Jump to content
IGNORERAD

Pengar till flickvännen!


hansnillen

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    6

  • Wangthong

    5

  • Baa

    4

  • erkki

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Allt över 4 tusen Baht/mån = Torsk. Köpa moped/bil till tjej/fam= mycket torsk, köpa bar=super torsk, bygga hus till tjejen/fam = super, super torsk. Skicka pengar, köpa moped och bil och pricken över i att bygga hus då är man multi torsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Allt över 4 tusen Baht/mån = Torsk. Köpa moped/bil till tjej/fam= mycket torsk, köpa bar=super torsk, bygga hus till tjejen/fam = super, super torsk. Skicka pengar, köpa moped och bil och pricken över i att bygga hus då är man multi torsk.

Jag tycker det låter som en guldfisk snarare än en torsk.

Hur beskriver du dig själv i detta sammanhang?

En tjockläppad multe kanske?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lärde min fru att handskas med svenska pengar när hon kom hit på UT.

3000kr för mat varje månad var det sagt.

-Men om det inte räcker då????

Tja, då får vi svälta var mitt svar.

Det var ett ganska enkelt sätt för henne att få upp ögonen på hur dyrt det är i svedala.

5000B behöver tydligen min svärfamilj för att överleva 1månad.

Sen skickar frugan ibland lite mer.

Hennes brorsa jobbar ibland efter skolan o drar in lite deg han oxå men dom går mest till kröken o moppen tyvärr.

Han har tydligen inget med själva familjeförsörjningen o göra :whoco5:

En hel drös med Kossor har min svärfamilj oxå, fast dom är mest för syns skull, eller rättare sagt för Svärmorfars skull, (heter det svärmorfar?)

Han har dom för tidsfördriv och för att sysselsätta resten av familjen då dom måste hjälpa till med att slå gräs till dom.

Inte en sekin har dessa kossor dragit in, men att sälja dom för att familjen behöver pengar det går inte,,, för då blir ju morfar så lessen.

Så kan det oxå vara om man har en dotter med farang.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt över 4 tusen Baht/mån = Torsk. Köpa moped/bil till tjej/fam= mycket torsk, köpa bar=super torsk, bygga hus till tjejen/fam = super, super torsk. Skicka pengar, köpa moped och bil och pricken över i att bygga hus då är man multi torsk.

Att tro att enstaka parametrar, utan att veta om bakgrunden, gör någon till torsk = surströmming; att inte dela med sig lite om man vet att in-laws gör sitt bästa men har det tufft = taskmört.

Vi har aldrig skänkt en Baht till mina svärföräldrar men hjälpt andra in-laws på diverse sätt. Svärmor sätter in 10,000 Baht/månad på ett sparkonto till vår dotter för framtida studier och det är givetvis tacksamt att vara i den sitsen istället för att vara den som ger men om man har råd och inte blir lurad så kan det väl aldrig vara fel att ge, oavsett om det är 3,900 Baht/månad eller 390,000 Baht/månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt över 4 tusen Baht/mån = Torsk. Köpa moped/bil till tjej/fam= mycket torsk, köpa bar=super torsk, bygga hus till tjejen/fam = super, super torsk. Skicka pengar, köpa moped och bil och pricken över i att bygga hus då är man multi torsk.

Jag är en lycklig multitorsk...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Satan jag trodde jag slutade vara en torsk när jag träffade frun, det visar sig att jag blev en multitorsk.

Nåja det är trevligare att vara en multitorsk än en vanlig torsk.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hur mycket tycker jag är efter behov och förmåga. Min erfarenhet är att när det gäller summor så har en del faranger och thaitjejer SM i överdrift.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kan man vara en hel torsk om är en fena.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte lång erfarenhet av thai tjejer och undrar lite över pengar. Nu ska ni inte tro att jag är snål men efter man betalt alla utgifter varje månad får man inte så mycket pengar över till annat.

Jag är tillsammans med en thai tjej sedan något år tillbaka och hon har varit och hälsat på i sverige. När hon var här ville hon att jag skulle skicka hem pengar till föräldrarna. Nu när hon är tillbaka i Thailand vill hon att jag skickar pengar till henne då hon inte har arbete. Bör jag skicka pengar till henne varje månad och isåfall hur mycket?

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Hon har jättesvårt att förstå att man inte har mycket pengar över efter lönen då jag även kommer vara tvungen att försörja henne tills hon hittar jobb i sverige och det räknar jag med tar flera år.

