Jump to content
IGNORERAD

Översättning av Thai-ID-kort


kokos

Recommended Posts

Hej

Är det någon som VET om man behöver översätta de thailändska ID-korten som har info på både thai och engelska?

Det väsentligaste som inte är på engelska är adressen som av någon anledning bara är på thai.

Frågan gäller vid ansökan om Schengenvisa 90 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget vi behövde göra..iof 2008..men det kanske har ändrats? Måste väl stå på ambasadens hemsida vad som behövs ? MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget vi behövde göra..iof 2008..men det kanske har ändrats? Måste väl stå på ambasadens hemsida vad som behövs ? MVH HN :wai:

Återigen ett utomordentligt inlägg som bringar klarhet i trådskaparens fråga.

Puss o Kram

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamnois första svar var inte helt fel (då det angav vad som gällde 2008 iaf) fler värdelösa inlägg undanbedes och moderatorerna får gärna radera detta inlägg och de två ovan...

Trådskaparen ville få svar på vad som gällde idag. Bla bla svar hjälper inte någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på ambassaden hemsida vad som behövs för ett besöksvisa.Det står ingeting om någon översättning,däremot kopia på Id-kort..MVh HN :wai: . Visste inte att du var så känslig sixten men visst kan du få en ursäkt av mig :av-109998::wai: . Korkat inlägg av mig ..hetsade upp mig lite.. Apropå ditt senaste inlägg så är det kokos som är trådskaparen..det var han du svarade..Inte fel o läsa lite innan :whistle: ... Men du har rätt..man skall inte svara med bla bla ..bara om man vet...Hädanefter kommer jag likt vissa bara att bidra med bla bla :blah: och påhopp, det e ju det som är själva kärnan på mpr :whistle: ..MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som hänvisar till ambassadens hemsida... hur tolkar ni detta "Thailändska handlingar ska lämnas in tillsammans med en översättning utförd av en auktoriserad översättningsbyrå. Ambassadens personal kan tyvärr inte bistå med hjälp att fylla i blanketter eller att översätta handlingar." som står i det inledande stycket av tillvägagångssättet för visumansökan? Är inte ett thailändskt ID-kort en thailändsk handling?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste det precis på hemsidan. Låter som något för Thaikonsult att besvara. Men jag har svårt att tro att ID-kortet behöver översättas. Om det nu är så att man behöver göra det så finns det väl en översättningbyrå några våningar under ambassaden. Det bör väl gå fort och inte kosta så många hundra thb.. Överlämnar frågan till experterna. Lycka till MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar Nej,

ivf inte för tre månader sen, Tjejen visade bara upp det för personalen när hon lämnade in ansökan för Schengen visum.

Jag stog brevid och tittade på fick iofs äran att betala ansökningen men det var ett rent nöje :lol:

Nu är hon tillbaka i Thailand för att lämna in UT ansökan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådskaparen ville få svar på vad som gällde idag. Bla bla svar hjälper inte någon.

Varför svarade du inte då

ist.för att kritisera dom som försöker svara

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det behövsdes ingen översättning av thai/engelskt id-kort vid ansökan om schenegnvisum så sent som för 2 veckor sedan. Däremot ska man lämna in en kopia av id-kortet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan var nere på ambassaden och lämnade in visumansökan nyss, det behövdes, som hamnoi, dryas och thaikunsult skrivit, ingen översättning för ID-kortet. Tack för era svar.

Dock var det en väldigt sävlig thai-dam som tog emot ansökan, hon ville även att frugan skulle fylla i ett frågeformulär som enligt ambassadens hemsida inte behövs om man är gift (med en svensk), vi försökte påpeka detta föll för döva öron. Hon verkade inte heller förstå svenska (vilken kan vara en fördel när handlingarna kan lämnas in på svenska).

Bra att veta: UOB (banken) öppnar 08:30.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...