Jump to content
IGNORERAD

Pengar till flickvännen!


hansnillen

Recommended Posts

Jag har inte lång erfarenhet av thai tjejer och undrar lite över pengar. Nu ska ni inte tro att jag är snål men efter man betalt alla utgifter varje månad får man inte så mycket pengar över till annat.

Jag är tillsammans med en thai tjej sedan något år tillbaka och hon har varit och hälsat på i sverige. När hon var här ville hon att jag skulle skicka hem pengar till föräldrarna. Nu när hon är tillbaka i Thailand vill hon att jag skickar pengar till henne då hon inte har arbete. Bör jag skicka pengar till henne varje månad och isåfall hur mycket?

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Hon har jättesvårt att förstå att man inte har mycket pengar över efter lönen då jag även kommer vara tvungen att försörja henne tills hon hittar jobb i sverige och det räknar jag med tar flera år.

Hur gör ni och eventuellt hur mycket pengar rör det sig om, när tjejen snackar med andra thai tjejer säger dom att killarna skicka en massa pengar men jag förstå att många inte kan ha mycket över efter lönen om dom inte ha sparat en massa pengar sedan tidigar men det är nog mest snack. Hoppas någon kan vara ärlig och hjälpa mig med svar på var man bör och inte bör, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    6

  • Wangthong

    5

  • Baa

    4

  • erkki

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns nog inget "generellt" svar på detta som gäller alla, du bör ju skicka så mycket du vill skicka. Det låter som du känner dig tvingad och det är ju inte bra, du kanske ska förklara att du inte har möjlighet att sända så mycket pengar som hon verkar kräva, det borde hon ju kunna förstå och acceptera.

Det känns lite olustigt om du känner dig tvingad att sända mer än du anser dig ha råd med. Att ekonomi är viktigt i en relation kan man ju förstå, men det borde ju även finnas lite annat som också är viktigt :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

2000.-per månad brukar jag skicka.Min dam har 2 systrar till som har jobb + deras män, så mor och far klarar sig hyfsat!

Min dam har osså jobb i Thailand ända till hon får sitt ut och kommer hit! Inget snack om att inte jobba som vissa verkar vilja klara sig i från! Din kanske osså är lite "arbetsskyg"? Lycka till!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte lång erfarenhet av thai tjejer och undrar lite över pengar. Nu ska ni inte tro att jag är snål men efter man betalt alla utgifter varje månad får man inte så mycket pengar över till annat.

Jag är tillsammans med en thai tjej sedan något år tillbaka och hon har varit och hälsat på i sverige. När hon var här ville hon att jag skulle skicka hem pengar till föräldrarna. Nu när hon är tillbaka i Thailand vill hon att jag skickar pengar till henne då hon inte har arbete. Bör jag skicka pengar till henne varje månad och isåfall hur mycket?

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Hon har jättesvårt att förstå att man inte har mycket pengar över efter lönen då jag även kommer vara tvungen att försörja henne tills hon hittar jobb i sverige och det räknar jag med tar flera år.

Hur gör ni och eventuellt hur mycket pengar rör det sig om, när tjejen snackar med andra thai tjejer säger dom att killarna skicka en massa pengar men jag förstå att många inte kan ha mycket över efter lönen om dom inte ha sparat en massa pengar sedan tidigar men det är nog mest snack. Hoppas någon kan vara ärlig och hjälpa mig med svar på var man bör och inte bör, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet.

Du har inte frågat henne om hon är intresserad av att jobba och dra in lite kosing själv också?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon barn som morföräldrarna sköter om?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,är frun i Thailand så skickar jag 2500 kr i månaden.

Är frun i sverige så skickar jag 1000 kr i månaden till hennes mamma.

Det är vad jag brukar skicka

Ändrades av turbo054
Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Du har inte frågat henne om hon är intresserad av att jobba och dra in lite kosing själv också?