Hur gör ni och eventuellt hur mycket pengar rör det sig om, när tjejen snackar med andra thai tjejer säger dom att killarna skicka en massa pengar men jag förstå att många inte kan ha mycket över efter lönen om dom inte ha sparat en massa pengar sedan tidigar men det är nog mest snack. Hoppas någon kan vara ärlig och hjälpa mig med svar på var man bör och inte bör, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet.

Du kan ju inte skicka mer än Du själv har råd med!

Och skit i hur mycket andra skickar!

Ta ett snack med din Fästmö och prata om det tillsammans ni är ju 2 i förhållandet!

Tala om hur mycket Du kan avara?

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar skall vara rimliga och absolut ha ett syfte.

Pengar får inte vara för att flickvännen slutar jobba eller fler inom släkten ska sitta i skuggan och vara lata.

En man till en thailändska skall producera nog med medel ( pengar) så att familjen klarar sig. Att försörja sin käresta som vi gör hemma.

Att skicka pengar regelbundet kan vara väldigt negativt på lång sikt. Thailändarna ser det som en säker inkomst och kan slippa jobba ibland.

Själv skickar jag inte pengar regelbundet varje månad, utan jag hjälper till när det behövs. Hjälp till självhjälp är mitt motto.

Min hustru i Thailand skall dra in sina stålar själv. Jag har skänkt henne pengar till att starta ett eget företag inom hårvård och manikyr.

Nu drar hon in bra pengar själv, för att jag sponsrat med 150.000 bath till utrustning och lokal. Rimigt tycker jag.

Övrigt får hon inga pengar, annat om det inte akut. När jag kommer till henne gör vi en översyn av behoven.

Nu är det inga fattiga människor jag är ingift med, så andra har det annorlunda.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar skall vara rimliga och absolut ha ett syfte.

Pengar får inte vara för att flickvännen slutar jobba eller fler inom släkten ska sitta i skuggan och vara lata.

En man till en thailändska skall producera nog med medel ( pengar) så att familjen klarar sig. Att försörja sin käresta som vi gör hemma.

Att skicka pengar regelbundet kan vara väldigt negativt på lång sikt. Thailändarna ser det som en säker inkomst och kan slippa jobba ibland.

Själv skickar jag inte pengar regelbundet varje månad, utan jag hjälper till när det behövs. Hjälp till självhjälp är mitt motto.

Min hustru i Thailand skall dra in sina stålar själv. Jag har skänkt henne pengar till att starta ett eget företag inom hårvård och manikyr.

Nu drar hon in bra pengar själv, för att jag sponsrat med 150.000 bath till utrustning och lokal. Rimigt tycker jag.

Övrigt får hon inga pengar, annat om det inte akut. När jag kommer till henne gör vi en översyn av behoven.

Nu är det inga fattiga människor jag är ingift med, så andra har det annorlunda.

Leif

Om det inte är fattiga människor varför behövs Dina deg ibland?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.Vi skickar ca 6000 -7000 thb/mån till svärmor 70 år+ systerson 13år föräldrarna döda. Fram till för en månad så skötte jag den sponsringen men nu har frugan fått jobb så då får hon ta den kostnaden. Vilket hon gör med glädje. Hon hjälper även till med pengar till hushållet nu :great: . Vilket jag tackar för :av-109998: . Det har vart tufft att dra runt allt själv ..2 vuxna,1 barn+ svärmor,systerson på 1 arbetarlön och hade jag inte haft en hyffsad slant på banken så vete fan om jag löst det.. Jag hade svårt i början med pengar som skulle skänkas hit och dit, men med svärmors pension på 500thb/mån så har man inte mycket val om man vill att dom skall ha ett någorlunda liv i LOS . Har även hjälp till med pengar att förbättra svärmors hus och gett henne en liten slant (40000thb) när vi gifte oss . Så jag klassas väl som supertorsk enl någon här då ;) . Vet att svärmor har sparat en del av pengarna på banken och hon även hjälpt min frus bror med lite pengar/lån mm.. Men va fan ska men göra ...har man gett bort pengarna så får hon göra vad hon vill med dom. Hur mycket du skall skänka har jag ingen uppfattning om men det är väl som i spel...skänk/spela inte för mer än du kan undvara/förlora... Lycka till nu..MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

En stor ursäkt till TS att man la sig i efter en blöt after-work. Har varken rätt eller anledning. till det. :wai: /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det möjligen som tack för den stora slant hon får ?

