Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Buriram


Franco

Recommended Posts

Jag hoppar in här... inte för att jag har nåt tips på parabol, utan för att på lördag åker jag ner till Thailand, och Buriram.

Vi håller till i Ron Thong, nån kilometer söder om Burirams flygplats längs motorvägen mellan Satuk & Buriram.

Fan va sköööööönt.

Kanske ses!?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Roi Et Perra

Hade ToT satelit upkoppling förut, nästan 3.000 thb för 1 mb/512 mb. Längsamt på dan.

Flyttade in till stan där jag fick 3BB:s 18 MB på hotellet där jag hyr för 3.500 i månaden.

Blir dock 30 minuter pendling varje dag fram och tillbaka. Men man kan ju sova över...

Bor du nära en telestation försök fixa landlina så kan du ta det via adsl.

Berätta gärna hur det går.

Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att vara hos min nya fru i Krasang (strax innan centrum om man kommer från Buriram eller Surin) 16 juni-10 juli och även 2-14 augusti (då med mina barn).

Vi har just satt igång ett husbygge, men än så länge är det bara markberedning som är gjord. Jag kommer antagligen att lägga upp en del bilder på det om ett litet tag.

Arbetet med att sätta upp pålar kommer att starta när som helst och ritningarna på huset är nästan klara.

Det kommer att bli ett hus på ca 150 kvadrat boyta och det borde vara klart i september.

Det skulle vara kul att träffa några av er andra som bor i närheten, någon gång när jag är nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att vara hos min nya fru.KRASANG

Det hadde varit roligt att träffa den (GAMLA).

Mvh jrk

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte säker på vad du menar, men när jag skrev min nya fru så menade jag nyblivna fru, eftersom det är mindre än 4 veckor sedan vi gifte oss i Linköping. Hon är dock tillbaka i Krasang nu, medan jag är kvar i Sverige. Det finns också en "gammal" ex-fru i Sverige om du är intresserad.

Ändrades av mikedo58
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte säker på vad du menar, men när jag skrev min nya fru så menade jag nyblivna fru, eftersom det är mindre än 4 veckor sedan vi gifte oss i Linköping. Hon är dock tillbaka i Krasang nu, medan jag är kvar i Sverige. Det finns också en "gammal" ex-fru i Sverige om du är intresserad.

Nejdå jag försökte bara missförstå med flit.(jag ja vet inte roligt)

Önskar dig bara gott.av-109998.gif

Mvh jrk som inte vill träffa den gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att vara hos min nya fru i Krasang (strax innan centrum om man kommer från Buriram eller Surin) 16 juni-10 juli och även 2-14 augusti (då med mina barn).

Vi har just satt igång ett husbygge, men än så länge är det bara markberedning som är gjord. Jag kommer antagligen att lägga upp en del bilder på det om ett litet tag.

Arbetet med att sätta upp pålar kommer att starta när som helst och ritningarna på huset är nästan klara.

Det kommer att bli ett hus på ca 150 kvadrat boyta och det borde vara klart i september.

Det skulle vara kul att träffa några av er andra som bor i närheten, någon gång när jag är nere.

Ha med Thaitime + att det är en regnsäsong också i tidsberäkningarna.

Det finns några forumister i Surin med omnejd, själv kommer jag inte ner förens till hösten.

Lycka till med nya husbygget och håll oss uppdaterade :great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ska själv upp till surin den 14 jun ca. ska vara 2 dagar i Bangkok först undrar om det finns något bra mobilt bredband man kan köpa.min fru behöver det för sitt skolarbete så hon kan googla och sända skoluppgifterna till skolan. o jag kan ta hem hif matcher. ha en bra dag.har börjat min träning nu med sang som cola.det är kanon lägntar.

mvh jonny

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ska själv upp till surin den 14 jun ca. ska vara 2 dagar i Bangkok först undrar om det finns något bra mobilt bredband man kan köpa.min fru behöver det för sitt skolarbete så hon kan googla och sända skoluppgifterna till skolan. o jag kan ta hem hif matcher. ha en bra dag.har börjat min träning nu med sang som cola.det är kanon lägntar.

mvh jonny

Är det staden Surin så spelar det ingen roll vad du väljer, alla har typ full mottagning i stan.

Men bor hon utanför stadskärnan eller i någon by så får du rådslå med henne om vilket mobilabbonemang som har bäst mottagning just där hon bor.

Det är bara att jämföra med en vanlig mobil, ett med dtac och ett med "1 2 call" och se vilket av dom som har bäst mottagning, välj det till mobila bredbandet.

Priset är nästan exakt det samma på de 2 olika mobiljättarna.

I vår by så är dtac överlägset bäst pga. att de har en mast 1km från mitt hus medans det är 6-7km till närmaste "1 2 call"

Lycka till!

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Hittar inte tråden om midsommarfirande i Buriram med restaurang namn och plats Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står i tråden om Bokbytardag och jag är också intresserad, eftersom jag är i Krasang just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...