Jump to content
IGNORERAD

Lite prisuppgifter på tandvård i Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Har tänkt att göra en del ingrepp i munnen,

bla några rotfyllningar och ta bort tandsten.

Ev sätta in ett par nya kindtänder.

Någon medlem som kan rekommendera en relativt säker och prisvärd thandklinik

i Thailand.

Räknar med att få betala ca 15000 sv kronor för ingreppen här.

Så kan man komma undan billigare i Los är det ju bra.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår betalade jag för en rotfyllning + en tandutdragning 7800 baht på Bkk Pattaya Hospital. Om tio dagar skall jag få en ny krona över den rotfyllda tanden - kostnad 8000 Bht.

Fick prisuppgift på inplantat av kindtand - 75 000 baht ( skruvas fast i käkbenet).

Har sett tandläkare på stan som annonserar om samma inplantat för 40 000 baht.

Har inte kollat om det är kvalitetsskillnad på dessa två inplantat.

Jag har en känsla av att prisbilden på tandläkarbesök i Thailand (iaf i Pattaya) börjar närma sej den svenska.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte verkar det vara värt att laga i Thailand längre.

Lagade två tänder som jag bitit sönder och det gick på 1200:- och tog lite mindre än en timme.

En del av tanden var borta så dom fick bygga upp en ny.

Tycker inte det var så dyrt och sen har vi ett avtal med facket där jag får tillbaks 50% så för mig tjänar jag inget att laga i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Den nya tandvårdsreformen som kom den 1 juli gör ju att staten belalar 85 %

av priset över 15000 kr och 50% upp till femton tusen.

Med en självrisk på upp till 6000 kr eller nåt.

Sedan är väl teknik och säkerhet och hygien något bättre i Sverige.

Risken att få lida i stolen är säkert större i Thailand.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

tandvård i Thailand är inte dyrt , kanske i patong då , men har gått hos tandläkare där också ,men nu gåt jag hos en jävligt bra tandläkare i Pattaya , han har praktik vid rondellen ( 2 gatan) går inte att bomma , om man tittar lite , mitt prisex=  lagat söndertuggad tand , nu fyllning ett stort ingrepp  pga stor bit borta, tog en timme att fixa+ polering av tandsten , allt tog , 1,40 tim till en kostnad av 1400 bath,  gissar artt det inte går att slå i sverige , kör hårt , ps jag håller på att pattis är bättre i allt , men sämre strand ,  har varit i patong 16ggr på 10 år , så jag vet en hel del om patong , häls  patongking

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den nya tandvårdsreformen som kom den 1 juli gör ju att staten belalar 85 %

av priset över 15000 kr och 50% upp till femton tusen.

Med en självrisk på upp till 6000 kr eller nåt.

Sedan är väl teknik och säkerhet och hygien något bättre i Sverige.

Risken att få lida i stolen är säkert större i Thailand.

BTT

Reformen är ju lite diffus då tandläkarna kan "släppa igenom" tandproblem på gång för att få in fler patienter, detta innebär att Du får starta om igen om Du har otur med ny självrisk o.s.v.

Betr. hyggien, teknik, kvalitet  och bedövning behöver Du ej vara orolig om Du inte springer in på bakgatsklinikerna, håller minst lika hög kvalitet som i svedala. fixade en stor lagning som min svenska tandläkare offererade till 6-7000 SEK i Udon 17500 bath, viss skillnad, Lycka till.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mailade till Bangkok Dental och de sa att för 5 tänder, 1 i övre vänstra 1 i nedre vänstra 2 i övre högra och 1 i nedre högra skulle kosta runt 1600 THB/hål x 5 = 8000 THB = cirka 1600 SEK, då räknar jag THB 1000 = 200 SEK

  :Drogar-Kriz(LBG): gubben  :Drogar-Scared(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Brygga över två stumpar i våras =7000 Baht. Många ursäkter för det höga priset som orsakades av det för tillfället höga guldpriset. 3 sittningar, en transport till Bkk och tandtekniker ingick.

Rengöring med alla tillbehör, dvs tandstensborttagning, koll av fyllningar etc. 400 Baht, men det var lite dyrare eftersom jag var turist (inte Farang) och därför inte kunde åtnjuta de låga priser som traktens invånare fick. Frugan lagade två hål och fick en helrengöring för 300 Baht. Det var 2007. I Sawankhalouk. Engelsktalande tandläkare i 40-årsåldern, fullt modern klinik.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokde...hailand_dentist

denna länk kanske kan vara nåt.

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Bror, billigast blir det om du köper ett par bättre begagnade lösgommar. Det kostar sällan mer än 300 Bath.

Kör dem i diskmaskinen och installera med sättlim, för att justera passformen så använder du ett våtrumsspackel.

[move]Den Tale Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Bror, billigast blir det om du köper ett par bättre begagnade lösgommar. Det kostar sällan mer än 300 Bath.

Kör dem i diskmaskinen och installera med sättlim, för att justera passformen så använder du ett våtrumsspackel.

[move]Den Tale Arne[/move]

Verkar vara en sörmländs specilitat, i resten av världen används Karlssons Klister, som alla använder utom åsnor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått ett 15 tal gånger till kvinnlig tandläkare i Udon Thani.

Högutbildad, Snabb och duktig dam.  Laga ett eller 2 hål, 1000 bht.

Rotfyllning (3 besök) 4000 bht. Krona guld, tillverkas i Bangkok, 12000 bht..

Ungefär 3-4 gånger billigare än i Sverige alltså...Och det går inte att

påstå att svenska tandläkare är bättre...Man är också 2 personer

som jobbar .Det ser man väl inte längre i Sverige...?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var hos en kvinnlig tandläkare i Pattaya, 2007, på Soi Buakao eller vad det heter i närheten av Håkans ställe så hade tandläksren en jättevacker sköterska som klappade mig på kinden och använde en våtservett och torkade mig i pannan. Den servicen var det länge sedan man fick i Sverige om man nu någonsin har fått den servicen i Sverige. Kostade bara 1100 THB för lagning av 1 hål, borttagning av tandsten och trevligt bemötande. Där borde Svenska tandmottagningar kunna skärpa till sig.

  :D gubben  :crazy:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den nya tandvårdsreformen som kom den 1 juli gör ju att staten belalar 85 %

av priset över 15000 kr och 50% upp till femton tusen.

Med en självrisk på upp till 6000 kr eller nåt.

Sedan är väl teknik och säkerhet och hygien något bättre i Sverige.

Risken att få lida i stolen är säkert större i Thailand.

BTT

Var precis hos tandläkaren i Stockholm.

Man betalar 100% upp till 3000kr, beloppet mellan 3000 och 15.000 betalar man 50%. belopp över 15.000 betalar man 15% av.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp. -03 fixade överkäken i Buriram ,KANONLÄKARE ,hade operat hela käften -09 i Sverige till en kostnad av 5800

bagis, tandlossning.Bortkastade slantar.

Betalade 38 000B och behövde inte le med ögonen, -07 fixade undervåningen 24`Baht

Hälsning anders, inte nykter men trevlig ändå.  PS Det är billigare på landet, kvalitén högre samt intresset för dig som patient, Upplevt av anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...