gubben4906 Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Såg den när jag promenerade på Katarina Bangata ner mot Vintertullen gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 http://www.vv.se/tem...e3____2414.aspx Buick Super 1952 member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Ser ut som en Buick Super, tidig 50 talare förmodligen årsmodell -52 att dömma av böjjningen på grillen. Oj, såg nu att Farang redan kollat upp vilken modell det var... Mvh Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Augusti 22, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 22, 2008 OK, var det så enkelt att ta reda på bilmärket. jag blir skyldig dig 69 öre farang, gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 gubben ett annat tips är, som du ser på bilen så har den 3 håll i huven det kan också vara på skärmen då är det en buick sedan är det bara att googla så får du fram en massa buick sedan är det bara att jämföra. Men den ser mer ut som en Buick Super 1950, hålen sitter i huven samt så har den samma kofångare Buick Super 1952 har hålen i skärmen samt en annan grill och kofångare Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Verkar som du har rätt där Nerike, men mycket kan ha hänt med bilen på drygt 50 år den har funnits. Vägverket sa 1952 och det kan vara fel, men bilen kan också ha blivit lite ombyggd. PS Oroa dig inte för dom örena Gubben member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Farang Det var vanligt att man köpte papper på en bil och satte dom en annan bil, som man ex. hade importerat från usa eller nåt annat land. Det blev billigare, tror inte den är ombyggd för hela karossen är olik. mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Quote för hela karossen är olik. Tänker man bort grill, lister samt hålen så tycker jag karosserna ser identiska ut member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Men om du kolla bakpartiet så ser du Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Quote Men om du kolla bakpartiet så ser du Mvh Nerike Skulle väl vilja påstå att den bilen skiljer sig mer än på bakluckan jämfört med dom du postade innan. Och när jag tittar närmare på dom två första du lade in så verkar ingen av dom vara av samma typ som Gubbens bil. Ta en titt på sidobakrutorna. member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 22, 2008 Dela Inlagd Augusti 22, 2008 Du har rätt Farang, sedan var mina bilder tyvär 4 dörrars För det är ingen super, utan Buick Special De Luxe 1950 Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 23, 2008 Dela Inlagd Augusti 23, 2008 Hade inte "polis" modellen och (kommer inte ihåg) 4 st hål? Vill bara kolla så jag inte missminner mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Augusti 23, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2008 Nerike, det var exakt en sådan Buick, den svarta, jag hade i mitten/slutet på 60-talet, inte så fin, rostig, hål i durken, hålet satt över ett hål i avgasarröret. hade den bara 14 dagar sedan kom farbror polisen och satte på "flaggan" på framrutan, körförbud, de tyckte att den var farlig, vafan, lite avgaser skada väl inte. :Drogar-Kriz(LBG): :Drogar-Sick(LBG): gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 24, 2008 Dela Inlagd Augusti 24, 2008 helt rätt gubben...lite avgaser skadar fan inte...för då kan man lägga ned både Bkk och Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 25, 2008 Dela Inlagd Augusti 25, 2008 Quote helt rätt gubben...lite avgaser skadar fan inte...för då kan man lägga ned både Bkk och Pattaya I tidernas begynnelse, när jag och frugan åkte till Pattaya första gången så hade jag förklarat att jag inte ville bo i Bkk, för att det är så smutsig luft här, "I want to stay close to the ocean, with clean air, lets move to Pattaya". När vi satt i en Bath buss, senare på dagen, hade hon väldigt roligt åt "clean air"-kommentaren... Vi bor fortfarande i Bkk Får se om jag lyckas lura familjen till Jomtien... "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Hej Är det någon som har en bild på 48 Buick cab Min morbror lånade en sådan Jag tyckte den var skitläcker Svar med röd inredning Kul med bilfrågor Ang miljön... Jag säger alltid åt miljönissarna Att när jag kommer hem från LOS ställer jag mig vid Vaksalagatan / Kungsgatan och andas in den friska luften ( I Stockholm hornsgatan) Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Hej Boffe, Visst har du en poäng. Göteborg kan väl antas vara ungefär dubbelt så stort som Chiang Mai. Ändå är det inga tvivel varken för mig eller fru Chang att luften är renare i Göteborg. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Att det är en Cadillac syns ju på avstånd, men årsmodell? När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
benga911 Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 mmx996 buick super grå 1952 källa vv.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2009 Dela Inlagd Februari 4, 2009 Quote Nerike, det var exakt en sådan Buick, den svarta, jag hade i mitten/slutet på 60-talet, inte så fin, rostig, hål i durken, hålet satt över ett hål i avgasarröret. hade den bara 14 dagar sedan kom farbror polisen och satte på "flaggan" på framrutan, körförbud, de tyckte att den var farlig, vafan, lite avgaser skada väl inte. :Drogar-Kriz(LBG): :Drogar-Sick(LBG): Hade en Riviera 65 på 70talet, den var nice om man säger så! Sista jänkaren jag hade var 1988 och dä va en Cuda 440 med 550hp! gubben Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu