Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] 15 år i fängelse för lese majeste


MPR Nyheter

Recommended Posts

?

Angående militärens roll i kommande valet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • GammalDansken

    5

  • Vaxet

    4

  • Joints

    3

Mest aktiva i denna tråd

Angående militärens roll i kommande valet.

Jo, det förstod jag men inte på vilket sätt det var kopplat till det du citerade. I vilket fall kan man väl lita på att man inte kan lita på militären. Sedan så finns det en massa militärer (är det någon som vet hur många generaler det finns?) och sympatierna verkar vara något splittrat. Och än värre kommer det att vara när man inte kan enas under den samlade symbolen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att kungahuset skulle vara mer vördat i Thailands röda områden än i t.ex Bangkok och dom gula områdena i landet får du försöka lura i någon annan.

I det Isaan jag vistas i är vad som sker i Bangkok med omnejd ganska ointresant, och vad Kungahuset sysslar med var folk intreserade av för 20-30 år sedan, nu byter man snabbt kanal när detta visas, och man hör aldrig ens någon tala om dom eller säga sig vörda dom.

Deras ställning hade förändrats redan innan den senaste massakern på dom röda demokrati anhängarna i Bangkok, och efter den har synen på kungahuset och deras roll i politiken förändrats än mer.

Jag är mycket förvånad att politiskt intreserade svenskar har missat att den röda rörelsen förutom att kämpa för demokokrati också vill ta bort dom ej valbaras inflytande i politiken, det borde alla ha förstått vid det här laget, men man ser väl bara det man vill se, och har låst fast sig i att det är militären och kungahuset står för stabiliteten och det goda i samhället och har svårt att ta till sig det nya Thailand som håller på att växa fram.

Mvh Isan Lover

Att du än en gång påstår att det finns de på MPR som stöder militären och kungafamiljen, och eftersom du citerade mig så utgår jag ifrån att du inkluderar mig i den gruppen, är så lågt att jag totalt tröttnar på att diskutera. Det du skriver är lika förolämpade som att påstå att de som stödjer de röda enbart är korkade, lata och outbildade bönder som väntar på allmosor från de som jobbar men du ser aldrig någon "av oss" skriva det. Jag har aldrig sagt något gott om vare sig militären eller kungahuset, faktiskt inte ens om Demokraterna men så länge alternativet är ens avlägset förknippat med din store idol så tror jag dock till och med att en koaltitionsregering ledd av min dotter vore bättre för Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Artikeln som startar tråden om en man som sålt en CD och riskerar 15 år i fängelse

säger tyvärr inte när han kommer att dömmas.

Den slutliga domen säger kanske mera än hotet.

Någon som vet mera om detta?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att du än en gång påstår att det finns de på MPR som stöder militären och kungafamiljen, och eftersom du citerade mig så utgår jag ifrån att du inkluderar mig i den gruppen, är så lågt att jag totalt tröttnar på att diskutera. Det du skriver är lika förolämpade som att påstå att de som stödjer de röda enbart är korkade, lata och outbildade bönder som väntar på allmosor från de som jobbar men du ser aldrig någon "av oss" skriva det. Jag har aldrig sagt något gott om vare sig militären eller kungahuset, faktiskt inte ens om Demokraterna men så länge alternativet är ens avlägset förknippat med din store idol så tror jag dock till och med att en koaltitionsregering ledd av min dotter vore bättre för Thailand.

Hej

Ja för mig är fortfarande kopplingen mellan den regering Thailand nu har och Militären, Kungahuset och Bangkok eliten lika solklar som den alltid har varit, och naturligtvi stöder jag helhjärtat dom röda krafter i Thailand som vill kasta det historiska oket som har gynnat överklassen och göra Thailand mer jämlikt och Demokratiskt.

Precis lika naturligt stöder jag oppositionen i dom länder i Nord afrika och arab världen som också vill bli av med förtryck och regeringar som sitter vid makten tack vare militärens stöd och massakrer på sina egna befolkningar.

Och till min glädje har nu FN tänkt om och ingriper i det som vanligen kallas (inre angelägenheter), detta skulle man göra mycket oftare och varför inte i både Burma och Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja för mig är fortfarande kopplingen mellan den regering Thailand nu har och Militären, Kungahuset och Bangkok eliten lika solklar som den alltid har varit, och naturligtvi stöder jag helhjärtat dom röda krafter i Thailand som vill kasta det historiska oket som har gynnat överklassen och göra Thailand mer jämlikt och Demokratiskt.