Poffa

Det enda hon fått e barnbidrag, i övrigt förtjänar hon sina slantar själv :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda hon fått e barnbidrag, i övrigt förtjänar hon sina slantar själv :great:

Jag har också en ung dam så hon får också "barnbidrag".

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ja har hört så skickar thai damerna ca 2000 b i månaden när dom själv betalar,kan det stämma ?

Mvh Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

det jag upplever som väldigt underligt är att en vanlig arbetare i Isaan får lön på 5000-6000 THB per månad och klarar sig ändå.

Men så fort det är en farang med i bilden som skickar "bidrag" till släkten pratas det om 15 000-20 000 per månad. Varför ökar

penga behovet helt plötsligt? Själv var jag villig att bidra med 5000 THB/mån men de tyckte att det räcker inte så jag beslöt

att inte skicka alls. Tjejens mor har ett "plaststol restaurang" och styvfarsa jobbade på en närliggande fabrik tills han blev så

dålig att han inte kunde fortsätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag upplever som väldigt underligt är att en vanlig arbetare i Isaan får lön på 5000-6000 THB per månad och klarar sig ändå.

Men så fort det är en farang med i bilden som skickar "bidrag" till släkten pratas det om 15 000-20 000 per månad. Varför ökar

penga behovet helt plötsligt? Själv var jag villig att bidra med 5000 THB/mån men de tyckte att det räcker inte så jag beslöt

att inte skicka alls. Tjejens mor har ett "plaststol restaurang" och styvfarsa jobbade på en närliggande fabrik tills han blev så

dålig att han inte kunde fortsätta.

Tycker oxå det är väldigt konstigt,men det är ju så att många måste köpa sina tjejer på alla möjliga sätt. Men det är klart är man 60+ och man kanske inte har utseendet med sig och vågens mätare har passerat 120 kg för länge sedan och vill ha lilla Noi på 25 år så tro fan att det kostar.

Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker oxå det är väldigt konstigt,men det är ju så att många måste köpa sina tjejer på alla möjliga sätt. Men det är klart är man 60+ och man kanske inte har utseendet med sig och vågens mätare har passerat 120 kg för länge sedan och vill ha lilla Noi på 25 år så tro fan att det kostar.

Nesse

Hej :)

Men om man är snygg, ung och och har vågens mästare med sig då? Och man får mer eller mindre allt man vill av Noi, vad är det då?

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ja har hört så skickar thai damerna ca 2000 b i månaden när dom själv betalar,kan det stämma ?

Mvh Nesse

Ja Du Nesse, Du har nu vankat av o ann i Thailand ett antal månader och kan inte svara på en sån enkel fråga?

Man vad är en dam?

En fabriksarbetare,sekreterare,lärarinna, läkare eller en beerbarbabe?

Svaret är ..Ja när dom gör det och nej när dom inte gör det.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Du Nesse, Du har nu vankat av o ann i Thailand ett antal månader och kan inte svara på en sån enkel fråga?

Man vad är en dam?

En fabriksarbetare,sekreterare,lärarinna, läkare eller en beerbarbabe?

Svaret är ..Ja när dom gör det och nej när dom inte gör det.

Dom som tjänar ca 10 000 b i månaden sen vad dom jobbar med har väl ingen betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som tjänar ca 10 000 b i månaden sen vad dom jobbar med har väl ingen betydelse.

Nä, men det skrev du inte och min telekommunikativa förmåga räckte inte.

Självklart skickar dom 2000. (Om dom inte jobbar på båt, då blir det mer sällan)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Men om man är snygg, ung och och har vågens mästare med sig då? Och man får mer eller mindre allt man vill av Noi, vad är det då?

Ha en bra dag!

:wai:

Lycka, är precis vad det är.

Tänk om man ändå vore ung. ;)

Ps. Förästen, var det lilla Noi, eller stora Noi? Finns en chans att man bllir förd bakom ljuset, kan tänka!

Ds.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker oxå det är väldigt konstigt,men det är ju så att många måste köpa sina tjejer på alla möjliga sätt. Men det är klart är man 60+ och man kanske inte har utseendet med sig och vågens mätare har passerat 120 kg för länge sedan och vill ha lilla Noi på 25 år så tro fan att det kostar.

Nesse

Ja visst är det konstigt men du är ju iallafall ganska gullig nesse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...