrot i ett annat land och det är inte tillåtet.

Synd att Boeing köpte piratbatterier till sin Dreamliner då...

Alla Litium polymer batterier kan börja brinna om de utsätts våld, eller felaktig laddning.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Ok! Det var inte så många telefoner, 4st. Tänkte att kiddsen i byn skulle bli glada. Det smärtar mig att slänga fungerande saker som skulle komma till stor glädje där nere!

//S

Dela på andra sajter

Tack och Hej
Ok! Det var inte så många telefoner, 4st. Tänkte att kiddsen i byn skulle bli glada. Det smärtar mig att slänga fungerande saker som skulle komma till stor glädje där nere!

//S

Skicka med någon som ska till Thailand. Det är enklare

Dela på andra sajter

Skicka med någon som ska till Thailand. Det är enklare

Ja det är nog det bästa, vågar inte chansa och orsaka en brand ombord!

//S

Dela på andra sajter

he he, är det någon som ska åka ner snart och har plats i väskan för ett litet brunt paket?  :ahh:

//S

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...