Precis lika naturligt stöder jag oppositionen i dom länder i Nord afrika och arab världen som också vill bli av med förtryck och regeringar som sitter vid makten tack vare militärens stöd och massakrer på sina egna befolkningar.

Och till min glädje har nu FN tänkt om och ingriper i det som vanligen kallas (inre angelägenheter), detta skulle man göra mycket oftare och varför inte i både Burma och Thailand.

Mvh Isan Lover

Och samtliga ledare för de du "stödjer" befinner sig i den grupp du vill bekämpa !!??

Hur får du till det i din logiska hjärna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja för mig är fortfarande kopplingen mellan den regering Thailand nu har och Militären, Kungahuset och Bangkok eliten lika solklar som den alltid har varit, och naturligtvi stöder jag helhjärtat dom röda krafter i Thailand som vill kasta det historiska oket som har gynnat överklassen och göra Thailand mer jämlikt och Demokratiskt.

Precis lika naturligt stöder jag oppositionen i dom länder i Nord afrika och arab världen som också vill bli av med förtryck och regeringar som sitter vid makten tack vare militärens stöd och massakrer på sina egna befolkningar.

Och till min glädje har nu FN tänkt om och ingriper i det som vanligen kallas (inre angelägenheter), detta skulle man göra mycket oftare och varför inte i både Burma och Thailand.

Mvh Isan Lover

Du förstod ingenting av det som Atom skrev i sitt inlägg?

Bara med tanke på att du raljerar på i vanlig ordning utan att bemöta någonting med egna argument eller fakta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja för mig är fortfarande kopplingen mellan den regering Thailand nu har och Militären, Kungahuset och Bangkok eliten lika solklar som den alltid har varit, och naturligtvi stöder jag helhjärtat dom röda krafter i Thailand som vill kasta det historiska oket som har gynnat överklassen och göra Thailand mer jämlikt och Demokratiskt.

Precis lika naturligt stöder jag oppositionen i dom länder i Nord afrika och arab världen som också vill bli av med förtryck och regeringar som sitter vid makten tack vare militärens stöd och massakrer på sina egna befolkningar.

Och till min glädje har nu FN tänkt om och ingriper i det som vanligen kallas (inre angelägenheter), detta skulle man göra mycket oftare och varför inte i både Burma och Thailand.

Mvh Isan Lover

Efter hundratals vettlösa inlägg med allehanda ogrundade anklagelser genom åren, och massor av totalt verklighetsfrånvända påståenden, så är den "solklara" koppling du gör inte speciellt förvånande för någon.

När jag bodde granne med Beckomberga mentalsjukhus som ung så hade vi en patient som sprang ut och började gräva i alla gräsmattor varje gång det regnade. Han skulle nämligen rädda daggmaskar som annars "solklart" skulle drukna. Alla har vi våra uppfattningar om hur vi bäst gör nytta i världen.

Demokraterna och Thailands regering stöder för den delen FNs resolution gällande Libyen.

Troligen ett ytterst märkligt stöd enligt dig och kan väl bara förklaras med hyckleri.

Och minst lika märkligt är det nog att att FN inte agerade i fallet med dina röda terrorister när det trots allt fanns så mycket dokumentation om vad som utspelade sig, eller hur?

Fast jag gissar att du inte förstår skillnaderna men ändå har någon solklar förklaring. Stråla på! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Efter hundratals vettlösa inlägg med allehanda ogrundade anklagelser genom åren, och massor av totalt verklighetsfrånvända påståenden, så är den "solklara" koppling du gör inte speciellt förvånande för någon.

När jag bodde granne med Beckomberga mentalsjukhus som ung så hade vi en patient som sprang ut och började gräva i alla gräsmattor varje gång det regnade. Han skulle nämligen rädda daggmaskar som annars "solklart" skulle drukna. Alla har vi våra uppfattningar om hur vi bäst gör nytta i världen.

Demokraterna och Thailands regering stöder för den delen FNs resolution gällande Libyen.

Troligen ett ytterst märkligt stöd enligt dig och kan väl bara förklaras med hyckleri.

