Jump to content
IGNORERAD

Pengar till flickvännen!


hansnillen

Recommended Posts

Tack för alla inlägg, väldigt vad många svar det blev många vettiga och några urflippade.

Det är nog ungefär som jag trodde men man vill ju även höra det av flera innan man är säker.

Jag kommer nog att försöka skicka 5000 bath i månaden nu när hon är i Thailand, sedan kommer det svåra att försöka få henne att förstå att jag inte kan skicka pengar till hennes föräldrar när hon bor här, men när hon får jobb i sverige kan hon skicka en summa av sina pengar. Jag tror att det kommer ta 2-3 år innan hon kommer att hitta ett jobb i sverige (i bästa fall) första 1-2 åren måste hon lära sig svenska och innan hon kan svenska kommer det vara svårt att få ett jobb.

Jag inser att det kommer kosta en del då vi under tiden måste leva på min lön och det går nog precis jämt ihop med mat och kläder och pengar till lite nöje.

Många på forumet skriver att dom skicka en massa pengar, man kan undra hur mycket ni tjänar eller har sparade pengar. Själv får jag 17 000kr i lön efter skatt, vilket inte bli mycket kvar vid månaden slut. Det finns säkert några som tjänar det dubbla men skulle tro att vissa män är som thai tanterna (mycket snack) :giggle: eller är så dum/snälla att dom tar av sina sparade pengar/belåna hur/lägenhet för att skicka större summor pengar.

Det är inte det lättaste att förstå asiatisk kultur i många fall är logiken tvärtom mot våran, inlägget från en medlem där tjejen tyckte det var lustigt hon skulle betala för hyran i sverige när hon fått jobb då gubben ändå betalade för hyran oavsett om hon bodde där var slående. Har varit med om många händelse som jag tycker varit lustiga men det har visat sig i efterhand att det haft en naturlig förklaring, it could only happen i Thailand

Har försökt vara väldigt försiktig och jag tror jag hittat en toppen tjej som tur är inte varit en barflicka. Det är bara att inse att några av alla dom flickor som finns i sverige eller medlemmar har kontakt med på forumet så måste några vara barflickor. Därför har jag varit väldigt försiktig när jag inledde relationen med tjejen. Thai tjejer är så otrolig härliga, snälla och mysiga och som "snäll" svensk är det svårt att säga ifrån.

Jätte skoj att ni med lång erfarenhet vill hjälpa till på forumet, det behövs ibland. Jag tycker bland annat om inläggen från "Isan Lover" och några till.

Får nog inte så mycket mer efter skatt men vi har klarat oss då jag inte är så mycket för lyx och nu när även Tjejen jobbar så är läget under kontroll.

Då vi inte lever annorlunda så blir det en slant över också.

Dock är det viktigt för tjejen och ta hand om sina nära och kära.

Vid ett dödsfall för några år sedan så gick jag till banken och lånade för att klara resan köpte även en bil då tjejen absolut ville att vi skulle ha bil här hemma av någon konstig anledning ;) .

Snåla inte om du har råd är mitt råd. :friends:

(Ps idag har jag fin led tv och harman kardon anläggning så lite har lyxat till ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    6

  • Wangthong

    5

  • Baa

    4

  • Moipenyang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sek Losos uncle

Jag har inte lång erfarenhet av thai tjejer och undrar lite över pengar. Nu ska ni inte tro att jag är snål men efter man betalt alla utgifter varje månad får man inte så mycket pengar över till annat.

Jag är tillsammans med en thai tjej sedan något år tillbaka och hon har varit och hälsat på i sverige. När hon var här ville hon att jag skulle skicka hem pengar till föräldrarna. Nu när hon är tillbaka i Thailand vill hon att jag skickar pengar till henne då hon inte har arbete. Bör jag skicka pengar till henne varje månad och isåfall hur mycket?

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Hon har jättesvårt att förstå att man inte har mycket pengar över efter lönen då jag även kommer vara tvungen att försörja henne tills hon hittar jobb i sverige och det räknar jag med tar flera år.

Hur gör ni och eventuellt hur mycket pengar rör det sig om, när tjejen snackar med andra thai tjejer säger dom att killarna skicka en massa pengar men jag förstå att många inte kan ha mycket över efter lönen om dom inte ha sparat en massa pengar sedan tidigar men det är nog mest snack. Hoppas någon kan vara ärlig och hjälpa mig med svar på var man bör och inte bör, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet.

Glömde skriva om en sak

På en del verkar det som att alla thai är lata.

Iofs har många kvar den gamla traditionella synen att

mannen ska dra in pengarna

och frun sköter hem och barn,

men det finns även landsbygdstjejer, som vill jobba vidare.

T ex

en lärarinna ville "ploppa ut" barnen, innan hon går tillbaka till jobbet, och låter systern vara dagmamma, för systern har ändå egna barn att ta hand om och kan dessutom ta med barn till sitt jobb (farmare).

