Jump to content
IGNORERAD

Sondhi L vill stänga Thailand i 3-5 år


Joints

Recommended Posts

Sondhi said that Thailand needed to be closed off for 3-5 years, so that an appointed government can reorganize the country and wipe away dirty things, as everything had been ruined, be it the police, military, judiciary, or religion.

He said that 70% of the country’s downfall had been caused by the media. If the media cannot be a lamp to guide the people, it at least should be a candle, like him who was the first person to light a candle. He himself had to endure all sufferings and pain and turn his back against all the odds to protect the candle, and his fellow yellow shirts came to help him light more candles, until they glowed brilliantly like candles during Buddhist Lent. Without the yellow shirts, he had no idea where Thailand would be right now.

Ousting Thaksin, Samak, Somchai and Abhisit is still something petty, incomparable to fighting for the country, because they are worth even less than dog shit,’ Sondhi said.

Han verkar bli mer desperat för varje dag. Artikeln i sin helhet kan man läsa Här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han verkar bli mer desperat för varje dag. Artikeln i sin helhet kan man läsa Här.

Jag tror den där kulan åsamkade honom större skada än vad som medgetts. Till slut lyckades han dock övertrumfa sin gammle parhäst; nu är han otvielsaktigt Thailands sjukaste och mest självupptagne person, en titel som inte borde gått att ta ifrån hans gamle kumpan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den där kulan åsamkade honom större skada än vad som medgetts.

Tänkte detsamma. Men samtidigt verkar han inte stå helt ensam och gapa. Får väl hoppas att de gula får så lite inflytande i Thailands framtid som möjligt. Iaf om de fortsätter i den här stilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte detsamma. Men samtidigt verkar han inte stå helt ensam och gapa. Får väl hoppas att de gula får så lite inflytande i Thailands framtid som möjligt. Iaf om de fortsätter i den här stilen.

Får hoppas den vanlige thailändaren inser att de radikala från olika sidor bara är skadliga för landet och inte röstar på dom i nästa val !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Får hoppas den vanlige thailändaren inser att de radikala från olika sidor bara är skadliga för landet och inte röstar på dom i nästa val !

Hej

Ja vi får hoppas att dom fattiga inser att Generalerna vet bäst och röstar på det parti som dom förordar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den där kulan åsamkade honom större skada än vad som medgetts. Till slut lyckades han dock övertrumfa sin gammle parhäst; nu är han otvielsaktigt Thailands sjukaste och mest självupptagne person, en titel som inte borde gått att ta ifrån hans gamle kumpan.

Extremister brukar ofta kunna förvåna även de mest luttrade, det verkar som Sondhi blir mer och mer desperat då den lilla support han hade tidigare numer decimerats till ett par tusen högljudda bakåtsträvare.

Thailand kommer att må bra av att alla extremister, må de vara röda eller gula, decimerats och ses som kuriosum i politiken.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag tror den där kulan åsamkade honom större skada än vad som medgetts. Till slut lyckades han dock övertrumfa sin gammle parhäst; nu är han otvielsaktigt Thailands sjukaste och mest självupptagne person, en titel som inte borde gått att ta ifrån hans gamle kumpan.

Jasså, är det inte jag?! :) Det m m har ett gäng hävdat efter att jag skrev att jag varken vill betala för sex eller supa.

(INTE riktat till dig, Atom, en del av din text råkade bara passa.)

---

Det verkar som att det lugnat ned sig mycket, i alla fall har "My spies", som är utspridda i Thailand, inte rapporterat något speciellt på länge från inlandet,

men kanske har de bara ledsnat på att berätta sånt :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, är det inte jag?! :) Det m m har ett gäng hävdat efter att jag skrev att jag varken vill betala för sex eller supa.

Nej, du kommer först som nummer två på den listan :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, är det inte jag?! :) Det m m har ett gäng hävdat efter att jag skrev att jag varken vill betala för sex eller supa.

Det var väl inte självupptagen du blev kallad

utan nått helt annat, vilket jag håller med om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag får väl nöja mig med andraplatsen efter Sondhi L då :)

Det var väl inte självupptagen du blev kallad

utan nått helt annat, vilket jag håller med om.

Jo jag har blivit kallad det också, och en massa annat som t ex alkoholist. mytoman, idi*t, frikyrklig, godtemplare,.. Mycket passande på en ateist, som INTE är nykterist :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl nöja mig med andraplatsen efter Sondhi L då :)

Jo jag har blivit kallad det också, och en massa annat som t ex alkoholist. mytoman, idi*t, frikyrklig, godtemplare,.. Mycket passande på en ateist, som INTE är nykterist :)

Men om det nu stämmer att du är mytoman så måste man ju ändå ta dina påståenden angående ateism och alkoholvanor med en nypa salt :blind:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Men om det nu stämmer att du är mytoman så måste man ju ändå ta dina påståenden angående ateism och alkoholvanor med en nypa salt :blind:

Påståendet om mytomani kommer från sådana, som tror att det är omöjligt att ha gjort mer än fem olika saker... :)

Samma kvalitet som på skribenterna som tror att man måste vara alkis för att vara emot att supa..

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...