Och minst lika märkligt är det nog att att FN inte agerade i fallet med dina röda terrorister när det trots allt fanns så mycket dokumentation om vad som utspelade sig, eller hur?

Fast jag gissar att du inte förstår skillnaderna men ändå har någon solklar förklaring. Stråla på! :)

Hej

Ingen vettig människa skulle behöva en förklaring till den uppenbara kopplingen mellan Kungahus, Generaler, PAd och militärkuppen och Demokraterna och om vad som skedde när demonstranter, sjuksköterskor, kvinnor, barn, volontärer och journalister ifråm bl.a reuters besköts av landets militär på uppmaning av regeringen, och nästan 2000 skadades och ett nittiotal dog i Bangkok.

Mycket av detta skedde i direktsändning inför hela världen och förnekar man detta och behöver få förklarat för sig vad man såg så går nog mina tankar också till att man precis som daggmask mannen behöver professionell hjälp.

Men jag ser ingen anledning till att slösa tid på en ny 10 000 inläggs tråd om detta, för mig är det så enkelt att antingen förstår man varför folk runt om i världen nu senast Nord Afrika och Arabvärlden revolterar mot regimer som regerar tack vare militärens förtryck eller så gör man det inte.

Enligt mig kan man inte kohandla om demokrati och ibland vara för och ibland emot, beroende på vilket parti som vinner.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ingen vettig människa skulle behöva en förklaring till vad som skedde när demonstranter, sjuksköterskor, kvinnor, barn, volontärer och journalister ifråm bl.a reuters besköts av landets militär på uppmaning av regeringen, och nästan 2000 skadades och ett nittiotal dog i Bangkok.

Mycket av detta skedde i direktsändning inför hela världen och förnekar man detta och behöver få förklarat för sig vad man såg så går nog mina tankar också till att man precis som daggmask mannen behöver professionell hjälp.

Men jag ser ingen anledning till att slösa tid på en ny 10 000 inläggs tråd om detta, för mig är det så enkelt att antingen förstår man varför folk runt om i världen nu senast Nord Afrika och Arabvärlden revolterar mot regimer som regerar tack vare militärens förtryck eller så gör man det inte.

Enligt mig kan man inte kohandla om demokrati och ibland vara för och ibland emot, beroende på vilket parti som vinner.

Mvh Isan lover

Du missar den lilla viktiga detaljen med orsak och verkan

VARFÖR hände det som hände och vad var det som orsakade att regeringen var tvungen att använda våld till slut när alla andra medel misslyckats för att få stopp på allt våld och olagligheter från demonstranterna !

"Ingen vettig människa" kan väl ha missat den lilla detaljen ?

Jämför du situationen i Thailand med Libyen, Jemen, Egypten och andras extremt långa militärdiktaturstyren så är du mer än lovligt blåöd (eller rödögd)

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag ser ingen anledning till att slösa tid på en ny 10 000 inläggs tråd om detta.

Så, snälla.., låt bli. Varför försöka envisas med pådyvlandet av dina förvirrade sanningar på folk som inte köper dem?

Det borde finnas någon okunnig granne eller nyansluten rädda-världen-motiverad fackfärsking du kan lura istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej

... cut ...

Men jag ser ingen anledning till att slösa tid på en ny 10 000 inläggs tråd om detta, för mig är det så enkelt

...cut ...

Mvh Isan lover

Klokt beslut men det var faktisk du som drog tråden åt detta håll redan i inlägg nummer fyra :-)

Jag är fortfarande nyfiken på hur det går för mannen som tråden började med

men kanske det är hopplöst - om inte MPR-nyhetsroboten automatisk följer upp :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Klokt beslut men det var faktisk du som drog tråden åt detta håll redan i inlägg nummer fyra :-)

Jag är fortfarande nyfiken på hur det går för mannen som tråden började med

men kanske det är hopplöst - om inte MPR-nyhetsroboten automatisk följer upp :-)

Hej

Allt hänger ju samman, även denne mans öde, men jag inser att det är lönlöst att försöka förklara det för dom som inte redan har insett det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Allt hänger ju samman, även denne mans öde, men jag inser att det är lönlöst att försöka förklara det för dom som inte redan har insett det.

Mvh Isan Lover

Strutsmetoden när inget annat funkar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...