Jump to content
IGNORERAD

Deklarationen


freddan_gbg

Recommended Posts

Det blev 29488!

Trist plus att det blir ränta på det beloppet också...

Ska väl vara inne 2 eller 3:e maj?

Vad blir räntan om man betalar i höst istället (måste man väl få göra...?)

Har för mig att räntan är lägre än inflationen (typ 1.5%) så experterna ser det som ren besparing att behålla pengarna i egen regi och sedan betala staten i höst istället inkl räntan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • Bäckis

    3

  • bond1

    2

  • Borgmästarens Son

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har för mig att räntan är lägre än inflationen (typ 1.5%) så experterna ser det som ren besparing att behålla pengarna i egen regi och sedan betala staten i höst istället inkl räntan.

Måste man ansöka om speciellt anstånd för att få betala i höst då?

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man ansöka om speciellt anstånd för att få betala i höst då?

Tror inte det. Funkar väl automatiskt så om du inte självmant betalar in nu med en "förtidsinbetalning"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
PlayTheGame

Deklarationen ramlade ner i postlådan idag:

Pust!

217:- i rest. :)

Kunde ha varit värre!

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Som ban@arne påpekade, så brukar det vara bättre att få restskatt, för då har man fått låna pengarna nästan 2 år i snitt.

Bättre under förutsätt alltså att man investerat dem undertiden man fått låna dem, och inte bara levt upp dem :)

(((En kompis trodde att han blivit oväntat rik då han startade eget, och byggde hus för pengarna. (På den tiden fick man redovisa skatt mycket senare första året än vad man får göra nu.) Sedan var han fattig, när han skulle betala skatt, egenavgifter och moms för hela året... :)

Det blev 29488!

Trist plus att det blir ränta på det beloppet också...

Ska väl vara inne 2 eller 3:e maj?

Vad blir räntan om man betalar i höst istället (måste man väl få göra...?)

(Om de inte har ändrat det)

Räntan är olika hög beroende på hur stor restskatten är. Beroende på vad man har för andra alternativ, och vad man kan använda pengarna till undertiden, men då jag kollade senast var det bäst att betala EN DEL så att man kom under 20 000.

Man betalar INTE i höst utan

/antingen innan de kollar om man är under 20 000 (=ganska nära efter 2 maj)

/eller så väntar man till nära före sista dagen i mars nästa år.

ALLA kan göra det här valet, utan att man behöver göra någon ansökan.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina deklarations blanketter försvann när jag flyttade ner till los, skv visste inte var de fanns. Bara få tummarna loss och fixa en e-leg så jag kunde gå in på den elektroniska versionen av deklarationen, fick ett avgångsvedrerlag när jag slutade på banverket pga utslitna leder, engångssumma = 50 % skatt. Detta var den enda inkomst jag hade under 2010 så nu betalar farbror staten tillbaks 125349 skr, bli nog till att glömma den gamla pickisen jag har tittat på och leta upp en nyare bil.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Deklarerade med e-legitimation, grymt smidigt även om jag också fick fylla i blankett för försäljning av bostadsrätt & uppskov så gick det på 5 minuter. Funkar dock inte med Google Chrome. IE är det som funkar bäst till deklarationen.

Även resultatet blev trevligt... +15k

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ban@arne påpekade, så brukar det vara bättre att få restskatt, för då har man fått låna pengarna nästan 2 år i snitt.

Bättre under förutsätt alltså att man investerat dem undertiden man fått låna dem, och inte bara levt upp dem :)

(((En kompis trodde att han blivit oväntat rik då han startade eget, och byggde hus för pengarna. (På den tiden fick man redovisa skatt mycket senare första året än vad man får göra nu.) Sedan var han fattig, när han skulle betala skatt, egenavgifter och moms för hela året... :)

(Om de inte har ändrat det)

Räntan är olika hög beroende på hur stor restskatten är. Beroende på vad man har för andra alternativ, och vad man kan använda pengarna till undertiden, men då jag kollade senast var det bäst att betala EN DEL så att man kom under 20 000.

Man betalar INTE i höst utan

/antingen innan de kollar om man är under 20 000 (=ganska nära efter 2 maj)

/eller så väntar man till nära före sista dagen i mars nästa år.

ALLA kan göra det här valet, utan att man behöver göra någon ansökan.

Stämmer bra det, den 14/3 skulle min rest va inne, pröjsade 28/3 och det var ok!

Nu väntar man på 14/3 2012!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...