Jump to content
IGNORERAD

Vart har jag varit?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

För ett antal år sedan bodde jag och hustrun på en anläggning längs stranden ner mot Hat Lek, sydöstra Thailand.

Inte så långt från gränsen till Kambodja.

Vi var totalt (!) ensamma på anläggningen, det fanns inte en människa så långt ögat kunde nå. Det var bara en personal som betjänade oss och han kunde inte ett ord engelska.

Det blev förstås massor av missförstånd, men det blev ju en del av charmen. Roligast var när vi beställde kyckling och en halvtimma senare på håll såg honom komma åkande på moped med en kyckling under armen.

Det var tider det. Vi hade bokat vistelsen på en liten "resebyrå" i Trat. Det var en impulsgrej, men vi blev kvar ganska länge.

Nu till saken. Ingen av oss kommer ihåg vad anläggningen heter. Vi tror det var något på "sun" kanske "sunshine" eller "sunrise" eller liknande. Inte säkert att anläggningen finns kvar. Någon som vet?

Annars är vi nyfikna på om någon känner till någon annan anläggning längs den kusten som kan rekommenderas? Varför och har du bilder?

Tack så länge på förhand!

:-)

Bilderna är från anläggningen (inskannade från papperskopior)

post-6637-0-01419600-1300909374_thumb.jp

post-6637-0-01419600-1300909374_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar med att säga NK.: Jag vet inte...

Men har hört att det finns en Svensk kille som har en Anläggning söder?? om Trat. Tydligen ett juste ställe, han väntar på att turisterna ska tröttna på fiskebyn och dra sej söderut.

Men ssv.detta är hörsägen, visserligen från en riktig Thailandsräv men ändå..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Börjar med att säga NK.: Jag vet inte...

Men har hört att det finns en Svensk kille som har en Anläggning söder?? om Trat. Tydligen ett juste ställe, han väntar på att turisterna ska tröttna på fiskebyn och dra sej söderut.

Men ssv.detta är hörsägen, visserligen från en riktig Thailandsräv men ändå..

Aha - okay - spännande! Det borde ju nästan ligga i sakens natur att man som svensk, med anläggning i Thailand, spanar in detta forum ibland.

Får hoppas han finns här och ger sig till känna, om ingen annan vet förstås.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde en gång, efter ett Koh Chang besök, ner längs kusten mot Hat lek och Kambodja. Körde ungefär 60 km ner från Trat där vi hittade en "öde" strand med ett enda bungalowställe som vi övernattade på. Enligt personalen så var stället svenskägt. fast ägaren fanns inte på plats vid tillfället.

Kommer dock inte ihåg vare sig namnet på bungalowstället eller stranden. Inte ens efter att ha studerat google maps. Men det bör ha varit nära Khlong yai någonstans.

Stället Naam kaeng visar på bilderna har jag dock inte sett. Men det fanns ju stränder lite här och där längs sträckan med någon enstaka bungalowby vid en del.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Körde en gång, efter ett Koh Chang besök, ner längs kusten mot Hat lek och Kambodja. Körde ungefär 60 km ner från Trat där vi hittade en "öde" strand med ett enda bungalowställe som vi övernattade på. Enligt personalen så var stället svenskägt. fast ägaren fanns inte på plats vid tillfället.

Kommer dock inte ihåg vare sig namnet på bungalowstället eller stranden. Inte ens efter att ha studerat google maps. Men det bör ha varit nära Khlong yai någonstans.

Stället Naam kaeng visar på bilderna har jag dock inte sett. Men det fanns ju stränder lite här och där längs sträckan med någon enstaka bungalowby vid en del.

Okay, 6 mil söder om Trat är ju en bra ledtråd i alla fall. Jag har inte heller lyckats röna någon framgång med hjälp av Google maps / Earth.

Du minns inte namnet - du ser - det verkar vara något glömskt med det området...

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag tycker det ser ut som denna kåk i centrum av bilden.

Long/Lat står längst ned.

post-6170-0-59636100-1300976052_thumb.jp

post-6170-0-59636100-1300976052_thumb.jp

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag tycker det ser ut som denna kåk i centrum av bilden.

Long/Lat står längst ned.

Klockrent!

Även de små husen med bruna tak och vit fasad till vänster om det långa med rött tegeltak syns lite i "Isens" första inlägg!

Ser också det stora trädet framför huset på Google bilden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag är beredd att hålla med - enligt Google så ser det skrämmande likt ut. Jag tror det kan vara löst. Synd bara man inte vet vad stället heter.

Men tråden kan ju leva vidare - kanske någon som kan rekommendera ett ställe längs den kusten. Eller är det ingen som varit där?

Tackar för hjälpen!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tråden kan ju leva vidare - kanske någon som kan rekommendera ett ställe längs den kusten. Eller är det ingen som varit där?

:-)

Här finns lite tips om denna kustlinje med sina fina beacher.

Verkar vara toppenfina stränder och också låga bungalow-priser.

Absolut ett billigare och bättre alternativ till det dyra Kho Chang.

Attractions for Trat Coastline to Khlong Yai

Länk: http://www.traveltos...Khlong-Yai.html

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...