En annan nu skoladministratör vill iofs inte jobba vidare med det hon gör nu, men på fritiden pluggar hon vidare för att kunna bli rektor, men hon skulle tycka det var roligare att vara lärarinna, ha fruktodling, eller vara programmerare... :) (Grundutbildning på universitetsnivå i programmering har hon redan.)

Ovanstående bor i Thailand.

De, som flyttar till Sverige, och VILL ha jobb, verkar ofta kunna ordna jobb snabbare än många svenskar! :) T ex en, som går på SFI, och (om jag fattade rätt) bara varit i Sverige runt 10 månader, hade redan skaffat ett långvikariat som städerska på ett sjukhus.

Så kanske dröjer det inte länge innan din drar in mer än vad hon kostar :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Att det ska vara svårt att hitta jobb tror jag inte på.

Vi har inte en arbetslös thailändare där vi bor.

De verkar kunna skaffa sig ett arbete snabbare än vi svenskar hinner till arbetsförmedlingen.

Motivationen att hjälpa familjen i Thailand verkar bara vara bra för att hitta ett arbete.

Kör hårt och se till att ta hand om din flickvän och hennes anhöriga.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla inlägg, väldigt vad många svar det blev många vettiga och några urflippade.

Det är nog ungefär som jag trodde men man vill ju även höra det av flera innan man är säker.

Jag kommer nog att försöka skicka 5000 bath i månaden nu när hon är i Thailand, sedan kommer det svåra att försöka få henne att förstå att jag inte kan skicka pengar till hennes föräldrar när hon bor här, men när hon får jobb i sverige kan hon skicka en summa av sina pengar. Jag tror att det kommer ta 2-3 år innan hon kommer att hitta ett jobb i sverige (i bästa fall) första 1-2 åren måste hon lära sig svenska och innan hon kan svenska kommer det vara svårt att få ett jobb.

Jag inser att det kommer kosta en del då vi under tiden måste leva på min lön och det går nog precis jämt ihop med mat och kläder och pengar till lite nöje.

Många på forumet skriver att dom skicka en massa pengar, man kan undra hur mycket ni tjänar eller har sparade pengar. Själv får jag 17 000kr i lön efter skatt, vilket inte bli mycket kvar vid månaden slut. Det finns säkert några som tjänar det dubbla men skulle tro att vissa män är som thai tanterna (mycket snack) :giggle: eller är så dum/snälla att dom tar av sina sparade pengar/belåna hur/lägenhet för att skicka större summor pengar.

Det är inte det lättaste att förstå asiatisk kultur i många fall är logiken tvärtom mot våran, inlägget från en medlem där tjejen tyckte det var lustigt hon skulle betala för hyran i sverige när hon fått jobb då gubben ändå betalade för hyran oavsett om hon bodde där var slående. Har varit med om många händelse som jag tycker varit lustiga men det har visat sig i efterhand att det haft en naturlig förklaring, it could only happen i Thailand

Har försökt vara väldigt försiktig och jag tror jag hittat en toppen tjej som tur är inte varit en barflicka. Det är bara att inse att några av alla dom flickor som finns i sverige eller medlemmar har kontakt med på forumet så måste några vara barflickor. Därför har jag varit väldigt försiktig när jag inledde relationen med tjejen. Thai tjejer är så otrolig härliga, snälla och mysiga och som "snäll" svensk är det svårt att säga ifrån.

Jätte skoj att ni med lång erfarenhet vill hjälpa till på forumet, det behövs ibland. Jag tycker bland annat om inläggen från "Isan Lover" och några till.

Var ungefär geograqfiskt befinner sig herrn i Sverige? Nära stora städer finns det alltid jobb, men värre på mindre orter!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Så sant, Kiruna är ju jättestort.

Fast inte så många människor..

Erkki

Men mycke jobb. Folk valfärdar dit för att jobba från stora delar av Sverige! ;)

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror också att Thailändskor är väldigt arbetsamma och vi känner knappast någon som inte jobbar, Thailändskor tillhör nog dom mest arbetsamma invandrare vi har här i landet precis som Vietnameser och Kineser.

Dom brukar snabbt hitta något jobb om inte annat via kompisar ifrån hemlandet, för ofta rekommenderar dom varandra till städjobb, hotell jobb, resturang jobb i första hand, men när dom har lärt sig Svenska så öppnar sig även möjligheterna till t. ex industri arbete och vård arbete.

Det är inte ovanligt att tjejerna tjänar sina första egna pengar redan när dom är här på turistvisum genom att t.ex plocka jordgubbar, hallon eller vinbär på någon odling, eller genom att plocka svampar och bär i skogen, att plocka ihop 10 000 - 30 000 kr på en säsong är ingen omöjlighet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...