Jump to content
IGNORERAD

Isuzu D-Max runt stolpen


Surin P3

Recommended Posts

För metallen i bilar gäller samma princip som för annan metall.

Ta en sked och håll i båda ändar, böj den en gång och försök sedan böja tillbaka den på samma ställe. Det är i princip omöjligt.

Så svaret blir nej. Och åter nej. Det går inte få en så här pass krockad bil att bli bra igen.

Bilen på bilderna i den här tråden borde skrotats direkt. Utan att passera Gå.http://www.youtube.com/watch?v=UuaJWLeSmEc

Finns nog ingenting som kommer att vara som det ska. Ja, möjligen stereon, då.

Skedar kan man böja på olika sätt ;)

Kolla in efter ca: 5 min på denna länk så avslöjar en av mina idoler James Randi hur Uri Geller bar sig åt när han böjde skedar med bara sin "tankekraft"

http://www.youtube.com/watch?v=UuaJWLeSmEc

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    37

  • stjp8729

    7

  • Enis

    6

  • JohanB

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Är namnet Optimistkonsult på plåtfirman ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är namnet Optimistkonsult på plåtfirman ?

Vad som är typiskt med sånt här är väl att jag kan gissa att bilen kommer att se 100% perfekt ut när den är klar.

Det kommer att se ut som en helt ny bil.

Mitt problem och mina funderingar går till saker som säkerhet, ekonomi och dylikt.

Här finns inte en tanke på sånt.

Om bilen ser ny ut, så är den ny.

Med andra ord så har garantin som gavs inget med nåt annat att göra än utseende.

Den kommer att vara ramsned, den kommer att vara en ännu värre fara för livet för de som färdas i den än vad den var förut, med rak ram.

Men det är ingen som bryr sig om det.

Den är ju som ny... igen.

Och om man pratar om att sälja bilen, ja jag vet inte om det är logiskt, men jag gissar att tankegången ser ut på detta vis:

Om nån annan kan köra med den, så kan jag, och behöver alltså inte sälja bilen.

Vilket i och för sig är ganska rättvist om den tanken skulle komma ifrån det faktum att det det kanske inte är snällt att sälja en bil som den här till nån annan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Avregistrerad clion

Som ny

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ny

Håll i hatten bara... De sa 2 veckor. Thaitime... Så bilen är väl klar om ca 4 månader. :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen kritik, duktiga mekar, men sitter inte höger bakhjul lite väl långt ut??

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen kritik, duktiga mekar, men sitter inte höger bakhjul lite väl långt ut??

Ser så ut, men det är flaket som bara har lagts på ramen än så länge.

Är ett mellanrum på ca 15 cm mellan hytten och flaket om du ser efter. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat! Men de 30 dagarna har väl passerats med råge, vad blir 30 dar, översatt till Thai-time?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De sa 14 dagar i dag.

Med de 30 dagarna menade de väl effektiv arbetstid. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite spackel och en lack på det där så ser den ju "ny" ut igen, vad kommer slut notan att hamna på ca?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurnP3 :)

En nyfiken fråga.. Det jag lärt mig om plåt och lack reparationer så får man absolut inte laga där jag ringat in i svart, utan hela stycket skall bytas. Detta ifall du råkar ut för en krock på samma ställe, men kan också säga jag vet inget om reparera Pick-up's.

post-4239-0-40031900-1306843310_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

120.000

Ungefär vad en seriös lackfirma tar i Sverige för att hellacka en personbil, och ni fick ju liiite mer för pengarna i Surin :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurnP3 :)

En nyfiken fråga.. Det jag lärt mig om plåt och lack reparationer så får man absolut inte laga där jag ringat in i svart, utan hela stycket skall bytas. Detta ifall du råkar ut för en krock på samma ställe, men kan också säga jag vet inget om reparera Pick-up's.

post-4239-0-40031900-1306843310_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Det är inte bärande delar,karossen är bygd på en bärande ram,

(som tur är).:)

MVH/Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurnP3 :)

En nyfiken fråga.. Det jag lärt mig om plåt och lack reparationer så får man absolut inte laga där jag ringat in i svart, utan hela stycket skall bytas. Detta ifall du råkar ut för en krock på samma ställe, men kan också säga jag vet inget om reparera Pick-up's.

post-4239-0-40031900-1306843310_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Det du undrar gäller då karossen är av självbärande typ i detta fallet är den fristående ramen den bärande delen så den reparationen är godkänd.

Annars måste hela B-stolpen bytas som du säger.

Jag var lite sen med att skriva men det får stå kvar: Jocko hann före :)

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jocko53 :)

Stämmer bra, men jag är ändå tveksam om jag vill ett fordon träffandes där... ;)

Euro NCAP D-Max

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Du kan ha rätt,men regler är regler

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurnP3 :)

En nyfiken fråga.. Det jag lärt mig om plåt och lack reparationer så får man absolut inte laga där jag ringat in i svart, utan hela stycket skall bytas. Detta ifall du råkar ut för en krock på samma ställe, men kan också säga jag vet inget om reparera Pick-up's.

post-4239-0-40031900-1306843310_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Du kunde lika gärna ha ringat in hela bilen, och jag tyckt att hela stycket innanför ringen skulle bytas ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Säga vad man vill,men jag säger vilket jobb??,

det är inte första gången dom knackar plåt

av med hatten,helt fantastiskt att fixa detta, med foppa tofflor och gasbrännare:)

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Säga vad man vill,men jag säger vilket jobb??,

det är inte första gången dom knackar plåt

av med hatten,helt fantastiskt att fixa detta, med foppa tofflor och gasbrännare:)

MVH//Jocko

Man kan ju fundera på om det inte finns några svetsloppor i Thailand.;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju fundera på om det inte finns några svetsloppor i Thailand.;-)

Jo dom finns,en annan ras,svala och sköna,:)

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kann ju tilläga att Thai är jäkligt duktiga på att göra smycken träsniderier mm mm.så varför skulle dom inte kunna fixa bilen :whistle: är det en duktig gubbe så fixar han säkert de.Tänkte på Fritzens inlägg om Urigeller.Då säger jag tänk på racingfolket Typ rally Stcc mm mm dom smälller ju stup i kvarten men nog tusan fixar dom till bilarna.Det fins väll giggar :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

.Då säger jag tänk på racingfolket Typ rally Stcc mm mm dom smälller ju stup i kvarten men nog tusan fixar dom till bilarna.Det fins väll giggar :giggle:

Jag tror att många av de Svenska proffs mekanikerna skulle stå och klia sig i huvudet om man gav dem samma verktyg som grabbarna i Lamduan har tillgängliga för att rikta och reparera med :D

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

55555 ja säkert men nog tusan brukar dom fixa det :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...