Jump to content
IGNORERAD

Pris på en Rai ?


Bam

Recommended Posts

Hej Isap

Militärtjänst i Thailand hade ju varit en bonus, ett gyllene tillfälle att bli riktigt thailändsk, men det lottas ut och det är inte säkert att det blir något.

Men det hade säkert härdat honom lite.

Mvh Isan Lover

Inga problem, de tar in alla frivilliga innan de har lotteriet.

2 år, i Yala eller Pattani, låter det som en bonus????

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    3

  • thomas001

    3

  • sinto

    2

  • matte64

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tjena!

Vi köpte 37 rai mark för ris-odling för ca 4 år sedan Pris: ca 600.000 Baht.

Arrenderar ut marken till en farmare som betalar 37.000Baht/året

Här är det brist på odlingsbar mark just nu.

Vi är bjudna dubbla pengarna för marken.

Varför sälja när vi får 6 % avkastning årligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Någon som har uppdaterade priser ?????

Då vi har fått en förfrågan om att köpa bra risodlingsmark, 12,3 Rai för 800000 battingar

Om man kikar på tidigare (visserligen äldre) inlägg så talar man om markpriser på i runda slängar 4700 spänn - 8300 spänn per Rai (1600 kvadratmeter)

Du talar om pris på ca 15000 spänn - det är en väldig skillnad. Nu får man ju ta hänsyn till markens läge och beskaffenhet, men i alla fall.

Vad betalar man årligen för sin mark? Lagfartsavgifter, skatter o.dyl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kikar på tidigare (visserligen äldre) inlägg så talar man om markpriser på i runda slängar 4700 spänn - 8300 spänn per Rai (1600 kvadratmeter)

Du talar om pris på ca 15000 spänn - det är en väldig skillnad. Nu får man ju ta hänsyn till markens läge och beskaffenhet, men i alla fall.

Vad betalar man årligen för sin mark? Lagfartsavgifter, skatter o.dyl?

Tjena!

Här betalar vi 5 Baht/rai årligen i skatt eller vad dom nu kallar det. Totalt 185 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej Isap

Militärtjänst i Thailand hade ju varit en bonus, ett gyllene tillfälle att bli riktigt thailändsk, men det lottas ut och det är inte säkert att det blir något.

Men det hade säkert härdat honom lite.

Mvh Isan Lover

Höll på att ramla av stolen när jag läste ditt inlägg :rotfl: Sen såg jag att tråden var 3 år gammal, men ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra på trissor - vilka blodsugare - har de ingen skam i kroppen! :-)

Tjena!

Lika svettigt varje år att pynta in detta belopp :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här betalar vi 5 Baht/rai årligen i skatt eller vad dom nu kallar det. Totalt 185 Baht.

Oj det är något vi har missat.

De har ju inte skickat någon räkning.

Vad händer om man inte betalar?

Hoppas det inte gäller i Nakhon Si Thammarat ???

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

40.000Baht = 1 rai att bygga hus på i en liten by (c:a 200 hus) mellan Udon Thani och Sakon Nakhon.

Bra pris idag ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nägon som har lite aktuella prisuppgifter på mark 25-30 km utanför Surin i storleksklassen 1-2 rai ?

Mellan 50.000 och 4.570.000 per rai.

50.000 - 100.000 för vanlig åkermark.

100.001 - 1.000.000 för mark i mindre by.

1.000.001 - 4.570.000 för mark in större by.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker marken i Udon är ganska dyr, vi har iof bara ringt på skyltar där de står mark till salu och då har inget varit under 300.000 bath för en rai och alla dessa har varit en bra bit utanför stan. Det kanske blir bättre priser om det är nån man känner, dessa skyltar kanske bara är ett långskott om det kommer nån desperat köpare, vad vet jag

Ska tillägga att jag inte har pratat eller visat mig utan det är bara Lillkrabban som skött konversationerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

40.000Baht = 1 rai att bygga hus på i en liten by (c:a 200 hus) mellan Udon Thani och Sakon Nakhon.

Bra pris idag ?

Smilet

Då är det här ett bra pris eller ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det här ett bra pris eller ?

Smilet

Känns som ett bra pris oavsett hur det ligger.

Och ju närmare vägen du kommer, desto bättre pris.

Ju mera uppfylld marken är, desto bättre pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Höll på att ramla av stolen när jag läste ditt inlägg :rotfl: Sen såg jag att tråden var 3 år gammal, men ändå :)

Hej

Det är ju inte alla som får sin tjänstgöring i södra Thailand, men jag skulle ändå inte längre vilja att han gör någon militärtjänst eller har någonting med dom att göra, eftersom han då skulle kunna bli tvungen att skjuta obeväpnade civila, reportrar, sköterskor och volontärer i Bangkok på liknande sätt som sist, och det är otänkbart som förälder att medverka till att någon ska behöva göra något sådant.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skúlle man överhuvudtaget som förälder vilja att ens barn skulle göra sin militärtjänstgöring i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju inte alla som får sin tjänstgöring i södra Thailand, men jag skulle ändå inte längre vilja att han gör någon militärtjänst eller har någonting med dom att göra, eftersom han då skulle kunna bli tvungen att skjuta obeväpnade civila, reportrar, sköterskor och volontärer i Bangkok på liknande sätt som sist, och det är otänkbart som förälder att medverka till att någon ska behöva göra något sådant.

Mvh Isan Lover

Eller oskyldiga taxichaufförer för att fylla en kvot

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

hej! markpriserna verkar dyra uppe i udon thani,blev erbjuden att köpa en tomt i ett liten by c:a en mil utanför udon för 230 000 bath.tomten är

c:a 450 kvm.dyrt eller?

Ändrades av iisak
Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger Song Saeng?

Ca 90km ESE om Korat, längs väg 224

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...