Jump to content
IGNORERAD

Hur göra med Singhas karmastatistik?


Kim

Recommended Posts

Känns som att Singha med sin karmastatistik utgör ett ganska uppenbart säkerhetshot mot de karmajusteringar vi brukar göra från adminhåll. Menar då upptäcktsmässigt.

Iofs så tror jag aldrig någon kommer märka att vi mods får 3 karman för varje karma någon ger eftersom det är en lite mer smygande förändring som inte framgår i statistiken. Däremot är jag rädd att någon uppmärksam ska upptäcka att vi drar ifrån ett par hundra då och då på de vanliga medlemmar som får för mycket karman, t ex NoBuzz, Maitan, Siam-Nilsson, Vaxet och Enis. Vore ju en skam om medlemmarna gick om modsen i karmastatistiken så justeringarna ser jag som ett nödvändigt ont tyvärr.

Kanske måste vi helt enkelt stänga av Singha utan att nämna något eller kanske ställa in hans användare så att han inte kan bifoga filer med filtillägget .doc ?

Fast då kanske han börjar tjata om fel hit och fel dit till Surin_P3 i "Om maipenrai"-delen. Så kanske vi även kunde ställa in så att han inte kan skriva i den forumdelen.

Någon av er andra mods som har ett bättre förslag hur vi ska bemöta problemet?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Sant, tänkte inte på det. Verkar ju vettigt om man kunde undvika att stänga av honom (då ryker ju hans 3 andra användare också antar jag). I värsta fall kan jag gå in och provocera fram ett utbrott från honom och om inte det går så hävdar vi bara att han skickat olämpligt PM svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, tänkte inte på det. Verkar ju vettigt om man kunde undvika att stänga av honom (då ryker ju hans 3 andra användare också antar jag). I värsta fall kan jag gå in och provocera fram ett utbrott från honom och om inte det går så hävdar vi bara att han skickat olämpligt PM svar.

Provocera fram ett utbrott var en jäkla bra idé, likaså den om olämpligt PM svar eftersom det ju bryter mot reglerna att presentera info om detta. Huvudsaken vi blir av med honom och hans karmastatistik.

Fast vi kan ju spåna fram lite fler idéer innan vi agerar skarpt. "Ränksmidaren" Joints brukar ju vara jävligt påhittig så det skulle vara intressant med en kommentar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille är inne på rätt spår. Otrevliga PM funkar alltid. Går ju inte att värja sig emot dem. I värsta fall kapar vi hans identitet och hittar på egna PM som vi sedan redovisar på det öppna forumet för alla att skåda med någon vanlig motivering i stil med att detta är ett undantag och ska tjäna som varnande eempel på hur man inte skriver PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille är inne på rätt spår. Otrevliga PM funkar alltid. Går ju inte att värja sig emot dem. I värsta fall kapar vi hans identitet och hittar på egna PM som vi sedan redovisar på det öppna forumet för alla att skåda med någon vanlig motivering i stil med att detta är ett undantag och ska tjäna som varnande eempel på hur man inte skriver PM.

"kapar hans identitet och hittar på egna PM". fan var får ni alla bra idéer ifrån. :great:

Märks att ni är belästa, själv skulle jag aldrig ha kommit på så himla fiffiga lösningar, men så är jag ju bara gruv/hamnelektriker oxå. he he ;)

Ja då kan vi konstatera att vi enkelt blir av med Singhas statistik när vi vill egentligen men vi kan väl fortsätta spåna på alterativa lösningar ett tag till. Han kom ju nyss med senaste statistiken och det var ju ingen medlem som reagerade trots ett par ganska uppenbara justeringar sen den tidigare. Tar väl minst en månad innan nästa uppdatering så vi har gott om tid.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag vill nog banna honom så jag får mina 3 poäng och kommer upp till 36 (som det borde vara redan.. eller vad säger du Joints?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, du får såklart banna vem du vill och hur du vill men poäng får du bara om du följer reglerna. Det är inte jag som har hittat på det och vill du klaga för Swippe så är det fritt fram, om du vågar vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gett er så mycket "ryggdunkarkarma" att jag nästan skämms så det är en skandal att någon knegarmedlem ska kunn blanda in sig i toppen. Jag tänkte regga ett fejknick, typ "IL-fan" och skriva ett par absurda "Heja Thaksin" inlägg och sedan kan jag sitta och ge ett minuskarma om dagen till Buzzen så är han snart borta. Men hur fan gör vi med Maitan? Det enda jag kan komma på är att vi inför en regel att man aldrig kan få mer än 100 karma i en enskild tråd, Mait skriver ju bara i sina trådar så då är han borta från racet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste är att vi får ge obegränsade minus. Det funkar dock bara på inlägg där något fått plus och varje minus kvittar då ut ett plus. Den som gett plus kan fortfarande se att han gett plus. Det syns i karmaloggen osv men enbart för honom. Han som fått både plus och minus ser ingenting alls. Det fginns ju ingen som sitter och synkar karmaloggen med en annan medlem så det borde vara helt riskfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711 borde väl vara lätt att bli av med... vi anklagar honom för att ha inbäddade virus i hans statistikfiler. Sen är det bara att porta honom!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711 borde väl vara lätt att bli av med... vi anklagar honom för att ha inbäddade virus i hans statistikfiler. Sen är det bara att porta honom!

Herr Chang har talat.

Bra ide men det kan ju knappast vara du som upptäcker det, med din fantastiska I-Mac/Phone/Pod/Pad skulle du väl aldrig märka av något virus..

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...