Den ideén var kanske inte helt tokig :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske beror lite på var i Thailand hon håller till, Bangkok kostar ju kanske lite mer än om man jämför med "landet"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickar 800-1000kr/mån.

Hon vill gärna ha dubbelt så mycket och mer därtill, men så blir det inte. Det är absolut inte av snålhet eller elakhet, men ju mer man släpper ifrån sig desto mer förväntas man ge vid extra tillfällen och jag vill inte måla in mig i ett hörn som gör att jag får problem i framtiden. Balans är en viktig term i detta ämne. jap.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter som tjejen fick säga upp sig från sitt jobb på sjukhuset för att komma hit på 3 månaders besök så får hon samma peng av mig som hon fick i lön dvs ca 8000thb/mån när hon är i Thailand,

När hon var här så skickade vi samma summa som hon normalt skickade ca 4000thb/mån.

Link to comment
Dela på andra sajter

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Hon har jättesvårt att förstå att man inte har mycket pengar över efter lönen då jag även kommer vara tvungen att försörja henne tills hon hittar jobb i sverige och det räknar jag med tar flera år.

Vad du vill göra med dina pengar är ju din ensak, men om du redan nu inser att detta kommer att ge problem med din ekonomi (sen kommer ju kanske ett antal dyra flygresor som ett brev på posten) så är det ju bättre att sätta ned foten nu, skulle det resultera i att relationen bryts så är det ju ändå bättre att det sker nu än om ett antal år med en förstörd ekonomi.

Jag har mycket liten förståelse till de som anser det ska skickas si och så mycket varje månad, men alla är ju givetvis fria att göra vad de vill med sina pengar och det gäller även min fru som ibland skickar nån tusenlapp av pengar hon tjänat in själv..

Link to comment
Dela på andra sajter

När hon kommer tillbaka till sverige och ska bo hos mig kommer hon då att fortsätta kräva att jag skickar föräldrarna pengar. Hur mycket pengar brukar man skicka.

Om du inte har fråga flickvännen så börja med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar är induviduellt.

Bättre lyssna till den sträng som brast kanske,

Svårt detta.

Hoppas hon är seriös :great:

Jag hade tur och hon skickar pengar från sitt eget lön efter några år i Sverige :dance1:

Inte hade jag fett i början men slapp skicka pengar.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man taskig ekonomi så lär det drastiskt minska chanserna till att förhållandet med en Thaitjej blir särskilt långvarit. Trist men sant. För det är nästan omöjligt för en Thaitjej att förstå att bara för att man är farang så betyder inte det att man har pengar i överflöd. Och när hon väl fattar det när hon har kommit hit så är risken stor att hon blir besviken, hon förväntade sig att hon skulle få ett "bra liv" och kunna skicka hem en massa pengar, kanske redan börjat drömma om att bygga hus i byn osv. Inte så konstigt när "alla" tjejer hemma i byn känner nån annan Thaitjej som skaffat farang och sen fått pengar i överflöd, och Thaitjejer brukar ju aldrig överdriva hur rik och omtänksam kille de lagt vantarna på... :ironi:

Det gäller att försäkra sig om vilka förväntningar tjejen har på ett gemensamt liv i Sverige, om de är realistiska. Så slipper man en massa bekymmer förhoppningsvis. Har aldrig haft några större pengabekymmer med min tjej sen hon kom hit men hon fick jobb med en gång också så då är det ju inte så mycket att bråka om. Hon skickar pengar till familjen själv och det är inget som jag lägger mig i. Lite tjaffs i början om att hon inte förstod varför hon skulle hjälpa till med hyran eftersom jag hade betalat hyran själv innan hon flyttade in så då borde jag ju klara av att betala den själv nu med. Hmmm, "Thailogik" kallar jag sånt. :crazy:

Men värre för många andra par i min stad där killen får dra hela lasset samtidigt som tjejen försöker hålla skenet uppe både för de andra Thaitjejerna i stan men kanske framför allt för familjen hemma i Thailand som tjatar om pengar nu när hon flyttat till farangland där alla är rika. INGEN Thaitjej vill tappa ansiktet och förklara för sina vänner att hon träffat en "fattig" farang, för alla flyttar ju till farangland för att få ett bra liv precis som de hört så många andra tjejer gjort.

