Jump to content
IGNORERAD

Vi måste ha träff i hua-hin


khun-petch

Recommended Posts

Hej alla mpr arare.Jag undrar nu om det finns intresse för en liten miniträff i Hua-hin.

Hua-hin är ju en metropol men inte har vi nån träff.Dom har träffar i Stockholm,Göteborg,Bangkok och Pattaya

varför inte en liten i Hua-hin.Jag har tänkt att bara för att det ska vara enkelt så kan vi träffas

på falangbufeen som ligger alldeles före shelltappen.Jag kommer och en medlem som heter godiva kommer.

Sen får vi se om några andra kommer men är det inte trevligt så är det ju bara att vandra vidare.

Välkomna alla.P.S.Dom har också träff i Örebro.Jag hade tänkt att föreslå den 9/4 då Otilia

har namsdag men det kan vi ändra under veckans gång om intresse finns. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla mpr arare.Jag undrar nu om det finns intresse för en liten miniträff i Hua-hin.

Hua-hin är ju en metropol men inte har vi nån träff.Dom har träffar i Stockholm,Göteborg,Bangkok och Pattaya

varför inte en liten i Hua-hin.Jag har tänkt att bara för att det ska vara enkelt så kan vi träffas

på falangbufeen som ligger alldeles före shelltappen.Jag kommer och en medlem som heter godiva kommer.

Sen får vi se om några andra kommer men är det inte trevligt så är det ju bara att vandra vidare.

Välkomna alla.P.S.Dom har också träff i Örebro.Jag hade tänkt att föreslå den 9/4 då Otilia

har namsdag men det kan vi ändra under veckans gång om intresse finns. :drinks:

Då är det bäst att ni sköter er.whistle.gif

Det bor två Konstaplar från ett annat forum där så ha inte för roligt bara.whoco5.gif

Det brukar inte falla i god jord.rotfl.gif

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det verkar ju inte vara något större intresse för någon samvaro men hua-hin är ganska fint ändå.

Dom värsta barävarna kanske har det bättre i Pattaya men stränderna är nog något finare hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det verkar ju inte vara något större intresse för någon samvaro men hua-hin är ganska fint ändå.

Dom värsta barävarna kanske har det bättre i Pattaya men stränderna är nog något finare hemma.

Har hört att det är hästbajs på stränderna i hua hin stämmer det ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man allergisk mot hästbajs så ska man nog välja Pattaya även om jag aldrig har badat i någon bajs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hade gärna kommit om jag varit på plats, personligen gillar jag Hua Hin även att det inte verkar vara så populärt bland en del här. Ta inte så hårt på kritiken, det man inte förstår fördömmer man ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gärna kommit om jag varit på plats, personligen gillar jag Hua Hin även att det inte verkar vara så populärt bland en del här. Ta inte så hårt på kritiken, det man inte förstår fördömmer man ofta.

Jag hade också gärna kommit om jag var på plats men det är ju lite långt att åka bara för en MPR-träff. HH är klart underskattat av "forumsvenskar" och det är nog ingen slump att prisutvecklingen på hotell och condos har varit betydligt bättre i HH än i Phuket och framförallt Pattaya på senare år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade också gärna kommit om jag var på plats men det är ju lite långt att åka bara för en MPR-träff. HH är klart underskattat av "forumsvenskar" och det är nog ingen slump att prisutvecklingen på hotell och condos har varit betydligt bättre i HH än i Phuket och framförallt Pattaya på senare år.

Just det, prisutvecklingen som är katastrofal för vanliga långliggare.

HH var mitt första "beachhome" i Thailand, första besöket 1986, en viss skillnad mot idag. Har inte varit där på 7 år och saknar det inte heller, finns lite söder om HH en drös av charmiga småorter där det inte pratas svenska eller norska i varenda gathörn. Prova BanKruth, en kanonbeach och massor av härliga människor (Thai) som fortfarande vill ge service.

Usch va jag låter grinig på HH, det är jag egentligen inte, bara lite för mycket Mallis för min, ALLTSÅ MIN smak.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Fortsätt ännu längre söderut så finner ni Khuk Kak en by innan Khao Lak som är magnefik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla mpr arare.Jag undrar nu om det finns intresse för en liten miniträff i Hua-hin.

Hua-hin är ju en metropol men inte har vi nån träff.Dom har träffar i Stockholm,Göteborg,Bangkok och Pattaya

varför inte en liten i Hua-hin.Jag har tänkt att bara för att det ska vara enkelt så kan vi träffas

på falangbufeen som ligger alldeles före shelltappen.Jag kommer och en medlem som heter godiva kommer.

Sen får vi se om några andra kommer men är det inte trevligt så är det ju bara att vandra vidare.

Välkomna alla.P.S.Dom har också träff i Örebro.Jag hade tänkt att föreslå den 9/4 då Otilia

har namsdag men det kan vi ändra under veckans gång om intresse finns. :drinks:

Jag landar den10/4 i Hua Hin stannar 2 nätter 7 gången jag gästar denna härliga plats

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer till Hua Hin i slutet av Juli och är där 1 månad , hoppas vi kan ta en träff där då :drinks:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

jag tycker Hua hin är bra. Bra resturanger. Lugnt. kanske för lugnt. men trevligt ställe. jag flyttade därifrån när golfpriser sköt i höjden. Då flytade man till pattis. med större utbud av allt. Och väldigt bra priser på golf. Tyvär har även dessa skjutit i höjden och man har fått nya intressen. Nu åker man till Jomtien för att ha det trevligt. Sedan upp till byn för det sociala. Golfen får nog vila några år

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade HH då jag var där iof bara 2 veckor som turist. Det var där jag lärde mig att inte bara hålla mig till turist livet utan umgicks med thailändare på ett annat sätt, vist man var juh fortfarande farang men endå att bli hembjuden till tailändare med allt från flotta villor med pool till plåtskjul att bo i. Och jag såg juh på priserna man fick att något hände. Första skjortan blev 1100bath sista 4 betalade jag 500bath/st hos samma skräddare (ok skräddarna är inte thai jag vet det) inte för att jag handlade något mer av honom utan att jag tog mig tiden att sitta ner och prata och ta en öl med honom. Massage med scrubb och bastu gick från 800 till 300 bath (scrubb och bastu för att min psoreasis mådde bättre av det).

Priserna I HH ska tydligen vara lite högre en övriga Thailand för att kungen har sin bostad till och med därför HH inte drabbades av Tsunamin enligt de thai jag lärde känna där! :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...