Jump to content
IGNORERAD

Hur ska ni rösta?


Joints

Recommended Posts

Visserligen kan vi ju inte rösta själva men jag litar på att ni styr era fruar lika mycket som jag gör. Jag har funderat lite fram och tillbaks och har nog bestämt mig för att det blir gult iaf. Jag tycker inte om Sondhi speciellt mycket men för Thailands framtid är det bäst med stabilitet. Demokrati funkar helt enkelt inte i det landet. En fin idé men om man tror att risbönder och industriarbetare som knappt kan läsa eller skriva besitter förmågan att rösta fram en duglig kandidat så är man mer än lovligt naiv.

Det viktigaste nu är lugn och ro samt ekonomisk tillväxt. Då funkar det inte med en massa korrumperade och egoistiska politiker. Låt Privy Council tillsammans med framstående militärer tillsätta de rätta ämbetsmännen så kan det bli ordning. Demokrati kan man kanske fundera på om cirka 20-30 år som snabbast. Jag hoppas även att de slår hårt på de röda ledarna. Landet har inte råd med dessa kostsamma och ständiga demonstrationer som enbart leder till oro och falska förhoppningar. In i buren med allihopa.

Skönt att få det sagt! Kan ju inte skriva så här på stora forumdelen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Också funderat på det där. Känner ju Prem rätt så väl vid det här laget och även om jag inte höll med om en del grejor han styrt upp så kommer jag ändå lobba för en gul röst tror jag. Atom kommer väl som vanligt försöka göra svärfar glad och tvinga frugan rösta rött igen kan man tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen något vettigt från Joints, jag lägger dock mina röster på Abhisit av praktiska skäl. Jag har ju rätt många polare i partitoppen och jag har blivit ombedd att fixa lite röster i hembyn. Jag har blivit lovad 3 miljoner Baht och det är 1,500 röstberättigade. Det blir ju för fan 2,000 Baht per skalle i en by där de flesta ändå skulle rösta på Demokraterna, jag kommer ju lugnt behålla 1.5 miljoner själv. Jag tjänar fan bättre på det än när jag fick fick 2 miljoner Baht av en annan polare på dotterns skola för att köpa röda protester förra året. Jag bara älskar thailändsk politik :whistle: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju för fan 2,000 Baht per skalle i en by där de flesta ändå skulle rösta på Demokraterna, jag kommer ju lugnt behålla 1.5 miljoner själv.

Alltid trevligt att förena nytta med nöje. Nästa runda blir på dig :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...