Nu tycker jag väl att man måste våga chansa lite när det gäller kärlek, man ska inte behöva fundera för mycket på om man har råd att skaffa sig en partner som man kanske måste vara beredd att försörja i flera år och kanske även sin partners familj. De flesta klarar det trots allt men man får vara beredd på några tuffa år och det är viktigt att tjejen är införstådd med att man inte kommer att ha nåt pengaträd i trädgården som det bara är att plocka pengar från hela tiden. Detta kan som sagt vara svårt för en Thaitjej att förstå innan hon väl kommit hit eftersom typ alla faranger förväntas vara rika.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

När jag läser inlägget låter det som ett "trollinlägg" men dum som jag är så väljer jag att behandla det som inte.

Har du träffat hennes föräldrar?? Varför ska du annars bidra till ngn du inte känner??

Hon bor i Thailand och kräver att du betalar den summa hon inte kan sända pga att hon besöker dig??

hajar ingenting??? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tja.

När jag läser inlägget låter det som ett "trollinlägg" men dum som jag är så väljer jag att behandla det som inte.

Har du träffat hennes föräldrar?? Varför ska du annars bidra till ngn du inte känner??

Hon bor i Thailand och kräver att du betalar den summa hon inte kan sända pga att hon besöker dig??

hajar ingenting??? /mvh

Men du betalar glatt din skatt här i Sverige och bidrar till välfärdssamhället där du är med och försörjer människor du inte har någon som helst anknytning till? Kanske inte ska uttala mig då jag inte har någons föräldrar att skicka pengar till, men om så vore fallet är det väl självklart att man hjälper till inom rimliga gränser. Annars får det nog duga med en svensk dam där långvården tar hand om svärföräldrarna och man på sin höjd får stå ut med att besöka dem en gång per år :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Men du betalar glatt din skatt här i Sverige och bidrar till välfärdssamhället där du är med och försörjer människor du inte har någon som helst anknytning till?

Kanske inte ska uttala mig då jag inte har någons föräldrar att skicka pengar till, men om så vore fallet är det väl självklart att man hjälper till inom rimliga gränser.

Annars får det nog duga med en svensk dam där långvården tar hand om svärföräldrarna

och man på sin höjd får stå ut med att besöka dem en gång per år :crazy:

Glatt och glatt ... jag brukar acceptera det som står på skattsedeln och hoppas att dom glömt ngn liten utlandsaktie... :)

Skämt åsido. Jag har en stor relation till mina svärföräldrar och om jag sätts i den situationen att jag behöver lägga en slant för deras överlevnad så hoppas jag innerligt att jag har penningar att lägga!!

ps. Vår farfar fick en bypass a 1 miljon THB som 78-åring vilket är det år jag träffade min darling.

Han levde alltså 13 år mer pga detta Som 91-åring somnade han in förra året. ds

Jag är väldigt glad för hans extra år för vi var dom enda i hela världen som pratar "jordglobiska"

LOVE YOU GRANDPA, AND THANK YOU"!!!

"FARFAR" var dessutom den enda som vid 83 års ålder INTE motsagde sig att vårat förhållande:

Den fattige fabrisksarbetatarsonen från Sverige som skulle gifta sig med den vackra rika fabriksägardottern från Thailand!

men fortfarande förstår jag inte ST's relation till SINA? svärföräldrar!?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det finns ju många omständigheter som avgör hur mycket man "ska" skicka t.ex om det finns barn, om föräldrarna är friska och arbetar eller inte, var dom bor, vad levde dom på innan du träffade tjejen, föräldrarnas ekonomiska situation, och inte minst din egen ekonomiska situation.

Så det finns inget facit på detta, en del skickar inget alls, några något ibland, andra regelbundet och summorna varierar väldigt,

själv skickade jag förmodligen alldeles för lite i början på vår relation 700 kr i månaden till frugan efter att hon var färdig med studierna och väntade på visum, men hon ju arbetade i.o.f.s på Makro under tiden hon väntade.

Frugan och hennes syster i Danmark turas om att skicka pengar till pappan och det blir väl oftast 1000 kr i månaden, men han är pigg och arbetar, och skulle det infräffa något akut som att bilen går sönder eller att han behöver något så skickar dom lite extra.

Sen har dom ju förstås renoverat och byggt till hans hus, och han jobbar ofta åt oss och får lön för det.

Och jag tycker att det är helt ok och jag skulle bli förbannad om dom inte skickade något till honom, och naturligtvis kommer vi att ta hand om honom helt och hållet när han blir så gammal att det behövs, han får arbeta så länge han själv vill.

Men jag förstår ditt dilemma, och i en ny relation bör man nog inte skicka för mycket för då vet man ju inte om det är dig eller dina pengar hon gillar, så känn dig fram och bilda dig en egen uppfattning på alla dom svar du får på ditt inlägg.

Lycka till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa vässar på bra med hur mkt deras killar skickar. En bekant kärade sig med en tjej i byn. Vilket liv d blev, mamman gick runt i byn och sa att han skickar 30tusen varje månad och mamma fick 100tusen när han kom och hälsa på. Han kör tåg åt sl..:-) Kanske man ska byta jobb.. Skickar 2lax i månaden tills vi får igång butiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en tjej här som får 8000 i månaden av sin Engelska pojkvän, 6000 från den tyska och 5000 från den Italienska.

Majoriteten läggs på sprit och cigaretter till hennes Thai pojkvän.

När man bor här så ser man allt.

Pojkvänner som köper guld och motorcykel till sin dam.

Veckan efter har hon sålt allt.

När de kommer nästa gång hyr de helt enkelt samma motorcykel för ett par veckor.

För 10 år sedan tog en tjej fotostat kopia på ett brev dår hon beskrev att hennes mor var sjuk.

Av 20 skickade brev fick hon tre svar med pengar.

Ja, jag vet att jag blivit cynisk. :(

post-7652-0-51975600-1302243504_thumb.jp

post-7652-0-51975600-1302243504_thumb.jp

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Känner en tjej här som får 8000 i månaden av sin Engelska pojkvän, 6000 från den tyska och 5000 från den Italienska.

Majoriteten läggs på sprit och cigaretter till hennes Thai pojkvän.

När man bor här så ser man allt.

Pojkvänner som köper guld och motorcykel till sin dam.

Veckan efter har hon sålt allt.

När de kommer nästa gång hyr de helt enkelt samma motorcykel för ett par veckor.

För 10 år sedan tog en tjej fotostat kopia på ett brev dår hon beskrev att hennes mor var sjuk.

Av 20 skickade brev fick hon tre svar med pengar.

Ja, jag vet att jag blivit cynisk. :(

post-7652-0-51975600-1302243504_thumb.jp

Hej

Så kan det också fungera, så det här är inte alldeles lätt, men efter att man har lärt känna varandra ordentligt under en längre tid så

rätas ju frågetecknen ut, men lite försiktighet i början är nog att rekommendera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja denna tjej kör samma race,två svenska pojkvänner o nån till som skickar stålar. Pengarna går just till thai pojkvänner och kröka. Hon bara skrattade när hon berättade om hur kära killarna är,jag hade roligt också när hon frågade mig om hur hon skulle styra upp när dem kom samtidigt. D får du sköta själv sa jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar få en liden slant av min flickvän ibland :dance1:

Är det möjligen som tack för den stora slant hon får ?

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...